Rozvody AVF, 96kW PD - úplně rozebrané, komplet od začátku

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Rozvody AVF, 96kW PD - úplně rozebrané, komplet od začátku

Příspěvek od pivo231 »

Ahoj,

dělám generálku motoru AVF poté, co jsem nabral vodu (http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=318113" onclick="window.open(this.href);return false;). Potřeboval bych si ujasnit, jak poskládat rozvody.

Témat na rozvody u PD je tu mraky, videí také, ale vše je to o výměně. Aretace kliky a vačky, atd. Jenže já mám motor rozebraný do šroubku a nejsem si jistý s polohou vačky. Vím, že kdysi jsem to tady, nebo na Dieselpower fóru četl. Jen to nemohu najít.

Jen pro jistotu... 1. pístem se myslí ten, co je u rozvodů?
Je to tak, že se klika aretuje, když je 1. píst v horní úvrati?
Ale co vačka? Očekávám, že při horní úvrati musí být oba ventily zavřené. Ale pak, když točím klikou ve směru hodinových ručiček, bude se otevírat sací, nebo výfukový ventil? Nebo to na vačce poznám nějak jednoznačně?
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Rozvody AVF, 96kW PD - úplně rozebrané, komplet od začátku

Příspěvek od Johnyhu »

Vyrob si pravítko na seřizování vačky zacvakni ho zezadu do drážky ve vačkový hřídeli a vymez vůli mezi hlavou a pravítkem listovíma měrkama tak aby bylo na každý stranně stejná tloušťka měrky, a ano 1. píst se myslí od řemenice, přesnou horní úvrať ale pro seřízení uvidíš až podle setrvačníku, nic těžkýho ale nezapoměň protočit motor naprázdno BEZ! žhavících svíček kdyby jsi tam ty žhavičky nechal tak narazíš pokaždý na kompresi lepší je vydělat je a protočit jestli se ti motor nezasekne o ventil, poslouchej taky jestli neuslyšíš potom výrazný cvakání ventilů jak budeš otáčet motorem jestli cvakot uslyšíš dost zřetelně tak jsou špatně seřízený rozvody. Jinak na kliku je potřeba jakejsi přípravek.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

pivo231
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 231
Registrován: 15.06.2008 14:35
Bydliště: Rakovník až Slaný

Re: Rozvody AVF, 96kW PD - úplně rozebrané, komplet od začátku

Příspěvek od pivo231 »

Díky za tipy. Jde mi hlavně o vačku, protože ta se točí 1:2 vůči klice. Takže jsou dvě možnosti. Dočetl jsem se, že by ramínka vačky na 1. válci měly být nahoru, tak snad jo. Konec konců by mělo být jedno, jestli tak, nebo o 180 stupňů.
Passat 2002, TrendLine, 1.9TDi, 96kW PD (AVF,FRK)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Rozvody AVF, 96kW PD - úplně rozebrané, komplet od začátku

Příspěvek od Johnyhu »

Na 4.válci by měli ventily střihat(dvě ramínka se těsně dotýkají hydroštelů ale nedotknou) ale nejpřesnější je to pravítko a měrky.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“