3,6 FSI LPG

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od napster »

Jeste by nebylo spatne napsat kolik rocne najede..... ano. Dle cen stojanu to rozdil je astronomicky,ale pri hozeni o kalkulacky auto dodelane LPG a auto na benzin neni tak markantni uspora,jelikoz tam mas velkou investici do predelani. Jine by to bylo,pokid by se poridilo uz auto na LPG,nebo jeste lepe na CNG.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
Atila
Závodník
Závodník
Příspěvky: 623
Registrován: 15.06.2013 07:10
Bydliště: Praha-Venkov

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od Atila »

Jo 17kc na litru je už znát, nevím kolik stoji LPG na normálních pumpach (já bych si na Onu nekoupil ani vodu do ostřikovačů),ale i když budem počítat 15kc na litru,a auto které ber na benzin cca 11l tak na LPG 15 možná 16l.Počáteční investice cca 40tis.Tak se to nechá spočítat ta návratnost.Ale myslím ze se bude muset najet dost km než se to vrátí.Plus nižší výkon,a možné problémy.Myslím ze tech motorizací je dost aby si člověk mohl vybrat.A nemusel pak židovat a přestavovat něco na plyn.
PASSAT B8 2.0TDI 140KW > 170KW HIGHLINE

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od napster »

Ubytek vykonu na LPG neni az tak markantni,jako tomu bylo dříve. Mel jsem zkusenost s Touaregem 3.6 FSI kw kolem 200. Plna plynu 500kc a trasa Mlada Boleslav-Říčany-Praha Cerny most vyšla na plnou nádrž plynu a do MB jsem jel z cernaku uz na Benzin az do MB. U fabie 1.4mpi na LPG bylo na plnou nadrz LPG dojezd 250km. Ja osobne jsem nasra nej,kdyz musim 1-2x tydne tankovat plnou nafty do auta. U LPG by mi jeblo. Ale na druhou stranu za mojich mladych let jsme meli Peugeota 405 MI16 na LPG s 80litrovou nádrží. Coz byla asi nejlepsi volba,co se tyce dojezdu. Jenze v tu dobu me bylo uplne jedno kolik nam to auto zere apod. LPG se nebranim. Kdybych mel jeepa V8 na jezdeni,tak bych tam taky volil LPG,ale u auta se kterym se chci i svezt bych LPG nevolil. Proto do mazlika natankuju plnou a je mi jedno,ze si vezme 30-40l/100km. Kdyz jsem jezdil s porsche jako daily autem,tak jsem se s 3.6 221kw dostal na 8.4l-9l coz je stejny jako felicie... navic dnesni FSI zerou fakt malo a ta 3.6 je nejlepsi kotor,co se da z benzinu do passata/superba II zvolit. Jak spotrebou,tak spolehlivosti. Spused si koupil saaba 9.5 aero. Predelal na LPG za 44tkc. A jen nez se tonseridilo,tak menil zapalovaci kazetu,svíčky,několikrát na servisu kvuli obcasnemu skubnuti. Spotrebou je kolem 7l v prepocitani na benzin,coz mi prijde jako zanedbatelny a i on je z toho zklamany,protoze cekal jako vsichni ze bude jezdit za polovinu,jak s benzinem,jako driv s fabii 1.4MPI co mel na LPG. U 3.6FSI je LPG docela oříšek. U Superba to je jednodussi,ale superbacka 3.6 je jina,jak v passatu.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od KJirka »

už jsme se tady o tom bavili, jak jeden náš kolega byl s R36 na brzdě a co mu tam naměřil. U těch motorů padá výkon dolu hrozně. A jestli tomu ještě pomůže LPG, tak místo 300 koní tam bude mít možná tak 250.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Lukas086
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 19.09.2016 08:18

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od Lukas086 »

Master píše:Existuje reseni, kdy se benzinove vstrikovace vyuzivaji pro vstrik kapalne faze LPG. Osobni zkusenost nemam zadnou, nicmene technicky mi to prisel celkem zajimavy napad, protoze to (alespon od pohledu teoreticky) odstrani spoustu neduhu, ktere dnes u LPG v modernich primovstrikovych motorech jsou.
Ano, četl jsem o tom, počáteční investice je více, než dvojnásobek (kolem 100tis), nicméně na tento motor jsem také nenašel firmu, která by ji udělala.
PASSAT CC 3,6 FSI 220 kW
CADDY 1,6 TDI 75 kW

Lukas086
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 19.09.2016 08:18

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od Lukas086 »

Nečekal jsem, že se tu rozběhne taková diskuze :D

Realita je taková, že jsem přesedl do passata z dvojkovýho superba. Byl to kombík v automatu, 2,0TDi 125kw. Najezdil jsem na něm během pěti let 211 000km, teď ho podědila manželka.

V superbu jsem jezdil dlouhodobě za 5,9 což je spíš méně, oproti kolegům, které znám a mají stejné auto a stejnou motorizaci.
S passatem jezdím o poznání pomaleji, než v Superbu a spotřeba kolísá mezi 10 a 11litry. Možná je to jen o zvyku, kdysi jsem měl mondeo 1,8 a to si vzalo 9,5l a taky jsem to nějak neřešil. Mě jen vyděsí každé tankování, když v Superbu mě ukazuje dojezd 1080km a v Passatu 590km. A to má passat tuším nádrž o 5 litrů větší.
PASSAT CC 3,6 FSI 220 kW
CADDY 1,6 TDI 75 kW

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od KJirka »

je to asi tak, že těch 3,6 motorů tu bylo dosud jen velmi málo a nejspíš ani jeden s úpravou pro LPG. Ale ať už si o těch komentářích myslíš cokoliv, vem si k ruce kalkulačku a počítej. Kamarád si tohle nechal udělat do osmiválcovýho Cayenna a sám dneska říká, že se asi musel zbláznit.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Lukas086
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 19.09.2016 08:18

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od Lukas086 »

KJirka píše:je to asi tak, že těch 3,6 motorů tu bylo dosud jen velmi málo a nejspíš ani jeden s úpravou pro LPG. Ale ať už si o těch komentářích myslíš cokoliv, vem si k ruce kalkulačku a počítej. Kamarád si tohle nechal udělat do osmiválcovýho Cayenna a sám dneska říká, že se asi musel zbláznit.
Tak tedy zhruba počítám:
Provoz na benzín:
10l * 29Kč = 290Kč/100km

Provoz na LPG:
3litry benzinu = 87Kč
9litrů plynu = 96Kč
Dohromady 183Kč

Rozdíl benzín oproti LPG vestavbě (která bere částečně i ten benzín) je 1,07Kč na kilometr. Při vstupní investici 50 000Kč (což jsem asi trošku přehnal) je návratnost cca 47 000km. Což mám za rok a 2 měsíce...



Nebo druhá varianta:

Dražší vestavba za 100tis Kč, která zkapalní plyn a poté jezdí pouze na LPG:
Zde by to jelo jen na plyn, takže cca 12litrů plynu = 144Kč oproti 290Kč na benzin. Rozdíl 1,46Kč/km. Návratnost tedy 68 493km a asi i bez rizika, že by se propálily vstřiky.

Počítám něco někde špatně?
PASSAT CC 3,6 FSI 220 kW
CADDY 1,6 TDI 75 kW

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od Qido »

Ta spotřeba na plyn je dle mého soudu malá.
Zapominas n dodatečný servis v podobě častého měnění svíček.
A jak psal kolega, že není téměř nikdo kdo tyto motory dělá také svědčí o ,,vhodnosti,, použití lpg v tomto motoru.
Ano, při takovém nájezdu nechápu proč máš benzín.
A otázka největší,pokud jsi schopen akceptovat pokles výkonu na plyn.

Dle mého soudu. Pořád je to recept na problém.

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od KJirka »

no to já nevím, kontrolovat to po tobě ten výpočet nebudu a vymlouvat už vůbec ne. To se musíš rozhodnout sám. Jen prostě opust myšlenku, že máš třistakoňový auto. Jestli to bude mít výkon jako Superb, můžeš si gratulovat.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
teekey
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3840
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od teekey »

Jsou i zde na foru lide co davali plyn do 4.2 FSi Touarega a jsou spokojeni :)
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf

Uživatelský avatar
petbor1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 63
Registrován: 01.04.2015 08:40
Bydliště: Michalovce - Slovensko

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od petbor1 »

FSI 6-valec ak chces poriadne LPG tak vyjde na SK cca 3000€. Jedna sa o priame vstrekovanie LPG v tekutej forme, povodnymi benzinovymi vstrekovacmi. Preraba sa vysokotlake cerpadlo. Pri tomto type sa uz nevstrekuje benzin len cisto LPG. Vykon na LPG v tomto pripade dokonca stupa nakolko LPG ma oktanove cislo okolo 105 a vstrekuje sa priamo do valca. Ja najazdim okolo 30.000km rocne a neoplati sa mi to lebo je stale vysoka cena a nejako stale mam strach z noviniek :) aj ked je to NL system a to cerpadlo sa demontuje a posiela na upravu do NL. Cize aj montaz trva dlhsie nakolko aj kurierom je to tam a spat cca 5-6 pracovnych dni.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
VW Passat Variant 2006 3C/Highline/3.2V6 DSG/4M
VW Golf IV 2003, Highline/1.6SR/AT

Obrázek

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od napster »

S 9l LPG se rozluč rovnou. Za za 14l jezdi lehky 2.3T saab aero s nahonem na predni kola,manualem. Najezd mas slusny. Jen navratnost investice 50000kc 47tkm a investice 100 000kc jen o 20tkm vice? To nejak nesedi.Ja na jednom pracovnim superbu II 125kw mam 400tkm za 6let s nejvetsi zavadou za 39tkc na 357tkm a to vyvazovaky. Jinak pri tomhle najezdu nechapu volbu benzinu. Jakehokoliv. Pokud CNG/LPG,tak bych bral jiz z vyroby. Tento motor v passatu na to neni staveny. Je to jako nasetrit si na porsche 911 GT3 a dat do toho LPG,aby to zralo méně. Jsem chtel zkusit dat na porsche 4ks dojizdaku,za kolik by to jelo,ale mam jen 1ks. Mozna by mi to potom zralo jak TDIcko. Precijenom ty 120/60 R18 by byli uspornejsi jak 265/40/18.
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od Qido »

Napster! High Five!! :good: :laugh: :rofl:

Uživatelský avatar
denis.82
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1701
Registrován: 29.01.2012 12:16
Bydliště: Zlín

Re: 3,6 FSI LPG

Příspěvek od denis.82 »

Lukas086 píše:.......Mě jen vyděsí každé tankování, když v Superbu mě ukazuje dojezd 1080km a v Passatu 590km. A to má passat tuším nádrž o 5 litrů větší.
To mas jeste dobre, me Passat se stejnym motorem ukazoval pri plne nadrzi dojezd vzdycky tak 400km. :laugh:
S plynem osobne zkusenost nemam, ale co si treba privezou kluci auta z Ameriky a jebnou tam plyn, tak jim to potom vic stoji v servisu nez jezdi.
RS6 Performance 445kw

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“