Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od nofu »

@bobyka_cz
Díky za vyčerpávající odpověď.
sharik4x4 píše:Takže pokud hledáš převodovku,která bude točit při 180km/h -2000 otáček,tak musíš zavolat do Wolfsburgu,ať ti jí vyrobej na zákázku.Taková se pro normální lidi nevyrábí.
Ve Wolfsburgu možná ne, třebas to zachrání Mnichov. Včera sme přivezli 530d a jsem příjemně překvapen. Jen je to na mě zbytečně velký. Ve 160 rovný 2000 otáček. Uvidíme co 320d, podle recenzí něco málo přes 2500.

/fakt mi mrzí, že sem tu rozpoutal takej zbytečnej flame. Neřeším, co je lepší, řeším, co je pro mě výhodnější. A fakt bych chtěl automat. Jenže ne takej, co má o 10% kratší šestku.

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od Prochy01 »

Dsg a manual maji maximalku +/- stejnou. Resis nesmysl. Pokud chces, aby auto pri vyšších rychlostech malo točilo, budes muset vzit nejaky 3litr (a vys), ktery na to ma kroutak, viz předchozí reakce kluku.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od hkr »

nofu píše:...Včera sme přivezli 530d a jsem příjemně překvapen. Jen je to na mě zbytečně velký. Ve 160 rovný 2000 otáček...
Protože to má o dva válce navíc, takže se z části cykly výbuchu překrývají. To má velmi blahodárný vliv na přenos síly na kliku a dál na převodovku a na kola (prostě zásadně omezuje torzní kmity). To má za následek, že šestihrnek si může dovolit při velké síle točit malounko otáček a přesto mechanicky vydržet statisíce km. Nechápu, co je na tom těžkého.
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od nofu »

@Prochy01
Nejde o maximálku, ta mi nezajímá. Jen se bojim, co se stane, když poletim v kuse 2h 180. A co když se to bude dít pravidelněji? Přijde mi, že motoru budou svědčit spíš ty nižší otáčky. Ale jak sem psal, nejsem od aut, sem od compů, vím o tom prd.

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od sharik4x4 »

To bude ten problém,že si I.T. technologie. :laugh: Nic ve zlém,ale jak již bylo psáno,pokud chceš lítat 180 v kuse, tak kup A6 s 8q automatem.Ta je na to stavěná a budeš spokojen i s otáčky.Mě to točí na osmičku 2000 při 130km/h a to v tý ašustce bude ještě delší kvalty,protože je to lehčí auto než moje.Na passat zapomeň,ten je dělanej pro normální lidi na 130km/h. :D

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od Prochy01 »

A tak to zase neni pravda, passat urcite neni dělaný na 130, takova optimální rychlost je 150-160. 180 a vic samozrejme jede, ale tam uz neni uplne ve sve kuzi - podvozek, brzdy atd... I kdyz pokud je dobra cesta, tak proc ne...kazdopadne 180 a vys uz to pro to auto opravdu neni komfortni zóna (to neznamena, ze to tolik nejede - jede mnohem vice), ale 130 je take nesmysl.

Hlavne by me zajimalo, kdo tady vyblil takovou blbost, ze autu svědci 2tis otáček. Co to proboha je za kravinu???? Pokud se nepletu, tak cervene pole zacina nekde na 5tis. Například 3 tis je zcela optimální co se tyce vykonu a jeho průběhu. Max vykon je u tech nasich naftaku nekde za 4 tisíci, tzn ze napr 3tis jsou zcela OK a kdyz v tom aute jedete, tak je i pocitove lepsi, nez u 2k, kde je to auto v uvozovkách na hranici podtaceni...pisu schvalne v uvozovkách, protoze ty 2 tis uz jsou v pohode, ale je to teprve zacatek jakési zdrave zóny. Jak rika jeden nas tady znamy, vic nez 90% lidi neumi poradne jezdit a radit. Vetsina osazenstva si zde koupi toho pasáta v tédéíčku a pak ho jak kokoti drti do 2 tis, kdyz se rozvasni tak jim otackomer vystřelí na 3 k a to o tom pak vypraví, jak to auto protáhli. Obvyklá kratochvíle je pak vypravet si tady, jak s 80km/h nejsou brzdou provozu a jak vlastne jezdi rychle a zere to 5 litru a zblbly z novy a primy je kazdy kdo jede nad 90vlastne masový vrah....

Prosim opustme tenhle nesmysl, co tady nekdo vypustil. Fakt je proste ten, ze pokud se bavíme o polykání dálničních kilometru v tempu nekde 180-200, tak je passat, Superb a tyhle auta s 2 litrem nesmyslná volba a svědci to jen o tom, ze clovek co o tom uvazuje moc nevi co vlastne chce. Na tyhle rychlosti a s tim se nabizi ze i dlouhé dálniční trasy je mnohem vhodnější jakykoliv šestiválec a idealne v nějakém větším aute, které bude mit i lepsi safe zóny, lepsi podvozek a brzdy, protoze kdo trochu přemýšlí, resi nejen rychlost, ale i bezpečí v těchto rychlostech.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od Master »

Nejdelsi prevodovku bude mit v B7 103kW BMT manual (6ka by mela mit na 3tis nejakych 190), 125kW BMT ji ma paradoxne kratsi. Nicmene dulezite take je, ze aby auto jelo 180 (a bylo take schopno jeste nejakeho zrychleni) potrebuje vykon, ktereho samozrejme v 2tis otackach neni uplne moc. Extremne dlouha prevodovka tedy take neni zrovna idealni, protoze to proste zoufale nepojede a bude to chtit alespon sw upravu, aby s tim slo takto v realu jezdit. 3tis ot/min neni pro TDI nic fatalniho (a 180 pro passat taky ne :-), da se s tim jet treba 3h vkuse, jen tech 140koni na to moc nebude...

Uživatelský avatar
napster
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6483
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kolem MB a nebo PHA
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od napster »

Co mam SII 125kw 6q manual 125kw,tak to je dalnicni auto 418tkm najeto z 80% dalnice. Vse puvodni spojka,turbo atp. Dalnice 140-160kmh. Kolik toci pri 130kmh netusim. Pri 230kmh toci 4100ot/min myslim si,ze je jedno kolik toci pri 130kmh,nebo kolik to zere pri 130kmh oproti 150kmh. Auto si vezme tolik pohonych hmot,kolik potřebuje. Minuly tyden jsem spechal do kina. Vyjezd z MB z centra 19:06 a 19:27 prijezd na parkoviste pred kino na Cernaku. Kolik si vzal nafty netuším. Platilo to uz pred 30lety,plati to i dnes a platit to bude i nadale. Jak se o auto postaras,tak te povozi... bohuzelnspousta lidi ma zafixovano z dob prvnich TDicek (nejlepe s cervenym ickem zejo...) ze to zere 5/100 taha to vocpoda vole! A je to hlavne auto co najede milion km a jediny servis je vymena oleje. Das tam petku/sestku a jedes po meste na volnobeh,pridas plyn a sbira se to jak tank,protoze ňůtnů ma tedeíčko poprdel a vubec to tomu motoru nevadi zejo. No a v tom ty lidi zijou i nadale v dobe PD/CR. Radi se kolem 1800-2000ot/min. Vysoky kvalty ve meste,roztahovani auta z volnobehu. Novejsi 1.9TDI 77kw napr BXE je pruser,ale lidi si mysli,ze 1.9tka to je stejna jak v octavii 1.gen a ze to je TOP motor. No a po takovyhlech lidech si kup auto,do kteryho budes jen sypat a nadavat...
Lepší mrtvej,nez druhej!!!
Skoda Superb II TDI elegance 2010 125kw
čištění interieru,exterieru, pece o kozene interiéry, lesteni,korekce laku. Ochrana laku. Detailing Mlada Boleslav a okolí

Uživatelský avatar
Prochy01
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4178
Registrován: 12.05.2012 18:28
Bydliště: Praha

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od Prochy01 »

:laugh: :laugh: :laugh:

Dobry hlasky :good:
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB

Stefan777
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 492
Registrován: 29.01.2016 14:37
Bydliště: Brno,Zurich

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od Stefan777 »

Má pravdu ten chlapec

Odesláno z mého HTC One pomocí Tapatalk

Uživatelský avatar
selatko
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1238
Registrován: 23.08.2013 10:46
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od selatko »

napster, dekuji za zvednuti nalady :D .. Ja bych vyzdvihl hlavne toto:

protoze ňůtnů ma tedeíčko poprdel a vubec to tomu motoru nevadi zejo
VW Passat 3C Variant - 2.0TDi bez DPF - manual - 125kW BMR
-----------------------------------------------------------

bobyka_cz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 346
Registrován: 11.06.2016 14:14
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od bobyka_cz »

napster píše:Minuly tyden jsem spechal do kina. Vyjezd z MB z centra 19:06 a 19:27 prijezd na parkoviste pred kino na Cernaku.
mas chodit do kina do MB a hotovo :laugh:
Passat B7 Variant 2012, 2.0TDi 125 kW, manual

Uživatelský avatar
nofu
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 16.12.2008 18:15

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od nofu »

No, pěkně se nám to tu zvrhlo :)

Jináč, proběhl test, ve 140-ti (tachometrickejch) točí manuál 2200 a DSG 2400. Obě auta rok v. 2013. Takže já mám jasno => BMW 320d s 8-mi stupňovým automatem. Snad na něj zbudou korunky.

Díky všem za pomoc!

mitti
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 203
Registrován: 08.12.2013 20:01
Bydliště: Skalica

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od mitti »

aha, tak ako ta dobre chapem, cim viac stupnov (cim viac prizkov tym viac adidas)? Neznamena za pokial ma auto viac prevodov, ze na 130 bude tocit menej, ale vascinou su prevodove stupne od seba jemnejsie odstupnovane.
Ale riadny skok, medzi VW DSG vs automat zrazu BMW?

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Převodové poměry DSG vs. Manuál u 2.0tdi

Příspěvek od sharik4x4 »

To má 320d osmikvalt? Já myslím,že to maj jen 3,0tdi,dvoulitry budou mít 6q,ale jelikož BMW/Budu Muset Wopravovat/ tolik neznám, tak se mohu pléct.

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“