Chování motoru 1.6 16V
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
ona odezva pak je kdykoliv šlápneš na plyn než se začne něco dít
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- kufus
- Řidič
- Příspěvky: 158
- Registrován: 27.09.2014 22:59
Re: Chování motoru 1.6 16V
Já to chápu, jen pro mě je odezva už i jen to, když prošlápneš a vyletí ti otáčky i když jen částečně. Prostě se něco stane, ne že se to stane "špatně"
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ahoj,po dlouhé době se zase něco děje
Byl jsem na STK a tam mi technik řekl že mám něco s EGR ventilem(načetl nějaké chyby).Pozoruji na volnoběh kolísání otáček 100ot. a někdy se to uplně splaší,lítá to sem tam i 500ot.a po chvilce se to zase ustálí.(to nikdy nedělalo!)Další věc..mám ruku na řadičce a pozoruji lehké vynechávání,takové drbnutí.Nově se někdy hned po studeným startu rožne kontrolka motoru a nyní zatím svítí stále.
Je to EGR?? nemám to ted jak ověřit.Co se s tím dá dělat??
Jinak auto má pořád stejnou spotřebu,olej nebere a klapka je čistá jak dětská prdýlka:) najeto 232tis.km motor AZD
Díky za rady.
Byl jsem na STK a tam mi technik řekl že mám něco s EGR ventilem(načetl nějaké chyby).Pozoruji na volnoběh kolísání otáček 100ot. a někdy se to uplně splaší,lítá to sem tam i 500ot.a po chvilce se to zase ustálí.(to nikdy nedělalo!)Další věc..mám ruku na řadičce a pozoruji lehké vynechávání,takové drbnutí.Nově se někdy hned po studeným startu rožne kontrolka motoru a nyní zatím svítí stále.
Je to EGR?? nemám to ted jak ověřit.Co se s tím dá dělat??
Jinak auto má pořád stejnou spotřebu,olej nebere a klapka je čistá jak dětská prdýlka:) najeto 232tis.km motor AZD
Díky za rady.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Chování motoru 1.6 16V
jo taky mě blbne egr trošku litají otáčky tak o 10ot a jak odpojíš konektor od egr tak je klid
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Odpojil jsem konektor,kontrolka motoru svítí..shasne??
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 12.10.2014 02:58
Re: Chování motoru 1.6 16V
jenom přidám mé zkušenosti s EGR...
Autu kolísaly otáčky nejdřív jen občas, většinou když bylo vlhko a o pár desítek otáček, postupně se to zhoršovalo dokud auto chcípalo pořád na volnoběh a nakonec už ani nestartovalo. Došlo na vyčištění EGR systému a resetování hodnot přes diagnostiku, problém to vyřešilo pouze na pár desítek km, tak jsem se rozhodl koupít nový EGR od Pierburgu tuším (cca 2500kč). Všechno v pohodě pár měsíců, ale pak jsem jel na dálnici a auto přestalo jet z ničeho nic a chcíplo, nechalo mě to uprostřed Německa, 600km od Prahy. Byl to opět problém s EGR, praskla trubka která vede od EGR do škrtící klapky, trubka s těsněním se vyměnila (cca 1500 kč originál) a od té doby je pokoj. Auto jede jak má a jsem s tím spokojen. Samozřejmě stačí odpojit EGR kabelem a auto pojede, ovšem já měl před STK, tak jsem to musel vyřešit takto. EGR musí být zapojené a plně funkční, aby kontrolka emisí nesvítila, i když se chyba vymaže a v EGR je problém nebo je odpojené, vždy se po pár km rozsvítí. Čidla jsou ohledně EGR hodně citlivý, stačí maličká netěsnost a jednotka už hlásí chybu.
Autu kolísaly otáčky nejdřív jen občas, většinou když bylo vlhko a o pár desítek otáček, postupně se to zhoršovalo dokud auto chcípalo pořád na volnoběh a nakonec už ani nestartovalo. Došlo na vyčištění EGR systému a resetování hodnot přes diagnostiku, problém to vyřešilo pouze na pár desítek km, tak jsem se rozhodl koupít nový EGR od Pierburgu tuším (cca 2500kč). Všechno v pohodě pár měsíců, ale pak jsem jel na dálnici a auto přestalo jet z ničeho nic a chcíplo, nechalo mě to uprostřed Německa, 600km od Prahy. Byl to opět problém s EGR, praskla trubka která vede od EGR do škrtící klapky, trubka s těsněním se vyměnila (cca 1500 kč originál) a od té doby je pokoj. Auto jede jak má a jsem s tím spokojen. Samozřejmě stačí odpojit EGR kabelem a auto pojede, ovšem já měl před STK, tak jsem to musel vyřešit takto. EGR musí být zapojené a plně funkční, aby kontrolka emisí nesvítila, i když se chyba vymaže a v EGR je problém nebo je odpojené, vždy se po pár km rozsvítí. Čidla jsou ohledně EGR hodně citlivý, stačí maličká netěsnost a jednotka už hlásí chybu.
Golf IV 2001 3D 1.6 16v 77kW AZD
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ty kráso, jak může prasknout ta kovová trubka od EGR
A citlivost na netěsnost ti nevím čéče - žádné těsnění tam není a několik let jsem jezdil jen s částečně připevněnou trubkou, jelikož byl jeden šroub zlomen v sání a jen to občas zahlasilo příliš otevřený ventil a stačilo to pořádně protáhnout s kvalitním palivem a zmizelo to
A citlivost na netěsnost ti nevím čéče - žádné těsnění tam není a několik let jsem jezdil jen s částečně připevněnou trubkou, jelikož byl jeden šroub zlomen v sání a jen to občas zahlasilo příliš otevřený ventil a stačilo to pořádně protáhnout s kvalitním palivem a zmizelo to
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
no čumít že praskla ta trubka ale stát se muže všechno s egr jsem taky kombinoval a si nejlíp jak bude zapojen a nezaslepen hold není to TDI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Mě už kontrolka svítí stále...zkusil jsem EGR vyčistit ale bohužel to nepomohlo,byl zanesený minimálně,to víc byla zanesená ta trubka u klapky.
Každopádně zatím se nic hrozného neděje,jen lehce kolísají otáčky.
Každopádně zatím se nic hrozného neděje,jen lehce kolísají otáčky.
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
koukal ses na těsnění pod klapkou?to je taky častá závada kolisání....
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Chování motoru 1.6 16V
Pokud měl rozhozené sání, tak se má měnit i těsnění na přírubách, které nejsou při demontáži a následné montáži schopny dostatečně těsnit.
Taky mi kolísaly otáčky, ale po repasy hlavy a kompletní výměně těsnění na sacím potrubí (horní+spodní 8ks) a vstřikovačích (8ks) již drží jak mají.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Taky mi kolísaly otáčky, ale po repasy hlavy a kompletní výměně těsnění na sacím potrubí (horní+spodní 8ks) a vstřikovačích (8ks) již drží jak mají.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Jezdec
- Příspěvky: 386
- Registrován: 13.06.2010 22:32
- Bydliště: Brno
Re: Chování motoru 1.6 16V
Klapku jsem něměl nikdy oddělanou a ani čištěnou,nebylo potřeba.vyměnil jsem jen tu manžetu na klapce a gumy na filtrboxu.Každopádně otáčky nikdy nekolísaly,jen až teď co zlobí ten EGR.A to kolísaní je jen občasnýxerxes píše:koukal ses na těsnění pod klapkou?to je taky častá závada kolisání....
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Chování motoru 1.6 16V
pochybuju že za ty roky máš klapku pořád čistou
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 12.10.2014 02:58
Re: Chování motoru 1.6 16V
ahoj, chtěl bych se zeptat zda-li už tu někdo měnil olej v převodovce na Golfu IV 1.6 16v... chci ho v blízké době vyměnit a potřeboval bych s tím poradit. Je na převodovce někde výpustný šroub nebo se to dělá jiným způsobem?
Golf IV 2001 3D 1.6 16v 77kW AZD
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Chování motoru 1.6 16V
Ano, je tam výpušťák a pak se to napouští pomocí kontrolního šroubu a doporučuje se to decánko naklonit napravo, ať se tam vejde celých 1.9 litru. Řeší se to tady
Ve stručnosti: Zvednout - undat LP kolo, podběh a levý boční kryt pod motorem - Zkusit si povolit oba šrouby - Postavit na zem a vypustit (ať je to trochu zahřáté) - Nalejt litr a kousek a lehce přizvednout doprava - Na skoro prázdnou druhou lahev od origo oleje nasadit tu plastovou nálevku z lahve na kapalinu ostřiku (takový ten červený zobák), pak jí můžeš otočit vzhůru nohama a lejt dál - Až tam budou skoro 2 litry tak rychle zašpuntovat a dál už jen pozpátku...good luck
Ve stručnosti: Zvednout - undat LP kolo, podběh a levý boční kryt pod motorem - Zkusit si povolit oba šrouby - Postavit na zem a vypustit (ať je to trochu zahřáté) - Nalejt litr a kousek a lehce přizvednout doprava - Na skoro prázdnou druhou lahev od origo oleje nasadit tu plastovou nálevku z lahve na kapalinu ostřiku (takový ten červený zobák), pak jí můžeš otočit vzhůru nohama a lejt dál - Až tam budou skoro 2 litry tak rychle zašpuntovat a dál už jen pozpátku...good luck
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V