Lepší výkon s aktivním EGRem?
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Lepší výkon s aktivním EGRem?
Ahoj, měl bych takový nevšední dotaz.
Už nějakou dobu jsem se svým sevisákem řešil nouzák. Byla měněná banka, hadice a N75, Vše jde hladce a funguje jak má. Bohužel při naložení to na trojku okolo 3500 padlo a dle dia turbo přefukuje. Regulace šla plynule.
Následně při náhodné kontrole zjistil, že nějaký kutil zaslepil EGR stylem, že vyhodil trubku a dal tam jen plechy. Nyní po obnovení provozu EGRu už do nouze nepadá a auto mnohem lépe jede. Alespoň se mi to zdá a také je při rychlosti od 100 km/h a výše tišší (nedělá tolik randálu).
Setkal se s tímto už někdo?
Už nějakou dobu jsem se svým sevisákem řešil nouzák. Byla měněná banka, hadice a N75, Vše jde hladce a funguje jak má. Bohužel při naložení to na trojku okolo 3500 padlo a dle dia turbo přefukuje. Regulace šla plynule.
Následně při náhodné kontrole zjistil, že nějaký kutil zaslepil EGR stylem, že vyhodil trubku a dal tam jen plechy. Nyní po obnovení provozu EGRu už do nouze nepadá a auto mnohem lépe jede. Alespoň se mi to zdá a také je při rychlosti od 100 km/h a výše tišší (nedělá tolik randálu).
Setkal se s tímto už někdo?
- Nwkt
- VWexpert
- Příspěvky: 2726
- Registrován: 18.10.2011 21:33
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Nepíšeš jakej motor. Jinak tohle zaslepení EGRu je normální a pokud je zbytek v pořádku, tak to do nouze nepadá. Sám jsem s tím najel cca 40 000 na rotačce
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Je to AJM vše v sérii. Spíš je divný, že na stejným místě, kde to několikrát padlo, tak ted už nic. Jinak motor má nalítáno cca 340km. Turbo nepouští olej, IC v pohodě a regulace čistá a jde z lehka.
- mimragon
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 10.08.2014 20:43
- Bydliště: Olomouc
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
A co to nalogovat a zjistit příčinu nouzáku? Tipuju třeba špatně nastavené táhlo na regulaci.znedlob píše:Je to AJM vše v sérii. Spíš je divný, že na stejným místě, kde to několikrát padlo, tak ted už nic. Jinak motor má nalítáno cca 340km. Turbo nepouští olej, IC v pohodě a regulace čistá a jde z lehka.
VW Golf mk4 1.9tdi 81kw @ xxkw, A6 1.8T 132kw @ xxxkw
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Hele to všechno jsme dělali. I log jsme dělali za jízdy. Dle vagíny byl překročen tlak a dle logu se při vyšších otáčkách nezreguluje tlak tolik kolik by měl. Vše je nastaveno na hodnoty dané výrobcem. Nová báně i N75. Vše jde hladce a plynule. Co říkal servisák, tak rj si při regulaci tlaku pomůže přes egr, že propustí tlak nějak přes něj. Je to možné? Teď už to každopádně nedělá
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
to by si v logu taky viděl, ale je to blbost to by pak všichni co mají zaslepený egr jezdili pořád v nouzáku , protože by to nestíhalo regulovat - egr je aktivní při plynule jízdě když není požadavek na výkon
mě to kopíruje skoro na jednotky mbar se zaslepeným egr
mě to kopíruje skoro na jednotky mbar se zaslepeným egr
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 16.05.2018 19:20, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Já vím, že je to blbost, ale očividně to problém vyřešilo
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
já bych to tak úplně nenazýval - je to asi jako když ti praskne stahovačka a sklo podložíš klackem vlastně se to tím taky vyřešilo
řekl bych, že ti netěsní egr, proto se to tím "vyřešilo" blbě nastavená baňka pokud je tam N75 originál
dej sem log jak to reguluje
řekl bych, že ti netěsní egr, proto se to tím "vyřešilo" blbě nastavená baňka pokud je tam N75 originál
dej sem log jak to reguluje
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Logy delal servisak za jizdy, ale pochybuju ze je ma.. Neni to zadnej Franta z Horní dolni.
Dokazal vyresit to, co ostatni ne. Co jsem se ptal, pri otackach okolo 4000 regulace funguje v pohode, ale rj si pry pomuze jeste odfukem pres egr. Slysel jsem to prvne, ale h***o tomu rozumim. Kazdopadne puvodni neni nic. Banka je nova, stara byla rozsypana, potom turbo nedavalo dost tlaku, tak se menil N75 a hadicky. Vse je nastavene tak, aby tlaky byly v bezpecnych hodnotach. Spotreba mensi, hluk se take zmensil a nehuli nic. Kazdopadne pokud nekdo je z CB a byl by hodny mi ty logy udelat, abychom na to mohli mrknout, byl bych vdecny. Treba za flasku.
Dokazal vyresit to, co ostatni ne. Co jsem se ptal, pri otackach okolo 4000 regulace funguje v pohode, ale rj si pry pomuze jeste odfukem pres egr. Slysel jsem to prvne, ale h***o tomu rozumim. Kazdopadne puvodni neni nic. Banka je nova, stara byla rozsypana, potom turbo nedavalo dost tlaku, tak se menil N75 a hadicky. Vse je nastavene tak, aby tlaky byly v bezpecnych hodnotach. Spotreba mensi, hluk se take zmensil a nehuli nic. Kazdopadne pokud nekdo je z CB a byl by hodny mi ty logy udelat, abychom na to mohli mrknout, byl bych vdecny. Treba za flasku.
- Goauld
- VWexpert
- Příspěvky: 4727
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Odfuk přes EGR je nesmysl , jednotka nic takovyho nedělá. Regulace tlaku probíhá pouze přes N75 a podtlakovou baňku natočením lopatek turba. Netěsnící EGR umí udělat spoustu neplechy, dokonce falešnej tlak v sání, kdy jednotka hází motor do nouzáku, že přefukuje turbo.
GOLF IV 1.9TDI ; Jeep Grand Cherokee WK2 5.7 HEMI
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
No on EGR byl právě zaslepenej (trubka off) a dělalo to. S egrem to můžu točit na plný plyn do omezovače a nic. Taky mi to připadá divný, ale dokud to funguje
Každopádně nedávno mi začlo auto cukat na dvojku okolo 2000 až 2200 ot. na lehký plyn. Dělá to jen občas a je to jak když tě někdo chytí za zadek a pustí. Co jsem hledal, může to dělat egr, ale ten je tam jen několik tisíc km. Nemůže to dělat N18? Ta zřejmě je původní a může mít něco za sebou.
Každopádně nedávno mi začlo auto cukat na dvojku okolo 2000 až 2200 ot. na lehký plyn. Dělá to jen občas a je to jak když tě někdo chytí za zadek a pustí. Co jsem hledal, může to dělat egr, ale ten je tam jen několik tisíc km. Nemůže to dělat N18? Ta zřejmě je původní a může mít něco za sebou.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
pokud to je dobře zaslepený - máš něco strčený v podtlakové hadičce od egr např kuličku z ložiska nebo rozklepávací nýt, aby přes prasklou membránu neklesal podtlak?
to co ti tvrdí mechanik o egr je nesmysl - funguje pouze při konstantní rychlosti kdy není požadavek na plný výkon a když tomu stojíš na krku tak je zavřený - pokud máš podtlaky v pořádku tak je zatuhlá regulace na turbu což musí v logu vidět jak to přefukuje - případně ještě může haprovat váha vzuduchu což také v logu vidí
to co ti tvrdí mechanik o egr je nesmysl - funguje pouze při konstantní rychlosti kdy není požadavek na plný výkon a když tomu stojíš na krku tak je zavřený - pokud máš podtlaky v pořádku tak je zatuhlá regulace na turbu což musí v logu vidět jak to přefukuje - případně ještě může haprovat váha vzuduchu což také v logu vidí
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Možná jsem to blbě pochopil. Každopádně ten egr byl asi blbě zaslepenej. Nebyla asi ucpana hadička, protože kdyby byla, tak to vyhodí chybu. Jelikož teď když je egr on, tak ho rj normálně ovládá a reguluje dle logu množství spalin. Regulace je prý OK. Kdyby nebyla tak to chcipne i teď s EGRem. Nechám ho pořádně zaslepit včetně úpravy map (deaktivace), aby nevyskakovala chyba.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
deaktivace není potřeba jelikož jednotka si ho nehlídá u těchto starých motoru až od modeláku 2004 - chyba vyskakovat nebude
spíš ten egr netěsní, když není zaslepený a trochu upouští do výfuku tak to to nepřefukuje o tolik a by to lítalo do nouzáku
dej sem log ať je vidět co to dělá
spíš ten egr netěsní, když není zaslepený a trochu upouští do výfuku tak to to nepřefukuje o tolik a by to lítalo do nouzáku
dej sem log ať je vidět co to dělá
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Lepší výkon s aktivním EGRem?
Log plnej plyn na 3ku? Kanály jaký? 3,10,11?