Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Graun, ty vstřiky neměn tím to nebude, to chcípnutí zastudena nebude palivovým filtrem, osobně si myslím že jak přidáš přepne se na LPG a chvíli je to uchlastané.
Anebo ještě: podíval bych se taky spíš na přepínání klapky v sání (jak přepíná sání na studený /teplý vzduch od svodů výfuku)
Máte ale zapeklité potíže.... tu svorku 30 to podle mně napíše když je to auto ve stavu před chcípnutím a otáčky motoru-alternátoru spadnou tak dolů že přestane navteřinu dobíjet. to samé ten výpadek čidla na servořízení. řj to zaznamená a zapíše do paměti...
Jinak na STK a emisích závada svorky 30 není relevantní, mělo by projít. U AKL a aut s euro 2 do r.v.2001 nebude problém určitě
Anebo ještě: podíval bych se taky spíš na přepínání klapky v sání (jak přepíná sání na studený /teplý vzduch od svodů výfuku)
Máte ale zapeklité potíže.... tu svorku 30 to podle mně napíše když je to auto ve stavu před chcípnutím a otáčky motoru-alternátoru spadnou tak dolů že přestane navteřinu dobíjet. to samé ten výpadek čidla na servořízení. řj to zaznamená a zapíše do paměti...
Jinak na STK a emisích závada svorky 30 není relevantní, mělo by projít. U AKL a aut s euro 2 do r.v.2001 nebude problém určitě
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Graun: máš už sekvenční vstřikování LPG nebo starý system LPG s regulátorem a hadicí před klapku. napadá mně ještě že je někde jinde za škrtící klapkou netěsné sání, zejména po zpětném šlehu se někde udělá malá dírka to pak přisává falešný vzduch a dělá totyto rozjezdové potíže..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20.03.2016 15:49
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
To mi povídej. Je mi právě divný, že jsem to tenkrát napíchnl na diag a 4 různé závady. když už jsem vyzkoušel různý varianty a postupně jednu závadu po druhý a nic, tak mě napadlo jediný, že buď, někde je problém a závady jsou mezi sebou nějak spojené a vážou na sebe a nebo je špatná řj. Po tom, co sem graun hodil ten příspěvek s odkazem na ten problém jsem špatnou řj vyloučil a zkusím pátrat jinde. Dneska jsem neměl čas na auto, ale zítra se na to podívám.
Mám se mrknout na to lanko, jestli není přešponované, jak nejlépe to omrknout, abych to mohl vyloučit?
Zkusím udělat zákl.nastavení škrt.klapkyí ještě(ale to asi zbytečně ). Jde nějak ta klapka zkontrolovat, jestli je v pořadku nebo to můžou jedině v servisu, kde mají na to vybavení a programy?
A to samé u váhy vzduchu, můžu jí nějak otestovat? Nebo jen v tom servisu? Všiml jsem si na diag jednoho bloku, množství nasávanébo vzduchu.
A ještě otázka. V tamtom článku psali o pohupujícich otáčkách nebo o problému se startováním. Já žádný takový problém nemám a otáčky ve volnoběhu držej a nekolísají. Je možné, že by byl problém s tou spínací skříňkou, jak tam uvádí a to by dělalo tu závadu se svorkou 30 ?
Mám se mrknout na to lanko, jestli není přešponované, jak nejlépe to omrknout, abych to mohl vyloučit?
Zkusím udělat zákl.nastavení škrt.klapkyí ještě(ale to asi zbytečně ). Jde nějak ta klapka zkontrolovat, jestli je v pořadku nebo to můžou jedině v servisu, kde mají na to vybavení a programy?
A to samé u váhy vzduchu, můžu jí nějak otestovat? Nebo jen v tom servisu? Všiml jsem si na diag jednoho bloku, množství nasávanébo vzduchu.
A ještě otázka. V tamtom článku psali o pohupujícich otáčkách nebo o problému se startováním. Já žádný takový problém nemám a otáčky ve volnoběhu držej a nekolísají. Je možné, že by byl problém s tou spínací skříňkou, jak tam uvádí a to by dělalo tu závadu se svorkou 30 ?
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Klemic: já měnil toto relé (409), protože jsem měl za to, že se jedná o toto. Kde by teda mělo být relé pro tu svorku 30? Jak jsi dopadl s lankem, asi nijak že?
Matasimek: ta chyba se objevuje aniž bych startoval auto. Chybu vymažu, otočím klíčem do nuly, pak znovu otočím do první polohy a opět se chyba načte. Na to dobíjení to tudíž nemá vliv. Spíše to fakt vidím na tu spínačku.
Ty pády otáček se stávají pouze za studena a jen na benzín. Automatický se to přepíná na lpg až při teplotě vody vyšší než 30°C, nejsem schopen to startovat na lpg. Problém je vyloženě v běhu s benzínem.
Mám napojené lpg vstřiky přímo do jednotlivých větví sacího potrubí na každý válec zvlášť.
Jak budou dělat ten repas pístních kroužků a stír.gufer ventilů, tak budou i přetěsňovat celé sání (jsou tam kroužkové těsnění přírub sání). Jinak přístup ke svíčkám je jak do trezoru
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Matasimek: ta chyba se objevuje aniž bych startoval auto. Chybu vymažu, otočím klíčem do nuly, pak znovu otočím do první polohy a opět se chyba načte. Na to dobíjení to tudíž nemá vliv. Spíše to fakt vidím na tu spínačku.
Ty pády otáček se stávají pouze za studena a jen na benzín. Automatický se to přepíná na lpg až při teplotě vody vyšší než 30°C, nejsem schopen to startovat na lpg. Problém je vyloženě v běhu s benzínem.
Mám napojené lpg vstřiky přímo do jednotlivých větví sacího potrubí na každý válec zvlášť.
Jak budou dělat ten repas pístních kroužků a stír.gufer ventilů, tak budou i přetěsňovat celé sání (jsou tam kroužkové těsnění přírub sání). Jinak přístup ke svíčkám je jak do trezoru
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
kluci asi bych u obou zkusil tu spinačku, v kelly jsem viděl zn. Febi (což je dodavatel pro prvovýrobu) za 584kč. určitě bude i jinde za podobnou cenu.
http://www.autokelly.cz/Product/FB-1864 ... 2;34656199" onclick="window.open(this.href);return false;
mění se to dobře, podvolantové kryty musí dolů.
Kremlic: Pokud teda nekolísá volnoběh, nesahal bych do toho. To lanko zkoukni, jestli se vrací klapka zpět k dorazu a lanko má malinký průvis, bude to ok. pokud nekolísá volnoběh, moje teorie o snížení otáček neplatí. zbývá tedy spinačka.
Graun: LPG máš sekvenční, to je odolné proti zpětnému šlehu, vyměn tu spinačku.
Jo a pokud byste potřebovali, netěsnost sání vyzkoušíte takto:
Auto nastartováno, a to sání nebo kontrolované místo postříkáte nějakým startovacím sprejem, pokud se zvýší/zakolísá volnoběh, tak to místo které jste postříkali je netěsné a přisává to tamtudy falešný vzduch. takto zjistíte jednoduše netěsnosti.
http://www.autokelly.cz/Product/FB-1864 ... 2;34656199" onclick="window.open(this.href);return false;
mění se to dobře, podvolantové kryty musí dolů.
Kremlic: Pokud teda nekolísá volnoběh, nesahal bych do toho. To lanko zkoukni, jestli se vrací klapka zpět k dorazu a lanko má malinký průvis, bude to ok. pokud nekolísá volnoběh, moje teorie o snížení otáček neplatí. zbývá tedy spinačka.
Graun: LPG máš sekvenční, to je odolné proti zpětnému šlehu, vyměn tu spinačku.
Jo a pokud byste potřebovali, netěsnost sání vyzkoušíte takto:
Auto nastartováno, a to sání nebo kontrolované místo postříkáte nějakým startovacím sprejem, pokud se zvýší/zakolísá volnoběh, tak to místo které jste postříkali je netěsné a přisává to tamtudy falešný vzduch. takto zjistíte jednoduše netěsnosti.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20.03.2016 15:49
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Díky Už jsem na ni odpoledne koukal a našel jsem ještě tady http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/au ... 98-05.html" onclick="window.open(this.href);return false; a píše tam originál.
Mění se to dobře? dneska jsem si už o tom něco hledal a dočetl jsem se, že je to práce hrozná, chce to trpělivost a dokonce snad někde psali o nějakým stahováku na to, že by měla jít dolů tyčka řízení, aby se na to dalo lépe dostat. Rád si dělám na autě věci sám a učím se novým věcem, ale nejsem odborník jakožto spíše laik
Mění se to dobře? dneska jsem si už o tom něco hledal a dočetl jsem se, že je to práce hrozná, chce to trpělivost a dokonce snad někde psali o nějakým stahováku na to, že by měla jít dolů tyčka řízení, aby se na to dalo lépe dostat. Rád si dělám na autě věci sám a učím se novým věcem, ale nejsem odborník jakožto spíše laik
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Graun: zkus jeden test. ....2 km před tím než dojedeš domů a odstavíš auto, přepni to na benzin, ráno vyzkoušej zda ty rozjezdy zlobí.
Vadné benzinové vstřiky a palivový filtr má tento projev: vozidlo při provozu na benzín nechtce jet, hlavně škube nebo je líné při akceleraci, do kopce apod. Pokud na benzín jede normálně, benzinové komponenty jsou OK.
Obecně: u LPG se vysráží a zaschnou na benzinových vstřikách krystalky biosložky, vstřiky pak nerozprašují uplně dobře, výměna ale nic neřeší, za pár měsícůto udělají i ty nové. Obrana je vyčistit to palivem-benzinem, ten kilometr-dva před vypnutím auta to přepnout na benzin "propláchnout".+ jednou za čas ujet i pár km na benzín.
Lpg je vlastně výplach rafinerie, obsahuje pryskyřici, ta ulpívá na sacích ventilech, ráno pak benzin toto rozpouští a posílá dál do motoru, to bývá důvod toho cukání a horších rozjezdů.
Vadné benzinové vstřiky a palivový filtr má tento projev: vozidlo při provozu na benzín nechtce jet, hlavně škube nebo je líné při akceleraci, do kopce apod. Pokud na benzín jede normálně, benzinové komponenty jsou OK.
Obecně: u LPG se vysráží a zaschnou na benzinových vstřikách krystalky biosložky, vstřiky pak nerozprašují uplně dobře, výměna ale nic neřeší, za pár měsícůto udělají i ty nové. Obrana je vyčistit to palivem-benzinem, ten kilometr-dva před vypnutím auta to přepnout na benzin "propláchnout".+ jednou za čas ujet i pár km na benzín.
Lpg je vlastně výplach rafinerie, obsahuje pryskyřici, ta ulpívá na sacích ventilech, ráno pak benzin toto rozpouští a posílá dál do motoru, to bývá důvod toho cukání a horších rozjezdů.
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
kremlic: jednou jsem to kuchl na tdi, šlo to bez přípravků, nejhůř je vycvaknout airbag a sundat volant, pod ním jsou dva šroubky podvolantového krytu, pak už myslím nic složitého možná je tam přímo na spinačce nějaký mini červík na 2 inbus, ale už si to fakt nepamatuju.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Už jsem si k té spínačce našel video. Asi bude dobré sundat volant než ty dva šrouby lovit z pod něj.
https://youtu.be/XnWFDJ0YUGU" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak přítelkyni jsem poučil a vyzkoušíme to s tím přepínáním na benzín.
Díky za tipy.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
https://youtu.be/XnWFDJ0YUGU" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak přítelkyni jsem poučil a vyzkoušíme to s tím přepínáním na benzín.
Díky za tipy.
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20.03.2016 15:49
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Jak se dostat ke spínačce pod plasty vím, plasty jsem několikrát sundaval kvůli komfortce, ale nikdy jsem nesundaval volant a airbag. Zezadu se strčí šroubovák a pak se nějak zapáči a packy/sponky by měli pustit airgab né?
Ještě se zeptám, zkoukl si video, co sem házel graun skrz ten spínač spínačky ? Proč to ten dědula nerozpojil a snažil se to vytáhnout zapojené a evidentně to byl blbej přistup? Kdyby to vycvakal z těch pacek fialovyých a pak dal kabely stranou, měl by lepší přístup ne?
Ještě se zeptám, zkoukl si video, co sem házel graun skrz ten spínač spínačky ? Proč to ten dědula nerozpojil a snažil se to vytáhnout zapojené a evidentně to byl blbej přistup? Kdyby to vycvakal z těch pacek fialovyých a pak dal kabely stranou, měl by lepší přístup ne?
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
to fialové se vytahuje jen když potřebuješ s toho celku vyndat jednotlivé konektory, nevytahovat, děda to měl nějaké spečené.
tady návod na demont volantu, stejně 4 ramenný i tříramenný
airbag je aktivován elektricky ve středu bagu, neboj se že jej poškodíš šroubovákem, ale opatrnost je namístě.
1. napolohovat sloupek k sobě, pootočit volant o 90 stup., zezadu stčit plochý šroubovák a páčit ve směru šipky, je dobré zatlačit airbag jako bys troubil, a po zapáčení zase k sobě -jedna strana vyskočí,
2. otočit volant do o 180 a znovu detail vnitřku volantu jak se povede vycvaknout airbag, rozpojit žlutý konektor, můžeš podebrat šroubováčkem, od této chvíle nedoporučuju zapnout zapalování, načetla by se chyba airbagu, ale jestli máš diagnostiku tak si to smázneš. Rozpojením žlutého konektoru se aktivuje propojovací pojistka na airbagu,(neboj připojením se zase sama deaktivuje) přesto pozor na statickou elekriku kolem konektoru. no a ana střed potřebujete klíč, hvězdičkový M12.
hodně zdaru
tady návod na demont volantu, stejně 4 ramenný i tříramenný
airbag je aktivován elektricky ve středu bagu, neboj se že jej poškodíš šroubovákem, ale opatrnost je namístě.
1. napolohovat sloupek k sobě, pootočit volant o 90 stup., zezadu stčit plochý šroubovák a páčit ve směru šipky, je dobré zatlačit airbag jako bys troubil, a po zapáčení zase k sobě -jedna strana vyskočí,
2. otočit volant do o 180 a znovu detail vnitřku volantu jak se povede vycvaknout airbag, rozpojit žlutý konektor, můžeš podebrat šroubováčkem, od této chvíle nedoporučuju zapnout zapalování, načetla by se chyba airbagu, ale jestli máš diagnostiku tak si to smázneš. Rozpojením žlutého konektoru se aktivuje propojovací pojistka na airbagu,(neboj připojením se zase sama deaktivuje) přesto pozor na statickou elekriku kolem konektoru. no a ana střed potřebujete klíč, hvězdičkový M12.
hodně zdaru
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20.03.2016 15:49
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Díky. Ten volant se ale sundavat nemusi ne? Dedula ho taky nesundaval a vymenil spinac spinacky docela v poode . Jinak dneska jsem omrknul to lanko a neni presponovane, klapka vypada na doraz zaklapnuta a lanlo trosku volnejsi.
- matasimek
- Pilot
- Příspěvky: 772
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Moravák su ze Zlínska
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Tak lanko máš ok, jestli se dostaneš nějak na ty dva tenké křížové šroubky (viz video) tak volant dolů nemusí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20.03.2016 15:49
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Super. Jinak jsem dneska ještě zkusil změřit baterku a alternátor a baterka před nastartováním měla 12.41 a alternátor dobíjel 14.24
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Řídící jednotka motoru - nemohu se zbavit 4 závad
Takže spínačka vyměněna. Bohužel to tu chybu 00668 neodstranilo. Budu muset pátrat a zkoušet dále. Volant dolů jít nemusí, ty šroubky lze vyšroubovat i s volantem (pootočit do vhodné pozice).
Musím řešit i další problém. Mlžení oken, což způsobuje motorek V71, kdy to neotevře klapku - mám prasklé to ozub.kolečko, opravit to nešlo, takže koupím nový za litr.
Příští týden vezu auto na tu výměnu píst.kroužků a gufer. Tak snad se konečně pořeší ta spotřeba oleje.
Btw koukal jsem na to dobíjení. Na VAGu mi to ukazovalo 13.6-13.8V, což i odpovídalo měření voltmetrem. Není to málo?
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
Musím řešit i další problém. Mlžení oken, což způsobuje motorek V71, kdy to neotevře klapku - mám prasklé to ozub.kolečko, opravit to nešlo, takže koupím nový za litr.
Příští týden vezu auto na tu výměnu píst.kroužků a gufer. Tak snad se konečně pořeší ta spotřeba oleje.
Btw koukal jsem na to dobíjení. Na VAGu mi to ukazovalo 13.6-13.8V, což i odpovídalo měření voltmetrem. Není to málo?
Odesláno z mého YOGA Tablet 2-830F pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG