Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
lawyer
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 08.01.2012 22:40

Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od lawyer »

Zdravím,
mám problém se sjížděním pneu na přední nápravě. Během pár měsícu se mi sjeli pneu z vnitřní strany až do drátků. Byl jsem i na geometrii a tam mi bylo řečeno že v pohodě a že mám víc foukat gumy. Pak jsem dal nové pneu a ten samý problém, zase sjeté. Znova na geo a opět v pořádku.....zkontroloval i nápravu ( silentbloky atd.) a také v pohodě.

Nemáte někdo zkušenosti..... Moc děkuji
VW Passat 3C variant 2.0 FSI Turbo BWA 147 KW highline 2006

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od KJirka »

co to je za gumy, rozměr a značka ?
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od Qido »

1) pánové neumí udělat geometrii na passatu
2) máš v háji siletblok nebo uložení tlumičů
3) změn servis - už rada nahustit víc gumy naznačuje jejich schopnosti

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2723
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od Nwkt »

Co to bylo za servis? Mě můj známej rovnou poslal do autorizáku, že na jejich geometrii Passata nezvládnou udělat

Uživatelský avatar
Nemo
Pilot
Pilot
Příspěvky: 786
Registrován: 18.03.2008 19:19
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od Nemo »

Chlapi, mne robi geometriu na aute pan co ma skoro 70, stara skola, ziadna elektronika. Kukne do knihy, zoberie si nadobicko z roku asi kedy som sa narodil, zeleznu tyc s mierkami a spravi geosku tak, ze nikdy mi nic nedralo a to nielen na pasaku... Sam hovori, ze tie nove elektronicke geo super, ale ze s tym ti chlapci nevedia robit a hlavne im chyba hafo skusenosti :-)

Odoslané z Lenovo X2-CU pomocou Tapatalku
Prvá láska vw bora 1,6 16v AZD
Momentálne Passat 2.0 TDI CR DSG :-)

mitti
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 203
Registrován: 08.12.2013 20:01
Bydliště: Skalica

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od mitti »

Nemo tak takeho cloveka si vaz, dnes uz takych ludi ktory oladaju svoju pracu je cim dalej tym menej. A ako vravo Qido, podla vyroku prehusti si pneu nie je nieco OK, bud sa im to nechelo skontrolovat co by to mohlo robit alebo to nevedia. Cho inde a nech ti to cele prebehnu (podvozok atd)

lawyer
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 08.01.2012 22:40

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od lawyer »

pneu letní Dunlop 205/55/R16
V servisu mi řekli to s tím nafouknutím, tam kde mi delali geo, ale pak jsem zajel k mechanikovi aby mi zkontroloval silentbloky a prostě to s tím spojené a ten tam nic nenašel..... takže asi jinam na geo.........?
VW Passat 3C variant 2.0 FSI Turbo BWA 147 KW highline 2006

Uživatelský avatar
Qido
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3029
Registrován: 26.10.2012 20:04
Bydliště: Praha

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od Qido »

A hned.
Ještě na 205/55 r16 je sníždění téměř vyloučené. Problémy jsou většinou na 235/40 r18!

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od KJirka »

asi tak. To je záležitost širokých gum.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Airon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.11.2016 17:23

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od Airon »

Přesně jak se tu píše. Ti cucáci s tim neumí dělat. Nechal jsem si dělat geo na bavu. Během 3 tis. km zadní gumy totál - jedna dokonce bouchla. Od tý doby si geo zase dělám doma v garáži pomocí provázků. Auto sedělo líp jak po 3D a hlavně se nic nesjíždělo
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.

Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.

ladulel
Závodník
Závodník
Příspěvky: 570
Registrován: 24.07.2010 14:17

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od ladulel »

Airon píše:Přesně jak se tu píše. Ti cucáci s tim neumí dělat. Nechal jsem si dělat geo na bavu. Během 3 tis. km zadní gumy totál - jedna dokonce bouchla. Od tý doby si geo zase dělám doma v garáži pomocí provázků. Auto sedělo líp jak po 3D a hlavně se nic nesjíždělo
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.

Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.
Hmmm tak to jsi teda borec...

Uživatelský avatar
klasek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3749
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Kaňk
Kontaktovat uživatele:

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od klasek »

Jak píšou kluci, u tohoto rozměru gum je to pitchovina na sjíždění vnitřku. Zajeď jinam na geo.

Ještě k poznámce pro větší nahuštění pneu, by se dalo použít u gum, kde sou narvaný na širší disk. Jako když na 8palcovej disk nasereš 195 gumu a menší. Tak sou pak potřeba nahustit přez 3bary, aby se sjížděly rovnoměrně a né jen vnějšky.

Ale u klasiky je to kravina.

sajosa
Řidič
Řidič
Příspěvky: 107
Registrován: 15.12.2011 19:34

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od sajosa »

ladulel píše:
Airon píše:Přesně jak se tu píše. Ti cucáci s tim neumí dělat. Nechal jsem si dělat geo na bavu. Během 3 tis. km zadní gumy totál - jedna dokonce bouchla. Od tý doby si geo zase dělám doma v garáži pomocí provázků. Auto sedělo líp jak po 3D a hlavně se nic nesjíždělo
Naučil mě to známej mechanik.... dnes už v zaslouženym důchodu. Dřív dělal soutěžáky.

Stačí změřit rozchod vpředu a vzadu. Pak si natáhnout provázky mezi přední a zadní pneu a podle nich to srovnat. Chce to prostorovou představivost a umět počítat. Jo a hlavně nepokopaný disky a žádný vůle v podvozku.
Hmmm tak to jsi teda borec...
Chci jen potvrdit chlapce ,jen to chce vědět ,co ta geometrie obnáší.Potom lze nastavit jednoduše pomocí dostupných zařízení (provázek ,vodováha)v garáži(vodorovný ulici).Veškerý uložení nápravy musí být samozřejmě v pořádku.Platí i pro zadní nápravu.Znalost principu a fyziky přináší výsledky.V konkrétním případě jde buď o velký příklon(způsobený závadou),nebo rozbíhavostí, řešil bych to zvětšením sbíhavosti.

Uživatelský avatar
KJirka
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 14864
Registrován: 09.04.2009 09:33
Bydliště: Chomutov

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od KJirka »

V době laserových zařízení je ta "provázková" metoda zajímavej nápad. To jsme dělali možná tak ještě u Favorita.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Sjíždění pneumatik z vnitřní stany

Příspěvek od Jirka. »

No hele asi takhle. 3D laserová je samozřejmě mnohem přesnější, nicméně musí být taky super obsluha. Problém je že většinou obsluha seřídí sbíhavost na kulákách a na ostatní se už vysere- nějakej odklon- vepředu se musí hnout celou nápravnicí, vzadu je to stejně většinou zarezlý. Navíc geometrie se měni se zatížením , takž pokud třeba někdo přijede s plným kufrem tak to má pak seřízený na h***o.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“