GTI Performance - DSG nebo Manuál

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

ALPHO
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 30.05.2015 12:08

GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od ALPHO »

Ahojte lidi,

chci koupit Golf GTI mk7 , vsechno vybrano az na prevodovku. Nevim jestli bude lepsi 6.st manual nebo DSG.

Fakta:

- 30.000km rocne
- 60% mesto / 20% okresky / 20% dalnice
- Vyhoda DSG tzv. POP pri prerazeni
- Vyhoda manualu lepe se s tim pere a nekeca to do jizdy :D


Jsem nakloneny k DSG, mel jsem moznost vyskouset jenom manual. Co je lepsi podle vas ?


Dekuji

petryk1
Profík
Profík
Příspěvky: 1000
Registrován: 17.04.2013 20:28

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od petryk1 »

Ja mam DSG a ine auto si neviem vybrat, lebo chcem DSG. Dohodni si s niekym, vyskusaj. Trosku si bude treba zvyknut, ale ide to. A aj padla na volante maju svoje plus.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Ipanema »

U GTI bych si vzal jen manuál. Bude tě ta jízda víc bavit. DSG Bude u GTI nuda a jízda podle mě jalová, když budeš chtít trochu blbnout. Budeš na 60% jízd víc přemýšlet a řídit si to celé sám.

Na druhou stranu, neznám nikoho kdo by automat vyměnil u druhého auta za manuál.
Něco jako mít doma sušičku a myčku. Nikdo to nechce a když to máš, tak se toho už nezbavíš, jak se ti to líbí.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
ladaf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 12.08.2015 08:24

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od ladaf »

Pokud budeš brát DSG, vem určitě i Adaptivní tempomat.

Navíc pokud se nepletu tak DSG je u těch silnějších verzí 6st a nemá suchou spojku jako 7st u normálních verzí, takže by to mělo být vcelku OK.

PS: To s myčkou a sušičkou potvrzuji, manželka mi nevěřila ale teď bez sušičky ani ranu :) No ale k DSG jsem ještě nedospěl :-D
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2867
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Peťas »

Spíš zvaž, jaký styl jízdy u Tebe bude převažovat. Vyloženě blbnutí pro zábavu, nebo "běžný", třeba i svižný, přesun z bodu A do bodu B? Pokud chceš blbnout, vyber manuál. V opačném případě DSG. Máš tam převahu města a dálnice, kde je DSG jednoznačně lepší volba.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

saap
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 12.03.2008 19:00

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od saap »

Jak jsem byl odpůrcem automatu(vždycky jsem tvrdil,že je to pro ženský a pro američany),dnes bych manuál nechtěl. A pokud si budeš chtít zařádit,stačí dát režim sport.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Ipanema »

To je přesně to, co říká každý majitel automatu...

ALPHO, proč sis vybral GTI a né třeba Rapida 2016 s bubnovýma brzdama vzadu?
Naposledy upravil(a) Ipanema dne 16.08.2016 07:33, celkem upraveno 1 x.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
denis.82
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1701
Registrován: 29.01.2012 12:16
Bydliště: Zlín

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od denis.82 »

Za me jednoznacne DSG. Kdyz uz si budes chtit zablbnout, tak tam mas prece sekvencni padla. :wink:
RS6 Performance 445kw

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od lifter »

Mám manuál, ale teraz by som kúpil DSG. Výrazne mi narástol podiel jázd len po meste, kde by sa ten automat hodil - poskakovanie v kolónach všetci poznáme a mne výrazne lezie na nervy. Po predvádzačke s Rkom s DSG som si potvrdil, že som mal ísť do DSG, v móde šport bola prevodovka podľa mňa OK. Auto mám ako daily car, takže vyslovené blbnutie tvorí cca 5% jázd.

Prínos DSG voči manuálu na diaľnici ale nevidím žiadny, 6tka poberie všetko nad 100 km/h.
VW Golf GTI VII Performance

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od x-father »

Peťas píše:Spíš zvaž, jaký styl jízdy u Tebe bude převažovat. Vyloženě blbnutí pro zábavu, nebo "běžný", třeba i svižný, přesun z bodu A do bodu B? Pokud chceš blbnout, vyber manuál. V opačném případě DSG. Máš tam převahu města a dálnice, kde je DSG jednoznačně lepší volba.
Já nechtěl do diskuse vstupovat, neb jsem nikdy auto s automatem neměl a jen jsem jezdil půjčenýma, ale...
Ono bude taky dost záležet na přebytku výkonu, respektive krouťáku, jeho průběhu a poměru k hmotnosti auta.
Pokud jde o běžné vozy, kde není velký přebytek, tak i svižný přesun A>B v běžném provozu je s automatem spíš utrpení.
Např. co jsem měl možnost Supa, nebo X3 s výkony někde okolo 110-120kW, tak jsem s automatem spokojený nebyl.

Rozjet se s automatem razantně je problém. Ono to pustí spojku v nízkých otáčkách a pak prostě držíš plyn a čekáš, až se otáčky vyhoupnou někam, kde už je motor schopný podat nějaký výkon. V manuálu i ve slabší motorizaci můžeš motor vytočit do otáček, kde je točivý moment vyšší a spojku pustit jen částečně a nechat ji trochu klouzat a vystřelíš dopředu, jak s automatem nikdy.

A situace, kde jedeš za někým pomalejším v závěsu, vykukuješ a vyhlížíš kdy se udělá v protisměru místo na předjetí jsou taky s automatem na prd.
Buď neuděláš nic a v okamžiku, kdy je protisměr prázdný, tak šlápneš na plyn a čekáš. Buď to jede na prd, protože to má moc vysoký stupeň, nebo to začne podřazovat.
Taky si můžeš předem podřadit pádlem pod volantem, ale ono to stejně po chvíli přehodí zpátky vyšší stupeň. Super je, když to začne řadit zpátky nahoru právě, když chceš začít předjíždět.
Můžeš taky navolit nějaký sportovní režim, aby to řadilo ve vyšších otáčkách, ale pak to zbytečně točí, ikdyž nepotřebuješ.

A taky znáte tu situaci, kdy jedete za někým a chcete předjet. Vidíte, že v protisměru se blíží auto a za ním prázdno. Já někdy dělám, že uberu plyn, abych si udělal místo a pak začnu na toho před sebou akcelerovat ještě dřív, než projede ten v protisměru, takže když mě mine, tak už mám rychlost, přejedu do levého a akorát minu toho předemnou. Jenže občas blbě odhadnu správný okamžik a musím na chviličku ubrat plyn, abych tam nebyl moc brzo a pak ho zase sešlápnu na plno, když vyrážím do protisměru. A víte co v ten okamžik toho chvilkového ubrání plynu udělá automat? Začne řadit nahoru, já mu do toho sešlápnu plyn a je z toho totálně v řiti.

Navíc ty automaty ne vždy přeřazují plynule. Já sice taky ne, ale hlavně mezi 1 a 2 bývají ty trhance v automatech nepříjemné.

A ještě jedna věc. Teď mám v Golfu start/stop s manuálem. Předtím jsem vždy viděl start/stop jen v autech v kombinaci s automatem a řekl bych, že to způsobuje docela prodlevu v rozjetí. Jde o to, že s manuálem trvá sekvence rozjezdu déle a motor má čas naskočit. Vlastně motor začíná nabíhat v okamžiku, kdy jde spojka dolů a než zařadím a pustím spojku, tak už mám motor v otáčkách. V automatu stojíte na brzdě až do okamžiku, kdy se chcete skutečně rozjet a motor stojí. Pak přešlápnete na plyn a motor se probírá zatímco už šlapete plyn a chcete jet.

Klasická je situace, kdy projíždíte nějakou velkou křižovatkou a chcete v ní odbočit doleva, kde není oddělená na semaforu zelená a musíte dávat přednost protijedoucím autům a čekáte, až se mezi něma někde udělá delší díra, aby jste jí prostřelili.
V manuálu vidím, že se díra blíží, zmáčknu spojku, motor běží, zařadím si a jakmile projede auto, tak projedu rychle křižovatkou.
V automatu s SS stojíte na brzdě do posledního okamžiku, pak sešlápnete plyn a než se to celé probere a rozjede, tak radši zamáčknete brzdu, protože už se to projet nedá (viz. navíc co jsem psal výše o razantních rozjezdech manuál vs automat).

Ano, situace jsou částečně řešitelné. Vždycky se dá stisknout nějaké elektronické tlačítko, které reakci zkrátí. Pádlo pod volantem na podřazení, tlačítko na deaktivaci SS, které nahodí motor, aby rozjezd tak netrval, ale musíte si na to včas vzpomenout a reakce/odezva/hledání tlačítka, které bez chvilkového sklonění hlavy nenajdete je vždycky delší, než vaše reakce, když jen mačkáte pedály na kterých máte nohy a taháte páku na které máte ruku.

Proto bych si automat do běžného vozu, který nemá zásadní přebytek výkonu na svižné ježdění v běžném provozu nepořídil.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Ipanema »

I když to k rozseknutí asi nepomůže, líp by to nikdo nenapsal. Souhlasím s každým slovem. Od půjčených aut až po tu díru mezi auty :good:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Alwin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 30.01.2012 10:16
Bydliště: Uherský Brod

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Alwin »

Nechtěl jsem se zapojovat do probíhající diskuze i když ji se zájmem sleduji. Volba manuál - DSG je hodně individuální a vše co bylo napsáno je do jisté míry pravda. Sám jsem vystřídal hodně aut některé byly vyloženě "divoké" a před léty jsem měl služební BMW s automatem a prohlašoval, že automat domů nikdy. Jak šel čas tak jsem měl služební Octavii s DSG a své stanovisko zásadně přehodnotil. Před léty jsem si pořídil GTI mk5 s DSG a dodnes je to můj mazel a nedám na něj dopustit. Teď mám i GTI mk7, samozřejmě s DSG a nemůžu si vynachválit. Ono je ale potřeba se i naučit s DSG jezdit a ne vše nechávat na automatu. Podřazení pádly je bleskové i při zátěži. Start-stop zásadně vypínám ihned po nastartování. Měl jsem to zapnuté jenom párkrát víceméně na vyzkoušení.Tím, že mám dvě GTI můžu i porovnávat co se změnilo. Zjednodušeně řečeno moje GTI5 díky jinému zpřevodování a naladěném sw je v režimu D trochu živější. MK7 díky ekoteroristům má snahu držet co nejmenší otáčky a pro probuzení se musí plynový pedál sešlápnout víc. Zato rozdíl ve spotřebě je +/- 2l. To, co tady někteří nazývají "blbnutí" je snad myšleno víceméně na okruh nebo uzavřenou trať. Pokud na GTI přeřadíte na režim S, ubezpečuji vás, že budete uspokojeni. Já osobně dle situace střídám režimy D-S, často v režimu D podřazuji pádly a rozhodně nemám problém s žádným svým GTI předjíždět. Je to o tom naučit se s tím jezdit. Já bych už nikdy neměnil, ten komfort v dnešním hustém provozu je k nezaplacení a když si vzpomenu, že jsem 40let kvedlal s manuálem, tak se jenom usmívám když jedu s některým svým GTI. Nejvíc si to člověk uvědomí, když je nucený přesednout do auta s manuálem. A ještě k tomu blbnutí. Když přepnete DSG do režimu tiptronic, tak si řadíte jak chcete s jediným omezením, že vám DSG nedovolí jit nad asi 6500 otáček. A to u auta s 350nm od nějakých 1600ot už je opravdu cvrkot v běžném provozu nepoužitelný. Takže za mě jednoznačně DSG.
Přeji úspěšný výběr.

Alwin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 30.01.2012 10:16
Bydliště: Uherský Brod

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Alwin »

Ještě malý doplněk. V obou mých GTI řadí DSG naprosto hladce ve všech režimech. Žádné škubání. Přeřazení poznám v běžných rychlostech jenom poklesem otáček na otáčkoměru. Při tom občasném "blbnutí" a vysokých otáčkách pak ještě sluchem. Asi jsem měl štěstí. Na GTI jsem nechal měnit olej a filtry v DSG poněkud dřív než doporučuje výrobce v nějakých 85000km ve firmě Kaps.A vše je OK.

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od motorpower »

Manual, je potřeba umět = svoboda,
DSG , je také potřeba umět = pro ovečky.
GVII sport auto bez ruční brzdy, zvláště předokola je shit.
To jen ať je tu nějaký protinázor. Rozhodně se s DSG špatně nejezdí, ale osobně volím tu absolutní svobodu a pokud možno bez asistentů.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: GTI Performance - DSG nebo Manuál

Příspěvek od Ipanema »

Je to o lidech. Já bych nad převodovkou nepřemýšlel... Neříkej mi, že jestli chceš někde koupit za takový peníze, že někde v tvým okolí v 10ti autosalonech není jedna skladovka s DSG. Já být prodejce závislý na tom, jestli půjdu domů se 4 místnou nebo 5ti místnou částkou na výplatě domů, tak se budu podbízet. To neznamená, že GTI v automatu bude v okruhu 5ti km od tebe, ale jistě někde bude.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“