Tak jen krátce, je to mimo téma. Neznáš mě tak nehodnoť. Ale jedno si pamatuj. Jedinec, co si nenajde 15 minut času na nalezení odpovědi a otravuje ostatní, nemůže čekat, že si před ním každý sedne na pr*el.krejcar.vlad píše:Tak ti děkuji, jsi pozitivní člověk a nemáš asi nic jiného na práci než sedět u PC a psát poučné keci!
MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 26.01.2014 00:08
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
prosim Ta ako si to zaslepoval? je na to nejaký kit co som nasiel na nete alebo len nejaku zaslepku? Vďaka za infomaxlaser píše:Mám zaslepený RGE ventil, ale načítá mi to chybu. Jak se to dá vyřešit přes ten Vag? Nevím jestli mám euro 3 nebo 4?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 08.01.2015 17:07
odstranění EGR chladiče
Můžu odstranit vodní chladič EGR ventilu? vodní hadice stačí propojit ne?
díky za odpověd
díky za odpověd
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.03.2008 22:39
- Bydliště: UH
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
chlapci, mam zaslepeny EGR ventil na octavii 1,6 a prochazel jsem na emisich bez problemu, bohuzel letos v roce 2016 dosla na emisich k velkym zmenam a hlavne nactenim READNESS kodu, kde je kod pro zpetne vedeni vyfukovych plynu (EGR) - projdu i ted nebo poznaj zaslepeni EGR ventilu?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 70
- Registrován: 19.09.2012 10:13
- Bydliště: Pitárne
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Zkusit to můžeš, ale asi projdeš. Dej vědět jak to dopadlo. Držím palce.
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Takže 29.1.2016 absolvovány emise + technická + zaslepený EGR ventil. Před technickou jsem auto pořádně protáhl ve vyšších otáčkách, abych vyprášil výfuk. Do nafty leju VIF (celoročně). Kouřivost vyšla.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 70
- Registrován: 19.09.2012 10:13
- Bydliště: Pitárne
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Hurá gratuluji. Měřily to poctivě? Já když jsem tam byl posledně asi před rokem a půl tak jsem ani nenatočil motor a prošel jsem také. Ale to byla jiná doba.
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Jak to měřili bohužel nevím. Tam mě nevzali, ale přísnější emise mají být od poloviny roku. Na technické fotí a auto je na kameře na lince. Nedělali vůbec kontrolu geometrie, zato seřídil světla se mnou v autě.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 70
- Registrován: 19.09.2012 10:13
- Bydliště: Pitárne
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
To já jdu v Červnu také mám zaslepený EGR ventil. Nechtělo mne to jet a do kopce jsem to musel pomalu tlačit. Tak jsem zaslepil ventil a stejně to nejelo žralo to jako tank, nakonec to byla váha vzduchu, teď to zase letí jako letadlo. Když to nejelo tak jsem tahal zrovna Ibizu na vozíku a potom mini bagr přes celou republiku, v kopcích to bylo hrůza už sem to chtěl hodit do šrotu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.04.2014 09:55
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Jelikož se občas objevují nesmysly a pověry tak přidám vlastní zkušenost a uvedu fakta:
Passat 1.9 PD, rok 2000, ATJ
Také jsem vyčistil EGR ventil - celou trubku. Měl nános 1 až 2 mm. Koupil jsem sprey na čištění EGR, ale nic moc. Tak jsem použil aceton a v kombinaci se spreyem to šlo docela dobře vyčistit.
Zaslepovat potrubi od výfuku, jak to mnoho lidí dělá není potřeba. Dosedací plochy samotného ventilu byly kráísně čisté a lesklé, ani jsem je čistit nemusel. Takže pokud se odpojí podtlak, tak veniti zůstane zavřený a výfukové spaliny se do sání již nedostanou.
Také jsem změřil jak funguje EGR ventil.
- na volnoběh je naplno otevřený
- při akceleraci (vyšší výkon) je zavřený
- při pomalé akceleraci je otevřený cca 40 až 60%
- při konstantní rychlosti na rovině je naplno otevřený (cca do 6O km/hod)
- při konstantní rychlosti na rovině kolem 80km/hod je otevřený cca na 80%
Závěr: Jediný režim, kdy je EGR zavřený je použití vyššího výkonu, a to je pouze výrazná akcelerace. Takže jeho odpojení má velký význam.
Passat 1.9 PD, rok 2000, ATJ
Také jsem vyčistil EGR ventil - celou trubku. Měl nános 1 až 2 mm. Koupil jsem sprey na čištění EGR, ale nic moc. Tak jsem použil aceton a v kombinaci se spreyem to šlo docela dobře vyčistit.
Zaslepovat potrubi od výfuku, jak to mnoho lidí dělá není potřeba. Dosedací plochy samotného ventilu byly kráísně čisté a lesklé, ani jsem je čistit nemusel. Takže pokud se odpojí podtlak, tak veniti zůstane zavřený a výfukové spaliny se do sání již nedostanou.
Také jsem změřil jak funguje EGR ventil.
- na volnoběh je naplno otevřený
- při akceleraci (vyšší výkon) je zavřený
- při pomalé akceleraci je otevřený cca 40 až 60%
- při konstantní rychlosti na rovině je naplno otevřený (cca do 6O km/hod)
- při konstantní rychlosti na rovině kolem 80km/hod je otevřený cca na 80%
Závěr: Jediný režim, kdy je EGR zavřený je použití vyššího výkonu, a to je pouze výrazná akcelerace. Takže jeho odpojení má velký význam.
Passat B5 variant, rok 2000, 1.9TDI 85kW (chip na 115kW), manuál - 5 rychlostí
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.11.2016 15:44
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ahoj lidi,
koupil jsem Šaryka r. v. 2006, motor BRT.
Občas, velmi nepravidelně, se mi stane, že na dvojku jednou škubne a krátce zachrčí. Celé to trvá tak půl sekundy a pak auto jede úplně normálně. Dělá to jen na 2. kvalt.
Mohl by to být EGR? Ptám se jen proto, poněvadž auto půjde v pondělí do servisu (podfouknuté těsnění pod hlavou) a já chci, aby se mi při té příležitosti mrkli i na tohle, tak aby nemuseli hodiny hledat.
V paměti závad nic, diagnostiku za jízdy jsem nedělal, na to jsou tu ti, kdo tomu rozumí, já jsem jen BFU.
Díky!
koupil jsem Šaryka r. v. 2006, motor BRT.
Občas, velmi nepravidelně, se mi stane, že na dvojku jednou škubne a krátce zachrčí. Celé to trvá tak půl sekundy a pak auto jede úplně normálně. Dělá to jen na 2. kvalt.
Mohl by to být EGR? Ptám se jen proto, poněvadž auto půjde v pondělí do servisu (podfouknuté těsnění pod hlavou) a já chci, aby se mi při té příležitosti mrkli i na tohle, tak aby nemuseli hodiny hledat.
V paměti závad nic, diagnostiku za jízdy jsem nedělal, na to jsou tu ti, kdo tomu rozumí, já jsem jen BFU.
Díky!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 02.10.2014 20:12
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Ahoj,
řešil jsem také problém se škubnutím vozidla kolem 2300 ot. u BRT 06, tak jsem vyčistil EGR a klapku sání, EGR byl zanešený, ale nic hrozného, klapka sání zanešená jen trochu z druhé strany. Obojí jsem vyzkoušel a namontoval zpět projel jsem to přes VAG a po ujetí cca 10 km opět škub (. VAG žádnou chybu nepsal. Vypozoroval jsem, že se jedná o zvuk ze sání, někde kolem EGRu. Zkrátím to, na webu jsem našel odkaz, kde to řeší jiným těsněním 028 131 547 B mezi EGRem a sáním, mám najeto cca 1600 km a bez jediného škubnutí!
Zde je odkaz snad to někomu pomůže: https://www.sgaf.de/node/379123" onclick="window.open(this.href);return false;
řešil jsem také problém se škubnutím vozidla kolem 2300 ot. u BRT 06, tak jsem vyčistil EGR a klapku sání, EGR byl zanešený, ale nic hrozného, klapka sání zanešená jen trochu z druhé strany. Obojí jsem vyzkoušel a namontoval zpět projel jsem to přes VAG a po ujetí cca 10 km opět škub (. VAG žádnou chybu nepsal. Vypozoroval jsem, že se jedná o zvuk ze sání, někde kolem EGRu. Zkrátím to, na webu jsem našel odkaz, kde to řeší jiným těsněním 028 131 547 B mezi EGRem a sáním, mám najeto cca 1600 km a bez jediného škubnutí!
Zde je odkaz snad to někomu pomůže: https://www.sgaf.de/node/379123" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat Variant 2,0 CR DSG 4motion
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 24.11.2016 15:44
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Super, moc děkuji, Georgi!!!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 22.09.2017 23:08
Egr ventil
Dobrý den chtěl bych se zeptat jak mám zaslepit egr ventil na vw sharan 2003 85 kw.
modedit: respektuj prosím pravidla sekce, odpovědi hledej nejprve v Sherlockovi, dotazy směruj do vhodného tématu
modedit: respektuj prosím pravidla sekce, odpovědi hledej nejprve v Sherlockovi, dotazy směruj do vhodného tématu
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.
Mám také zaslepený Egr ventil jsem spokojen, ale mám jet ke konci roku na STK a jak to dnes probíhá když jsou přísnější normy a napojujou to i na počítač z auta?? přijdou na to že je ventil odpojen? Je to tady již napsané ale přesto bych rád kdyby bylo víc názorů
a zkušeností od více lidí jak a kde to a jak provádí. Dík
a zkušeností od více lidí jak a kde to a jak provádí. Dík
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán