VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

zenkertomas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.02.2016 22:58

VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od zenkertomas »

Ma někdo zkušenosti s tankováním Vervy 100 do tohoto motoru. Vím že je motor stavěný na N98, ale co s nim udělá 100 to nevím.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od majrek001 »

co by s ním měl udělat je to aditovaná N98 bude to mít jen pozitiva o trošku lépe to pojede?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od Shorty »

No vzhledem k tomu, že je to předepsaný palivo (dle chytrý knížky) a kompresní poměr by měl být 11.5, což je stejný jako u 1.6 16V (bez přímého vstřiku, na rozdíl od FSI) a tam je rozdíl v tankování N95 a N98 dost poznat, tak bych tam dával co nejlepší benzín.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

zenkertomas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.02.2016 22:58

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od zenkertomas »

Shorty píše:No vzhledem k tomu, že je to předepsaný palivo (dle chytrý knížky) a kompresní poměr by měl být 11.5, což je stejný jako u 1.6 16V (bez přímého vstřiku, na rozdíl od FSI) a tam je rozdíl v tankování N95 a N98 dost poznat, tak bych tam dával co nejlepší benzín.
Jde mi jen o to abych tomu motoru nějak neublížil, přeci jenom bude šlapat při větších teplotách a znám případ kdy při natankování kvalitnějšího benzinu se propalila hlava pístu. Ale myslím si ze tento motor by měl byt na to stavěný.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od Shorty »

Ano, to podpálení pístu se stát může, ale jak jsem řekl: N98 by měl být tvůj primární benzín takže to by hrozit nemělo. Zkontroluj si to ještě v TP, mělo by to být i v malym.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

zenkertomas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.02.2016 22:58

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od zenkertomas »

Moc děkuji za info, dnes tam padne plán nádrž verva 100, do ted Bora jezdila na N95. Myslím že to půjde hodně znát.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od Shorty »

Osobně mám dobrou zkušenost s vlastní aditivací obyč N98 pomocí VIF super benzin nebo Castrol TBE. Vyšlo to teda hlavně levnějc, ta verva a jí podobné je někde strašně přepálená (kolem 33 kč/l), zatímco N98 se dá sehnat kolem 30 vočí. Báře třeba vyměň i palivový filtr až vyjedeš pár nádrží toho lepšího. Vyjde to na necelý 2 stovky a když se ti podaří povolit zarezlej stahovák přes filtr, tak to máš za pár minut vyměněné.

Tady si můžeš stáhnout "nezávislé" povídání http://www.vif.cz/novinky/test-v-casopi ... cisti.html" onclick="window.open(this.href);return false; asi jsem choromyslnej, ale celkem tomu věřím. Jinak v testu N98 ze stejného časopisu vyhrála Verva, pak N98 z Lukoilu s Vifem, Maxmotion a Vpower nitro. Samotný N98 z Lukoilu byl označen za nevyhovující - kvůli malé mazivosti, takže ten VIF se zdá být dobrý už jen kvůli tomudle efektu.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od Ipanema »

Stooktanová Verva není nic jiného obchodní název pro 98oktanový Natural. Přečtěte si to na internetu nebo na stojanu.
Pak jinou otázkou jsou ty přidaná aditiva a delší nájezd km. Takže zvednutá cena je jaksi v normě, když s Natural 98 dojedu méně než s Vervou 100. Ale nic peckózního a thrajícího asfalt (jako v TV reklamě) nečekej. Já ji tankuji taky a jen Vervu. S tankovací kartou Benzina EASY ještě o 1,- levněji.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

zenkertomas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.02.2016 22:58

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od zenkertomas »

Tak už je to hodně znát na chodu motoru i na větším výkonu v nízkých otáčkách. A dokonce průměrná spotřeba klesla cca o 1litr momentální spotřeba je 6,1litru na 100 km. Ještě přemýšlím o aditivu kvůli mazání.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
dwajt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 128
Registrován: 08.09.2014 19:57

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od dwajt »

Tak ja bach taky pridal svoji trosku do mlyna. Mam 1.6 16V, tankuju uz pres dva roky Vervu 100 a pridavam do toho jeste pokazdy lahvicku VIFu. No, asfalt to i tak netrha, spotreba klesla oproti N95 o nejaky pulitr, ale protoze ujedu rocne 10tis km, je mi to v podstate jedno. Ta nizsi spotreba se projevi spis, kdyz se jezdi dalky, na poskakovackach po meste a kolem komina to znat asi nebude. Prinos vidim hlavne v tech aditivech, ktery ten motor drobet procisti, ale nemyslim si, ze by to byl kdovijaky zazrak. Verva 100 je vseobecne celkem draha, stejnou sluzbu by teoreticky zastal i obyc no name N98+lahvicka VIFu s tim, ze tech aditiv tam pak dost mozna bude vic, nez ve Verve... Preju hodne pohodovych km!
VW Golf Variant MK7 1.4 TSI 92 kw Deep Black Pearlescent
VW Golf Variant MK4 1.6 16V 77kw Deep Black Pearlescent

zenkertomas
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 05.02.2016 22:58

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od zenkertomas »

No nevím kolik u vás stojí verva 100 u nás na severu to dělá 31,90 a N98 za 32,50 na Robin oil. A po prázdninách zase verva klesne na přijatelných cca 28,50 což je krásná cena. Už mám doma lahvičku aditiv za 200,- který mám na cca 600l. Ještě si planuju znovu přestavět rozvody zda se mi že jsou trochu rozhozeny. Jinak jsem zatím s tímto motorem opravdu spokojen, navzdory negativním recenzím který jsem si přečetl.

Odesláno z mého HM 1SW pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od Fessy »

A můj GIV 1.6 SR AKL by to zvládnul? V malém techničáku je jako palivo napsané "BA 95 B", tak nevím. Nechci mu ublížit, ale právě jsem už slyšel, že to je na autě poznat, tak bych to rád taky zkusil :)
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
ponyhoof
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 477
Registrován: 01.10.2014 16:15
Bydliště: Praha

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od ponyhoof »

Určitě to tam můžeš nalejt, motor bude mít hezčí chod, možná bude živější ale výkon to nepřidá .. :D
Golf IV GTI TDI PD150
EX: Golf III TDI

Uživatelský avatar
Fessy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 127
Registrován: 03.08.2016 08:27

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od Fessy »

To je jedno, že to výkon nepřidá. Chci ten motor udržet co nejdéle. Musí vydržet aspoň 6 let ještě :)

A při tom podpálení pístů stojí oprava přibližně kolik? :D
VW Golf 1.6 74 kW AKL, 2000

Uživatelský avatar
lister
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4932
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Gross Maispitz

Re: VW Bora 1.6 FSI a Verva 100

Příspěvek od lister »

podpálení pístů nesouvisí s oktanovým číslem benzínu, daleko pravděpodobnější příčina je porucha vstřiku = nedostatek paliva = chudá směs, v kombinaci s vysokou zátěží = vysoká teplota spalování + nespálenej kyslík reagující se vším co najde = díra v pístu..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.

Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“