Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

1.4, 1.6, 1.8, 1.8T, 2.0, 2.3, 2.8, 3.2

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Dobrý podvečer, chtěl bych poprosit o radu. V poslední době se mi stává, že když jedu ráno do práce, ale i odpoledne z práce, když je chladněji, tak motor špatně táhne. Ve velkých mrazech jsem nechával motor chvíli ohřát, alespoň 2-3 minutky, při hoodně velkých mrazech i déle, než jsem oškrábal skla a ometl sníh. Vždy, i když je teplo nastartuji a nechám asi 30 vteřin běžet než jedu. Někde jsem četl že se to tak má dělat kvůli hydroštelům. No problém je v tom, že nastartuji, nechám třeba ty 2 minutky běžet a jedu. Snažím se motor moc netočit, řekněme do 2500ot./min a až se trošku ohřeje, tak můžu více. Ale právě motor i tak přestává jakoby úplně táhnout kolem 2000 otáček. Když už otáčky trošku stoupnou, motor ožije a zase jede jak má. Až se motor ohřeje, stačí řekněme 2km, tak už to nedělá. Startuje úplně v pohodě. Nevěděl by prosím někdo, řím by to mohlo být? Vag-com nic neukazuje. Paměť závat je 0 chyb. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Mohlo by to prosím dělat čidlo teploty chl. kapaliny, i když mi to ve vag-com nehlásí žádnou chybu? Sice jsem ho nedávno měnil, asi půl roku zpátky, ale značku EPS z Auto kelly, takže nevím jak je to celkově s kvalitou. Sice u bývalých aut jsem byl s touhle značkou docela spokojený, ale u Golfa nevím.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od xerxes »

Nazdár mrkni jaké dává hodnoty do jednotky motoru

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Ahoj, co myslíš, to čidlo teploty? Jak ve vagu poznám která teplota je která? Je jich tam několik a nevím která je která. Jedna ukazuje při provozní teplotě třeba 92°C a na adrese 005 mám nějakou teplotu, která ukazuje třeba 25°C a pomalinku stoupá. Měla by být teplota chl. kapaliny pro ŘJ, teplota oleje a teplota vzduchu?
A myslíš to tak, že se mám podívat u studeného motoru? Co by to mělo ukazovat?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od xerxes »

jj čidlo chladici kapaliny je to dvou okruh jeden signál jde do jednotky motoru a druhý do budíku a tak si hodně lidi myslí že když je na budíkách 90°C a přitom tomu tak není mrknu u stedeneho motoru teplota by měla být cca teplota okoli pak by měla samozdřejmě stoupat

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

No zatím jsem do vag-com koukal jen když je motor ohřátý. Zkusím mrknout při studeném motoru, jestli neukazuje čidlo nějaké nesmysly, ale u ohřátého ukazuje asi jak má. S tím vagem neumím ještě moc pracovat.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od xerxes »

pokud nebudeš vědět který kanal tak jednoduše odpoj čidlo a uvidíš :wink:

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Aha, to mě nenapadlo. Děkuji za tip.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od xerxes »

no jo :wink:

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Tak dnes zkontrováno čidlo teploty chl. kapaliny a vypadá že je dobré. Čidlo pro ŘJ motoru ukazuje asi správně, to pro budík mi připadá spíše divné, ale to by nemělo mít na chod motoru vliv, ne?
Takže otázka zní, jak dál? Jestli to tedy není tím čidlem, co by tu díru v plynu mohlo ještě dělat? Něco se snímačem šk. klapky?
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
xerxes
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 10165
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od xerxes »

nazdár čidlo pro budíky i jednotku motoru je totéž,je 4 pinové?budeš muset asi dojed mrknu ti na to :wink:

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Ano, ale v jednom pouzdru jsou dvě čidla, ne? Konektor má 4 piny, 2 pro čidlo ŘJ a 2 pro čidlo budíku. No jsi docela daleko. :cry:
Zkusím ještě vyměnit palivový filtr, ale myslím že to má na svědomí něco jiného. Když se motor zahřeje, tak to při nízkých otáčkách taky moc netáhne, spíše až u vyšších, ale to je asi normální. Mě jde hlavně o to, že u studeného motoru se rozjedu třeba na 1čku, dám dvojku. Auto se rozjíždí, ale po chviličce, otáčky kolem 2000, možná méně přestane táhnout, jako by mi docházel benzín. Přitom benzínu je dost. Až se to protrápí do vyšších otáček, řekněme 2500, tak už to zase začíná táhnout.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Dobrý podvečer, opravdu nikdo neví co s tím? Vyměnil jsem už čidlo teploty chl. kapaliny, ale chová se to pořád stejně. měl jsem to i u známého, dal mi to na vag-com, rozumí tomu více než já. Ale nic nenašel.
Mě se zdá ve vagu taky všechno v pohodě, teploty vypadají normálně a dávka paliva prý je taky v normě.
Dělá to i když je i ráno tepleji, takže až tak moc s teplotou to asi nebude souviset. Prostě nastartuji, nechám chvíli blafat na volnoběh, asi půl minuty. Rozjíždím se, snažím se tomu nedávat moc, tak do 2-2500ot./min. No ale po ujetí pár metrů, řekněme 150m to přestává táhnout, jakoby docházel benzín. Můžu mít klidně i plnou nádrž, nemá to vliv. Když tomu trošku dám, i když u studeného motoru nerad, nějak se to vzpamatuje a má snahu se srovnat. Až ujedu nějakou kritickou vzdálenost, řekněme 200-300m tak už to asi nedělá, není to poznat.
Dělá mi to už delší dobu, ale pořád nemohu přijít na to co by to mohlo být. Nebo nemůže to dělat špatná Lambda sonda? Mám ji sice něco přes půl roku, ale neznačkovou nějakou UPS, nebo tak nějak. Nemohlo by to být ono? Sice vag nic neukazuje, žádnou chybu a hodnoty ukazuje, mění se, no nevím.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od noxik600 »

Nečetl jsem všechny příspěvky výše, ale určitě bych koukl na diagnostiku, pak začal od el. : baterie, modul, zap. kabely. Pak svíčky, výfukové potrubí - těsnost, lambda, katalyzátor,..

Je to značka XXXX, za provozu může fungovat, ale jak mi vysvětloval jeden machr: každá XXXX lambda bude fungovat, ale nebude mít stejnou rychlost vyhřívání a regulace, jako originál.



Takže bych řekl, že je to lambda&vyhřívání a že se zahřeje, až jízdou.

Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

varok
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1530
Registrován: 03.12.2016 15:45
Bydliště: Havířov

Re: Špatně táhne při studeném motoru 1,6 74kW

Příspěvek od varok »

Teď jsem byl na emisích, protože jsem chtěl na STK a neprošel jsem. Moc vysoké CO a prý nejspíše Lambda. Tak ji zkusím vyměnit za originál Bosch a uvidím. Prý by mohl být na vině i kat, ale koukal jsem do něho nedávno a síťka tam je, tak nevím jestli je dobrý.
Baterie je asi půl roků stará, kupoval jsem ji nějak v prosinci. Altík po repasi. Lambdu tam mám neznačkovou jak už jsem psal. Zapalovací modul je tam ještě od bývalého majitele zn. Topran, tak nevím. Svíčky tam mám taky asi půl roku, jsou tam nějaké Bosch pro tento motor, ale chci dát Brisk. Na Bosche neslýchám a nečtu moc chvály. kabely taky asi půl roku staré zn. Tesla. Ten pán na emisích mi říkal taky, že by to mohla dělat i ta Lambda. Prý taky nedávno dával do svého auta nějakou neznačkovou a prý mu to normálně nastartovalo a běželo na volnoběh normálně. Jak prý se ale chtěl rozjet, tak prý mu to chcíplo. Když to znovu nastartoval, tak už to jelo normálně.
Prý mám moc bohatou směs. Když to trošku točil, tak se z výfuku dost kouřilo a když to vytočím, tak to jemně střílí do výfuku. To by bohaté směsi nasvědčovalo.
Mám i moc vysokou spotřebu, asi kolem 10L, tak by to mohlo být. Vyměním zatím tu Lambdu a napíšu co a jak.
Kdybych měnil ten VN modul, jaká značka je prosím dobrá? Ten Topran mě nějak neoslovil.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“