Vrzání nového motoru - asi řemen

Opravy a neduhy

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Jiruna09 »

Mám 4 měsíce nového Golfa 2.0 TDI 110 Kw. Od cca 2tis km pozoruji na volnoběh (i při zahřátí) nepatrné povrzávání. Dle mého poslechu se jedná na 90% o řemen, nebo něco kolem něj.
Když jsem měnil sklo, tak jsme to s technikem poslouchali, bohužel zrovna řádila bouřka, tak to skoro ani neslyšel a řekl, že VW začal dávat řemeny s dlouhou životností, tak by to mohlo být tím, než si sedne/zajede a i motor je ještě syrový/v záběhu. Nechtěl jsem tam auto nechávat další den, až se vyčasí, tak mám přijet, až to bude zřetelné, nebo to uvést při garančce.

Teď mám 11tis a pořád tam to nepatrné skřípání prostě je i při zahřátém motoru. Byl mi kolegou doporučen nějaký přípravek na řemeny, ale nechce se mi nový řemen u nového motoru něčím patlat. Kdo ví, jestli to vůbec funguje a hlavně aby pak servis nemohl říkat, že je to právě tím. :tooth:

Dnes jsem na Jarov volal, že to stále slyším a technik řekl, ať se objednám, protože do garančky zbývá hodně Km a kdo ví, čím to může být. Pokud to uslyší a reklamaci přijmou, mám počítat cca 2-3 dny na diagnostiku/kontrolu, oznámení reklamace VW a čekání na jejich reakci (dokonce se může někdo z VW přijet podívat) a nakonec případné odstranění závady. :pila:

A třešnička na konec, na náhradní vozidlo nemám nárok! Záruka mobility je v případě nepojízdného vozu (nefunkční motor nebo rozsvícená kontrolka motoru). U reklamace uznávají náhradní vůz v případě dlouho trvající opravy (říkal něco o více jak 30ti dnech). Takže pokud budu chtít auto, tak půjčit. :dog:

Prosím o pomoc v následujících otázkách:
1) Setkali jste se někdo s touto závadou? Řešili jste jí? Pokud ano, jak a s jakým výsledkem?
2) Mám zkusit ještě počkat, jestli si to nesedne? Nebo jsem měl už dávno reklamovat?
3) S tím náhradním vozidlem se mi to nezdá. Reklamace zřejmé vady a nemít nárok na náhradní vozidlo? Přitom při prodeji: záruka mobility, VW se postará, bla, bla, bla, keci v kleci, hory i s Horákama. Máte někdo zkušenost?

MiB
Řidič
Řidič
Příspěvky: 59
Registrován: 04.03.2015 17:45

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od MiB »

Je možný ten zvuk nahrát? Díky
GVII 2.0TDI highline,variant,limestone grey,DCC,bixenon,webasto,keyless,rear assist,17Geneva.

lifter
Závodník
Závodník
Příspěvky: 517
Registrován: 03.06.2014 14:08

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od lifter »

Záruka mobility je bullshit. Neznamená to nič iné, ako že keď ostaneš s autom niekde visieť, tak ťa bezplatne odtiahnu do najbližšieho autorizované servisu.
Na náhradné auto zabudni, ani keď sa ti pokazí televízor a máš ho v oprave, tak ti druhý domov nedajú. Celkovo služby ohľadom tovaru, za ktorý dáme cez 15000 €, sú úplne nulové.
VW Golf GTI VII Performance

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Jiruna09 »

Na můj starý mobil nahrávka nic moc, zítra zkusím mobil ženy. Nechci se nechat odbýt s náhradním autem při reklamaci, tak jsem trochu šťoural a ptal se. Mělo by to jít navléknout na způsobenou škodu a náhradní auto jsou náklady které by bez reklamace nikdy nevznikli = škoda.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Pantani »

Jiruna09 píše:3) S tím náhradním vozidlem se mi to nezdá.
Já myslím, že je to takhle úplně v pořádku, to co proklamujou, neporušili nijak.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Buřton
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 16.09.2009 10:07
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Buřton »

Ahoj, měl jsem ten samý problém, jak popisuješ. Měli to tam týden, náhradní auto jsem dostal zdarma po třech dnech telefonických útoků na ně :D a výsledek, auto mi vrátili s novýma rozvodama. ( Viz přiložené foto )

auto mělo cca 15 tis najeto...

jinými slovy, vadná napínací kladka, která poškodila i rozvodový řemen
Přílohy
SJCM0092.jpg

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Jiruna09 »

Ty mě strašíš. Už jsem objednán na prohlídku/reklamaci.

Uživatelský avatar
belacapa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 04.08.2010 16:23

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od belacapa »

Ahoj, nemáš prosím tú nahrávku zvuku? Pozorujem niečo podobné u mňa a tiež sa na to chcem spýtať v servise, u mňa tá rezonancia sa prejaví až po chvílke jazdy, mám pocit, že čím je motor teplejší tak tým viac to počuť...taký akoby plechový pravidelný zvuk niekde okolo remeňa....pocujem to aj zvnutra auta...vdaka
VW Golf VII Variant Highline, 1.4TSI 110kW, Limestone grey, 2016
VW Golf V 1.4 55kW 2005

Uživatelský avatar
Buřton
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 16.09.2009 10:07
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Buřton »

Strašit tě nechci, ale podle toho, jak to popisuješ, tak to vypadá na něco dost podobného. Taky jsem z toho neměl radost, auto jsem měl 3 měsíce a hned takový maras. Uvidíš sám, přeji brzké "uzdravení" :wink:

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Jiruna09 »

Tak auto dnes předáno k reklamaci. Popis z garanční zakázky: Přerušovaný skřípavý zvuk z motorového prostoru v oblasti rozvodů slyšitelný nejlépe při volnoběhu teplého motoru. Pravidelně ubývá chladicí kapalina – zákazník musí doplňovat.

Ubývající kapalina mě začala znepokojovat minulý týden. Při 0Km byla hladina mírně nad MAX. Při 10tis byla nad MIN, ale přisuzoval jsem to záběhu a neřešil to. Teď při 14tis byla už znatelně pod MIN a raději jsem dolil cca 1dcl destilky, abych byl zpět nad MIN, tak jsem to do reklamace raději uvedl.

Když už s autem reklamaci podstupuji, uvedl jsem i drobnosti, které bych normálně asi neřešil. Jde o odstávající/nesedící plasty na 5. dveřích a rez na některých dílech (např. šroub na dorazu dveří), a to auto ještě nezažilo sůl. A zapomněl jsem uvést vrznutí při zatažení elektronické brzdy, tak si to schovám na garančku.

Ohledně náhradního auta zdarma byli po telefonu odmítaví, ale po 10minutové argumentaci mi poskytli bezplatně novou Fabii III Styl 1,2TSI 81Kw 6M. Zatím mám z přístupu dobrý pocit, tak jsem zvědav, jak se s reklamací poperou a jestli vše dopadne k mé spokojenosti.

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Jiruna09 »

Tak mám výsledek:

Vzráním/skřípáním se prý zabýval sám mistr na dílně a zvuk ze strany rozvodů je způsoben pulzací tlakového vedení ke vstřikovací liště. Když ohřátý motor spadne do nízkých otáček, dochází k rezonování vedení, tím že je neustále tlakováno, ale vstřiky dávkují minimální množství paliva. Nejedná se o poruchu, ale o vlastnost motoru (přirozený projev chodu). Prý i zkoušeli jiné auta se stejným motorem, a také zaznamenaly podobné zvuky, ale samozřejmě různé hlasitosti a bohužel můj motor patří k těm hlasitějším. Podobné reklamace zaznamenávali u TSI, kdy lidé reklamovali kovové cvakání a u FSI také něco, ale už si to nepamatuji.

Ubývající kapalina je způsobena postupným roztahování gumových hadic a jedná se o přirozený úbytek u nového motoru. Talková zkouška vyloučila únik vlivem poruchy či netěsnosti. Mám dolévat a časem si to sedne.

Nesedící plastové díly na 5. dveřích byli opraveny.

Rez je na některých dílech auta běžná. Jedná se o díly (převážně výkovky), které nebyli povrchově upravené, protože jejich oxidace nesnižuje životnost ani funkci.

Náhradní vozidlo neúčtováno a mám písemné vyjádření k nahlášeným :pleasantry: vadám :pleasantry:

Tak nevím, jaký je Váš názor? :out:

efreeti
Řidič
Řidič
Příspěvky: 95
Registrován: 31.07.2013 14:05

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od efreeti »

Cilem autorizaku je tyto "nestandartni" a TPI nepodchycene zavady prehlizet a bagatelizovat minimalne po dobu zaruky vozu. Pro ne to znamena hodne prace(obvykle stylem pokus/omyl) za malo penez. Jakmile se zakaznik smiri tak je vyhrano. Po zaruce uz je s tim majitel otravovat nebude, protoze by si to musel zaplatit a kdyby prece jen, tak mu to autorizak vsechno pekne napocita...
VW Golf VII 1.4TSI 103kW Highline MY2013

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Pantani »

Jiruna09 píše:Vzráním/skřípáním se prý zabýval sám mistr na dílně a zvuk ze strany rozvodů je způsoben pulzací tlakového vedení ke vstřikovací liště. Když ohřátý motor spadne do nízkých otáček, dochází k rezonování vedení, tím že je neustále tlakováno, ale vstřiky dávkují minimální množství paliva. Nejedná se o poruchu, ale o vlastnost motoru (přirozený projev chodu). Prý i zkoušeli jiné auta se stejným motorem, a také zaznamenaly podobné zvuky, ale samozřejmě různé hlasitosti a bohužel můj motor patří k těm hlasitějším. Podobné reklamace zaznamenávali u TSI, kdy lidé reklamovali kovové cvakání a u FSI také něco, ale už si to nepamatuji.
Kovový "cvakání" jsem slyšel na různých videích asi už víckrát, dělá to i můj. Jestli je tvůj stejnej neumím posoudit. Odpověď od nich se mi zdá ale příliš složitá na to, aby na tom nebyla ani špetka pravdy. Ale jen tipuju...
Jiruna09 píše:Ubývající kapalina je způsobena postupným roztahování gumových hadic a jedná se o přirozený úbytek u nového motoru. Talková zkouška vyloučila únik vlivem poruchy či netěsnosti. Mám dolévat a časem si to sedne.
Zeptal ses po jaký době? Co je to "časem"? 20.000 km nebo kolik? Příště bych se zeptal, zřejmě to nebude součástí pípíru, který jsi dostal...
Jiruna09 píše:Rez je na některých dílech auta běžná. Jedná se o díly (převážně výkovky), které nebyli povrchově upravené, protože jejich oxidace nesnižuje životnost ani funkci.
Tak tady jsem už trošku na pochybách. To nám budou všechny auta vesele rezatět a bude to OK? Jestli je tohle úmysl výrobce, tak to potěš koště!
Jiruna09 píše:Náhradní vozidlo neúčtováno a mám písemné vyjádření k nahlášeným :pleasantry: vadám :pleasantry:
Jestli máš nějakej papír, tak gratuluju. Jestli tam máš podrobnosti k tlakový zkoušce, tak ještě líp, únik kapalin je vždycky na pikaču :-(
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
Buřton
Řidič
Řidič
Příspěvky: 123
Registrován: 16.09.2009 10:07
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Buřton »

Tak to jsem doufal, že to dopadne líp, a ne, že to prostě budeš poslouchat dál. No a ta raz mě teda dostala :D Já už ji na autě taky našel na přírubě turba. Ale aby to kvetlo takhle na očích? no nevím...

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: Vrzání nového motoru - asi řemen

Příspěvek od Jiruna09 »

Tak mi to nedá spát. Dnes jsem si dal práci a zvuk nahrál. Prosím všechny o názor, jestli Vám to přijde normální a případně všechny s tímto motorem o informaci, jestli má Váš motor stejný projev.

:baseball: Mám chuť poslat nahrávku do VW, ať se vyjádří k tvrzení servisu, že se jedná o rezonanci tlakového vedení ke vstřikům, proč to nový motor nedělal a jestli je pravda, že se jedná o běžný projev zahřátého motoru na provozní teplotu (nahrávka po ujetí 30km)

Díky za Vaše názory, rady a informace :drinks:
Přílohy
Před autem - zavřená kapota.mp3
Před autem - zavřená kapota
(124.63 KiB) Staženo 219 x
Blízko před autem - zavřená kapota.mp3
Blízko před autem - zavřená kapota
(129.13 KiB) Staženo 188 x
Nad motorem - otevřená kapota.mp3
Nad motorem - otevřená kapota
(134.63 KiB) Staženo 252 x

Odpovědět

Zpět na „Závady a servis“