MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Marek77 »

Člověče, já mám opravdu moc rád borce, co tu mají pár desítek příspěvků, sami nic kloudného napsat neumějí, ale budou jiné, kteří sem přispěli několika tisíci příspěvků, kritizovat. Ty si obvykle mažu na chleba.

DPF je zkratka pro Diesel Particulate Filter, to je podle mě zkratka z angličtiny. A ostatní informace především nejsou odnikud kopírovány, psal jsem to do posledního písmene sám a jsou to informace velice aktuální, to si můžeš být jist.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 29.06.2018 07:08, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od kubisz »

sorry, tak sem to vubec nemyslel, ale napsat ze:

u osobních aut se dosud prakticky nevyskytuje (adblue)

je proste renonc cca 5 let starej...

zkratka dpf je diesel Partikel Filter, v EN je zkratka stejna, ale je to z nemciny
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od lubos1947 »

Kluci nehádejte se, jde o slovíčka
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Judžin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 29.11.2009 15:37
Bydliště: Chomutov

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Judžin »

Marek77 děkuju za vysvětlení :-)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Marek77 »

kubisz píše:sorry, tak sem to vubec nemyslel, ale napsat ze:

u osobních aut se dosud prakticky nevyskytuje (adblue)

je proste renonc cca 5 let starej...
A kolikpak asi tak, podle Tvého názoru, je u nás osobních aut, v kterých se používá AdBlue? Půl procenta, nebo snad dokonce jedno celé procento? To je, panečku, opravdu důležité a podstatné.
Jak jsem psal - vstřikování močoviny se u osobních aut vyskytuje velmi málo, jedná se o zanedbatelné množství vozů. A na tom trvám!

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od kubisz »

no rek bych, ze asi tak kazdy novejsi dieselovy auto od mmj. Volkswagen, Audi, Mercedes, Peugeot, Citroen nebo trebas Jaguar.... krome mazdy myslim nikdo neplni E6 bez privstriku mocoviny, nebo nejaky dalsi vychytavky... ted na to myslim prechazi i ford... ale NO FLAME, kdyztak pres SZ... prispevek sem videl na TPTLK a musel sem zareagovat, nicmene Vam tu nechci v zadnym pripade "kazit kruhy"
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

flyfish215
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 18.07.2012 21:43
Bydliště: České Budějovice

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od flyfish215 »

A mohl bych se prosím zeptat jakou Euro normu plní moje autíčko? Mám v tom trochu bordel. Mám pod autem vzadu tu nádržku na Satancen (aditivum).Děkuju
Vw Sharan 2,0TDI Freestyle BRT 12/2006 s DPF fitrem

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od kubisz »

satacen je jen latka pro lepsi spalovani sazi ve filtru pri nizsi teplote (podrobne popsal marek77 vyse), norma je napsana ve velkym technicaku,jinak podle motoru a roku vyroby... asi E5, nebo nejaka z prvnich E6
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od hiero »

no tak ja si myslim ze maaaax euro 5....

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Marek77 »

Klidně to může být, a pravděpodobně bude, "jen" Euro4 - ta byla v platnosti do srpna 2009, což vzhledem k roku výroby vozu odpovídá..... . Rozhodně ne Euro6, ta v roce výroby toho stroje ještě neexistovala ani teoreticky.

Určit přesně normu Euro lze jen z kódů v TP vozu. Filtry pevných částic se totiž osazovaly do vozu různých norem. Záleží na konkrétní značce, modelu, motoru, trhu určení vozu,....... Má to víc kritérií.

Takže byl-li vůz vyroben v 12/2006, jedná se o rok, kdy byla v platnosti norma Euro4. Nemůže tedy plnit jinou, než právě tuto. Že má vůz DPF, je pravděpodobně způsobeno tím, že byl původně určen pro trh, kde se to již v té době vyžadovalo.

Když jsem před dvěma lety kupoval Mégane, dost jsem se zajímal, zda nemá DPF. Vyroben je totiž v 04/2008 a tudíž je pravděpodobné, že vzhledem k plánovanému nástupu Euro5 nedlouho poté, mohl již mít DPF. Bylo mi však řečeno, že vůz byl určen pro trh v ČR a tudíž DPF nemá. Od roku 2009 přišel model III pod normou Euro5, kde je DPF již standardně u všech naftových motorizací.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 20.09.2018 15:25, celkem upraveno 1 x.

Judžin
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 29.11.2009 15:37
Bydliště: Chomutov

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Judžin »

Ahoj.Mam prosbu. Na Alhambře 103kw mám problém s akcelerací. Dám jakej koliv kvalt,šlápnu na plyn a auto jede jako bez turba. Když plyn trošku povolim a zase sešlápnu pedál ,tak auto akceleruje,jak má.Měl jsem to napíchnutý na diagnostice aa ta mi nic neukázala. nevíte co s tim.Nemám s těmihle motory žádnou zkušenost. Vyčištěné turbo i egr,nová váha vzduchu,auto prověřeno diagnostikou odborníkem a furt stejný :(

Munez
Profík
Profík
Příspěvky: 1046
Registrován: 17.05.2009 18:53

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Munez »

tak to asi nebyl odbornik.nerikam,ze ja jsem,ale kdyz udelas graf a hodis to sem,tak ti urcite nekdo poradi,protoze neverim tomu,ze kdyz ti to auto jede tak blbe,tak budes met stejne aktualni hodnoty s pozadovanyma
Seat Alhambra 2.0 TDi BRT rok 2006

Tooom79
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 19.06.2012 22:30

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Tooom79 »

Zdravím mám Alhambru 2006 2.0Tdi 103Kw BRT, musí se do nádržky lít to nesmyslně drahé aditivum 1L 1800kč? Či stačí normální AdBlue ?

flyfish215
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 18.07.2012 21:43
Bydliště: České Budějovice

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od flyfish215 »

Nee musíš tam nalít to správné co mám být.Já to udělal tak že jsem si došel do origo servisu VW zjistil co tam patří podle VIN kodu auta,zjistil od nich OE číslo co se tam leje a pak si ho našel na netu podle ceny a hlavně podle kvality.Držím palce
Vw Sharan 2,0TDI Freestyle BRT 12/2006 s DPF fitrem

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Marek77 »

Tooom79 píše:Zdravím mám Alhambru 2006 2.0Tdi 103Kw BRT, musí se do nádržky lít to nesmyslně drahé aditivum 1L 1800kč? Či stačí normální AdBlue ?
Asi neumíš číst. Kdybys četl to, co jsem tady psal, zjistil bys, že AdBlue nemá s filtrem pevných částic vůbec nic společného.

Bože, lidi.........

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“