Motor netahne a cuka

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

PiotrDokonaly
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 19.07.2016 20:02

Motor netahne a cuka

Příspěvek od PiotrDokonaly »

Zdravim,
Nedavno jsem poridil Boru 1.6 74kW a snazim se ji dat pomalu do kupy. Zatim se menilo servo rizeni a loziska.
Z prvu se zdalo, ze bude vse zatim v poradku, ale po nejake dobe, kdyz jsem si na auto zvykl, jsem tomu slapl "na krk" a zjistil, ze pri asi 3000ot/min motor ztrati dech. Takze se nemuzu rychle rozjet. Pokud se rozjizdim plynule a v klidu, neni problem dosahnout vysoke rychlosti.
Navic po vymene servorizeni se na palubovce objevila oranzova kontrolka airbagu. Asi malickost, neresim.
Koupil jsem si teda kabel a diagnostika rika toto:

Kód: Vybrat vše

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 19 July 2016, 19:36:32.


Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76
 
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine       Labels: 06A-906-019-AEH.LBL
   Controller: 06A 906 019 AK
   Component: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2597
   Coding: 04000
   Shop #: WSC 23965
   VCID: 6CAB47B30F93
6 Faults Found:
00635 -  Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT
            37-00 -  Faulty
00557 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            29-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00525 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            27-00 - Please Register/Activate
00533 -  Idle Speed Regulation
            19-10 -  Lower Limit - Intermittent
00537 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            18-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00668 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            36-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes       Labels: 1J0-907-37x-ABS.LBL
   Controller: 1J0 907 379 G
   Component: ABS     20 IE CAN  0001
   Coding: 03504
   Shop #: WSC 01317
   VCID: 351DA2D71C59
No fault code found.
Takze pokud to chapu dobre, je jista vymena lambda sondy :( Je jesto neco, co se meni s tim spojene?
Ostatnim chybam moc nerozumim:
00668:Palubni napeti sv30 ???
00557:Tlakovy spinac serva (to se menilo z vrakace a posilovac funguje, tak nevim) Mozna se nemazaly chyby, ale o vikendu se mi vybila baterka a vyresetovaly hodiny, takze i chyby jsou predpokladam ted aktualni, ne?
00533:regulace volnobehu, to taky nevim, volnobeh je podle me ok, ale nevim :/

Za kazdou radu budu vdecny, moc dekuji.
Jde mi hlavne o to, na co se pripravit financne a jestli vadi, ze se s tim ted jezdi.

Uživatelský avatar
Dentr
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 09.07.2016 00:15

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od Dentr »

A nikdo nenapíše, když řeším stejný problém u 1.8t :D

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Ty chyby 00533 a 00557 mi to taky občas vyhodí na golfu IV se stejným motorem. Ale moc tomu ještě nerozumím, mám ho krátce, tak by mě zajímalo co s tím.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od xerxes »

vyměn lambda sondu a možná se to vyřeší,svorka 30 nízké napětí-v momentě startu byl pokles napětí pod stanovenou mez,tlakový spínač serva mrkni na zapojení čidla na servo čerpadlu a ten volnoběh se ustálí byla to jen sporadická chyba nejspíš

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Mě osobně ukazuje Lambda sonda na vag-comu dobře. Měla by být v pořádku. A to čidlo na servu nevím kde je. To musím někde najít nějaký obrázek.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od xerxes »

na servo čerpadlu ze předu od chladiče tam je to čidlo

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Zkusím mrknout, snad najdu. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Plague
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 05.10.2016 20:12
Bydliště: Brno

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od Plague »

U mě to čidlo serva někdo odpojil a zaizoloval kontakty, podle mě se tím tato chyba "řeší". Pokud ti pak neklesají otáčky při plném rejdu tak to tak mužeš taky zkusit "pořešit"

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Mě to při plném rejdu právě má snahu chcípat při volnoběhu, tak musím přidávat více plynu.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od xerxes »

jojo dělá to tyhle věci

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Jako že ty otáčky padají když je špatné to čidlo? A nemůže to dělat i kyž je v servu málo oleje?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Plague
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 05.10.2016 20:12
Bydliště: Brno

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od Plague »

varok píše:Jako že ty otáčky padají když je špatné to čidlo? A nemůže to dělat i kyž je v servu málo oleje?
Poznáš nejlépe, když odpojíš čidlo :)
Olej si zkontroluj v nádržce

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Ano, ale jak jsem už psal, nechápu princip. Když je špatné čidlo na servu, tak mi to bude v krajních polohách chcípat? Nebo jak poznám, že je to čidlo špatné? Když odpojím čidlo úplně a bude to mít nějaké příznaky a po zapojení čidla zpět se to bude chovat stejně, tak je čidlo v háji?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
Plague
Řidič
Řidič
Příspěvky: 180
Registrován: 05.10.2016 20:12
Bydliště: Brno

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od Plague »

varok píše:Ano, ale jak jsem už psal, nechápu princip. Když je špatné čidlo na servu, tak mi to bude v krajních polohách chcípat? Nebo jak poznám, že je to čidlo špatné? Když odpojím čidlo úplně a bude to mít nějaké příznaky a po zapojení čidla zpět se to bude chovat stejně, tak je čidlo v háji?
No já to taky nechápu, ale čidlo mám odpojené, přesto motor se chová uplně v pohodě i v krajní poloze. Tak právě podle toho, jak dopadne tvůj test snad pochopím princip :)

Moje domněnka je, že vadné čidlo posílá hlouposti a motor se pak chová hůře nežli bez čidla.
Ano, čidlo tam je proto, aby motor v krajní poloze (zabírá proti odporu) nechcípal.

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Motor netahne a cuka

Příspěvek od varok »

Jestli jsem to pochopil dobře, tak to čidlo snímá krajní polohy řízení a když je v některé z krajních poloh, tak pošle ŘJ motoru signál a ta přidá na otáčkách motoru aby nechcípnul. Je to tak?

Nakonec to dopadlo trošku jinak. Zjistil jsem, že v servu mám asi málo oleje. je prosím nádobka servoposilovače ta černá před nádobkou chl. kapaliny, jak jsem označil na obrázku červeně? A jaký olej tam prosím dolít. Četl jsem tady na foru starší diskuze, že jsou dva druhy, zelený a červený olej. Mám 1,6 SR r.v. 98. Koukal jsem na měrku a olej, nebo kapalina je taková spíše nažloutlá.
Přílohy
IMG00052a.JPG
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“