Bugy

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: Bugy

Příspěvek od x-father »

Ja moc ručku nejsem zvyklej používat. Vždycky jsem jistil auto rychlostí a případně kolama proti obrubníku.
U starších aut může ručka zatuhnout - lano v lanovodu, případně u aut s kotoučema vzadu je taky tendence zatuhávání brzd. Na minulém autě jsem to řešil asi 3x a to to nebyla stará popelnice.

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Bugy

Příspěvek od Biggles1 »

To je fakt, stát se to může, ale napružený rozvody, v případě že nestojíš na rovině a nemůžeš se opřít o obrubník..... taky nic moc.
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Bugy

Příspěvek od Peťas »

A jak se "napruží" rozvody tím, že nechám zařazenou rychlost, když auto stojí z kopce? Začne tím působit nějaká neznámá síla na vačkovou hřídel, které způsobí to "napružení"? :wink:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: Bugy

Příspěvek od x-father »

Nevím jak rozvody, ale říká se, že když postavíš auto na rychlost, tak to pak tahá pružiny v dvouhmotě.
Já to vždycky řešil tak, že pokud jsem parkoval v kopci, tak jsem opřel auto vytočenejma kolama do obrubníku a potom co se auto zapřelo a stálo s vypnutým motorem, tak jsem prošlápnul spojku, aby tah povolil.

Každopádně zpátky k původnímu tématu. Auto má nějaké funkce a mělo by to být uděláno funkčně a bezpečně. Výrobce musí předpokládat všechny možné varianty chování řidiče. Jsme tady už dvá, kterým se stalo, že SS způsobil nebezpečnou situaci. Svádět to na špatné návyky řidiče je blbost. bavíme se tady jako řidiči, kteří o autech něco vědí, ví jak se to chová. Můžeme diskutovat o tom, jestli je lepší nechávat zařazenou rychlost, nebo ne, ale může v tom sedět baba, která neví, která bije a musí to být udělané tak, aby to blbuvzdorné i pro ní.

mechy
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 495
Registrován: 26.12.2013 19:39

Re: Bugy

Příspěvek od mechy »

Ahoj pořád nechápu jaký problém řešíte. Auto s manuálem bez vymáčknuté spojky nenastartuje. Jak je tedy možné ,že nastartovalo! Pokud nastartovalo s vymáčknutou spojkou a řidič ji pustí v domnění, že je motor v klidu, vina není ve špatném systému auta. Jinak souhlasím, že na SS si musíme zvykat.
VW Golf VII 1.2 TSI 77kW Variant Comfort Edition

Uživatelský avatar
Cyp_the_trestacz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3192
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Bugy

Příspěvek od Cyp_the_trestacz »

Řešíme to, že vzniká dost nebezpečná situaci pouhou existencí SS. I kdyby to byla chyba řidiče, zůstává fakt, že je to možný a nebezpečný. Vždyť říkám, že mi pod autem zůstala bota. I kdyby nakrásně bylo na dveřích napsaný, že nemáš dávat jedničku a pouštět spojku, pokud vystupuješ. Myslim si, že je lepší SS nemontovat, pokud nejsou schopni vyeliminovat tenhle problém. Protože ani jeden život nestojí za pár miligramů CO2, kór, když po silnicích jezdí jiný auta na bůh ví co.

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: Bugy

Příspěvek od x-father »

mechy píše:Ahoj pořád nechápu jaký problém řešíte. Auto s manuálem bez vymáčknuté spojky nenastartuje. Jak je tedy možné ,že nastartovalo! Pokud nastartovalo s vymáčknutou spojkou a řidič ji pustí v domnění, že je motor v klidu, vina není ve špatném systému auta. Jinak souhlasím, že na SS si musíme zvykat.
Je to tu už 2x napsáno, ale zkusím to vysvětlit znovu.

Jedeš autem, zastavíš a funkce Start/Stop vypne motor. Na klíček vůbec nešaháš a vystoupíš. Start/Stop standardně řve, žes nechal zapnuté zapalování a jakmile zase nastoupíš do auta a vyšlápneš spojku - jako že chceš jet, tak ti auto napíše, že musíš nastartovat ručně. Tuhle bezpečnostní pojistku chápu.
Jenže ona někdy nefunguje. Stává se to zřídka, ale občas po takovém zpátkynastoupení do auta sice napíše, že máš natočit motor klíčkem, ale vzápětí ho nahodí sám, ačkoliv by neměl.
Vem si situaci, že zastavíš a vystoupíš auto motor zastaví. Ty se po chvíli vrátíš do auta, protože ho chceš odstavit a jen ze zvyku chceš zařadit rychlost a vono to naskočí a rozjede se to.

A taky to má jednu takovou chybu, která se taky projevuje velmi vzácně a to je chyba, že motor nezačně naskakovat ihned, jakmile začínáš šlapat na spojku, ale třeba s 2 vteřinama zpoždění, takže ty už máš spojku na podlaza a rychlost zařazenou a ono to teprve startuje.

Tak a teď si představ, že se ti tyhle dvě chyby projeví naráz, což se mě třeba stalo.

Zastavil jsem, motor chcípnul. Na někoho jsem čekal. Přijel. Vystoupil jsem z auta. Chvíli něco řešil venku. Pak jsem chtěl auto "odstavit", takže jsem nasednul - motor stále stál - zmáčknul spojku, vrazil tam za jedna a začal pouštět spojku a v tenhle okamžik motor sám naskočil a auto poskočilo a chcíplo.

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Bugy

Příspěvek od Biggles1 »

Peťas píše:A jak se "napruží" rozvody tím, že nechám zařazenou rychlost, když auto stojí z kopce? Začne tím působit nějaká neznámá síla na vačkovou hřídel, které způsobí to "napružení"? :wink:
Dobrá, tak místo obecného výrazu "rozvody" si dosaď "rozvodový řemen (řetěz)" a místo tvé neznámé síly si dosaď "kompresní tlak". Taky ti jako výsledek vychází trvale "napružený" řemen, či řetěz?
Na vačku zapomeň, ta je v poho 8) .
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Bugy

Příspěvek od Biggles1 »

x-father píše:
Zastavil jsem, motor chcípnul. Na někoho jsem čekal. Přijel. Vystoupil jsem z auta. Chvíli něco řešil venku. Pak jsem chtěl auto "odstavit", takže jsem nasednul - motor stále stál - zmáčknul spojku, vrazil tam za jedna a začal pouštět spojku a v tenhle okamžik motor sám naskočil a auto poskočilo a chcíplo.
A v jakém stavu jsi v tom okamžiku měl zapalování? Vypnuté asi ne.
Chci tím říct, že si auto logicky myslelo, že chceš pokračovat v jízdě.....můj názor.
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Bugy

Příspěvek od Peťas »

Biggles1 píše:
Peťas píše:A jak se "napruží" rozvody tím, že nechám zařazenou rychlost, když auto stojí z kopce? Začne tím působit nějaká neznámá síla na vačkovou hřídel, které způsobí to "napružení"? :wink:
Dobrá, tak místo obecného výrazu "rozvody" si dosaď "rozvodový řemen (řetěz)" a místo tvé neznámé síly si dosaď "kompresní tlak". Taky ti jako výsledek vychází trvale "napružený" řemen, či řetěz?
Na vačku zapomeň, ta je v poho 8) .
Ať si dosadím co chci, tak na rozvodový řemen (nebo řetěz) působí pořád stejná síla. Pokud nebudeme přihlížet k takovým věcem jako jsou různé torzní kmity, tak je, z pohledu síly působící na rozvody, úplně jedno, jestli klikou otáčí, přes píst a ojnici, tlak z válce, nebo, přes převodovku, síla vycházející z hmotnosti auta. Prostě na ty rozvody působí pořád stejná síla, ať motor "běží", nebo auto roztlačuješ. Vačka klade rozvodům pořád stejný odpor.

Ale tohle se netýká tohoto tématu :offtopic: , takže jestli chceš, můžeme to probrat po SZ. :wink:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Bugy

Příspěvek od Biggles1 »

Peťas to zní logicky, asi bych si měl nasypat popel na hlavu, ale tak to dapadá, když se laici řídí moudry motoristického webu.
Při parkování v kopci, vždycky to poslední co udělám, je že vyšlápnu spojku a je znát, že si auto jakoby sedne na brzdy a motoru se odlehčí. ...... a u toho zůstanu :)
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
MistrWajn
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 227
Registrován: 10.09.2015 13:51
Bydliště: Žilina/Bratislava

Re: Bugy

Příspěvek od MistrWajn »

Teraz ti tu chalani vysvetlia ze to "napnutie rozvodov" je blbost a asi nikto dalsi okrem teba v kopci "neopiera" auto o obrubnik a aj tak napises ze v tom budes pokracovat. Tebe sa asi potom tazko vysvetli aj to ze ten start&stop funguje spravne - upozorni Ta pri otvoreni dveri ze motor nebezi kvoli start&stopu a ty aj tak chces potom odstavit auto so zaradenou rychlostou bez vytiahnutia kluca. Inak mne sa este nestalo zeby mi auto nastartovalo samo po tom ako som otvoril a znova zatvoril dvere a musim vzdy manualne. A to by som napriklad chcel tak aby sa to dalo vzdy nastartovat iba stlacenim spojky, to by si uz mal problem potom vzdy...
Passat B7 Variant | 2011 | 2.0TDI (CFFB) 103kW → 140HP

Moja B7 (by MW)link

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: Bugy

Příspěvek od x-father »

Biggles1 píše:
x-father píše:
Zastavil jsem, motor chcípnul. Na někoho jsem čekal. Přijel. Vystoupil jsem z auta. Chvíli něco řešil venku. Pak jsem chtěl auto "odstavit", takže jsem nasednul - motor stále stál - zmáčknul spojku, vrazil tam za jedna a začal pouštět spojku a v tenhle okamžik motor sám naskočil a auto poskočilo a chcíplo.
A v jakém stavu jsi v tom okamžiku měl zapalování? Vypnuté asi ne.
Chci tím říct, že si auto logicky myslelo, že chceš pokračovat v jízdě.....můj názor.

Ufff. Už asi nemám sílu vysvětlovat to počtvrté. Přečti si pořádně co jsem tady psal už 3x.

Uživatelský avatar
MistrWajn
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 227
Registrován: 10.09.2015 13:51
Bydliště: Žilina/Bratislava

Re: Bugy

Příspěvek od MistrWajn »

Neboj, precital som si to. Len nechapem preco nechces vytiahnut klucik ked ides teda auto odstavit. Aj ked si zaparkoval na rovine s nastartovanym autom tak zaradis 1 a vypnes motor nie? Pripadne najskor vypnes motor klucom a potom zaradis 1. Proste to auto Ta upozornuje ze je vypnute cez SS a otvoril si dvere, takze vies ze ked sa rozhodnes auto odstavit tak ho musis vypnut aj rucne vytiahnutim klucika.

Kazdopadne tak ci tak by ti auto nemalo nastartovat po otvoreni dveri samo. Aj ked ja by som to teda praveze tak chcel ale z bezp dovodov o ktorych hovoris aj ty (zaradenie 1 a nasledne stlacenie spojky/odstavenie auta so zaradenou rychlostou bez vytiahnutia kluca z polohy 1) to asi nie je mozne.
Passat B7 Variant | 2011 | 2.0TDI (CFFB) 103kW → 140HP

Moja B7 (by MW)link

x-father
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 313
Registrován: 28.10.2015 19:22

Re: Bugy

Příspěvek od x-father »

Tak jsem teď 2x zaregistroval další novinku.

Radio se nespáruje s telefonem. Když stisknu na radiu tlačítko Phone, tak na LCD nahoře vyroluje hláška "Telefon není dostupný".
Krátké zapnutí/vypnutí radia nepomáhá. Vzpamatuje se to buď po odstavení auta na delší chvíli, nebo dlouhým stiskem tlačítka power na radiu a jeho restartem.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“