1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Zdravím všechny,
Mám Boru s motorem 1.9 TDI ASV rv 2002 81kW, auto kupováno jako ojeté u autorizovaného dealera se servisní knihou. Nyní mám auto 4 roky a za poslední rok se udělal hodně velký servis. Nyní je stav tachometru 186 xxx km. Ale ačkoliv veškerému servisu motor hrozně klepe a vibruje a je hrozně hlučný. Až úplně nepřitozeně. Známý má golfa s tím samým motorem, ale s rozdílem, že má najeto už skoro 300 000 a motor krásně přede, vůbec se neklepe a není tak hlasitý.
Za poslední rok se okolo motoru vyměnilo:
Podtlakový ventil N75 - 1 rok
Váha vzduchu - 1 rok
Všechny 4 žhavící svíčky motoru - 2 z nich měly úpalený konec a byly rozdrolené - 5 měsíců
Žhavící svíčky do vody - 5 měsíců
Nové turbo Garrett se svodama (žádný repas) - 5 měsíců
Nová komplet spojková sada Sachs - 1 měsíc
Všechny filtry MANN - 3 měsíce (každých 10 000)
Olej Mobil Super 3000 X1 5W-40 - 3 měsíce (každých 10 000)
Baterie - 5 měsíců
Startér - 1 měsíc
Komplet rozvody - 5 měsíců - v autorizovaném servisu VW
Všechny silentbloky motoru - 5 měsíců
Motor i přes to hrozně klepe.
Přikladám videa jak studeného startu tak i po 40 kilometrech do práce. Pocitově motor po ujetí 40km o trošku hlučnější a víc klepe.
Studený start:
https://www.youtube.com/watch?v=4-mvTkuS5lI" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 40km:
https://www.youtube.com/watch?v=Q6iqm4P_zRA&" onclick="window.open(this.href);return false;
Na videu to moc poznat nejde, jak se motor třese, všimnout si toho jde na hadičkách k čerpadlu.
Motor je hrozně hlučný, už si nevím rady, čím by to mohlo být. Ještě poznatek, když na míste přidám plyn, pustím a hned zase přidám, tak motor se úplně zachvěje a drobet spadnou otáčky, pod hranici volnoběhu, jako by přeskočil na 3 válce. Když byly mrazy k -15, tak motor sice naskočil hned na poprvé, ale prvních pár vteřin přeskakoval na 3 válce. Motor vůbec nekouří, ale hrozně smrdí špatně spálenou naftou.
Poslední dobou pociťuji citelnou ztrátu výkonu, motor sice jede, ale hrozně dlouho se rozjíždí a netáhne tolik, jako předtím.
Na kontrolu vstřiků a čerpadla jsem objednán na duben do oficiálního Bosch diesel servisu.
Zkoušel jsem hledat tady na foru, ale nenašel jsem nikoho s takovým problémem Ale zatím nejblíže bylo, že by mohla být načatá vačka, přidřený píst a nebo podpálené ventily. Největší strach mám z toho, jak byly rozdrolené konce žhaviček, aby nebyly přidrené válce :-/
PS: Přikládám 2 logy na 3. a 4. převodový stupeň, všiml jsem si, že váha vzduchu dává daleko větší hodnoty než jsou požadované. Mohl by to být až takový problém? Je tam necelý rok značka Pierburg. Žádné chyby na diag nejsou a zasílám také hodnoty jednotlivých vstřikovačů na VAG.
Mám Boru s motorem 1.9 TDI ASV rv 2002 81kW, auto kupováno jako ojeté u autorizovaného dealera se servisní knihou. Nyní mám auto 4 roky a za poslední rok se udělal hodně velký servis. Nyní je stav tachometru 186 xxx km. Ale ačkoliv veškerému servisu motor hrozně klepe a vibruje a je hrozně hlučný. Až úplně nepřitozeně. Známý má golfa s tím samým motorem, ale s rozdílem, že má najeto už skoro 300 000 a motor krásně přede, vůbec se neklepe a není tak hlasitý.
Za poslední rok se okolo motoru vyměnilo:
Podtlakový ventil N75 - 1 rok
Váha vzduchu - 1 rok
Všechny 4 žhavící svíčky motoru - 2 z nich měly úpalený konec a byly rozdrolené - 5 měsíců
Žhavící svíčky do vody - 5 měsíců
Nové turbo Garrett se svodama (žádný repas) - 5 měsíců
Nová komplet spojková sada Sachs - 1 měsíc
Všechny filtry MANN - 3 měsíce (každých 10 000)
Olej Mobil Super 3000 X1 5W-40 - 3 měsíce (každých 10 000)
Baterie - 5 měsíců
Startér - 1 měsíc
Komplet rozvody - 5 měsíců - v autorizovaném servisu VW
Všechny silentbloky motoru - 5 měsíců
Motor i přes to hrozně klepe.
Přikladám videa jak studeného startu tak i po 40 kilometrech do práce. Pocitově motor po ujetí 40km o trošku hlučnější a víc klepe.
Studený start:
https://www.youtube.com/watch?v=4-mvTkuS5lI" onclick="window.open(this.href);return false;
Po 40km:
https://www.youtube.com/watch?v=Q6iqm4P_zRA&" onclick="window.open(this.href);return false;
Na videu to moc poznat nejde, jak se motor třese, všimnout si toho jde na hadičkách k čerpadlu.
Motor je hrozně hlučný, už si nevím rady, čím by to mohlo být. Ještě poznatek, když na míste přidám plyn, pustím a hned zase přidám, tak motor se úplně zachvěje a drobet spadnou otáčky, pod hranici volnoběhu, jako by přeskočil na 3 válce. Když byly mrazy k -15, tak motor sice naskočil hned na poprvé, ale prvních pár vteřin přeskakoval na 3 válce. Motor vůbec nekouří, ale hrozně smrdí špatně spálenou naftou.
Poslední dobou pociťuji citelnou ztrátu výkonu, motor sice jede, ale hrozně dlouho se rozjíždí a netáhne tolik, jako předtím.
Na kontrolu vstřiků a čerpadla jsem objednán na duben do oficiálního Bosch diesel servisu.
Zkoušel jsem hledat tady na foru, ale nenašel jsem nikoho s takovým problémem Ale zatím nejblíže bylo, že by mohla být načatá vačka, přidřený píst a nebo podpálené ventily. Největší strach mám z toho, jak byly rozdrolené konce žhaviček, aby nebyly přidrené válce :-/
PS: Přikládám 2 logy na 3. a 4. převodový stupeň, všiml jsem si, že váha vzduchu dává daleko větší hodnoty než jsou požadované. Mohl by to být až takový problém? Je tam necelý rok značka Pierburg. Žádné chyby na diag nejsou a zasílám také hodnoty jednotlivých vstřikovačů na VAG.
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
//Tak EDIT - MOTOR HROZNĚ FOUKÁ NAHORU, NEVÍTE, ČÍM BY TO MOHLO BÝT? Přikládám video: https://youtu.be/vWcI8Wg-dMU" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
váha dává dobře - vždy dává víc než je požadavek - se vzduchem problém není - to bude s naftou případně tlaky atd - docela to tlakuje
předvstřík je nastaven jak má být?
předvstřík je nastaven jak má být?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Rozvody byly dělány před pár měsíci přímo v autorizovaném servise včetně seřízení předvstřiku, takže hádám, že ano. Bohužel jsem neměřil
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
tak to zkontroluj přes diagnostiku v tdi grafu jestli je správně - jinak bude spíš asi problém v čerpadle, když to nejede, ale to zjistíš až při vyzkoušení..
píšeš všechny filtry - takže palivák si určitě taky měnil že?
píšeš všechny filtry - takže palivák si určitě taky měnil že?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Ano, palivový i s tím zpětným ventilem, aby nepadala nafta. Tankuji vervu diesel + v zimě byly aditiva VIF, teď poslední měsíc bez aditiv.
Olej + všechny filtry měním každých 10 000, auto za studena nevytáčím nad 2500 ot. Zítra zkusím vyjet ten graf. Jak je teď tepleji, tak za studena i tepla startuje naprosto bez problémů
Olej + všechny filtry měním každých 10 000, auto za studena nevytáčím nad 2500 ot. Zítra zkusím vyjet ten graf. Jak je teď tepleji, tak za studena i tepla startuje naprosto bez problémů
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Tak jsem vyjel TDi graph na předvstřik. Motor jsem zahřál na provozní teplotu cca 89 stupňů.
1. Než jsem vybral typ motoru tak TDI Graph ukázal chybu:
"Fuel temp is out of range (too hot!)"
2. Po výběru typu motoru se ukázalo:
"Timing within spec but retarded"
PS: Motor nebyl nikdy chipován, vstřiky původní, turbo originál Garrett úplně nové, stejný typ, jaký tam byl.
1. Než jsem vybral typ motoru tak TDI Graph ukázal chybu:
"Fuel temp is out of range (too hot!)"
2. Po výběru typu motoru se ukázalo:
"Timing within spec but retarded"
PS: Motor nebyl nikdy chipován, vstřiky původní, turbo originál Garrett úplně nové, stejný typ, jaký tam byl.
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
mělo by to jít po to modré čáře kolem 50
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Aha... Mohlo se to takhle zhoršit? Nebo se očividně v autorizáku na předvstřik vykašlali? Teplota paliva je OK?
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 03.02.2017 13:01
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
Tak jsem to šel změřit ještě jednou, auto vychladlo na cca 60°C - výsledek předvstřiku v obrázku:
Senzor na teplotu paliva je v pořádku, v Meas. Blocks 8 v Group 7 ukazovalo teplotu normálně.
Senzor na teplotu paliva je v pořádku, v Meas. Blocks 8 v Group 7 ukazovalo teplotu normálně.
VW Bora 1.9TDi ASV 81kW rv. 2002
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: 1.9 TDi ASV - Hrozně klepe
zkus to přenastavit jak to má být jak to půjde
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu