Závada stěračů

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
kafoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 11.05.2010 10:46
Bydliště: Praha

Závada stěračů

Příspěvek od kafoun »

Prosím o radu. Měl jsem zarezlé čepy táhel mechanizmu stěračů, po rozborce a kompletaci stěrače stejně nejdou. Když je ručně přetáhnu do jiné než základní polohy a zapnu klíček, vrátí se do základní polohy ale na páčku stěračů nereagují. Zadní stěrač jde přední ostřikovače jdou, pojistka stěračů O.K. Kde je třeba nějaké relátko nebo něco co souvisí s ovládacím signálem od páčky? Díky Za pomoc.
Stavby závodních motorů, to se to dělá když je vercajk řikal řezník a kuchal kozu nebozezem.

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Závada stěračů

Příspěvek od LuboR5 »

pokud jsi je měl dlouho zarezlé tak bych to spíše viděl na KO té řídící jednotky na motorku.

nalim.k
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 18.11.2008 21:58
Bydliště: Kostelec nad Černými Lesy
Kontaktovat uživatele:

Re: Závada stěračů

Příspěvek od nalim.k »

na relátko zapoměň, tohle není škodovka :D , všechno na tom autě je ovládaný pomocí canu ( dva drátky pomocí kterých jsou prošpikovaný všechny řídící jednotky v autě, a že jich tam je požehnaně ), takže píchnout to na vag a juknout na závady ( vymazat je ) a spustit akční členy řj stěračů a uvidíš co to udělá :D .... jednoduchý opravy typu výměna pojistky nebo relátka na tomhle autě neexistujou, s tím musíš počítat :(

koto99
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 268
Registrován: 03.07.2009 23:37
Bydliště: Bratislava

Re: Závada stěračů

Příspěvek od koto99 »

Ja som musel meniť motorček aj pantografy. Pantografy boli hrdzavé a tak mi zhorel motorček, Naprv išli stierač pomaly, potom len občas a potom už vôbec. Po výmene motorčeka sa to opakovalo, ale už som nemenil poistky a šiel som rovno do servisu, kde mi vymenili aj pantograf. Teraz je všetko OK.
VW Touareg R5 TDI, automat, vankúše, koža, drevo..........Jeep Grand Cherokee 2,7CRD, AUDI A4 1,8T Cabriolet, VW Multivan 2,0 BiTurbo DSG 4Motion

kafoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 11.05.2010 10:46
Bydliště: Praha

Re: Závada stěračů

Příspěvek od kafoun »

Zdravím všechny, tak nefunkčnost motorku stětačů je odstraněna. Motorek byl odpojen asi tři neděle, teť jsem měl jeden den odpojenu řídící jednotku motoru, no a když jsem všechno zapojoval zpátky, tak mi to nedalo a stěrače jsem zkusil a ejhle, fungují na všechny režimy bezchybně. Vzpadá to tedy že jednotka stěračů když zjistila přetížení motorku, tak přestala vysílat ovládací signál a zkusila to až při opětovném zapojení ř.j. motoru, protože motůrek stěračů jsem už dříve zkoušel zapojovat a nic. Jinak měnit celý pantograf když je zarezlý mi přijde zbytečné, dá se to celé rozebrat arozchodit, jde to blbě ale jde to. Hurá, ahoj.
Stavby závodních motorů, to se to dělá když je vercajk řikal řezník a kuchal kozu nebozezem.

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Závada stěračů

Příspěvek od LuboR5 »

kluci dávejte si pozor na ty stěrače zarezne to vcelku velmi rychle ( 1,5 roku ) , a motorek má takovou sílu že to jedno táhlo urve ( stalo se mi to v neděli ) už mám druhé táhla , jednoduše se to dá zjistit že stěrač nezajíždí až dolů zpomaluje se chod stěračů a ve spodní poloze se nepatrně pochybuje spolujezdcův stěrač , nejvíce trpí na prostředku čep který stojí na místě a jen se otáčí a potom řidičův , přitom stačí jen rozebrat na čepech sundat závlačky a vyčistit a namazat , táhla bez motorku 4000.- kč , s asi okolo 7000.-kč , je to chybou materialu hliník oxiduje a čep je železný v pouzdře . při přidírání se zahřeje roztahne a zadře a hotovo. zkoušel jsem rozhýbat ale praskl ten hliníkový odlitek takže to už bylo jako pozdě opravovat :lol: . týká se to uplně všech ročníků .

LuboR5
Pilot
Pilot
Příspěvky: 790
Registrován: 15.01.2009 09:28
Bydliště: okr. Karviná

Re: Závada stěračů

Příspěvek od LuboR5 »

tadyhle máte k tomu nějaké foto , vše už jede jak má
Přílohy
220620101286.jpg
220620101287.jpg

Uživatelský avatar
eEDOo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 08.02.2008 08:14
Bydliště: Zilina,SR

Re: Závada stěračů

Příspěvek od eEDOo »

LuboR5 píše:kluci dávejte si pozor na ty stěrače zarezne to vcelku velmi rychle ( 1,5 roku ) , a motorek má takovou sílu že to jedno táhlo urve ( stalo se mi to v neděli ) už mám druhé táhla , jednoduše se to dá zjistit že stěrač nezajíždí až dolů zpomaluje se chod stěračů a ve spodní poloze se nepatrně pochybuje spolujezdcův stěrač , nejvíce trpí na prostředku čep který stojí na místě a jen se otáčí a potom řidičův , přitom stačí jen rozebrat na čepech sundat závlačky a vyčistit a namazat , táhla bez motorku 4000.- kč , s asi okolo 7000.-kč , je to chybou materialu hliník oxiduje a čep je železný v pouzdře . při přidírání se zahřeje roztahne a zadře a hotovo. zkoušel jsem rozhýbat ale praskl ten hliníkový odlitek takže to už bylo jako pozdě opravovat :lol: . týká se to uplně všech ročníků .
...no klasicka choroba koncernu :). Ja som to cistil/mazal na passate, octavia, alhamra. Staci tak 1 hod roboty pred barakom :) a je to hotovo a mate zarobene :)

kafoun
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 11.05.2010 10:46
Bydliště: Praha

Re: Závada stěračů

Příspěvek od kafoun »

Ahoj kolegové, pravděpodobně mám rozuzlení mé závady stěračů. Zjistil jsem totiž že u Touarega (jako ostatně u vícero aut) nejdou stěrače když je otevřená kapota motoru, a tu jsem samozřejmě otevřenou měl, když jsem zkoušel demontovaný motůrek. Takže jsem měl kliku, že se motůrek při zarezlých čepech táhel nestačil odkouřit. Howgh.
Stavby závodních motorů, to se to dělá když je vercajk řikal řezník a kuchal kozu nebozezem.

VOVKA.P
Řidič
Řidič
Příspěvky: 142
Registrován: 31.07.2015 22:41
Bydliště: Vychod ČR

Re: Závada stěračů

Příspěvek od VOVKA.P »

kde je řidici jednotka steraču? r.v 06
Touareg 3.0 tdi BKS

mirda h
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 12.07.2015 10:10
Bydliště: Rajhrad

Re: Závada stěračů

Příspěvek od mirda h »

přímo na motoru stěračů
Octavia 1.8T AGU
A6 1.8T AJL
Touareg 3.0TDi BKS

VOVKA.P
Řidič
Řidič
Příspěvky: 142
Registrován: 31.07.2015 22:41
Bydliště: Vychod ČR

Re: Závada stěračů

Příspěvek od VOVKA.P »

dik,a kde je motor steraču? Ptam se abych nesundaval zbytečne nejake plast kryty
Touareg 3.0 tdi BKS

Uživatelský avatar
LUKHA
Řidič
Řidič
Příspěvky: 181
Registrován: 04.05.2015 21:01
Bydliště: Plzeň

Re: Závada stěračů

Příspěvek od LUKHA »

VOVKA.P píše:dik,a kde je motor steraču? Ptam se abych nesundaval zbytečne nejake plast kryty
Sundas oba sterace, plastovy kryt pod sklem a uvidis ho...
VW Touareg 5.0 V10 - chip - 413hp, 990 Nm tel.: 727 924 839 (v případě potřeby SMS)

VOVKA.P
Řidič
Řidič
Příspěvky: 142
Registrován: 31.07.2015 22:41
Bydliště: Vychod ČR

Re: Závada stěračů

Příspěvek od VOVKA.P »

diky
Touareg 3.0 tdi BKS

Uživatelský avatar
breh
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 497
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Pod Čantoryji

Re: Závada stěračů

Příspěvek od breh »

Dneska jsem preventivně promazal čepy mechaniky stěraču,nic ještě neposkakovalo ani nebyly žadne problémy,ale stejně sem se tam kouknul.A daval bych tomu rok,maximalně roky dva než by se to ozvalo,vazelina v čepech už byla hodně lepkava a tuha.
Takže doporučuju na to zavčas juknout,dokud nejsou problemy a dokud jsou čepy zdrave bez koroze.
Prace celkem v pohodě.
Zaklad je sundat stěracě,vyrobil sem si na ně pořadny stahovak,nějake viklani bylo bez šance.
Po sundani stěraču,vyndej plast pod př. sklem tim se otevře prostor s mechanikou.Tu drži z hora 4 dlouhe šrouby a z boku v motorovem prostoru 2 kratke šrouby.
Pak už jde mechanika vytahnou.Otáčivé čepy jsou 3.
Je třeba vytahnout z čepu malou segerku a pak to jde rozebrat.Výčistit a pak nazpět poskladat i s promazanim kvalitni vazelinkou.Před rozebranim čepu doporučuju otnačit polohu dilu vuči sebe centrofixem.
Poskladani zpatky všeho je opačny postup rozebirani.
Taktéž doporučuju když už jsou povolene konektory prostřiknout nějakým elektro sprejem i kontakty proti korozi dobudoucna.Třeba kontoxem.
Na foto je vidět kde je jednotka stěraču u el. motoru.
Přílohy
IMG_20160925_125311.jpg

Odpovědět

Zpět na „Touareg“