zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13.01.2018 17:35
zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Ahoj bando,
Už nevím na koho se obrátit když už si neví rady ani servise.
-když přijdu k autu po noci nebo po týdnu je jedno jaká teplota otočím klíčkem probíhá několika sekundové žhavení a bez problému startuji
-když přijdu k autu po hodině až cca 6 hodin otočím klíčkem kontrolka žhavení jen problikne a startuji, startuji, startuji... dlouho než to chytne (neslyším ani odepnutí relé žhavení)
-ověřené díly - žhavičky všechny žhaví krasně, teplotní čidlo 100% funguje, a diagnostika nehlásí problém
Dvě otázečky mám kamarádi.
Čím by to mohlo být?
Co určuje délku žhavení ?
Mě jediný co napadá výměna relé nebo nějaká řídící jednotka žhavení jestli tam něco takového je což asi jo.
Předem díky za odpovědí nebo nápady.
Už nevím na koho se obrátit když už si neví rady ani servise.
-když přijdu k autu po noci nebo po týdnu je jedno jaká teplota otočím klíčkem probíhá několika sekundové žhavení a bez problému startuji
-když přijdu k autu po hodině až cca 6 hodin otočím klíčkem kontrolka žhavení jen problikne a startuji, startuji, startuji... dlouho než to chytne (neslyším ani odepnutí relé žhavení)
-ověřené díly - žhavičky všechny žhaví krasně, teplotní čidlo 100% funguje, a diagnostika nehlásí problém
Dvě otázečky mám kamarádi.
Čím by to mohlo být?
Co určuje délku žhavení ?
Mě jediný co napadá výměna relé nebo nějaká řídící jednotka žhavení jestli tam něco takového je což asi jo.
Předem díky za odpovědí nebo nápady.
- majkl1
- VWmaniak
- Příspěvky: 10099
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou (VWysoČína)
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Jaké jsou tlaky ve válcích? Když je teplota vody nad určitou mez, tak se nežhaví ani nedožhavuje. A pokud nejsou tlaky (nebo jsou horší vstřiky či předvstřik), pak to může bez žhavení haprovat.
Passat B5,5 4motouz (AVF)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
Yamaha Virago XV 535
Audi A4 B6 Avant quattro (AVF)
Touareg I facelift 3.0 TDI (CASA)
- MVM
- Řidič
- Příspěvky: 127
- Registrován: 31.08.2011 12:15
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=159&t=280323" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat 1.9 Tdi/96kw variant 4Motion 2004, EGR ON , JAWA 350/634 r.v 1974
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13.01.2018 17:35
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Díky za radu nechám změřit tlaky, obavy mám že budou špatné vstřiky už tam bude natočeno skoro 400tisíc :/majkl1 píše:Jaké jsou tlaky ve válcích? Když je teplota vody nad určitou mez, tak se nežhaví ani nedožhavuje. A pokud nejsou tlaky (nebo jsou horší vstřiky či předvstřik), pak to může bez žhavení haprovat.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13.01.2018 17:35
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Ještě mě napadl jeden extra šílený nápad co takhle napíchnout ovládací kontakty relé dát mu samozřejmě správné spínací napětí vytahnout si to na tlačítko ven a manuálně si vždy přižhavit ? zkoušel to už někdo ?
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Já bych sázel na ten startér. Před vánocama sme řešili na o2 tdi.Za studena na drc a zahřátý dlouho točila.Udělal se repas a stejně to za týden dlouho točilo.Dal se novej startér a máš vidět ty točky.By ten motor vyletěl z auta.Kup uplně novej a bude startovat jak za mlada.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13.01.2018 17:35
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Díky za nápad už jsem jsem tohle zaslechl také... a je dost možné že by to mohlo být tím jen nechápu tu souvislost :/ za studena a za teplatrhac píše:Já bych sázel na ten startér. Před vánocama sme řešili na o2 tdi.Za studena na drc a zahřátý dlouho točila.Udělal se repas a stejně to za týden dlouho točilo.Dal se novej startér a máš vidět ty točky.By ten motor vyletěl z auta.Kup uplně novej a bude startovat jak za mlada.
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Ani já tomu nerozumím ale je to tak.
- MikiDNV
- Řidič
- Příspěvky: 83
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
ja mam tiez problem ze za tepla dllllho startuje. Tak isto zle startuje ked je čumákom odparkovane hore kopcom, vdety padne nafta - aj za tepla aj za studena. Vyzera to na tesnenie na vstrekoch. Dnes sme s kolegom pozreli chyby cez kabel, ale nic tam nebolo. Skocil som cestou do servisu, vysvetlil problem, povedal som co sa menilo, vylucili sme tandem, cerpadlo v nadrzi, podtlak atd. Ukazal som na mieste co to robi a mechanik hned potvrdil verdikt ze pravdepodobne tesnenie na vstrekoch je vylagrovane. V pondelok idem na diagnostiku motora, zmera tlaky v palivovom systeme, preveri hodnoty vstrekovacov, nastevenie rozvodov a potom uvidime
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Kolego jenže ty máš uplně jinej motor.jiří má rotačku.Nech si přetěsnit vstřiky a vyměň paliváč.MikiDNV píše:ja mam tiez problem ze za tepla dllllho startuje. Tak isto zle startuje ked je čumákom odparkovane hore kopcom, vdety padne nafta - aj za tepla aj za studena. Vyzera to na tesnenie na vstrekoch. Dnes sme s kolegom pozreli chyby cez kabel, ale nic tam nebolo. Skocil som cestou do servisu, vysvetlil problem, povedal som co sa menilo, vylucili sme tandem, cerpadlo v nadrzi, podtlak atd. Ukazal som na mieste co to robi a mechanik hned potvrdil verdikt ze pravdepodobne tesnenie na vstrekoch je vylagrovane. V pondelok idem na diagnostiku motora, zmera tlaky v palivovom systeme, preveri hodnoty vstrekovacov, nastevenie rozvodov a potom uvidime
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
to by poznal že mu kolem vstřiku teče
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
A jak to na pd poznáš??možná že ti přibude olej...xerxes píše:to by poznal že mu kolem vstřiku teče
-
- Jezdec
- Příspěvky: 381
- Registrován: 18.07.2008 06:54
- Bydliště: Opava
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Vstřiky jdou repasovat, vytáhneš je, necháš v Bosch vyčisit nebo vyměnit špičky a vyměníš sadu guferek před montáží, taky se na to chystám.Jiri.Kat píše:Díky za radu nechám změřit tlaky, obavy mám že budou špatné vstřiky už tam bude natočeno skoro 400tisíc :/majkl1 píše:Jaké jsou tlaky ve válcích? Když je teplota vody nad určitou mez, tak se nežhaví ani nedožhavuje. A pokud nejsou tlaky (nebo jsou horší vstřiky či předvstřik), pak to může bez žhavení haprovat.
vé-šestka
-
- Profík
- Příspěvky: 995
- Registrován: 09.01.2011 21:41
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Škoda že tady motáte dohromady pdčka s rotačkou.jsou to uplně jiný motory
- wvwvw
- Jezdec
- Příspěvky: 248
- Registrován: 27.03.2008 13:21
- Bydliště: SK - TS
Re: zahadologie žhavení/start - B5.5 TDI 2,5 4motion 132Kw r.v.2005
Síce staršia téma ,ale pre toho kto bude mať takýto problém
za studena štartuje na brnk a za tepla dlhý štart - je to tým že RJ kontroluje pri teplom štarte vplyv na emisie, tak otáčky musia byť vyššie ako 250 ot za min(neviem celkom presne)
dá sa to skontrolovať tak že pri teplom motore odpojíš čidlo teploty (4 - pin) a auto chytí na šupu
riešenie: - vymeniť /opraviť štartér (skontrolovať najprv baterku, dobíjanie)
- nakódovať automatickú prevodovku v RJ motora ( pri automate otáčky nekontroluje) - bude hádzať chybu vo VCDS
- relátkom obísť čidlo teploty pri štarte
- preprogramovať RJ motora
poznámka k žhaveniu - žhaví iba do cca 5st.C, pri kontrole žhavičov - odpojiť čidlo teploty - bude stále žhaviť max. čas cca 20sek.
za studena štartuje na brnk a za tepla dlhý štart - je to tým že RJ kontroluje pri teplom štarte vplyv na emisie, tak otáčky musia byť vyššie ako 250 ot za min(neviem celkom presne)
dá sa to skontrolovať tak že pri teplom motore odpojíš čidlo teploty (4 - pin) a auto chytí na šupu
riešenie: - vymeniť /opraviť štartér (skontrolovať najprv baterku, dobíjanie)
- nakódovať automatickú prevodovku v RJ motora ( pri automate otáčky nekontroluje) - bude hádzať chybu vo VCDS
- relátkom obísť čidlo teploty pri štarte
- preprogramovať RJ motora
poznámka k žhaveniu - žhaví iba do cca 5st.C, pri kontrole žhavičov - odpojiť čidlo teploty - bude stále žhaviť max. čas cca 20sek.