Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
dvain
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2018 16:17

Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od dvain »

Zdravím, mám Tourana z roku 2012, motor 1.4 TSI 103kW 7st. DSG. Nájezd 90tis., jezdím nejčastěji 2x denně trasu 15-20 km.

Můj problém spočívá v tom, že auto špatně startuje, když je studené. Průběh startu vypadá většinou takto:
(auto stojí na rovině, venkovní teplota okolo 0°C)

1) Dám klíček do polohy I, chviličku počkám, až se začne hýbat ručička paliva (cca. 1 vteřinu)
2) Dám kliček do polohy II a točím, cca. 3-4 vteřiny. Na první točení to naskočí ojediněle.
3) Dám zpět klíček do polohy 0 a opět do polohy II a točím. Většinou po 1 vteřině začne naskakovat a klíček pustím. Po cca. 2 vteřinách naskočí normálně a najede i ručička otáčkoměru. Asi 30 vteřin jsou zvýšené otáčky (1200) a zní to jako by byl děravý výfuk, poté otáčky klesnou na 800 a motor tiše brumlá, ale toto je asi vlastnost. Většinou je cítit zápach benzínu, úměrný délce točení.

Diagnostika nic. Jízda po té absolutně v pohodě, po zahřátí se nechá vytočit a výkon neztrácí. Když je motor zahřátý, startuje v na první otočení. Teplota na to nemá moc vliv, i když při vyšší teplotě se mi zdá, že startuje lépe. Připadá mi to, jakoby se při delším stání (několik hodin) zavzdušnilo vysokotlaké čerpadlo, nebo hadice před ním. Zkoušel jsem (zatím pouze jednou) nechat auto stát čumákem dolů. Výsledek byl takový, že motor ihned naskočil, ale zase hned chcípnul jako by ve vysokotlakém čerpadle zůstalo trochu paliva.

Prosím o radu co s tím, resp. na co se nejvíce zaměřit.

Děkuji, Petr

P.S.: nemáte někdo servisní manuál (Touran, r.v.2012, motor 1.4 TSI 103kW, 7st. DSG), děkuji.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od kubisz »

zkuste nekolikrat dat klicek do polohy jedna, ale zase ho vratit zpet... nevim, jak je to u benzinu, ale u dieselu se timto mohl natlakovat okruh (u Fabie II benzin to zase bylo otevrenim dveri u ridice)... meli sme stejny problem pri stani cumakem do kopce u dieselu, ale tam to byly nakonec vymackany vstriky v ulozeni...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

dvain
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 07.02.2018 16:17

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od dvain »

Díky za reakci. Kdy se u Tourana poprvé spouští palivové čerpadlo netuším, ale zmiňovaná rada funguje na půl, protože když nechám klíček dlouho v poloze I (třeba minutu, dvě), tak je start pocitově trochu lepší.

Po měsíci bych rád shrnul moje pokusy o řešení problému se špatným startem. Třeba to někomu pomůže, nebo něco někoho napadne.

Protože má auto nalítáno skoro 90 tis. vyměnil jsem v rámci servisního intervalu a hlavně pro vyloučení závad: vzduchový filtr, svíčky, zapalovací cívky a palivový filtr. Vše šlo v pohodě, jen jedna svíčka nešla utáhnout vnější elektrodou směrem k výfukovým ventilům, ale snad to nebude dělat žádnou neplechu a nedojde k přehřátí svíčky.

Výsledek byl excelentní, auto startovalo hned, ale z motoru začal kapat olej:-( Unik byl způsoben vypadlou hadičkou, která vede od odvětrávání klikové hřídele, resp. od odlučovače oleje přes ventil (v dokumentu, který popisuje motor 1.4 TSI je to Check valve for crankcase breather), který má asi zabezpečovat jeho funkčnost a u přeplňovaných motorů je připojen na odlučovač a na začátek i na konec sání, zřejmě kvůli rozdílným provozním plnícím tlakům. Každopádně, hadička vypadla z připojení na konec sání (asi při výměně svíček a cívek) a způsobovala jak únik oleje, tak snížení plnícího tlaku, ale zároveň asi přívod dodatečného vzduchu do motoru, tak že motor krásně startoval. Bohužel ale zároveň moc nedržel volnoběžné otáčky, ale to se není čemu divit. Po připojení hadičky zpět, se vše pozvolna (ne hned!) vrátilo do normálu, tzn. auto nechce nastartovat a musí se několik vteřin točit.

A teď dotaz: Jak často dochází k poruše odlučovače oleje a zda porucha může způsobovat výše popsaný problém. Také jsem si při výměně vzduchového filtru všimnul, že je sací potrubí velmi mastné a má na stěnách jakousi emulzi, je to normální? Zároveň se mi zdá, že výfukové plyny zvláštně smrdí, ale to může být subjektivní. Mám k dispozici VW diagnostiku, ale nevím na jaké parametry se mám zaměřit, tzn. napadlo mě např. zalogovat některé hodnoty při startu, třeba by z nich někdo něco poznal...

Budu rád za jakýkoliv nápad nebo radu a budu dál zkoušet.

Díky moc!

david.hub
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 25.01.2011 09:52

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od david.hub »

zdravím
předem upozorňuji, že nejsem mechanik ,ale zvládám takové ty běžné opravy typu výměny oleje,svíček, nějaké to čidlo atd.
Mám tourana stejné motorizace.
Měl jsem podobný problém (nebo tedy mám). V servise VW má kamarád známého, tak jsem se tam vypravil. Vysvětlil mu problém: auto špatně za studena startuje, když chytne, tak má pár desitek vteřin houpavé otáčky a až po chvilce se uklidní a spadne do volnoběžných otáček.Odpověď byla: u této motorizace (prý jeden z nejporuchovějších motorů od vw vůbec) je to bormální, je tak naprogramováva řídící jednotka aby rychle kvůli emisím ohřála katalizátor, takže jde do motoru velmi bohatá směs. Nicméně jsem to měl prý extrem a prý to chce lepší svíčky (bosch platinum). po výměně svíček se to maličko zlepšilo a auto startuje hned.

JakobR
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 07.12.2019 13:46

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od JakobR »

Mám podobný problém u stejné motorizace, nájezd 120 tkm, po koupi výměna oleje včetně filtru, palivák, vzducháč, svíčky. Do oleje přidávám aditivum ProLong a do paliva čistič od stejné značky. Začal jsem pozorovat, že po delším stání (po noci) když startuji auto tak startér otočí třeba 4x než chytne, poté chvilku zvýšené otáčky a poté klesnou na 800 a drží se motor běží v pořádku, táhne jak má, žádná chyba. Řetěz je slyšet cca 2-3 sekundy po startu poté klid. Zkusil jsem klíčem dvakrát otočit po sobě do 1.polohy a poté do druhé a zdálo se mi, že motor naskočil rychleji. Poté během dne již naskočí normálně. Při testu baterky se ukázalo, že při buzení je na hranici, takže ještě budu kupovat novou před zimou. Na VAG jsem auto ještě napojené neměl. Napadlo mě, že by čidlo otáček na klice už mělo nejlepší za sebou a dávalo jiné hodnoty.

JakobR
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 07.12.2019 13:46

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od JakobR »

Tak proběhla výměna baterky a prvotní starty po noci jsou stále horší, motor chytne až na 3-4 otočení startéru. Poté běží úplně v pořádku, nevím co to může být. Už mě napadá, že jsem třeba dal špatné svíčky pro tento motor, dle VIN jsem objednával díly a svíčky jsou BOSCH.

Uživatelský avatar
Kubesicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 23.12.2013 10:25
Bydliště: Kubelkova 539 Česká Třebová

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od Kubesicek »

Zdravim pánove.Jak jste prosím problém vyřešily. Auto startuje dlouho ma snahu chytit ale chytne až tak za 5 vterin. Dneska mi to dokonce u startu napsalo MOTOR do Dílny. když napíchnu na vag tak píše čidlo vačkové hřídele. Ale to je bohužel už měněné .Máte další napady. Děkuji za info
Touran 1.4 TSI 6st. DSG

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od srotty »

Jaký je přesně kod té chyby ? Může totiž ukazovat i na přeskočené rozvody.

Uživatelský avatar
Kubesicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 23.12.2013 10:25
Bydliště: Kubelkova 539 Česká Třebová

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od Kubesicek »

000833-snimac polohy vack/klik hridele (G40)
P0341- 000 neverohodný signál - sporadická

rozvody jsou dělaný cca pred 5000 km, ale pořád rachtaly pri studenem startu,tak jsem to opet rozdál a vymenil znova napínak a je to porád stejný.studenej start tak rachot cc 1 vterinu jak ze starýho srotáku.
Touran 1.4 TSI 6st. DSG

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od srotty »

A čidlo se dávalo originál nebo druhovýroba ? S těma totiž bývá problém, že nefungují.

Uživatelský avatar
Kubesicek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 23.12.2013 10:25
Bydliště: Kubelkova 539 Česká Třebová

Re: Špatné studené starty, 1.4 TSI 103kW

Příspěvek od Kubesicek »

Čidlo jsem dal DELPHI ale zkusil jsem tam vrátit puvodní originál a je to stejný rano když je auto studený to proste chytne az tak na po desátý. pak celej den už jen na drcnutí. Nechápu to. dá se někde vyčist ve VCDS signál vačkové nebo klikového čidla. Nechce se mi ty rozvody rozdělávat. To je zas na celej den.Díky
Touran 1.4 TSI 6st. DSG

Odpovědět

Zpět na „Motor“