1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Ahoj,
od 110km/h do 125km/h sebou motor škube jak vzteklej. Když jedu míň nebo přeskáču na větší rychlost tak nic. Závadu to žádnou nenačte, tak to bude nejspíš mechanický. Najeto lehce kolem 500tis. Nic nikde nerachta, turbo tahá normálně. Nevím co hledat. Nemá někdo tip?
Díky

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od majkl1 »

Dělá to jen na pětku nebo i na čtyřku? (nevím, zda nemáš náhodou 6q) :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Je to 5ti rychlostní skříň. Tohle co jsem popsal dělá pětka. Na čtyřku o dost míň v malinko menší rychlosti. Trojku musím hodne vytočit někam ke 4tisícům a to je úplně nepatrný. Když bych nevěděl že to dělá tak si toho ani nevšimnu.
Řekl bych že při jízdě do kopce je větší šance že to zaškube než po rovině. Že musí být motor víc v tahu.
Když jedu v klidu cca 100-110 tak to neškube, ake cítím takové slabé chvění. Jak přidámplyn zmizí to ale pak to právě škube ve větší rychlosti.
Záhada :-)

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Tak jsem si vcera hral s vagem abych videl tlaky na vstrikach a turbu a podobny nesmysle. Prekvapila me hodnota tlaku vstriku. Prvni valec -0,05 , druhy valec 1,12 , treti -0,98 a ctvrty 0,07
Tolerance je tusim 2,25/-2,25. Takze vsechny jsou v toleranci ale jsou takhle od sebe rozhozene. Nemuze to delat prave ten problem? Turbo tlaci skoro na 2900 strop by mel byt 3000. Na to kolik ma ten motor zasebou si nemuzu stezovat akorat to cukani co se objevilo. Je divny ze to je zavisle na rychlosti a ne na otackach. Protoze kdyz drzim treba na ctyrku stejny otacky jako jsou u ty rychlosti 110-130 na petku, tak to neudela.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od majkl1 »

Požadavek turba je 3atm.? To je nějaká haluz, ne? :158:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
matasimek
Pilot
Pilot
Příspěvky: 772
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Moravák su ze Zlínska

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od matasimek »

Čau, zkusil bych sundat víko ventilů, nahlídnout na hydroštely(hydraulické zdvihátko ventilu) a vačku, hlavně u 2 válce kde máš korekční množství paliva 1.12, (předpokládám že je to blok naměřených hodnot - kanál 013) V těchto kilometrech se asi 3 známým prolomily ty hydroštely protože je nikdy nikdo nemění.
Jo a švagrovi to na passatu dělaly povolené rozvody-měl starý typ napínáku u kladky a vytekl mu z něj olej.
Jinak bych zkusil nějakou lahvičku- čistič vstřikovačů nalít do nádrže a pozorovat jestli se to chování motoru změní.

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

majkl1 píše:Požadavek turba je 3atm.? To je nějaká haluz, ne? :158:
Jak to? Proc? Muzu na to kouknout znovu.

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

matasimek píše:Čau, zkusil bych sundat víko ventilů, nahlídnout na hydroštely(hydraulické zdvihátko ventilu) a vačku, hlavně u 2 válce kde máš korekční množství paliva 1.12, (předpokládám že je to blok naměřených hodnot - kanál 013) V těchto kilometrech se asi 3 známým prolomily ty hydroštely protože je nikdy nikdo nemění.
Jo a švagrovi to na passatu dělaly povolené rozvody-měl starý typ napínáku u kladky a vytekl mu z něj olej.
Jinak bych zkusil nějakou lahvičku- čistič vstřikovačů nalít do nádrže a pozorovat jestli se to chování motoru změní.
Cau,
jj kanal 13, zkusim ty hydrostely. Rozvody mam dva roky stary. Od ty doby mam najeto cca 50tis.
Myslis neco konkretniho na ty ventily co koupim treba v Elitu nebo Kelly? Davam pred tankovani i aditiva od Vifu tak jsem cekal ze to bude ok. No uvidime kde se co objevi. Zatim jezdim. Kazdy den s tim jedu dalnici na Beroun tak to muzu aspon pozorovat. Po meste bych o tom ani nevedel

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od Johnyhu »

Rozvody jdou poznat na časování ale jestli máš požadavek turba 3 a.m. tak zkus někde v servise na zvedáku zařadit pětku a počkat na cukání je možný že je to zkroucená poloosa.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Kecam :-) pozadavek na turbo je 2100-2600 me dava 2900

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Johnyhu píše:Rozvody jdou poznat na časování ale jestli máš požadavek turba 3 a.m. tak zkus někde v servise na zvedáku zařadit pětku a počkat na cukání je možný že je to zkroucená poloosa.
Myslis synchro vacka klika? To skace od 0,0 do 0-5. Poloosa si nemyslim. Tu bych v rizeni cutil porad a ne jen v jednu chvily. Navic tohle skubne celym autem jakoby v sekunde zhasnul a zase naskocil motor. Asi bych to prirovnal k tonu kdyz jedu na tempomat z kopce vetsi rychlosti, brnknu do brzdy takze se tempomat vypne auto malinko zpomali a ja tempomat zase na pacce zaktivuju takze se chce znovu vydrapat na posledni ulozenou rychlost. To s tim autem taky skubne, ale ne tolik. Tohle se proste otrese cely.

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Nemohl by prosim nekdo se stejnym motorem zmerit tlaky na tech vstrikach at se mam od ceho odrazit? Diky
Jinak vecer jsem si zapnul tempomat a pomalu na nem od 110 pridaval abych vedel presne to pasmo kde to zlobi. Tak je to cca 115-130. To by me zajimalo co se v tom deje ze to dela jen tuhle rychlost.

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od Johnyhu »

Já bych napřed zkusil pro jistotu ten zvedák, může to bejt jiná kravina na podvozku mě když se utrhnul silentblok na rameni tak se mi od cca. 90 do 110 KM/H klepal šíleně volant, můžeš to mít taky něco podobnýho je tam plno kravin na víceprvku co se můžou po**at.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

seabees
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 11.10.2009 18:11

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od seabees »

Tak moc se mi pod to auto nechtelo ze jsem tam nakonec teda vlezl. Montpakou jsem tahal za vsechno mozny a zadnou vuli kvuli ktery bych neco musel menit jsem nenasel. Poloosy taky v pohode.
Me to necuka ale celou dobu. To si asi spatne pochopil. Me to cukne jakoby chvilkove. Placnu vterinu to skubne, deset vterin nic, vterinu skubne, dvacet vterin nic. Je to jen v ty rychlosti. Jinak ne.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10099
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: 1,9 96Kw r.v.91 AWX škube sebou

Příspěvek od majkl1 »

Pokud tam máš požadavek 3atm. na turbo, pak je tam nějaký chip. Musel bys zajet za někým, kdo se tímhle živí. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“