Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od fkabl »

Před pár dny jsem taky objednal 1,4 TSI 110kW. O 1,5 TSI jsem vůbec neuvažoval, naopak jsem chtěl stihnout 1,4 TSI.
Pokusným králíkem jsem byl už s 1,2 TSI v roce 2010. První ohlasy byly vznikající, ale až čas ukázal na různé slabiny.
I sami lidi od VW, se kterými jsem mluvil by se té nové, nevyzkoušené a složitější technologie báli. S velkou rezervou
mluvili i o verzi 1,4 ACP s vypínáním válců, která už se u nás v Golfu nenabízí. Té by se prý taky obloukem vyhnuli.
Současná 1,4 TSI je vychytaná a bez větších bolestí.
Bohužel snižování výrobních nákladů, emisí a papírové spotřeby, globalizace a taky velký asijský trh (tam je objem 1,5 určitým mezníkem,
proto i Ford zaokrouhloval některé motory na tento objem) je nutí k tomu hledat nová a bohužel stále složitější řešení.
V testech jsou na 1,5 TSI velmi rozdílné názory. Shrnutí poznatků: Nová, složitější a časem nevyzkoušená technologie,
o malinko tišší (ale současný motor je už nyní tichý natolik, že neznám nikoho, kdo s tímto měl nějaký problém a ten 1 decibel dolů
řada lidí ani nepozná), spotřeba papírově zanedbatelně nižší a v reálu v podstatě stejná...hlavní je styl jízdy řidiče, souvisí to s tahem
motoru...1,4 táhla už od cca 2000 otáček...zatímco 1,5 je dole více mrtvá, ale má tu o cca 1-2 deci nižší spotřebu, táhne až od
cca 2700 táček, tady ve středním pásmu má více síly než 1,4, ale zase bude více papat. Takže záleží, co komu více vyhovuje.
Proto buď novince tleská nebo kritizuje. Buď budu jezdit s línou 1,5 v nízkých otáčkách a pocitem nižších emisí a téměř neznatelně
nižší spotřebou nebo budu jezdit svižně, ovšem budu muset motor točit do středních otáček a mít vyšší spotřebu. A modlit se,
aby ten složitý motor neměl nějakou větší mouchy.
Já, tak jako řada kritických novinářů, volím raději větších much zbavenou 1,4, se kterou mohu jezdil dynamicky už od nižších otáček
a se spotřebou a hlasitostí v praxi téměř shodnou s novinkou 1,5. Dle mého žádnou zásadní výhodu pro běžného řidiče do praxe nepřináší.
Naopak má více neznámých.

Uživatelský avatar
ladaf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 12.08.2015 08:24

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od ladaf »

Na spotrebu byt tebou taky vubec nehledim. S tou 1.4 110kW spotreba lita mezi 6-9,podle toho jak jedes, celkovy prumer mam nekde kolem 7,2.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť

sergix
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 19.04.2017 22:56

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od sergix »

fkabl píše:Před pár dny jsem taky objednal 1,4 TSI 110kW. O 1,5 TSI jsem vůbec neuvažoval, naopak jsem chtěl stihnout 1,4 TSI.
Pokusným králíkem jsem byl už s 1,2 TSI v roce 2010. První ohlasy byly vznikající, ale až čas ukázal na různé slabiny.
I sami lidi od VW, se kterými jsem mluvil by se té nové, nevyzkoušené a složitější technologie báli. S velkou rezervou
mluvili i o verzi 1,4 ACP s vypínáním válců, která už se u nás v Golfu nenabízí. Té by se prý taky obloukem vyhnuli.
Současná 1,4 TSI je vychytaná a bez větších bolestí.
Bohužel snižování výrobních nákladů, emisí a papírové spotřeby, globalizace a taky velký asijský trh (tam je objem 1,5 určitým mezníkem,
proto i Ford zaokrouhloval některé motory na tento objem) je nutí k tomu hledat nová a bohužel stále složitější řešení.
V testech jsou na 1,5 TSI velmi rozdílné názory. Shrnutí poznatků: Nová, složitější a časem nevyzkoušená technologie,
o malinko tišší (ale současný motor je už nyní tichý natolik, že neznám nikoho, kdo s tímto měl nějaký problém a ten 1 decibel dolů
řada lidí ani nepozná), spotřeba papírově zanedbatelně nižší a v reálu v podstatě stejná...hlavní je styl jízdy řidiče, souvisí to s tahem
motoru...1,4 táhla už od cca 2000 otáček...zatímco 1,5 je dole více mrtvá, ale má tu o cca 1-2 deci nižší spotřebu, táhne až od
cca 2700 táček, tady ve středním pásmu má více síly než 1,4, ale zase bude více papat. Takže záleží, co komu více vyhovuje.
Proto buď novince tleská nebo kritizuje. Buď budu jezdit s línou 1,5 v nízkých otáčkách a pocitem nižších emisí a téměř neznatelně
nižší spotřebou nebo budu jezdit svižně, ovšem budu muset motor točit do středních otáček a mít vyšší spotřebu. A modlit se,
aby ten složitý motor neměl nějakou větší mouchy.
Já, tak jako řada kritických novinářů, volím raději větších much zbavenou 1,4, se kterou mohu jezdil dynamicky už od nižších otáček
a se spotřebou a hlasitostí v praxi téměř shodnou s novinkou 1,5. Dle mého žádnou zásadní výhodu pro běžného řidiče do praxe nepřináší.
Naopak má více neznámých.
Díky moc za vyčerpávající odpověď. Pomalu ale jistě to také vidím na 1.4 TSI - v pátek bych měl snad stihnout zkušební jízdu..

sergix
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 19.04.2017 22:56

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od sergix »

ladaf píše:Na spotrebu byt tebou taky vubec nehledim. S tou 1.4 110kW spotreba lita mezi 6-9,podle toho jak jedes, celkovy prumer mam nekde kolem 7,2.
No fakt to vypadá, že to žere de facto stejně jako ta 1.4 - nějak ten "nový" kapitalismus nechápu - skoro mám pocit, jak kdyby tady ty novinky dělali jen proto, aby do nich mohli přidat kurvítka, které byli z ozkoušených motorů nuceni vymítit :)

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od Rouballik »

fkabl píše:Před pár dny jsem taky objednal 1,4 TSI 110kW. O 1,5 TSI jsem vůbec neuvažoval, naopak jsem chtěl stihnout 1,4 TSI.
Pokusným králíkem jsem byl už s 1,2 TSI v roce 2010. První ohlasy byly vznikající, ale až čas ukázal na různé slabiny.
Neni to úplně tak stejná situace. 1,2TSI byl v roce 2010 totálně nástupnickou technologií, kde se opravdu měnilo téměř vše. Nastoupilo turbo v kombinaci s přímým vstřikem. Nastoupili zase zpět řetězy... 1,5 TSI je složenina vyzkoušených věcí v jiných motorech. Těch úplných novinek je tam minimum a ta hlavní novinka je obsah.

Já bych to přirovnal k 1,2 TSI 66kW, která přišla v roce 2014 do nového Pola. To byl motor, který byl nový. Má 16V na místo 8V, má řemen místo řetězu a bluemotion technologii nakládaní s altíkem. To je motor, který postavili bez chyb s původní 1,2 TSI a takhle to vidím stou 1,5. Mimo vystavovače vačky je tenhle motor oka. Podle všeho se 1,5ka snaží více vystupovat k atmosferickému motoru, kde přičichnutí k turbu dává až ve vyšších otáčkách. Bohužel pro moderní dunivou jízdu na 1200 ot to není...

V testech se mluví o lenosti.. Bohužel když se člověk podívá na to kdo a jak dělá testy, tak jsou ty testy úplně k ničemu. Ty lidi uměj psát, uměj mluvit ale řídit rozhodně neuměj... Když vidím, že někdo v testu 600km s 1,2 TSI 66kW v Polu jezdí za 6,5 litru tak nemám pochopení.. To je test Pola na 17kách s klimatizací s agresivním pražákem co z prahy vyjede na dálnici a jede 145km/h.. Vzhledem k cílové skupině naprosto nesmyslný test.... Pak to koupěj ženský do rodiny a ona s tim jezdí za 5,0..

A přesně to je s tou 1,5.. Ten motor je udělaný jinak a je potřeba se mu přizpůsobit a né ho přeučovat na jízdu pod plnym ve 1200 ot..
Klubové SRAŽENÍ 2019: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=400&t=351886" onclick="window.open(this.href);return false;
Sleduj svoji komunikaci na vw-clubu ( dole ): http://www.vw-club.cz/ucp.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od BigBang »

Ale když rádce řazení radí jet na pětku 50 a točit 1100 min-1 :mrgreen: Jak říkáš, těch novejch technologií tam není zase tolik oproti 1.2TSI v prvních letech výroby. Evo ještě využívá díky natáčení vaček atkinsonova cyklu. Asi jediný čeho bych se bál je to vypínání válců.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

sergix
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 19.04.2017 22:56

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od sergix »

No taky si myslím, že snad není ani možné, aby někdo dělal naschvál špatný motor.. jen prostě nevím, co u té 1.5ky získám navíc oproti té již odzkoušené 1.4..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od Rouballik »

BigBang píše:Ale když rádce řazení radí jet na pětku 50 a točit 1100 min-1 :mrgreen: Jak říkáš, těch novejch technologií tam není zase tolik oproti 1.2TSI v prvních letech výroby. Evo ještě využívá díky natáčení vaček atkinsonova cyklu. Asi jediný čeho bych se bál je to vypínání válců.

Jestli to neni ten samej rádce co radí Sobotkovi a Babišovi :lol:
Mě v polu taky radí řadit před nástupem točívýho momentu, kdy se motor jen klepe, žere a nejede.. Zkus to naopak. Det tam pětku a brzdi a uvidíš kdy ti poradí podřadit :lol:
Klubové SRAŽENÍ 2019: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=400&t=351886" onclick="window.open(this.href);return false;
Sleduj svoji komunikaci na vw-clubu ( dole ): http://www.vw-club.cz/ucp.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od Rouballik »

sergix píše:No taky si myslím, že snad není ani možné, aby někdo dělal naschvál špatný motor.. jen prostě nevím, co u té 1.5ky získám navíc oproti té již odzkoušené 1.4..
Posouvá technologie ku reálnému snižování spotřeby. Byť je díky těm všem systémům o 36kg těžší, tak má kompresní poměr shodný s TDI, což bylo dosaženo za použití Millerůva cyklu a VGT turbodmychadla. Také přináší vypínání motoru za jízdy tzn rozšířený startstop na vypíná pro plachtění. A v základu je ACT tzn technologie kdy je mechanicky motor změněn na dvouválec.

A co to všechno znamená?
Dříve se řešila úspora motoru zvyšováním účinnosti a snižováním váhy VS odpor vzduchu. Tahle cesta je na limitu rentability a nepřináší reálné výsledky, takže se otevírá druhá cesta a to je omezování běhu motoru a optimalizace motoru na dané zatížení. Díky ACT jsi schopný velkou část jízdy jet na dva válce, protože reálně nepotřebuješ, aby tvoje auto při 50km/h mělo k dispozici tolik krouťáku a výkonu ( za což platíš spotřebou ). Díky vypínání motoru jsi schopný většinu lehkých kopců vyplachtit a nespotřebovat nic navíc.

Všechny tyhle technologie ale naráží na lidský faktor. To, že máš takovéhle auto znamená, že s ním musíš takto zacházet, aby došlo k dosahování spotřeby. Když se s tim jezdí jako s 1,6 v astře z 1996 tak to žere úplně stejně jako každý jiný motor. Takže pro lidi, který jsou se ochotný naučit využívat nové technologie, je to obrovský pokrok. Pro lidi co sednou do auta a jezděj jak pošahanci je to pouze 36 kg navíc.

Věřím že s těmito motory půjde zajíždět jak spotřebové zázraky, tak i velice sportovní jízda.
Klubové SRAŽENÍ 2019: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=400&t=351886" onclick="window.open(this.href);return false;
Sleduj svoji komunikaci na vw-clubu ( dole ): http://www.vw-club.cz/ucp.php" onclick="window.open(this.href);return false;

sergix
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 19.04.2017 22:56

Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od sergix »

Díky za hezkou odpověď. Taky si myslím, že použité technologie (chtěl bych tu silnější verzi, takže by se mě týkala ta tech. vypínání válců a proměnlivá geometrie lopatek) by měly mít v konečném důsledku přínos.. jen mám upřímně obavy z nákladu na připadné opravy použitých technologií.. předpokládám totiž, že např. to nové turbo bude stát výrazně více, než to původní.. a vzhledem k tomu, že bych auto rád využíval třeba 7-8 let, je dost možné, že ho budu měnit..
Původně jsem chtěl jít na 100 % do té 1.5.. pak jsem z obav z nevyzkoušené technologie udělal rozhodnutí, že bych šel do té 1.4.. Stále ale váhám.. Byť tvůj příspěvek je snad první pozitivní ve prospěch té 1.5...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) sergix dne 11.05.2017 11:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Mishaw
Závodník
Závodník
Příspěvky: 546
Registrován: 15.03.2012 19:45
Bydliště: Doha

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od Mishaw »

Stačí se k autu chovat normálně a turbo měnit rozhodně nebudeš.
Momentálně šoféruji:
2x GEnx-1B
Seat Leon Cupra R280 APR Stage 2
Ford Ranger Wildtrak 3.2
VW CC 2.0TDI R-line Motorpower

Uživatelský avatar
Rouballik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1050
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jilemnice

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od Rouballik »

Maraton edition teď dostává 5 let záruku v ceně.

Já osobně bych se třeba turba nebál. U těch TSI jsou náchylnější věci jako je spojka, vačka + okolní cajky k tomu, rozvody...
Všechno co podléhá velkému zatížení. To turbo u 1,4 nebo 1,5 ( byť je tam vysoký kompresní poměr ) nedostává tak naprdel jako u 2.0 R nebo GTI a žádný problém s těmi turby není.

Rka jsou vyloženě vyladěná na extrémní výkon a lidi co si to kupujou tomu dávaj naprdel stále a turba drží..
Klubové SRAŽENÍ 2019: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=400&t=351886" onclick="window.open(this.href);return false;
Sleduj svoji komunikaci na vw-clubu ( dole ): http://www.vw-club.cz/ucp.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od BigBang »

Nechci být negativista, ale částečná obava ohledně turba je na místě. Na jiném zážehovém motoru ještě nebylo v seriové produkci použito turbo s variabilní geometrií. Je to důsledkem vysokých teplot výf. plynů a z toho plynoucí náročnost na materiály a spolehlivost regulace, což přímo vybízí ke spekulacím nad spolehlivostí. Pokud vím, tak jediné dvě automobilky, které VGT na zážeh. motorech zavedli/zavádějí do seriové výroby, jsou VW a Honda... Buď jak buď jsem rád, že VW se pro tento krok rozhodlo ;) Je to krok za zvýšením účinnosti turbodmychadla potažmo celého motoru.
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

sergix
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 19.04.2017 22:56

Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od sergix »

Na druhou stranu; budu si kupovat 5ti letou zaruku.. by se to do te doby mohlo podelat.. a pokud to vydrzi 5 let, tak si rikam, ze to uz vydrzi..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Naposledy upravil(a) sergix dne 14.05.2017 10:09, celkem upraveno 1 x.

fkabl
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 341
Registrován: 26.07.2010 13:48

Re: Ověřená 1.4 TSi nebo tech. novinka 1.5 TSi?

Příspěvek od fkabl »

Maraton Edition (s 5 letou zárukou v ceně) se nenabízí s 1,5 TSI, ale jen s 1,4 TSI. Tzn. že pokud máš rád adrenalin a rizika a chceš být přece jenom zkušebním jezdcem s 1,5 TSI, bylo by velmi rozumné mít alespoň delší záruku,což ale znamená další příplatek a tudíž další finanční rozdíl mezi 1,5 a 1,4 TSI. A pak si můžeš znovu položit otázku, zda si tudíž už docela významně připlácet za časem nevyzkoušený, technicky složitější motor, který v praxi běžnému řidiči nepřináší v ničem žádné plus oproti vyzkoušené 1,4 TSI. Já si na ni velmi rychle odpověděl a nenarazil jsem na žádného prodejce, který by volil jinak. Pokud budeš mít štěstí, tak můžeš časem říct...mám modernější motor, který se vůbec nekazí (obavy byly zbytečné), nemá sice žádné praktické výhody, oproti předchůdci, ale byl o dost dražší:-)
Dokonce bude ještě o něco dražší, protože už tím, že je motor dražší, přikoupené záruce zvýší celkovou cenu vozu a tím i cenu za pojištění (havarijko) auta a případného úvěru, včetně jeho přeplatku...a u některých pojišťoven díky vyššímu objemu 1,5 TSI i výšší povinné ručení...
Dost vysoká celková cena...za nic.

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“