Výměna "doživotních" náplní
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Výměna "doživotních" náplní
Co mysliš tím spolehlivým?
Zavitnikem vyřizneš závit stejně jako v továrně,jen s tím rozdílem že o číslo větši.Je to osvědčená metoda opravy.
To naopak vložka už nemusí byt to pravé.Při tahu šroubu po dotáhnuti nedosedá těsníci plocha o vanu,ale o ten přidany kus závitu navic a tlak na vanu nemusi byt žádny.Toť muj názor.
Zavitnikem vyřizneš závit stejně jako v továrně,jen s tím rozdílem že o číslo větši.Je to osvědčená metoda opravy.
To naopak vložka už nemusí byt to pravé.Při tahu šroubu po dotáhnuti nedosedá těsníci plocha o vanu,ale o ten přidany kus závitu navic a tlak na vanu nemusi byt žádny.Toť muj názor.
-
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 04.05.2016 11:58
Re: Výměna "doživotních" náplní
mam na mysli to, jestli oprava zavitu tam, kde je nejaka napln (tady mot. olej) muze byt 100% spolehliva. Za me jen vymena vany, kus za kus. A dotahovat bud s citem, nebo momentem.
- GeneHawkins
- VWagenista
- Příspěvky: 1429
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Výměna "doživotních" náplní
Pokud je tam "maso", tak 100%.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Výměna "doživotních" náplní
Co tohle:
https://www.uni-max.cz/souprava-pro-opr ... an-7-ks/d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je na turkovi taky M13x1.5 ?
https://www.uni-max.cz/souprava-pro-opr ... an-7-ks/d/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je na turkovi taky M13x1.5 ?
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Výměna "doživotních" náplní
Doufám že se nepletu,ale originalni šroub olejové vany je u Touarega T1 M14x1.5mm
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Výměna "doživotních" náplní
Tak dneska výměna olejů motor a automat.
Motor:
Objednal jsem si tu prořezávací sadu z M14 na M15, ale zjistil jsem dvě věci. Jednak tam mám zátku o průměru 24mm a jednak vanu bych vyndal leda s celým čumákem. U té V8 musí celý chladič ven, jinak bych to ven nedostal. Nicméně zátka nevypadala úplně zle (měla být stržená) po odšroubování a tak jsem to utěsnil závitovým modrým siliconem a uvidím zítra.... Oleje vypuštěno skoro přesně 7,5L
Automat:
Nepovolili jsme nápustní šroub. Neměli jsme tak velký imbus, tak jsem udělal přípravek - navařil matky na šroub a ani se to nehlo, začal se kroutit přípravek. Vzali jsme větší šroub, pak až nějakou 22 šrouba, opilovali jsme mu hlavu, navařili soustavu matek na celý závit, nasadili na nápustní šroub a trubkou to zkoušeli povolit. Ani prd. Sundavat tu vanu jsme hned nechtěli, protože venku to do ničeho neupneme, takže jsme to dělali na autě. Takže zítra jdem pokračovat. Nějaký spreje na povolování šroubů do ignorovalo, je to tam asi zalepený z výroby jaxviň.
Vypustil jsem z toho trochu více než 6L a něco je ještě ve vaně. Výměnná sada Meyle má celkem 6L, takže jsme zvědavý, kolik mi bude po napuštění chybět.
Motor:
Objednal jsem si tu prořezávací sadu z M14 na M15, ale zjistil jsem dvě věci. Jednak tam mám zátku o průměru 24mm a jednak vanu bych vyndal leda s celým čumákem. U té V8 musí celý chladič ven, jinak bych to ven nedostal. Nicméně zátka nevypadala úplně zle (měla být stržená) po odšroubování a tak jsem to utěsnil závitovým modrým siliconem a uvidím zítra.... Oleje vypuštěno skoro přesně 7,5L
Automat:
Nepovolili jsme nápustní šroub. Neměli jsme tak velký imbus, tak jsem udělal přípravek - navařil matky na šroub a ani se to nehlo, začal se kroutit přípravek. Vzali jsme větší šroub, pak až nějakou 22 šrouba, opilovali jsme mu hlavu, navařili soustavu matek na celý závit, nasadili na nápustní šroub a trubkou to zkoušeli povolit. Ani prd. Sundavat tu vanu jsme hned nechtěli, protože venku to do ničeho neupneme, takže jsme to dělali na autě. Takže zítra jdem pokračovat. Nějaký spreje na povolování šroubů do ignorovalo, je to tam asi zalepený z výroby jaxviň.
Vypustil jsem z toho trochu více než 6L a něco je ještě ve vaně. Výměnná sada Meyle má celkem 6L, takže jsme zvědavý, kolik mi bude po napuštění chybět.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
- bauer
- Pilot
- Příspěvky: 705
- Registrován: 19.07.2012 18:11
- Bydliště: Ostrava
Re: Výměna "doživotních" náplní
Jj, to drzi jak svina. Myslim, ze 17 imbus. Ty srouby jsou jak blato, tim to nepovolis. Idealni imbus do goly
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Výměna "doživotních" náplní
Nakonec jsme našli tvrdší šroub, koupili dlouhou matku, navarili pro jistotu, nasunuli na to kříž na povolování šroubů od kol, na to lešenářskou trubku z každý strany a po pár zhoupnutích to povolilo lup a šlo to krásně vyšroubovat. Žádný stopy lepení, silikonu, nic.
Takže Motor:
Nastartovali jsme to s novým olejem, ten zvuk řetězů v hlavách, než se to natlakují napínáky je fakt děsněj. A normálně něco nepravidelně klepe na pravý straně pod ventilovým víkem. Takový důrazný klepání, jako když klepeš ukázovákem na dveře, nepravidelně, jako kdyby tam něco do toho víka bouchalo. S ohřátím motoru se to uklidnilo, po dolití oleje to snad zmizelo, uvidím dneska.
Převodovka:
Sada na výměnu Meyle je fajn, ale 6L oleje je málo. Vypustili jsme z toho něco pod 7L (6,5L v kyblu, něco ve filtru). Postupoval jsem, jak píšete, dolejvat na P, když už tam bylo cca 4,5L, tak prořadit, pak zase otevřít a dolejvat (opakovali jsme celkově 2x) a 6L tam padlo a ještě by něco pilo. Pak jsem dal zkušební jízdu, řadí normálně a jdu shánět další pixlu, abych to večer dolil.
Olej jsme tlačili ručně - vzal jsem flašku od oleje direráku s tím sosákem, vymyl, na to nasadil hadičku, do hadičky ohnutej tlustej vázácí drát, aby byla zahnutá a nalej flašku, nasadit a mačkat. Je to voser, příště si na to koupím nějaký lepší forichtung.
Přístup ke šroubům vany je v té přední části naprd. Chce to lepší dílenský vybavení, jinak je to porod. Šrouby jsem utahoval na cit, ne na moment.
Na magnetech obvyklý šlem, nic zásadního. Olej barevně stále růžový, ale samozřejmě tmavší, než nový. Těsnění, asi originál z výroby, ve vynikajícím stavu, že jsem přemýšlel, jestli ho tam nedat zpět, protože bude asi kvalitnější, než druhovýroba. Ale dal jsem nový.
Teplotu oleje převodovky pro dolívání jsme hledal na své úžasné china kopii Delphi DS150, ale marně. Takže jsem to měřil jen subjektivně, když je vana převodovky teplá jako já, má kolem těch 37C, nebo spíš o cuc více.
Celkově tam padlo nadávek, jako kdyby se rozebíral traktor LKT ....
Takže Motor:
Nastartovali jsme to s novým olejem, ten zvuk řetězů v hlavách, než se to natlakují napínáky je fakt děsněj. A normálně něco nepravidelně klepe na pravý straně pod ventilovým víkem. Takový důrazný klepání, jako když klepeš ukázovákem na dveře, nepravidelně, jako kdyby tam něco do toho víka bouchalo. S ohřátím motoru se to uklidnilo, po dolití oleje to snad zmizelo, uvidím dneska.
Převodovka:
Sada na výměnu Meyle je fajn, ale 6L oleje je málo. Vypustili jsme z toho něco pod 7L (6,5L v kyblu, něco ve filtru). Postupoval jsem, jak píšete, dolejvat na P, když už tam bylo cca 4,5L, tak prořadit, pak zase otevřít a dolejvat (opakovali jsme celkově 2x) a 6L tam padlo a ještě by něco pilo. Pak jsem dal zkušební jízdu, řadí normálně a jdu shánět další pixlu, abych to večer dolil.
Olej jsme tlačili ručně - vzal jsem flašku od oleje direráku s tím sosákem, vymyl, na to nasadil hadičku, do hadičky ohnutej tlustej vázácí drát, aby byla zahnutá a nalej flašku, nasadit a mačkat. Je to voser, příště si na to koupím nějaký lepší forichtung.
Přístup ke šroubům vany je v té přední části naprd. Chce to lepší dílenský vybavení, jinak je to porod. Šrouby jsem utahoval na cit, ne na moment.
Na magnetech obvyklý šlem, nic zásadního. Olej barevně stále růžový, ale samozřejmě tmavší, než nový. Těsnění, asi originál z výroby, ve vynikajícím stavu, že jsem přemýšlel, jestli ho tam nedat zpět, protože bude asi kvalitnější, než druhovýroba. Ale dal jsem nový.
Teplotu oleje převodovky pro dolívání jsme hledal na své úžasné china kopii Delphi DS150, ale marně. Takže jsem to měřil jen subjektivně, když je vana převodovky teplá jako já, má kolem těch 37C, nebo spíš o cuc více.
Celkově tam padlo nadávek, jako kdyby se rozebíral traktor LKT ....
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
- breh
- Jezdec
- Příspěvky: 497
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Pod Čantoryji
Re: Výměna "doživotních" náplní
Za dezinformaci se šroubem na vaně motoru se omlouvám.
Skutečně má jako V8 4.2l zátku M24x1.5 pod kat. č. 028103059A
Všechny ostatní motory Touatega T1 včetně benzinových W12 6.0 V6 3.2 mají výpustný šroub M14x1.5
Skutečně má jako V8 4.2l zátku M24x1.5 pod kat. č. 028103059A
Všechny ostatní motory Touatega T1 včetně benzinových W12 6.0 V6 3.2 mají výpustný šroub M14x1.5
-
- Řidič
- Příspěvky: 134
- Registrován: 04.05.2016 11:58
Re: Výměna "doživotních" náplní
taky jsem to na minulém T1 plnil ručně z takové velké stříkačky, ale byla to katastrofa.. Jak jsem koupil druhého turka, hned jsem objednal pneumatickou plničku a naplněno bylo asi za 20 min s kontrolou. Vlezlo se tam něco kolem 7L jako tobě, já kupoval radši 8L a litr mám doma v regálu.
Celkově výměnu oleje v převodovce jsem zvládl s demontáží, vyčištěním, výměnou filtru, montáží vany a doplnění oleje za cca 1.5hod pěkně klidným tempem.
Výměna oleje v rozvodovce a diferácích cca další hodina navíc s tím, že jsem demontoval výpustné šrouby než jsem šel dělat převodovku, takže jsem pak na nic nemusel čekat a jen se to doplnilo.
Jinak u mě povolení kontrolního šroubu za použití imbusu a prodloužení v pohodě.
Celkově výměnu oleje v převodovce jsem zvládl s demontáží, vyčištěním, výměnou filtru, montáží vany a doplnění oleje za cca 1.5hod pěkně klidným tempem.
Výměna oleje v rozvodovce a diferácích cca další hodina navíc s tím, že jsem demontoval výpustné šrouby než jsem šel dělat převodovku, takže jsem pak na nic nemusel čekat a jen se to doplnilo.
Jinak u mě povolení kontrolního šroubu za použití imbusu a prodloužení v pohodě.
-
- Řidič
- Příspěvky: 67
- Registrován: 04.10.2016 16:04
- Bydliště: Rožnov
Re: Výměna "doživotních" náplní
Doplním info výše - dolil jsem to do převodovky, vešlo se tam něco nad 6.5L oleje. Přesně nevím, trochu se vycmrndá, jak se to dolévá na několik kroků. Takže k té sadě Meyle koupit ještě alespoň litr navíc.
2004 4.2 V8 AXQ v benálu, bez LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 10.08.2017 09:48
- Bydliště: Trutnov
Re: Výměna "doživotních" náplní
Ahoj,
mám 2.5 R5 - 300tis najeto
poradí mi prosím někdo, jak vyměnit oleje v Dif, rozvodovce a převodovce ?
Předpokládám, že rozvodovka se plní šroubem z boku.... nicméně nějaký šikula se to asi kdysi snažil povolit a z šestihranu je kruh ....
díky moc
mám 2.5 R5 - 300tis najeto
poradí mi prosím někdo, jak vyměnit oleje v Dif, rozvodovce a převodovce ?
Předpokládám, že rozvodovka se plní šroubem z boku.... nicméně nějaký šikula se to asi kdysi snažil povolit a z šestihranu je kruh ....
díky moc