Golf 4 PD 85kw

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

Václav 20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.11.2017 11:13

Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Václav 20 »

Zdravím, mám problém například jedu mám tam trojku a když přidám plyn začne tlačit turbo tak auto jede normálně bez problémů začne zrychlovat nepadá do nouzového režimu. Ale mám pocit že pod palubní deskou šičí had. :D koukal jsem co by to mohlo být a nikde nic nevidím jedině co mi přijde divné že nádobka na vodu je ostříkaná od oleje ale žádný extrém. Motor 1.9 tdi pd 85kw chip 110kw.
Děkuji.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Máš někde prasklou tlakovou hadici sání, nebo je díra v mezichladiči, syčení značí únik tlaku.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Václav 20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.11.2017 11:13

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Václav 20 »

A tlaková hadice sání je tohle?
Přílohy
2FBAC8A7-315F-4A9E-9975-0DEB1CB215B3.jpeg

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Ano
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Václav 20
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 14.11.2017 11:13

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Václav 20 »

Tak díky za radu hadice byla opravdu prasklá.
Dal jsem novou a všechno OK tak ještě jednou díky :) 8) 8)

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Není zač, kdyby všechno mělo tak jednoduchy řešení, byla by to krása :lol:
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od havajisco »

Ahoj, přídám se s troškou do mlýna - STEJNÝ MOTOR, JEN BEZ CHIPU = 1.9 TDi 85kw AJM r.v. 2000 najeto 230 tis.

Často se stalo, auto chvíli jelo a pak patrně nouzák. Vyměnil jsem váhu vzduchu (nová ted ukazuje cca požadované hodnoty tj. např. o 5-10% víc). Chvíly v pohodě a pak znovu nouzák. Někdy v 2400 ot., někdy až u 3000 ot. (Nijak jsem tomu nedupal, prostě normální jízda). Zatím jsem si nevšiml, že by to syčelo, ještě ale poslechnu.

Diagnostika našla tuto chybu.

17965 - regulace plniciho tlaku - mez regulace prekrocena
P1557 - 35-00 -

Zaměřil jsem se tedy na podtlak a turbo a našel jsem hadičku od spojky s N75 k baňce turba (u baňky byla zlomená). Vyměnil jsem, jedu se projet a znovu chyba. Tentokrát jiná.

17964 - regulace plniciho tlaku - mez regulace nedosazena
P1556 - 35-10 - - Sporadická

Pro doplnění - VÁHA NOVÁ - OK, N75 půl roku nový, ovládání lopatek se hýbe

Přidám log, je jen chvíly do kopce, ale jde vidět že turbo tlačí málo, hodnoty váhy jsou vždy po vyskočení chyby menší, po znovunastartování jsou v pořádku (než zase padne do nouzáku). Resp. myslím, že ta nová chyba č.17964 jde smazat jen s vypnutým motorem.

Je tu toho asi plno ale můj problém nikde není.

Mistři oboru - je někde ještě snímač tlaku turba? Nenašel jsem, ale nemám jámu a na netu jsou někdy zavádějící informace. DÍKY
Přílohy
LOG-01-003-011-xxx2.CSV.zip
(4.16 KiB) Staženo 73 x

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Zkontroluj jestli při nastartování táhlo regulace turba sjede až dolů. Potřebuješ k tomu samozřejmě někoho kdo ti nastartuje a ty budeš sledovat táhlo. Tlak turba měří MAP senzor, tak ho zkus buď vyčistit nebo vyměnit. Ale je divny že ti to s prasklou hadičkou od regulace přefukovalo a po opravě to nedofukuje. Mělo by to být spíš obráceně, protože když do regulace turba nejde podtlak, lopatky turba sou v poloze, kdy turbo netlačí nic. A taky by to znamenalo, že MAP senzor je nejspíš v pořádku.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od havajisco »

Díky za radu. MAP (váha vzduchu) je ale NOVÁ. Předtím byla taky nová (magneti marelli) a jelo to dobře asi 2 měsíce.
Je fakt, že u té staré jsem hodnoty turba tolik nesledoval. Zkusím zkontrolovat to turbo (táhlo). Jinak auto v tomto režimu jezdí asi měsíc, tak jestli to neodneslo to turbo. Jezdila v tom přítelkyně a nevšimla si dokud jsem se nezeptal, že se mi to zdá zdechlý (je zvyklá na 1.1 benzín atmo). Hadička nebyla prasklá, ale oplet byl pryč a byla napnutá tak, že byla do písmene V, jak jde od baňky nahoru (skřípnutá). Zítra dám vědět.

Uživatelský avatar
dasek82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 19.07.2009 20:41
Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od dasek82 »

vaha vzduchu a senzor tlaku v sani jsou 2 ruzne snimace

pokud ti to pise regulaci tlaku tak to neni zalezitost vahy

zkontroluj to tahlo od banky co ovlada regulaci

k bance jde tiz-pres odpor pruziny
od banky se vraci lehce bez drhnuti
od dorazu k dorazu

osobne si myslim ze to mas jen prituhly

pak si vymen ty hadicky za silikony po tech letech jsou uz na maderu a kvuli petikilu aby mi to pri predjizdeni umrelo to bych se v zadeli videl
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od havajisco »

Vyzkouším to, díky. A kde najdu ten senzor tlaku, zatím se mi nepodařilo ho najít. Zkoušel jsem to včera rukou a táhlo se posunulo možná o 1 cm od baňky a šlo to ztuha ale celkem plynule (proti pružině). Zítra to zkontroluju důkladně.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Bude buď na intercooleru, nebo někde na tlakové trubce sání. Nevím kde je u PD 85kw.
Jinak pro vysvětlení těch zkratek. MAP je "manifold absolute pressure sensor", tedy česky měřič tlaku v sání.
Měřič hmotnosti vzduchu MAF je "mass (air) flow sensor". Proto váha vzduchu.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Uživatelský avatar
dasek82
Řidič
Řidič
Příspěvky: 110
Registrován: 19.07.2009 20:41
Bydliště: Pardubice,Hradec Kralove

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od dasek82 »

na ICcku zvrchu tzn pod pravym svetlem pouze arl to ma na trubce zepredu-pac ma chladic zepredu
muzes si ho vycistit pro klid duse

jenze ten tlak ti vystoupne na max 1600 a chce to 2100 takze trochu to plni

nemyslim si ze to bude snimacem - pokud ti to jede ale tak na pul plynu tak
bud se ti nenaklopi lopatky do plna - pridrene
nebo ti ten vzduch nekam unika- dirou ven

pokud si to dobre pamatuju tak to tahlo kdyz je v poloze
nahore - tak to jde spatne odspodu ale nahore to tahne tzn malo plni
dole - jde to za plynem hned ale nahore se to prefoukne a skoci to do nouzaku tzn preplnuje

beru ten pohled kdyz jses pod autem a koukas zezadu na turbo a banka je dole
vw bora variant highline - AUY+Tiptronik

Uživatelský avatar
havajisco
Řidič
Řidič
Příspěvky: 134
Registrován: 16.10.2010 11:41
Bydliště: Břeclavsko/Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od havajisco »

Zdravím všechny v Novém roce (a přeju zdraví Vám i 4 kolým mazlíčkům).

Děkuju za cenné rady.

Konečně jsem se dostal zase k autu. Zkusil jsem zjistit, jestli se táhlo pohne po nastartovaní a bohužel se NEPOHNE ani o 1mm. Problém teda bude v podtlaku (N75, baňka podtlaku - netuším jak otestovat, hadičkách - do baňky turba jde ale dle mého jen jedna přímo s N75). Jinak táhlo rukou stlačím (přes pružinu) a zpět jde pěkně.

Otestuju teda ještě akční člěny, jestli N75 cvaká. Nevím ale, přes co se tvoří samotný podlak. Jdu vykoumat tu N75, ať se zase pohnu.

Ještě jednou díky za vodítka.

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Golf 4 PD 85kw

Příspěvek od Goauld »

Podtlak tvoří vývěva, kterou pohání vačka. Pokud by byl podtlak malej, tak by ti nefungoval, nebo znatelně málo fungoval posilovač brzd. Předtím ti to turbo přefukovalo, takže n75 asi podtlak pouštěl, ale nereguloval, nebo se lopatky nehejbaly dostatečně rychle. M2nilis si hadičku k turbu ne ? Zkus zkontrolovat jestli je průchozí a nezapadl do ní třeba nějakej bordel.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“