Lepší výkon s aktivním EGRem?

SDi, TDi, TDi PD

Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Ahoj, měl bych takový nevšední dotaz. :laugh:

Už nějakou dobu jsem se svým sevisákem řešil nouzák. Byla měněná banka, hadice a N75, Vše jde hladce a funguje jak má. Bohužel při naložení to na trojku okolo 3500 padlo a dle dia turbo přefukuje. Regulace šla plynule.

Následně při náhodné kontrole zjistil, že nějaký kutil zaslepil EGR stylem, že vyhodil trubku a dal tam jen plechy. Nyní po obnovení provozu EGRu už do nouze nepadá a auto mnohem lépe jede. Alespoň se mi to zdá a také je při rychlosti od 100 km/h a výše tišší (nedělá tolik randálu).

Setkal se s tímto už někdo?

Uživatelský avatar
Nwkt
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2726
Registrován: 18.10.2011 21:33
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od Nwkt »

Nepíšeš jakej motor. Jinak tohle zaslepení EGRu je normální a pokud je zbytek v pořádku, tak to do nouze nepadá. Sám jsem s tím najel cca 40 000 na rotačce

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Je to AJM vše v sérii. Spíš je divný, že na stejným místě, kde to několikrát padlo, tak ted už nic. Jinak motor má nalítáno cca 340km. Turbo nepouští olej, IC v pohodě a regulace čistá a jde z lehka.

Uživatelský avatar
mimragon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 10.08.2014 20:43
Bydliště: Olomouc

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od mimragon »

znedlob píše:Je to AJM vše v sérii. Spíš je divný, že na stejným místě, kde to několikrát padlo, tak ted už nic. Jinak motor má nalítáno cca 340km. Turbo nepouští olej, IC v pohodě a regulace čistá a jde z lehka.
A co to nalogovat a zjistit příčinu nouzáku? Tipuju třeba špatně nastavené táhlo na regulaci.
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Hele to všechno jsme dělali. I log jsme dělali za jízdy. Dle vagíny byl překročen tlak a dle logu se při vyšších otáčkách nezreguluje tlak tolik kolik by měl. Vše je nastaveno na hodnoty dané výrobcem. Nová báně i N75. Vše jde hladce a plynule. Co říkal servisák, tak rj si při regulaci tlaku pomůže přes egr, že propustí tlak nějak přes něj. Je to možné? Teď už to každopádně nedělá :)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od majrek001 »

to by si v logu taky viděl, ale je to blbost to by pak všichni co mají zaslepený egr jezdili pořád v nouzáku :), protože by to nestíhalo regulovat - egr je aktivní při plynule jízdě když není požadavek na výkon

mě to kopíruje skoro na jednotky mbar se zaslepeným egr
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 16.05.2018 19:20, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Já vím, že je to blbost, ale očividně to problém vyřešilo :D

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od majrek001 »

já bych to tak úplně nenazýval - je to asi jako když ti praskne stahovačka a sklo podložíš klackem vlastně se to tím taky vyřešilo :)

řekl bych, že ti netěsní egr, proto se to tím "vyřešilo" blbě nastavená baňka pokud je tam N75 originál

dej sem log jak to reguluje
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Logy delal servisak za jizdy, ale pochybuju ze je ma.. Neni to zadnej Franta z Horní dolni.
Dokazal vyresit to, co ostatni ne. Co jsem se ptal, pri otackach okolo 4000 regulace funguje v pohode, ale rj si pry pomuze jeste odfukem pres egr. Slysel jsem to prvne, ale h***o tomu rozumim. Kazdopadne puvodni neni nic. Banka je nova, stara byla rozsypana, potom turbo nedavalo dost tlaku, tak se menil N75 a hadicky. Vse je nastavene tak, aby tlaky byly v bezpecnych hodnotach. Spotreba mensi, hluk se take zmensil a nehuli nic. Kazdopadne pokud nekdo je z CB a byl by hodny mi ty logy udelat, abychom na to mohli mrknout, byl bych vdecny. Treba za flasku. :)

Uživatelský avatar
Goauld
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4727
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Prostějov

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od Goauld »

Odfuk přes EGR je nesmysl , jednotka nic takovyho nedělá. Regulace tlaku probíhá pouze přes N75 a podtlakovou baňku natočením lopatek turba. Netěsnící EGR umí udělat spoustu neplechy, dokonce falešnej tlak v sání, kdy jednotka hází motor do nouzáku, že přefukuje turbo.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

No on EGR byl právě zaslepenej (trubka off) a dělalo to. S egrem to můžu točit na plný plyn do omezovače a nic. Taky mi to připadá divný, ale dokud to funguje

Každopádně nedávno mi začlo auto cukat na dvojku okolo 2000 až 2200 ot. na lehký plyn. Dělá to jen občas a je to jak když tě někdo chytí za zadek a pustí. Co jsem hledal, může to dělat egr, ale ten je tam jen několik tisíc km. Nemůže to dělat N18? Ta zřejmě je původní a může mít něco za sebou.

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od majrek001 »

pokud to je dobře zaslepený - máš něco strčený v podtlakové hadičce od egr např kuličku z ložiska nebo rozklepávací nýt, aby přes prasklou membránu neklesal podtlak?

to co ti tvrdí mechanik o egr je nesmysl - funguje pouze při konstantní rychlosti kdy není požadavek na plný výkon a když tomu stojíš na krku tak je zavřený - pokud máš podtlaky v pořádku tak je zatuhlá regulace na turbu což musí v logu vidět jak to přefukuje - případně ještě může haprovat váha vzuduchu což také v logu vidí
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Možná jsem to blbě pochopil. :D Každopádně ten egr byl asi blbě zaslepenej. Nebyla asi ucpana hadička, protože kdyby byla, tak to vyhodí chybu. Jelikož teď když je egr on, tak ho rj normálně ovládá a reguluje dle logu množství spalin. Regulace je prý OK. Kdyby nebyla tak to chcipne i teď s EGRem. Nechám ho pořádně zaslepit včetně úpravy map (deaktivace), aby nevyskakovala chyba. :)

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od majrek001 »

deaktivace není potřeba jelikož jednotka si ho nehlídá u těchto starých motoru až od modeláku 2004 - chyba vyskakovat nebude

spíš ten egr netěsní, když není zaslepený a trochu upouští do výfuku tak to to nepřefukuje o tolik a by to lítalo do nouzáku

dej sem log ať je vidět co to dělá
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

znedlob
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 11.01.2018 12:36

Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?

Příspěvek od znedlob »

Log plnej plyn na 3ku? Kanály jaký? 3,10,11?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“