Dobíjení baterie

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Uživatelský avatar
LUKHA
Řidič
Řidič
Příspěvky: 181
Registrován: 04.05.2015 21:01
Bydliště: Plzeň

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od LUKHA »

Ahoj, přidám také svou trošku do mlýna - osobně se mi nikdy nepodařilo u V10 (2 baterky) nabít "do plna/indikace nabíječky" přes konektory u motorového prostoru.
Vím, že auto primárně používá baterii pod sedadlem, kterou prioritně dobíjí a druhou v kufru hlídá a jakmile má pod 12,8V (informace z dokumentů koncernu), začne ji dobíjet. Také se ta v kufru dobíjí po startu, a to max. 20 min (též info z dokumentů koncernu).
Jinak se mi nepodařilo spojit s jednotkami viz. výše - jak jste na tom vy? Má se jedna z těchto jednotek hlásit na DIAG?
VW Touareg 5.0 V10 - chip - 413hp, 990 Nm tel.: 727 924 839 (v případě potřeby SMS)

Uživatelský avatar
Fitness11
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 21.05.2013 08:27

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Fitness11 »

Nevim jestli to víš, ale V10 má neobvykle startovací baterii tu zadní v kufru místo rezervy a ta pod sedačkou je pro provoz spotřebičů...
Touareg V6 3.0TDi 2006

Uživatelský avatar
LUKHA
Řidič
Řidič
Příspěvky: 181
Registrován: 04.05.2015 21:01
Bydliště: Plzeň

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od LUKHA »

Fitness11 píše:Nevim jestli to víš, ale V10 má neobvykle startovací baterii tu zadní v kufru místo rezervy a ta pod sedačkou je pro provoz spotřebičů...
Ano, mělo by to tak být. Jinde se zase dozvíš, že je jako záložní a normálně na ni jede třeba bufík.
Například - měl jsem horší baterii pod sedadlem a ranní starty v chladnějším počasí nemožné. Musel jsem vždy klíčem přes tzv. nouzový start, který si vybral pro start právě baterii z kufru. Tak babo raď :-).
Zmiňoval jsem, že píši údaje z dokumentů koncernu, které mi zprostředkovává kamarád, který tam přímo dělá a ani on z jejich interních lejster mi nebyl schopný vysvětlit, jak přesně se to za jakých podmínek chová. Pokud to někdo stopro víte, tak sem s tím :-)!
Každopádně já osobně jsem ještě neměl potřebu dobíjet. Ano, dobíjel jsem, než jsem si konečně připustil, že mám jednu baterii před smrtí, ale to jsem nabíjel přímo na baterce pod sedadlem s odpojeným mínusem.
VW Touareg 5.0 V10 - chip - 413hp, 990 Nm tel.: 727 924 839 (v případě potřeby SMS)

Uživatelský avatar
Fotodioda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 19.04.2015 20:18
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Fotodioda »

Zdravím,
měl bych jeden elektro dotaz:
(V8, 2004, najeto asi 130tis.)
Nechal jsem si nedávno repasovat alternátor protože mi kolísalo napětí na budíku v přístrojovce a příliš se mi nedobíjela baterka.
Po repasi už napětí nekolísá a budík ukazuje 14.něco V (moc tomu nevěřím) a na alternátoru je napětí 14.2V, ale všude jinde (na baterce,startovacích bodech, v diagnostice) je stále napětí jen 13.3 - 13.5V
Ukostření jsem kontroloval u baterie, alternátoru, startovacích bodech, vše vypadá v pořádku.
1, nevíte někdo čím to může být?
2, podle Elsy je alternátor napojen někde na terminál B+ TV2 - kde ho najdu?

Díky za rady.

vašekkučera
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 17.09.2010 13:17

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od vašekkučera »

Ahoj, mám V10, najeto 210t. Problémy, které popisuješ mne trápily velice dlouho, jsou to úplně stejné projevy. Dlouho jsem hledal, pátral a zjišťoval co by to mohlo být. Jedna baterka za druhou kaputt, nekonečné problémy se špatným startováním a i s připojením jakéhokoli příslušenství. Rady typu "špatný alternátor" (udělal jsem GO atlernátoru, není jednoduché se k němu dostat - nepomohlo to), další rada "špatné ukostření" (vyměnit spodní kabel kostry u starteru taky není legrace - nepomohlo to). To trvalo asi 3 roky. Čas se ale naplnil, když mi maxidot začal hlásit něco v tom smyslu, že elektrická energie nestačí. Začal jsem tedy s měřením (to jsem měl začít asi už daleko předtím) a zjistil jsem následující: napětí na šroubu alternátoru 14,1V (kabel od altíku jde na ten startovací čep vedle E-boxu v motoru), na čepu napětí 13,2V (kabel z čepu jde velmi komplikovanou cestou k baterii pod sedačkou), na baterii pod sedačkou dobíjecí napětí 12,3V. Předtím jsem neměřil, protože mě vůbec nenapadlo, že by to nedobíjelo baterii, když je altík v pořádku. Ve výsledku tedy velká ztráta napětí na kabelech od alternátoru k baterii pod sedačkou, baterie se při dobíjecím napětí 12,2V nenabíjí ale dodává ještě spotřebičům. Když spustil kompresor, altík hučel a rafička voltmetru poskakovala dolů jak o závod. Netrvá dlouho a baterie je prázdná. Dal jsem se do výměny kabelů, ten od altíku k čepu ještě jde (musí se rozdělat recirkulace, no prostě se dostat k altíku na ten šroub od kabelu), kabel od čepu k baterii pod sedačkou, to je zážitek (vede úplně naspodu podlahového čalounění, musí se sundat obložení prahu a tím i obložení sloupků A, B aby se dal trochu zdvihnout koberec a strčit ruce až k tunelu). Výměnou kabelů jsem popisovaný problém vyřešil.
Rád bych ještě upozornil všechny majitele Turků, kteří mají zadní baterii, že je velice důležité udržovat dobíjecí systém v perfektním stavu. Zadní baterie je nabíjená přes proudové relé, které dovolí její nabíjení až když ?proud nebo napětí? na první baterii dosáhne určité úrovně. Prý je to z důvodu ochrany spotřebičů a hlavní baterie (pod sedačkou). Když tedy dobíjení nefunguje dobře, nesepne se vůbec dobíjení zadní baterie. To se stalo i mě, zadní baterie byla na šrot. Tato baterie zásobuje elektřinou bufík, když neběží motor, nouzové startování a ještě nějaké el. okruhy (nepodařilo se mi zjistit jaké). Vypadávání bufíku, když nebylo auto nastartované, a jeho opětovné pokusy o naběhnutí měly být prvním upozorněním, že se něco děje.
Další upozornění: zadní baterie se dá nabít nabíječkou pouze tehdy, když nabíječku připojíte na kontakty zadní baterie (musí se rozdělat krytování), nebo ještě se to dá připojit na jeden kabel vycházející z pojistkové skříňky pod sedačkou (také to není jednoduché se k němu dostat a musí se vědět který to je). Já jsem si myslel, když napojím nabíječku na čep v motoru, tak že se nabíjí i ta zadní, ale není to pravda. Mám nabíječku CTEK, koupil jsem si k ní tzv. "komfort konektor" a vytáhl jsem si vlastně kontakty baterie (malý konektorek s mikrodiodami) do obložení zavazadlového prostoru. Tudy si ji mohu nezávisle nabít a pořád vidím v jaké je kondici.
Další upozornění: voltmetr v palubní desce, který má ukazovat dobíjecí napětí, ukazuje hodnotu, která je na čepu v motoru, nikoli hodnotu, která je na baterii pod sedačkou. U mě to tedy ukazovalo 13,2V, říkal jsem si že to ještě jde, ale baterie dostávala je 12,1V. Pod tím čepem je víc silných kabelů, které někam vedou, jeden jde asi na starter, jeden jde do E-boxu........atd.
V každém případě se problém výměnou kabelů vyřešil, ještě to bude chtít vyměnit i kabel na starter, ale to je asi na vyndání motoru. Tak až někdy.
Kabely přišly na cca 7 000,-Kč v originálu.

Uživatelský avatar
Fotodioda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 19.04.2015 20:18
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Fotodioda »

Díky za podrobnou odpověď:) Neměřil jsi jen tak ze zvědavosti jaký měly odpor ty vadné kabely? Já mám pravděpodobně tedy problém mezi alternátorem a startovacím čepem, protože jak jsem proměřoval napětí na různých místech tak je stejné (i na zadní baterii pro webasto). Kouknu na to, až budu mít chvilku.

vašekkučera
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 17.09.2010 13:17

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od vašekkučera »

Odpory kabelů jsem bohužel nezměřil, taky mě to potom mrzelo, ale když mi to došlo už byly ve sběrném dvoře

Uživatelský avatar
Fotodioda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 19.04.2015 20:18
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Fotodioda »

Zdravím všechny,
uměl by mi někdo prosím vysvětlit, jak a kde jsou fyzicky tažené kabely z alternátoru až k baterii umístěné pod sedadlem řidiče? Touareg V8, benzin,r.v.2004. Všude jsem našel jen schémata zapojení ale kudy ty kabely vedou to ne (respektive nemám takový přehled o elektroinstalaci toho auta). Potřeboval bych pravděpodobně nahradit tyto kabely z důvodu nízkého palubního napětí (při nastartovaném motoru na alternátoru 14.05V, na startovacím pinu už jen 12.7V, na baterce totéž.

Díky moc.

jan.svaton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 29.01.2012 17:43

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od jan.svaton »

Zdravím Vás,
dají se někde ty kabely objednat? Nebo je lepší je vyrobit??

Případně který kabel je ten od svorky v motoru? Je to ten vlevo dole s tím placatým velkým konektorem??

V příloze vyfocená svorkovnice pod řidičovou sedačkou.

Díky
Přílohy
IMG_2113.JPG
VW Passat B5.5 4motion 1.9Tdi 96kw / VW Touareg V10 5.0 TDI

Uživatelský avatar
Fotodioda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 32
Registrován: 19.04.2015 20:18
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Fotodioda »

Tak jsem pokročil o něco dále v hledání zapojení B+ kabelu. Pro Touareg V8 AQX má kód 7L0 971 228 B. Je vedený od alternátoru ke startéru a od startéru na startovací svorku. U startéru jsou oba kabely nalisované na jednu svorku takže neoddělitelné (pouze jdou sundat ze svorky startéru). Viděl jsem, že je na objednávku v auto kelly.
Při hledání jsem narazil na jeden zajímavý odkaz týkající se výměny tohoto kabelu:
http://www.billswebspace.com/vw.tb.27-0 ... switch.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

XPajas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 04.10.2016 16:04
Bydliště: Rožnov

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od XPajas »

petr-corr píše:Jednotka řízení baterie adr 61, nebo 71. Nereguluje to, jen ví, že jde přes ní proud a jaký, do baterie, čí z ní ven. Totéž při běžícím motoru. Baterie typu AGM jsou na tohle stavěné, když je v autě tahle jednotka.
Tak mě v servisu tvrdili, že do Turka jedině originál VW baterka, na který je napsaný kalibrační kód z výroby, který se zadá diagnostikou, asi do té jednotky řízení baterie. A že pak je na 7 let vystaráno. Ostatní baterky kód kalibrace nemají a ta jednotka řízení baterie se na novou baterku nakalibruje až za hodně dlouho a než se tak stane, tak jí buď podbíjí, nebo přebíjí. No nevím, jak moc tomu mám dávat váhu.
Teď tam mám Exide, která je 3roky stará, ale po pár kolapsech, takže už nemá zelený voko, ale černý, a tak pokud s tím jezdim každý den, tak to drží, ale pokud to stojí 2-3 dny, tak se někdy stane, že se to vymlátí - ale to může mít ještě jinou příčinu...
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG

Uživatelský avatar
Benik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 481
Registrován: 29.09.2010 14:46

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Benik »

podle toho jaky mas asi rok... u meho se nic nezadava a u q7 kamose ano... mam 2.baterky a obe agm a naprosto bez problemu... jen obě 2x do roka nabijim... auto stoji treba 14 dni doma a naprosto bez problemu...

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk

Madmax099
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 21.12.2022 22:21

Re: Dobíjení baterie

Příspěvek od Madmax099 »

LUKHA píše:
02.03.2016 23:34
Fitness11 píše:Nevim jestli to víš, ale V10 má neobvykle startovací baterii tu zadní v kufru místo rezervy a ta pod sedačkou je pro provoz spotřebičů...
Ano, mělo by to tak být. Jinde se zase dozvíš, že je jako záložní a normálně na ni jede třeba bufík.
Například - měl jsem horší baterii pod sedadlem a ranní starty v chladnějším počasí nemožné. Musel jsem vždy klíčem přes tzv. nouzový start, který si vybral pro start právě baterii z kufru. Tak babo raď :-).
Zmiňoval jsem, že píši údaje z dokumentů koncernu, které mi zprostředkovává kamarád, který tam přímo dělá a ani on z jejich interních lejster mi nebyl schopný vysvětlit, jak přesně se to za jakých podmínek chová. Pokud to někdo stopro víte, tak sem s tím :-)!
Každopádně já osobně jsem ještě neměl potřebu dobíjet. Ano, dobíjel jsem, než jsem si konečně připustil, že mám jednu baterii před smrtí, ale to jsem nabíjel přímo na baterce pod sedadlem s odpojeným mínusem.
Mohu se 7eptat jak se provádí ten nouzový start?

Odpovědět

Zpět na „Touareg“