Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od Graun »

Coberk: Při té výměně Ti vyměnili i sušič (dehydrátor)? Bývá často přicpaný a má to vliv na výkonnost systému. Charakteristickým znakem je vyšší tlak na vysokotlaké (výtlačné) straně a nízký tlak na nízkotlaké (sací) straně. Pokud jsou tlaky kolísavé, je třeba mrknout na tepl.čidlo TXV.

Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Uživatelský avatar
delong
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 267
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od delong »

djtonka píše: 01013 - Kompresor klimatizace: signal zatizeni
31-00 - preruseni n. zkrat na kostru

00516 - Volnobezny snímac (F60)
30-10 přerušní n. zkrat na plus - Sporadicky
(nevím jestli má chyba 00516 vliv.)

Jaké by mělo být napětí na svorce ke spojce?

Octavia 1999 1.6 74kW (manuální klima)
00516 - ťažko povedať či tá chyba súvisí ale asi viac nie ako áno. To by mal motor nepravideľní voľnobech . Skús dať nastaviť škrtiacu klapku do základných hodnôt. Čistil si škrtiacu klapku ?

01013- Skontrolovať vodiče a konektor na kompresor . Je možné že sa ti pridiera kompresor alebo je už KO. Treba pozrieť aj v bloku nameraných hodnôt signáli . Možné je aj že máš upchatý vysúšač (dehydrátor) . Daj dole drážkový remeň a skús ho pretočiť rukou .Elektromagnetická spojka musí byť zapnutá . Musí cvaknúť. Teda ak tam máš spojku a nie regulačný ventil . Ja dávam spojku dole a točím len za hriadeľ kompresora. Musí ísť veľmi ľahko. Teda ak neni pripojený k chladiacemu médiu . Ak je klíma pod tlakom tak to neurobíš.

Na konektore pre elektromagnetickú spojku má byť napätie zhodné s akumulátorom teda asi tých 12 V .
Ak sa nezopne skús odpojiť konektor na kompresore a na kompresor priveď cez vodiče napätie z baterie môžeš aj s poistky . Musí zopnúť. Budeš počuť cvaknutie .

djtonka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 29.08.2016 10:36

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od djtonka »

Děkuji za rady. Podle mě Dehydron měněn ani čištěn nebyl. Tlaky budou dobré vodítko....
Klapka čištěna byla, ale také si myslím, že to nemá na klimu vliv.
Jak budu mít čas tak zkusím sundat a protočit. Popřípadě změřit. Auto máme cca 7 let. a silně pochybuju, že kdy kdo měnil či čistil Dehydrátor. To se mě zdá, jako dobré vodítko. Předpokládám, že se dá vyměnit pouze při odsátí chladiva....

Díky za rady

Uživatelský avatar
delong
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 267
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Fiji
Kontaktovat uživatele:

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od delong »

Áno chladivo musíš odsať. Najlepšie je to urobiť na stroji. Odsaje olej aj chladiace médium . Potom podľa typu auta to naspäť doplní olej aj médium. Ja to aspoň tak robím .

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od Graun »

Jak píše kolega, je nutno rozdělat systém a to bez odtlakování nejde. Jinak ten dehydrátor nelze čistit. Uvnitř je sítko a sušidlo, je to jednorázovka, i když já to kdysi na jiném autě vykuchal, propláchl sítko, vyměnil sušidlo a nechal v práci zavařit. Předpokládám však, že takové možnosti nemáš a budeš to muset pouze vyměnit :-)
Měření tlaků je rozhodující faktor. Takové obecné vodítko je NT 1.5-3bary, VT 16-20barů. Rovnovážný stav při klima off je 6-7barů, za studena (při vyšší teplotě je tlak vyšší). Každý nepoměr/kombinace udává jinou příčinu.

Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

gars7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 14.06.2012 15:26

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od gars7 »

Goauld píše:Tam je čidlo na straně převodovky zezadu motoru nahoře v hlavě, zajištěny zásuvnou sponou. Když se mění, tak buď hodně rychle, nebo počítat s tím že vyteče kus vody, takže případně chytat do nádoby pod autem. Ale většinou to teče různě po motoru takže toho moc nechytíš, pokud nemáš širokej lavor.
zdar,dnes jsem přeměřil čidlo a dva piny ukazují 1.58 ohmu,a druhé dva piny nic.ted nevim,které z těch dvou jsou od palubovky.čidlo je asi kaput?

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od Goauld »

Jasně kaput, kup novy čidlo.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

gars7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 14.06.2012 15:26

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od gars7 »

čidlo vyměněno,začaly jet i vrtule.

gars7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 327
Registrován: 14.06.2012 15:26

Re: Nefunkční klima - kompresor točí, vrtule taky, ale nechladí, mrkněte!Díky

Příspěvek od gars7 »

zdravim,dotaz na teplotu vody.budik mi vyjede na 30 stupnu a spusti se vrtule na sahaře, víc než 30 stupnu to nedá.auto jsem měl v servisu kvuli klimy,tak jestli tam něco nezdupali?

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“