TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 18.01.2018 18:55
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Melo by to normalne fungovat ne?
Touran 1.9TDi 2008
Fabia 1.4MPi
Fabia 1.4MPi
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Teoreticky ano. Michall, myslím, psal, že je zadní topení v paralelním okruhu s předním. Takže když to zaslepíš/uděláš vracečku na správnym místě, fungovat by to mělo .
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Již to tady bylo psané několikrát, já osobně jsem to sem též psal. Takže stručně.Odpojit to jde jednoduše.Jestli Ti nejde bufík, tak jej dej pryč a oba konce zaslep. Vracečku v žádném případě dělat nemusíš, přední okruh do topení bude fungovat.Ale v tomto případě Ti nebude fungovat zadní topení. Jestli si s tím vyhraješ tak místo bufíka propoj hadice a vzadu sundej dekl na levém podběhu (čalounění) a mezi hadici- je jedno jestli na přívodovou, nebo na zpátečku dej ventil(kohout) a provrtej dírku aby šlo tímto ventilem otáčet. Pak když zavřeš tento ventil tak do zadního topení nebude protíkat voda, a uvidíš jak rychleji se motor zahřeje, já co to mám udělané tak nepotřebuji bufíka, v případě že budeš chtít topit i vzadu tak otevřeš ventil a topíš. Jo a je jěště potřeba na zadní ventilátorek dát vypínač-nejlépe co jde kostra, je zbytečné aby se točil ventilátor.
Já zadní topení nemám, předělal jsem to pod sedačku řidiče, tím pádem zkrácené vedení vody a spokojenost- je to zde popsané,
normálně jezdím z uzavřeným okruhem do zadního topení(co je pod sedačkou) a máme doma ještě opla zafíru a seat cordobu a nejrychleji se ohřeje stoutou ůpravou sharan
Já zadní topení nemám, předělal jsem to pod sedačku řidiče, tím pádem zkrácené vedení vody a spokojenost- je to zde popsané,
normálně jezdím z uzavřeným okruhem do zadního topení(co je pod sedačkou) a máme doma ještě opla zafíru a seat cordobu a nejrychleji se ohřeje stoutou ůpravou sharan
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 18.01.2018 18:55
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Perfektne popsane. Moc diky,zkusim najit ten popis.
Touran 1.9TDi 2008
Fabia 1.4MPi
Fabia 1.4MPi
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
... a když nebudeš pouštět topení vůbec, tak se motor ohřeje ještě rychleji. Pak do něj ventilem pustíš ledovou vodu ze zadního okruhu a tak je to úpa úža.
Proč si prostě neopravíte bufíky? Zas taková věda to není, i když to pravda občas stojí peníze i čas. Aby se motor ohřál rychleji úplně stačí, když bufík funguje a těch pár km s vypnutým topením se dá vydržet bez potíží.
Proč si prostě neopravíte bufíky? Zas taková věda to není, i když to pravda občas stojí peníze i čas. Aby se motor ohřál rychleji úplně stačí, když bufík funguje a těch pár km s vypnutým topením se dá vydržet bez potíží.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
zobral si mi to z ust michall fak tu vymyslaju vseljake upravy ktore stoja hlavne vela casu ale aj nejake penize a pritom ked je clovek zrucny tak bufa spojazdni aj sam..staci trosku citat.....a rozmyslat....ten komfort ked bufik ide by som nevymenil za nejaky ventil a ine upravy....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 18.01.2018 18:55
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
To ja to klidne odpojim.
Touran 1.9TDi 2008
Fabia 1.4MPi
Fabia 1.4MPi
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
michall píše:... a když nebudeš pouštět topení vůbec, tak se motor ohřeje ještě rychleji. Pak do něj ventilem pustíš ledovou vodu ze zadního okruhu a tak je to úpa úža.
Proč si prostě neopravíte bufíky? Zas taková věda to není, i když to pravda občas stojí peníze i čas. Aby se motor ohřál rychleji úplně stačí, když bufík funguje a těch pár km s vypnutým topením se dá vydržet bez potíží.
michall -e Já když jsem si koupil před 5 roky tohoto sharana tak mu nešel bufík, byla to jedna věc kterou jsem opravoval jako první, fungoval 1 rok a pak opět nešel, ale o to ted nejde. Byl to bufík 3Kw a byl slabej (chtělo by to 5Kw) opravdu i když šel tak nebylo znát že by se motor zahřál rychleji- a to jsem měl ještě zaizolované trubky co vedou dozadu. Nyní jak to mám tak opravdu motor se zahřeje brzo a to jak píšeš první 2-3km nepouštím ventilátor do předního topení,(ono je to stejně zbytečné protože fouká akorát studený vzduch) až když je na teploměru první čárka tak jej zapnu. Co se týče že když pustím ventilem do druhého radiátoru vodu, tak máš pravdu že klesne trochu teploměr, ale při současných zimních teplotách které nejsou vysoké tak bohatě stačí vytopit příjemně vnitřek předním topením, čili zadní pouštím opravdu málokdy, dá se říct že skoro nikdy.
hiero- co se týče opravy bufíka tak opravdu není problém si jej sám opravit-dokonce jsem o tom i uvažoval , ale ten 3 kw je slabý-to dokonce někde tady to tvrdí i jiní co mají toho 3Kw, chtělo by to sehnat 5Kw, pak už by to mělo smysl. A co píšeš že tyto upravy co mám, že stojí čas a peníze, tak nějaký čas to opravdu stojí a co se týče peněz tak mě ventil stál necelou stovku a ostatní jsem použil z vyřazených aut. Kolik by mě stálo sehnat bufíka 5Kw a to by se asi muselo dát i silnější čerpadýlko (naftové) a kdybych to měl vše originál čili topení vzadu v podběhu, tak za jízdy by se ochlazovali trubky a tím pádem by asi bufík běžel i za jízdy
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.10.2012 13:06
- Bydliště: Velké Popovice
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
škoda, že jsem o přerušení zadního okruhu nečetl dřív, asi bych to vyřešil taky tak, ale teď už mám nového bufíka, včera jsem opravil vodní čerpadlo výměnou uhlíků, a ještě musím zjistit proč na přívodu napájení té pumpy je stále 12V i když je vše vypnuté. Netušíte někdo? nemáte schéma el. zapojení? Bufík mám D5Z-F s přídavnými Webasto hodinami propojené přes climatronicnějaké, možná zapečené relé, ale které?
díky
díky
Ford Galaxy II 1.9 TDi 85kW automat AG5 rv.2004
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Tady by to mohlo být
Kód: Vybrat vše
http://uloz.to/xugyJpcE/ford-galaxy-elektricka-schemata-04-2000-02-2006-zip
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
= když vypneš klíček a počkáš cca 2-3 minuty? Čerpadlo má doběh, u AUY ho řídí J293, označení 430.Alanis píše:... a ještě musím zjistit proč na přívodu napájení té pumpy je stále 12V i když je vše vypnuté.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.10.2012 13:06
- Bydliště: Velké Popovice
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Díky moc. Celou el.cestu se mi podařilo dohledat. Vypadá to, že mi zlobí to relé 430. Na kontaktu výstupu k půmpě, je stále napětí 11V a když jsem proměřoval průchod, tak je tam odpor cca 50Mohmů, tak tam bude asi problém, zkusím pak jiné relé. Teď jsem zatím odpojil kontakt z toho relé a čerpadlo mi prozatímně spíná pouze když je zapnutý bufík.
Nicméně jsem vítězoslavně nahodil bufíka se opravenou vodní pumpou a i tak se mi bufík přehříhá podle VAGu mám větší teplotní rozdíl na vstupu a výstupu než 15 stupňů a při dosažení teploty 70 stupňů se bufík vypne a hodí chybu přehřátí. Budu muset zkusit průchodnost okruhu nebo případně jiné čerpadlo. Nebo jestli není jen zavzdušněno?
Jak nejlíp vyzkoušet průchodnost vodního okruhu? Všechny propojení trubek jsou za motorem
Nebo ještě jiné tipy?
Jak je vlastně zapojen vodní okruch motor + okruch dozadu? nemůže zlobit nějaký ventil, který to pouští i do motoru a pak nestíhá dobře cirkulovat zadní okruh?
Co jsem se díval, tak přívodní hadice do čerpadla vede od někud z motoru
díky
Nicméně jsem vítězoslavně nahodil bufíka se opravenou vodní pumpou a i tak se mi bufík přehříhá podle VAGu mám větší teplotní rozdíl na vstupu a výstupu než 15 stupňů a při dosažení teploty 70 stupňů se bufík vypne a hodí chybu přehřátí. Budu muset zkusit průchodnost okruhu nebo případně jiné čerpadlo. Nebo jestli není jen zavzdušněno?
Jak nejlíp vyzkoušet průchodnost vodního okruhu? Všechny propojení trubek jsou za motorem
Nebo ještě jiné tipy?
Jak je vlastně zapojen vodní okruch motor + okruch dozadu? nemůže zlobit nějaký ventil, který to pouští i do motoru a pak nestíhá dobře cirkulovat zadní okruh?
Co jsem se díval, tak přívodní hadice do čerpadla vede od někud z motoru
díky
Ford Galaxy II 1.9 TDi 85kW automat AG5 rv.2004
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
To "relé" 430 není jen relé, je to řečeno dnešní mluvou SMART relé, zajišťuje kromě jiného doběh čerpadla.
To záludné chování bufíku může znamenat poškozenou ŘJ. V pátek jsem měl něco podobného ... bufík teprve nabíhal, ale na vstupu byla teplota vyšší než na výstupu, na výstupu se "loudala" asi o 5-10 stupňů pod vstupem. Bufík naběhl, trochu natopil a vypnul. Po vypnutí byla teplota na vstupu asi 60st, na výstupu asi 30. To vše při běžícím motoru a funkčním čerpadle. Jako jistota je vyzkoušet bufíka s jinou jednotkou.
Ještě to může dělat zavzdušněný systém, to zas pomůže dát auto čumákem nahoru a nechat ho chvíli při otáčkách dejme tomu 2000. Pokud nemáš origo nezávislé topení, tak je v okruhu jako ventil snad jen termostat.
To záludné chování bufíku může znamenat poškozenou ŘJ. V pátek jsem měl něco podobného ... bufík teprve nabíhal, ale na vstupu byla teplota vyšší než na výstupu, na výstupu se "loudala" asi o 5-10 stupňů pod vstupem. Bufík naběhl, trochu natopil a vypnul. Po vypnutí byla teplota na vstupu asi 60st, na výstupu asi 30. To vše při běžícím motoru a funkčním čerpadle. Jako jistota je vyzkoušet bufíka s jinou jednotkou.
Ještě to může dělat zavzdušněný systém, to zas pomůže dát auto čumákem nahoru a nechat ho chvíli při otáčkách dejme tomu 2000. Pokud nemáš origo nezávislé topení, tak je v okruhu jako ventil snad jen termostat.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- coto.je
- Jezdec
- Příspěvky: 449
- Registrován: 12.03.2008 20:15
- Bydliště: Jih
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
Ono je otázka zda to zkoušel s motorem?
A co tam má doopravdy za bufíka, jestli nemá ještě druhé čerpadlo přímo u něj?
Co se týká zavzdušnění, co jsem z bufíka vylil, to jsem do něj vždy nalil.
Vždy tam nějaký vzduch zůstane,ale pokud makají čerpadla, tak to vytlačí.
A co tam má doopravdy za bufíka, jestli nemá ještě druhé čerpadlo přímo u něj?
Co se týká zavzdušnění, co jsem z bufíka vylil, to jsem do něj vždy nalil.
Vždy tam nějaký vzduch zůstane,ale pokud makají čerpadla, tak to vytlačí.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 01.10.2012 13:06
- Bydliště: Velké Popovice
Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
s motorem jsem to zkoušel taky, chová se to líp, ale taky se to přehřívá
bufíka mám D5Z-F, to je bez čerpadla na bufíku
bufíka mám D5Z-F, to je bez čerpadla na bufíku
Ford Galaxy II 1.9 TDi 85kW automat AG5 rv.2004