Chcípání na volnoběh

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

ELIXIERE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2016 19:32

Chcípání na volnoběh

Příspěvek od ELIXIERE »

Zdravím pašíci,
prosím,jestli by neporadil někdo zkušený,v čem může být zakopaný pes. Mám passata 5.5 combi r.v. 2001 1,9TDI PD 96kW 6rych. Bohužel mi dělá to,že často převážně na volnoběh kolísají otáčky,jako by vynechalo zapálení některého z válců a buď to dalším zapálením dotáhne a nebo to neudrží a chcípne. Je zajímavé to,že to dělá jen na volnoběh a nebo občas výjmečně zakucká tak max do 1300 ot. ale jakmile sešlápnu plyn a otáčky jdou nad 1500,tak motor nezaškobrtne ani jednou a táhne dobře. Vypadalo to na vstřiky,protože už mezi nima byly odchylky,tak se vyměnily za jiné,které byly údajně překontrolované. Ale nic se nezměnilo. Osobně mě napadá,že bude problém v palivovém čerpadlu,protože pokud je v nádrži půl a méně paliva,tak se v zadní části ze spodu auta při otočení klíčkem před nastartováním ozývá,jak se při sepnutí čerpadla tlačí i bubliny. Je tedy zvláštní,že pokud je nádrž plná,tak tlačící se bubliny slyšet nejde.
Nebo jsem si říkal,že by to ještě mohl být předehřev nafty,protože nejvíce to zlobí při teplotě okolo +5C. Samozřejmě to můžou dělat i jiné věci,jako např problém v elektroinstalaci,nebo váha vzduchu,čidlo teploty chladící kapaliny,atd...Ale nejvíce mi připadne,že to bude něco okolo toho paliváku. Takže jestli by se tu našel někdo,kdo by dokázal z toho co jsem napsal rozpoznat,co by to mohlo být a na co se zaměřit,tak budu moc vděčný. Už mě docela štve,že musím v každé druhé křižovatce startovat.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od majkl1 »

Když by vázla přísun paliva, tak bude blbnout při zátěži více, než na volnoběh.
Nemůže to být rozpadlou dvouhmotou?
Diagnostika něco říká?
Log skupiny 13 máš?
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od Johnyhu »

No něco podobnýho je schopná udělat váha.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

ELIXIERE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2016 19:32

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od ELIXIERE »

No o dvouhmotě bych asi docela pochyboval,sice nejsem mechanik,ale dvouhmota s přísunem paliva a spalováním nemá nic společného,pokud vím,tak má funkci tlumení přenášení otřesů a vibrací od motoru na převodovku. A i kdyby,tak bych nejspíš slyšel docela rachot při běhu mototu,kdyby byla rozlámaná,což neslyším...Nebo se pletu?
Jinak ta váha vzduchu mě také napadla...Tak bych se jen zeptal pro upřesnění,jestli je možné přes VAG na logu vyčíst,jak to s tou váhou vzduchu je? Jinak diagnostika neukazuje žádnou chybu.

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od majkl1 »

Váha chcípání nezpůsobí ani když je úplně KO. ECU si pak dosazuje náhradní hodnotu a motor jede v podobném režimu jako je nouzák. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

ELIXIERE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2016 19:32

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od ELIXIERE »

a jak to je s těma tlačícíma se bublinama před startem v palivovém vedení od čerpadla? Je to normální? Nemůže to dělat právě to palivové čerpadlo,nebo předehřev? Nebo něco,co by způsobovalo přisávání vzduchu do paliva?

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od majkl1 »

Jde o jaké chcípání na volnoběh jde. Pokud jen krátce po startu, pak jde s velkou pravděpodobností o zavzdušňování. Pokud během jízdy, pak už to bude spíše něčím jiným. :roll:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

ELIXIERE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2016 19:32

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od ELIXIERE »

Bohužel chcípání je stále,ať je motor teplý a nebo studený...i když někdy zlobí minimálně,že třeba jen lehce zakucká,ale nechcípne.A pak jsou chvíle,kdy chcípne skoro při každém vyřazení rychlosti do polohy neutrál. Nejhorší mi to připadne,když po delší jízdě vypnu motor,nechám auto třeba půl hoďky stát a pak nastartuji a jedu dál,v tu dobu to chcípe nejvíc...ale to může být jen chybná domněnka a náhoda...

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od CentriFUGA »

U mě to kdysi na toledu dělala ŠKRTÍCÍ KLAPKA, kolísaly otáčky až to kolikrát chcíplo ... ale při jízdě vše v naprostém pořádku ...

ještě mě napadl vadný EGR to dělat nemůže ?

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od Johnyhu »

Tohle mi jeden případ připomíná. Někde ti musí přisávat trochu vzduchu třeba přes chladič paliva u starejch Zetorů tohle dělali sklínky na kontrolu čistoty paliva, jakmile jsi měl motor na volnoběhu tak chcípnul nebo strašně kuckal ale jak jsi přidal nebo jsi jel pod plynem tak se zvedl podtlak v systému a přisával si pak už jenom palivo.
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od CentriFUGA »

Promiň, ale srovnávat ZETOR se sklínkou na kontrolu paliv a a karburátorem s passatem ? :-D

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od Johnyhu »

Vždyť passat se chová skoro stejně jako takovej traktor. Přisávání vzduchu přes nějakej spoj nebo přes chladič není zas tak nepravděpodobný aby jsem ho vyloučil úplně a navíc přisávání vzduchu se chová u všech nafťáků stejně. A jen pro informaci naftový Zetory(ty co měli sklínku) tak ty nemaj karburátor ale podávací podelný pístový a vstřikovací řadový řerpadlo. :smoke:


Každej si jednou musí přiznat že má doma takovej malej traktor. :pleasantry:
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

Uživatelský avatar
majkl1
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10095
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od majkl1 »

Jenže ty zapomínáš, že AVF nemá za jízdy v soustavě podtlak nýbrž přetlak, od toho je tam podávací čerpadlo, takže za jízdy přisávat vzduch (pokud není krpa přímo v nádrži) nemůže - narozdíl od rotačky a tvého Zetoru :pleasantry: To už by za ním musela zůstávat čára od nafty na zemi a toho by si všimnul :wink:
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)

Uživatelský avatar
Johnyhu
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 295
Registrován: 02.08.2015 20:03

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od Johnyhu »

Aha takže to má podávačku tak to jo a předpokládám že má ještě pořád EGR i s katem se vším. Moje rada všeho se zbavit a pojede to normálně. :blush:
VW Passat B5 1996 1.9TDI 81Kw AFN

ELIXIERE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 10.09.2016 19:32

Re: Chcípání na volnoběh

Příspěvek od ELIXIERE »

Díky za postřehy,ta škrtící klapka mě také napadla...jinak jestli jsem viděl dobře,tak EGR je zaslepenej,tak v tom by problém být neměl...no odvezu to jednomu šikulovi a uvidíme,co na tom najde...snad nedopadnu tak,že budu postupně vyměňovat půl auta,abych našel v čem je zakopanej pes...

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“