Passat B5 AFN 1998
Ahoj,
rád bych se s Vámi podělil o svůj problém s Passatem a pokusil se spolu s Vámi tomu přijít na kloub.
Nefunguje elektrický ventilátor sahary, celou dobu co auto mám (4roky). Původní měl vymlácené uhlíky, před nějakou dobou jsem koupil nový ventilátor, zapojil a dál to neřešil. Ž nefunguje mě moc netrápilo, když klima fungovala.
Nastal čas to ale vyřešit.
Ventilátor je nový, při zapojení napájení napřímo funguje.
Nesepne ani při vyšší teplotě vody, ani při režimu AUTO na Climatroniku.
Velká 40A pojistka u relé byla přepálená, dal jsem novou - nic.
Všechny ostatní malé pojitsky z boku jsou OK.
Relé mám pouze jedno (213), zkoušel jsem zapojit jiné (obyč 40A relé) - nic.
Schémata uvádějí i druhé relé (LOW/HIGH), ale nemám vůbec pro další relé patici.
Vzhledem k tomu, že za 4 roky co auto mám mi Klima normálně fungovala, i přesto, že ventilátor nikdy neběžel a teplota vody nebyla nikdy přes +-90°,
si troufám vyloučit veškerá čidla související s klimatizací i elektrické odporové čidlo na chladiči (AUTO by mělo sepnout ventilátor nezávisle na teplotě vody).
Při zapojení napětí na přímo na konektor u servonádobky naběhne na Full speed.
Pokud není chyba ještě někde jinde, zbývá mi už asi jen předřadník. Otázkou je, zda a jak se dá proměřit multimetrem.
Předřadník je tří "pinový".
Dokáže mi prosím někdo poradit, jak postupovat dále?
Díky za konstruktivní rady.
Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Moderátoři: standokan, rapid.direct
- šedivák
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 16.09.2008 08:57
- Bydliště: 440 01
Nefunkční elektrický ventilátor sahary
1994 VW Corrado 2,9 VR6
1998 VW Passat Variant 1,9 TDI AFN
2012 VW Passat Variant 2.0 TDI CFGB
1998 VW Passat Variant 1,9 TDI AFN
2012 VW Passat Variant 2.0 TDI CFGB
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Zkoušel jsi ho spustit přes test akčních členů? Tím bys vyloučil nebo potvrdil čidla.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- šedivák
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 16.09.2008 08:57
- Bydliště: 440 01
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Nezkoušel. Ono to mám stížený ještě tím, že nemám klimu naplněnou - děravá hadice. Takže na mě chvíli climatronic mrká
A člověk kterej mi dělá klimu mi doporučil nejprve rozchodit větrák.
A čidla máš na mysli který?
podle schématu.. http://cs.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/ ... 971/971070" onclick="window.open(this.href);return false;
A člověk kterej mi dělá klimu mi doporučil nejprve rozchodit větrák.
A čidla máš na mysli který?
podle schématu.. http://cs.realoem.me/Volkswagen/RDW/PA/ ... 971/971070" onclick="window.open(this.href);return false;
1994 VW Corrado 2,9 VR6
1998 VW Passat Variant 1,9 TDI AFN
2012 VW Passat Variant 2.0 TDI CFGB
1998 VW Passat Variant 1,9 TDI AFN
2012 VW Passat Variant 2.0 TDI CFGB
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Defakto jakékoli, které ovlivňuje klimu. Pokud by ho test spustil, pak je okruh vpořádku a chyba bude v podkladech (informacích od čidel) pro řj klimy. Pokud by ho test nespustil, pak bude chyba v napájení nebo ukostření okruhu pro motor větráku. Mohl by ses tím vyhnout spoustě hledání a laborování tam, kde chyba není.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- šedivák
- Řidič
- Příspěvky: 82
- Registrován: 16.09.2008 08:57
- Bydliště: 440 01
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Nejsem si teď uplně jistej - u testu akčních členů mi to projede veškerý členy postupně, nebo si musim vybrat určitej kanál a ten spustit?
K ventilátoru - ukostřenej bude OK, když přivedu na tvrdo +12V z baterie na kontakt předřadnýho odporu (E3), tak se rozjede.
faktem je, že kontakty hodně jsou zoxidovaný a matka klasicky nejde povolit, abych to očistil nebo překrimpoval.
K ventilátoru - ukostřenej bude OK, když přivedu na tvrdo +12V z baterie na kontakt předřadnýho odporu (E3), tak se rozjede.
faktem je, že kontakty hodně jsou zoxidovaný a matka klasicky nejde povolit, abych to očistil nebo překrimpoval.
1994 VW Corrado 2,9 VR6
1998 VW Passat Variant 1,9 TDI AFN
2012 VW Passat Variant 2.0 TDI CFGB
1998 VW Passat Variant 1,9 TDI AFN
2012 VW Passat Variant 2.0 TDI CFGB
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10100
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
V motorové jednotce projedeš jednotlivé akční členy. Jeden z nich je sahara. Možná to jde i u řj klimy, tam jsem zatím nikdy nezkoumal, co je za akční členy.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- matess
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: okolí Plzně
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
možná sjeté uhlíky v motoru ventilátoru ...
častá závada, taky jsem to tak měl
častá závada, taky jsem to tak měl
- galaher
- Závodník
- Příspěvky: 599
- Registrován: 27.10.2007 06:52
- Bydliště: Slezsko
Re: Nefunkční elektrický ventilátor sahary
Mám podobnou závadu,ale na superbu.Pokud vyndám relátko a dám tam klemu,tak se sahara rozjede,tak že vedení od relátka po saharu je vpořádku,Pokud dám relátko,tak na vstupu u do sahary je pouze 0,75v.Vyměnil jsem relátka za nové,ale je o pořád stejné.Test akčních členů nezabere.
Passat r.v. 2005 1.9 TDI PD 74kw