Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

wwamater
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 10.09.2015 13:57

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od wwamater »

Měl bych připomínku k násilnému srážení. Přes středový šroub po vychýlení je možné vyháčkovat zajišťovací ocelový drátek. Následné stažení středovým šroubem jde lehce a je možné i pouze tahem rukou. Při násilném srážení přes zajišťovací kroužek dojde k porušení koncové části tisícihranu a nadření materiálu do stávajících drážek. :D

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od FandaTDI »

Jak je myšleno to vyháčkování? (nechat malej vakl mezi šroubem a poloosou tak akorát aby šla jen mírně pootáčet a při tom se o něj zapírala? Možná lepší nápad než ho vytlačovat nebo vybouchávat, ale též ne vždy nejsnadnější způsob...)
Taky se mi nechtělo brát do ruky kus roxoru a palici, dokud jsem si středovym šroubem "nevytočil pružinu" ... (jako řikal jsem si, že už to jde dost ztuha :-) a i při vyšroubovávání - vše ručně, byť jsem se u toho trošku zapotil ;-) - se kloub pěkně prohřál...asi jsem měl to štěstí, že se ta zajišťovací segerovka hezky zapřela...) ... to bylo ku*ev a dalších nadávek, než jsem jí konečně vyměnil :-) (a to jsem to nedělal poprvý...)

pavel vraštil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 16.06.2017 09:01

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od pavel vraštil »

Žádný složitý procedury. Vyšroubuješ středový šroub- imbus 17. Sundáš kolo, brzdič, kotouč. Vytoříš rejd úplně vlevo.Vysuneš kloub z ložiska a ohneš ho tak, že se kloub vysmekne z těhlice. Pak kloub narovnáš souose s hnací hřídelí , našroubuješ středový šroub a šroubuješ až nadoraz a pak ještě a ten šroub se opře do hnací hřídele a dalším otáčením šroubu se tisícihran hřídele vysmekne z pojišťovacího kroužku a kloub je venku. Vyměníš manžetu, či kloub a zas to smontuješ.Nic se nepovoluje- žádný čepy, příruby, nevyndavá se hřídel....

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od FandaTDI »

Kéž ti tento postup funguje ve všech případech a ne jako mě 8) :good:
Btw. většinou je to šetrnější způsob než to "vyklepnout", ale taky ne vždy, hodně záleží, jak se ta segrovka zrovna zapře (může se stát, že stačí fakt malý klepnutí a je venku a oproti tomu když se to zapře tak, že tim středovym šroubem tu segrovku zdeformuješ, taky dochází k tomu ožvejknutí zubů jak psal wwamater, kterej neupřesnil jak/čim přesně tu segrovku vyháčkuje a jestli to nejdřív vymejvá nebo se k ní "dohrabe" přes tu vazelínu ... ;-) )
A taky často dobře funguje to, že se tam ten středovej šroub zašroubuje jen tak, aby se s poloosou dalo trochu pootáčet (přičemž se "u obvodu" opírá o ten středovej šroub) a opatrnym otáčením v urč.místě ta segrovka vyskočí...

Uživatelský avatar
Honza.B5
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 19.09.2019 15:51
Bydliště: Východní Čechy

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od Honza.B5 »

Toto vlákno je co sháním pro výměnu na mém pašíkovi. Děkuji všem zúčastněným a fotkám na začátku vlákna.

Uživatelský avatar
Honza.B5
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 19.09.2019 15:51
Bydliště: Východní Čechy

Re: Výměna manžety venkovního homokinetického kloubu

Příspěvek od Honza.B5 »

Tak díly vyměněné :D
Poloosu jsem nevyndával a kloub jsem stáhnul tím,že jsem dovnitř dál původní šroub a rázovým utahovákem došrouboval nakonec a kloub lehce sjel.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“