Čištění palivové soustavy
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Čištění palivové soustavy
Potřebuji vyčistit potrubí a vstřikování na KE jetroniku. Auto málo jezdilo, několikrát ročně. Ucpaný filtr i čerpadlo pod nádrží. Nečistoty vypadají po uschnutí jako bílý prášek. Stejné usazeniny jsou trochu vidět i v potrubí. Filtr i čerpadlo bude nové, ale čím čistit potrubí, případně rozdělovač paliva bez rozebírání?
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Čištění palivové soustavy
no a zkoušel jsi ten prášek rozpustit v benzínu ?
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
Zkoušel jsem benzín, líh, aceton, toluen a vodu. Nerozpouštějí.
Zkusil jsem kyselinu, po ruce byla fosforečná (odrezovač) a to zafungovalo celkem dobře, hned směs bublala a zbylo jen několik větších kousků nečistot. Ale prohnat tím rozdělovač paliva, asi ne.
Zkusil jsem kyselinu, po ruce byla fosforečná (odrezovač) a to zafungovalo celkem dobře, hned směs bublala a zbylo jen několik větších kousků nečistot. Ale prohnat tím rozdělovač paliva, asi ne.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Čištění palivové soustavy
trubky můžeš prolít odrezovačem a vyfoukat ,rozdělovač bych nechal být, buď to časem rozpustí benzín s aditivama, nebo když bude nejhůř a budeš si jistej že to jinak nejde tak rozebrat a vyprat ultrazvukem, nebo odrzovačem
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
trubky a hadice propláchnu, zkusím i zásobník u čerpadla, poreferuju. Teď mi majitel auta volal, že našel doma nové čerpadlo, které nedávno kdesi sehnal. Vypadá prý úplně stejně, jako stará měněná a je na něm označení CE Divert, FP Z 70910. Hledám co je to za čerpadlo (tlak), ale nemohu nalézt.
- maresl
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 06.10.2015 08:54
- Bydliště: JH
Re: Čištění palivové soustavy
strejda google mi hodil 4 bary viz. http://e-autoparts.pl/pompa-paliwa-audi-p-1986302.html" onclick="window.open(this.href);return false;
podle označení co jsi poslal by to mělo být ono..
podle označení co jsi poslal by to mělo být ono..
MK2 1.8 PF 107PS http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=314401
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
ok, mockrát děkuju, tak to asi nebude čerpadlo vhodné na 4bod Ke -J. Je to původně motor z audi, kod JN 1,8, 66 kw. Skočil jsem se podívat do garáže a čerpadlo, které jsem rozebíral má to samé označení. Majitel říkal, že motor startoval studenej a pak chcípal. Teplej nechtěl startovat ani jet, spíše na laně. Naposledy chytnul vloni zjara, pak stál.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
Na proplach potrubí jsem použil čerpadýlko co se nasazuje na vrtačku. Do nádoby jsem nalil odrezovač a honil ho potrubím pořád dokola. Vyteklo dost nečistot. Pak jsem dal vodu a nakonec jsem to prohnal lihem. Konce potrubí se zdají čisté, snad to bude stejné v celé délce.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
potřebuji nějak vyčisti (rozebrat) 5. vstřik, když ho spínám, pod tlakem občas trochu stříkne, někdy jen kape.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Čištění palivové soustavy
nemá na vstupu filtřík ? ten by šel vytáhnout a profouknout, ale rozrbrat to určitě nepůjde..
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
Filtřík neměl (škoda) a proto je asi ucpaný. Nějak ten vstřik někdo sestavil, tak by mohl jít rozebrat. Zespodu vstřiku je vidět malinký kroužek, připadá mi to jako seger pojistka. Škoda, že nemám jiný vstřik na porcování, hned bych do něj šel. Zkusím ho namočit do toho "zázračného" čistidla jménem odrezovač. Vyčistil jsem s tím všechny průtokáče, hadičky, regulátor. Není třeba ani dlouho máčet, stačila tak minuta, dvě a po usazeninách ani památky.
Prolil jsem s tím i zcela zanešené čerpadlo co se už netočilo a roztočilo se. Tlak jsem u něj ale nezkoušel, jen jsem ho na zkoušku rozebral a je téměř čisté. Vyzkoušel jsem prolejt i ucpaný palivový filtr a taky se pročistil. Samozřejmě ho vyhodím.
Jinak, měřil jsem tlak benzínu, na 5. vstřik jde 5,4 bar, po vypnutí klesne na 3 bary, po 30.min je 2,8 bar a za hodinu 2,4 bar. Což je snad OK na Ke -J.
Zkoumal jsem, proč na chvíli nespíná čerpadlo po zapnutí zapalování jako u mého jednobodu a nemohu na nic přijít. Čerpadlo vynechávalo i za běhu motoru, tak mám provizorně obyčejné spínací relé, což znamená, že zatím čerpadlo běží pořád se zapnutým zapalováním. Vyndal jsem origo relé VW 321906059H s 5 piny, proměřil jsem patici pojistkovky a naměřil -
1. velký pin (30): 12,8V stálých,
2. velký pin: 0V spínané + čerpadla,
3. střední pin (15): 12,6V + od zapalování,
4. střední pin (31): 0V kostra relé,
5. malinký pin (1): 12,5 V po zapnutí zapalování, při otáčení motoru ale napětí kolísá.
Tak nevím, jestli je chyba, nebo zrovna tenhle KE-J čerpadlo napřed nespouští.
Prolil jsem s tím i zcela zanešené čerpadlo co se už netočilo a roztočilo se. Tlak jsem u něj ale nezkoušel, jen jsem ho na zkoušku rozebral a je téměř čisté. Vyzkoušel jsem prolejt i ucpaný palivový filtr a taky se pročistil. Samozřejmě ho vyhodím.
Jinak, měřil jsem tlak benzínu, na 5. vstřik jde 5,4 bar, po vypnutí klesne na 3 bary, po 30.min je 2,8 bar a za hodinu 2,4 bar. Což je snad OK na Ke -J.
Zkoumal jsem, proč na chvíli nespíná čerpadlo po zapnutí zapalování jako u mého jednobodu a nemohu na nic přijít. Čerpadlo vynechávalo i za běhu motoru, tak mám provizorně obyčejné spínací relé, což znamená, že zatím čerpadlo běží pořád se zapnutým zapalováním. Vyndal jsem origo relé VW 321906059H s 5 piny, proměřil jsem patici pojistkovky a naměřil -
1. velký pin (30): 12,8V stálých,
2. velký pin: 0V spínané + čerpadla,
3. střední pin (15): 12,6V + od zapalování,
4. střední pin (31): 0V kostra relé,
5. malinký pin (1): 12,5 V po zapnutí zapalování, při otáčení motoru ale napětí kolísá.
Tak nevím, jestli je chyba, nebo zrovna tenhle KE-J čerpadlo napřed nespouští.
- lister
- Moderátor
- Příspěvky: 4934
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Gross Maispitz
Re: Čištění palivové soustavy
tlaky vypadají dobře.
spínání čerpadla při zapnutí zapalování dělají motory který mají relé čerpadla ovládaný řídící jednotkou např. digifant, digijet nebo 16v s VEZ.
starší K a KE jety mají relé čerpadla s vlasní "inteligencí" který spouští čerpadlo až když dostanou signál otáček z indukčky (pin 1)
spínání čerpadla při zapnutí zapalování dělají motory který mají relé čerpadla ovládaný řídící jednotkou např. digifant, digijet nebo 16v s VEZ.
starší K a KE jety mají relé čerpadla s vlasní "inteligencí" který spouští čerpadlo až když dostanou signál otáček z indukčky (pin 1)
lister ví hodně o MegaSquirtu a nebojí se zeptat.
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
Golf MK1 16V ITB COP MegaSquirt2 189HP Quaife Tramont TY2
'92 Corrado MoonlightBlue 9A říznutý ABF, 2x výfuková vačka a MegaSquirt2..
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Čištění palivové soustavy
Ok, tak to mám relé s vlastní inteligencí, se mi ulevilo.
Proběhlo čištění 5.tého vstřiku.
Vymontoval, tryskou vzhůru upnul do svěráku (opatrně), na ní navlékl kus hadice od autogenu, do ní nalil odrezovač. Na konec hadice připojil kompresor a do štekru vstřiku připojil baterii. Zapnul kompresor a koncem jednoho vodiče rychle zapínal a vypínal vstřik. Dlouho se nic moc nedělo, nic neteklo.
Když se vstřik zahříval, chladil jsem ho mokrým hadrem, aby se, nedej Bůh, nespálila cívka uvnitř. Takto cvakal asi 10 min než začal odrezovač trochu téct z druhé strany vstřiku. Obrátil jsem vstřik, připojil holendr s kouskem hadice a to samé opakoval, než se objevoval odrezovač na straně stříkání. Nejprv jen dlouho kapal, poté vstřik postupně měnil zvuk, až začal rozprašovat.
Vstřikovač jsem obracel mnohokrát, lil do hadičky odrezovač, asi 2 h, než začal normálně stříkat. Nakonec jsem ho propláchl vodou a chvíli proplachoval lihem. Benzín přišel na řadu až na autě, připojil jsem vstřik na hadičku, připojil k baterii , zapnul čerpadlo a nechal chvíli stříkat. Namontoval do sání a motor normálně chytnul studený.
Zítra se dám do normálních vstřiků, mám jich několik navíc, tak se uvidí, jaký bude výsledek.
Proběhlo čištění 5.tého vstřiku.
Vymontoval, tryskou vzhůru upnul do svěráku (opatrně), na ní navlékl kus hadice od autogenu, do ní nalil odrezovač. Na konec hadice připojil kompresor a do štekru vstřiku připojil baterii. Zapnul kompresor a koncem jednoho vodiče rychle zapínal a vypínal vstřik. Dlouho se nic moc nedělo, nic neteklo.
Když se vstřik zahříval, chladil jsem ho mokrým hadrem, aby se, nedej Bůh, nespálila cívka uvnitř. Takto cvakal asi 10 min než začal odrezovač trochu téct z druhé strany vstřiku. Obrátil jsem vstřik, připojil holendr s kouskem hadice a to samé opakoval, než se objevoval odrezovač na straně stříkání. Nejprv jen dlouho kapal, poté vstřik postupně měnil zvuk, až začal rozprašovat.
Vstřikovač jsem obracel mnohokrát, lil do hadičky odrezovač, asi 2 h, než začal normálně stříkat. Nakonec jsem ho propláchl vodou a chvíli proplachoval lihem. Benzín přišel na řadu až na autě, připojil jsem vstřik na hadičku, připojil k baterii , zapnul čerpadlo a nechal chvíli stříkat. Namontoval do sání a motor normálně chytnul studený.
Zítra se dám do normálních vstřiků, mám jich několik navíc, tak se uvidí, jaký bude výsledek.
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Čištění palivové soustavy
Já bych těm vstřikům spíše pomohl lázni v ultrazvukové čističce. Tam tomu tak nebudeš dávat zabrat a vyčistíš jej také. Při chodu se kapalina vlivem ultrazv. vln zahřívá, takže pozor když bys chtěl používat nějakou těkavou látku (zřejmě by mohla stačit voda s jarem).
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého GT-I8190 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG