Přední náprava po opravě

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Palc
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 08.03.2016 18:24

Přední náprava po opravě

Příspěvek od Palc »

Dobrý den, má někdo zkušenosti s následující závadou: nechal jsem si v autoservisu vyměnit komplet přední ramena. Po vyjetí na dovolenou, po opravě, jsem zjistil, že volant je mírně vyosený vpravo-to je asi chyba servisu, ale jde o to, že jsem zjistil při jízdě rovně a vpravo vybrace v plynovém pedálu, volantu a zvuk z předku, jako když by zachytával šroub o vzorek pneu. Doleva to přestane. Dělá to i po vyřazení. Zvuk mění frekvenci při najetí na nerovnost, ale je slyšitelný stále. Byl jsem znovu v tom samém autoservisu, oprava stála přes 12 tisíc, tak jsem jim řekl o té závadě, automechanik se se mnou projel a řekl, že to bude ložisko pravého kola. Mě se to nezdá, že by to vzniklo hned po výměně předku. Předem děkuji za námět. PS: rady typu vyměnit autoservis opravdu nehledám. Děkuji za pochopení. Ještě doplňuji, že jde o VW Passat 1.6 rv.98.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Přední náprava po opravě

Příspěvek od CentriFUGA »

Takže to že je volant do strany - neudělali ti správně nebo vůbec geometrii po výměně.
Už to je teda na pováženou, co to je za servis (nechceš to slyšet, ale rychle pryč)

Co se týče toho, že se po výměně ozve ložisko - možné to je protože tím, že si vymezil nějakou vůli, vše se přitáhlo, zpevnilo se může ozvat něco co do té doby nedělalo problémy. Já to měl u passata tak, že ramena nebyla slyšet, klídek a po výměněně tlimičů, které byly uplně KO a auto se houpalo jak na moři se tím, že se vymezila vůle v tlumičích začala ozývat ramena, lehce, ale díky tomu dostaly prostor pro zvuk ...

Palc
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 08.03.2016 18:24

Re: Přední náprava po opravě

Příspěvek od Palc »

Geometrii jsem samozřejmě platil. Prý ji dělali. Bohužel, setkal jsem se s hloupým trendem dnešní doby - do jakéhokoliv servisu vlezu, objeví se mi další - nová závada. To s tím ložiskem se mi opravdu nezdá. Minimálně v tom, že to byla okamžitá závada po opravě. Automechanik mi začal vysvětlovat systém zavěšení kol - jsem asi úplný tupec - aby mi řekl, že ložisko nemůže lisovat, ale musí vyměnit celý díl. Prostě mne zaráží, že z ničehož nic mi vyplave taková závada na povrch. Ten zvuk tomu neodpovídá. Ložisko hučí jinak. Bohužel nemám rampu, abych se podíval. Jen jsem myslel, jestli nemá někdo podobnou zkušenost.

Uživatelský avatar
kipo
Závodník
Závodník
Příspěvky: 603
Registrován: 16.04.2009 21:30
Bydliště: SloVWensko-NO---Ostrava

Re: Přední náprava po opravě

Příspěvek od kipo »

Tú geometriu by som reklamoval, nech to spravia poriadne, tam sa nemajú na čo vyhovoriť, proste to odsrali. Najskor nech je poriadne spravená geometria, potom by som pátral po tom zvuku.
Moj passat http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=126&t=123255" onclick="window.open(this.href);return false;

lantra
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 14.05.2014 13:17

Re: Přední náprava po opravě

Příspěvek od lantra »

Ono s tou geometrií to není nic jednoduchého a pokud mechanik nezvolí správný postup, pak nikdy správného výsledku nedojde. Moje zkušenost, kdy jsem v jednom nejmenovaném BestDrive nechal udělat geometrii a po ujetí prvního kilometru jsem zamířil zpátky, po následné "opravě" seřízení jsem to chvilku vydržel s volantem natočeným doprava, jsem před 14ti dny na doporučení navštívil malý servis a zjistili jsme, že při vypnutém motoru seřízená geometrie šla kompletně do háje po nastartování a zapojení vlivu posilovače. Mechanik si s tím dost vyhrál a nakonec asi po půl hodině se mu vše podařilo a teď je to OK.

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Přední náprava po opravě

Příspěvek od Johnyhu »

A nemáš náhodou v háji servo? Správně by neměl při nastartovaným změnit geometrii podvozku ta je seřizovaná otáčením tyčky v závitu čepu řízení(jejím zkracováním a prodlužováním) pokud se ti při vypnutým motoru změní geometrie tak máš v háji servo, u všech geometrií co jsem udělal na víceprvkových nápravách jsem se s tímhle nikdy nesetkal.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“