1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Moderátor: Olaf87
- Misi
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihočeský kraj
1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Ahoj,
chtěl bych koupit ojetý Golf VII Variant dovezený z Německa. Rok výroby 2014 a novější, najeto max. 100tis. Přemýšlím o motoru 1.4 TSI 90kW nebo 103kW těch je ale velmi málo, a proto jsem také úplně nezavrhl 2.0 TDI 110kW.
Můžete mi prosím poradit jaký z těchto motorů je dlouhodobě spolehlivější? Samozřejmě nebudu vědět, jak se k němu choval předchozí majitel a tak zjišťuji, který z těchto motorů si nechá více líbit. Jde mi hlavně o to, aby mi ten motor časem nezačal zlobit.
Děkuji za pomoc.
chtěl bych koupit ojetý Golf VII Variant dovezený z Německa. Rok výroby 2014 a novější, najeto max. 100tis. Přemýšlím o motoru 1.4 TSI 90kW nebo 103kW těch je ale velmi málo, a proto jsem také úplně nezavrhl 2.0 TDI 110kW.
Můžete mi prosím poradit jaký z těchto motorů je dlouhodobě spolehlivější? Samozřejmě nebudu vědět, jak se k němu choval předchozí majitel a tak zjišťuji, který z těchto motorů si nechá více líbit. Jde mi hlavně o to, aby mi ten motor časem nezačal zlobit.
Děkuji za pomoc.
Naposledy upravil(a) Misi dne 06.07.2018 11:27, celkem upraveno 2 x.
Golf VII Variant 2.0 TDI HighLine
Golf III 1.8 Rolling Stones
Golf III 1.8 Rolling Stones
- Misi
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihočeský kraj
Re: 1.4 TSI a 2.0 TDI spolehlivost
Má někdo u toho 1.4 TSI najeto přes 200 tis. a měl tam nějaké dražší opravy?
Plánuji to auto na delší dobu a trošku se bojím životnosti malého motoru.
Plánuji to auto na delší dobu a trošku se bojím životnosti malého motoru.
Golf VII Variant 2.0 TDI HighLine
Golf III 1.8 Rolling Stones
Golf III 1.8 Rolling Stones
- denis.82
- VWjunior
- Příspěvky: 1701
- Registrován: 29.01.2012 12:16
- Bydliště: Zlín
Re: 1.4 TSI a 2.0 TDI spolehlivost
Kazdy ti asi napise neco jineho...ja ti radim rozhodne naftoveho dvoulitra. Videl jsem servisni historie Golfu 2.0tdi s najezdem i přes 300tkm a nic zasadniho se na nich nedelalo.
Jestli premyslis o TSI jen z duvodu kratkych tras, tak i samotny vyrobce takove jezdeni u techto motoru nedoporucuje.
Ale tady ma stejne vetsina borcu sici stroje 1.0 ci 1.4tsi, takze me urcite prehlasuji.
Jestli premyslis o TSI jen z duvodu kratkych tras, tak i samotny vyrobce takove jezdeni u techto motoru nedoporucuje.
Ale tady ma stejne vetsina borcu sici stroje 1.0 ci 1.4tsi, takze me urcite prehlasuji.
RS6 Performance 445kw
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Muzes prosím uvést nějaký zdroj? Hodně mě to zajímá. Dikydenis.82 píše:Jestli premyslis o TSI jen z duvodu kratkych tras, tak i samotny vyrobce takove jezdeni u techto motoru nedoporucuje.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Omlouvám se, ale taky mě to zajímá. TSI není na krátké trasy, TDI není na krátké trasy už vůbec, tak co má koupit? Jsem z toho zmatený.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- ladaf
- Závodník
- Příspěvky: 696
- Registrován: 12.08.2015 08:24
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Zbývá jenom Golf GTE
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť
-
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.07.2017 14:41
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Tak na krátke trasy je vhodný asi len elektromobil.
TSI, alebo TDI, oba potrebujú čas na zahriatie oleja do prevádzkovej hodnoty, čo samozrejme záleží na vonkajšej teplote. Pokiaľ je motor studený, opotrebováva sa viacej a má vysokú spotrebu. Obecne ale platí, že diesel na to dopláca viacej. Ak už nie opotrebením, tak sa krátkymi trasami totálne vymaže výhoda nižšej spotreby a lacnejšej nafty. Kupovať si diesel na krátke trasy po meste je nerozum. Dlhšie sa zahrieva a v zime je to cítiť aj na dlhšej dobe než zaberie kúrenie.
Ak si niekto potrebuje voziť pr**l denne do práce do 15 km a nazad, určite aspoň TSI ak nie elektromobil. Ak niekto jazdí do 5 km a nemá možnosť MHD, musí počítať s tým že aj benzín bude dostávať záhul a palivo sa mu hodne predraží. Hlavne v zime to pocíti na peňaženke poriadne.
Ostatne stačí si to vyskúšať. Spotrebu uvidíte na displeji. U nášho TSI mu v lete trvá asi 4 až 5 km než teplota oleja stúpne aspon na 80° a spotreba začne byť akceptovateľná. V zime na to potrebuje dvojnásobok a ak mrzne aj viacej. Zdorazňujem, že teplota vody je údaj úplne k hovnu. Relevantná je teplota oleja.
TSI, alebo TDI, oba potrebujú čas na zahriatie oleja do prevádzkovej hodnoty, čo samozrejme záleží na vonkajšej teplote. Pokiaľ je motor studený, opotrebováva sa viacej a má vysokú spotrebu. Obecne ale platí, že diesel na to dopláca viacej. Ak už nie opotrebením, tak sa krátkymi trasami totálne vymaže výhoda nižšej spotreby a lacnejšej nafty. Kupovať si diesel na krátke trasy po meste je nerozum. Dlhšie sa zahrieva a v zime je to cítiť aj na dlhšej dobe než zaberie kúrenie.
Ak si niekto potrebuje voziť pr**l denne do práce do 15 km a nazad, určite aspoň TSI ak nie elektromobil. Ak niekto jazdí do 5 km a nemá možnosť MHD, musí počítať s tým že aj benzín bude dostávať záhul a palivo sa mu hodne predraží. Hlavne v zime to pocíti na peňaženke poriadne.
Ostatne stačí si to vyskúšať. Spotrebu uvidíte na displeji. U nášho TSI mu v lete trvá asi 4 až 5 km než teplota oleja stúpne aspon na 80° a spotreba začne byť akceptovateľná. V zime na to potrebuje dvojnásobok a ak mrzne aj viacej. Zdorazňujem, že teplota vody je údaj úplne k hovnu. Relevantná je teplota oleja.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
To je příspěvek k odsouhlasení. Ale to by měl Misi ještě napsat jaký styl jízdy a jaké trasy bude jezdit. Olejem se dá pomoct motoru v zimě aby se dále neopotřebovával. To je to poslední. Spotřebu nesnížíme nijak. Ale např. už jen to, že benzín dřív topí, nezbude jiná možnost než TSI pro malé nájezdy a jízdy po městě. To TDI by jen trpělo. Pokud se ale bavíme o vyšších nájezdech a dálnicích, tak finančně TDI vyjde zase lépe. Takových článků je dost a dost na netu, co koupit když jezdíme tak a tak. Dnes vyšel jeden takový další, i když nic moc neříkající.
Kód: Vybrat vše
https://www.garaz.cz/clanek/jake-si-koupit-auto-benzin-nebo-diesel-poradime-vam-4639
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- bnd
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 13.04.2018 15:33
- Bydliště: Košice, Slovensko
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Spotrebu sice uvidis na displeji, ale realna spotreba to bohuzial nebude Ak urobis rocne viac ako 20 tisic tak ber diesel, ak nie ber benzin...Gašpo píše:Spotrebu uvidíte na displeji. .
VW Passat B7 2.0 TDI Variant 2011 Trendline CFFB Urano Grey
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Já teda dle mé zkušenosti s 1.0, 1.2 a 1.4 TSI, tak bych do toho nešel, měl jsem možnost s každým motorem jezdit cca 14 dní až měsíc a půl. Pokud to porovnám s TDI tak je to úplně jinde.
Rozhodně se tyto motory neohrivaji rychleji než TDI, ten rozdíl je úplně minimální co se týče stupňů, tudíž opotřebení bude podobné za studena. To tu spíš někdo porovnal naftu před 15 a více lety. Zkrátka se mi v TDI jezdí lépe a do TSI nasedam možná když jedu na nákup nebo když chci auto trochu protáhnout.
Jinak s TDI jezdím denně cca 4km do práce a 4km zpět již několik let a poté víkend nebo o volném čase i delší trasy, ale dálnice minimálně.
Nikdy žádný problém s motory 1.9 a 2.0 TDI, běžná údržba každý rok olej a filtry. Někdy během roku přidám akorát Liqui Moly čistič palivové soustavy a v zimě LM proti tuhnutí nafty. Tankuji pouze u Benzíny a Vervu.
Pak mám k tomu právě ten 2.0 TSI a je to urvany žrout, který sice má vyšší výkon, alespoň papírově, nicméně jestli ten výkon využiji jednou za čas na přejetí... Spotřebou pod 10 litrů nejde, což u TDI tomu můžu šlapat a nad 10 litrů se nedostanu. Samozřejmě spotřeba při delší trase 20km a více, ne na nákup.
U TSI měněno turbo při 70tis km, nové čerpadlo, vstrik na 3 válci. Nové těsnění pod hlavou - spotřeba 1 litru oleje na 10tis uvádí výrobce jako normální, což ani náhodou, po výměně olej nemizi.
No a co měněno u TDI? Hmm možná tak zadní ramena nápravy A na motorech při 160tis čistě prevence jako dělám vždy a to výměna ojničnich ložisek a vyčištění olejové vany. K tomu rozvody.
Ale samozřejmě každý motor je originál, tudíž někde se kazí tohle, někde tamto, ať je to benzín nebo diesel. Osobně já si momentálně držím TDI a zbavovat se jich nechci, protože vlastně není čím je nahradit, TSI nepřichází v úvahu a jezdit na elektřinu take nebudu, nejsou na to zde ani podmínky a vydrží baterií je o ničem. Nehledě na to že se o žádná ekologie nekoná, přeci en elektřina se musí vyrobit a to samé jedovaté baterie a jejich následná likvidace.
Rozhodně se tyto motory neohrivaji rychleji než TDI, ten rozdíl je úplně minimální co se týče stupňů, tudíž opotřebení bude podobné za studena. To tu spíš někdo porovnal naftu před 15 a více lety. Zkrátka se mi v TDI jezdí lépe a do TSI nasedam možná když jedu na nákup nebo když chci auto trochu protáhnout.
Jinak s TDI jezdím denně cca 4km do práce a 4km zpět již několik let a poté víkend nebo o volném čase i delší trasy, ale dálnice minimálně.
Nikdy žádný problém s motory 1.9 a 2.0 TDI, běžná údržba každý rok olej a filtry. Někdy během roku přidám akorát Liqui Moly čistič palivové soustavy a v zimě LM proti tuhnutí nafty. Tankuji pouze u Benzíny a Vervu.
Pak mám k tomu právě ten 2.0 TSI a je to urvany žrout, který sice má vyšší výkon, alespoň papírově, nicméně jestli ten výkon využiji jednou za čas na přejetí... Spotřebou pod 10 litrů nejde, což u TDI tomu můžu šlapat a nad 10 litrů se nedostanu. Samozřejmě spotřeba při delší trase 20km a více, ne na nákup.
U TSI měněno turbo při 70tis km, nové čerpadlo, vstrik na 3 válci. Nové těsnění pod hlavou - spotřeba 1 litru oleje na 10tis uvádí výrobce jako normální, což ani náhodou, po výměně olej nemizi.
No a co měněno u TDI? Hmm možná tak zadní ramena nápravy A na motorech při 160tis čistě prevence jako dělám vždy a to výměna ojničnich ložisek a vyčištění olejové vany. K tomu rozvody.
Ale samozřejmě každý motor je originál, tudíž někde se kazí tohle, někde tamto, ať je to benzín nebo diesel. Osobně já si momentálně držím TDI a zbavovat se jich nechci, protože vlastně není čím je nahradit, TSI nepřichází v úvahu a jezdit na elektřinu take nebudu, nejsou na to zde ani podmínky a vydrží baterií je o ničem. Nehledě na to že se o žádná ekologie nekoná, přeci en elektřina se musí vyrobit a to samé jedovaté baterie a jejich následná likvidace.
-
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.07.2017 14:41
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
@bnd:
Tak aspoň ten náš v spotrebe neklame, respektíve nepostrehnuteľne. Síce som to nikdy nemeral až do suchej nádrže a ani merať nebudem. Ale pri jazdách z Prahy na Slovensko a nazad, čo je cca 1000 km mi uvádzaná spotreba zodpovedá.
Ničmenej verím, že niektoré autá to uvádzajú všelijak. Napríklad dnes sme si v práci požičali služobnú Fabiu od niekoho iného a skoro mi spadla brada. So studeným motorom po Prahe prvé kilometre spotreba 5 litrov a potom dokonca začala padať až k 4 litrom. To boli hodnoty aj na malý diesel neuveriteľné. Ničmenej po celodennom jazdení tam svietila hodnota 6,8 litra na sto. Tak toto sa fakt vážne brať nedá.
Tak aspoň ten náš v spotrebe neklame, respektíve nepostrehnuteľne. Síce som to nikdy nemeral až do suchej nádrže a ani merať nebudem. Ale pri jazdách z Prahy na Slovensko a nazad, čo je cca 1000 km mi uvádzaná spotreba zodpovedá.
Ničmenej verím, že niektoré autá to uvádzajú všelijak. Napríklad dnes sme si v práci požičali služobnú Fabiu od niekoho iného a skoro mi spadla brada. So studeným motorom po Prahe prvé kilometre spotreba 5 litrov a potom dokonca začala padať až k 4 litrom. To boli hodnoty aj na malý diesel neuveriteľné. Ničmenej po celodennom jazdení tam svietila hodnota 6,8 litra na sto. Tak toto sa fakt vážne brať nedá.
- bnd
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 13.04.2018 15:33
- Bydliště: Košice, Slovensko
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
vzdy ten pol liter minimalne palubak keca
VW Passat B7 2.0 TDI Variant 2011 Trendline CFFB Urano Grey
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Ale nekecá pokud člověk jezdí pokaždé zhruba stejně a jeden den nemá nohu lehkou a druhý den drží pedál v podlaze, tak to je dost přesné, do dvou desetin. Hlavně v případě dojezdu.
- denis.82
- VWjunior
- Příspěvky: 1701
- Registrován: 29.01.2012 12:16
- Bydliště: Zlín
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Samozrejme se to tady zvrhlo ke spotrebe ci provozu, ale znovu k tvemu dotazu:
Nevim, jak moc velka modifikace probehla u TSI v sedmickovych Golfech, ale napr. u Golfu VI, Touranech ci Tiguanu (i r.v.2014) neni vubec neobvykla (resp. az casta) nutna vymena motoru klidne i ve 40tkm. A myslim si (nejen ja,ale i spoustu mechaniku), ze ty ''nove'' TSI nevydrzi najet treba 150tkm bez nejakeho vetsiho zasahu. Coz u naftaku v tehle km neni pomalu ani zajety motor.
je odpoved vicemene jednoducha, proste 2.0TDI CR.Misi píše:Můžete mi prosím poradit jaký z těchto motorů je dlouhodobě spolehlivější? Samozřejmě nebudu vědět, jak se k němu choval předchozí majitel a tak zjišťuji, který z těchto motorů si nechá více líbit. Jde mi hlavně o to, aby mi ten motor časem nezačal zlobit.
Nevim, jak moc velka modifikace probehla u TSI v sedmickovych Golfech, ale napr. u Golfu VI, Touranech ci Tiguanu (i r.v.2014) neni vubec neobvykla (resp. az casta) nutna vymena motoru klidne i ve 40tkm. A myslim si (nejen ja,ale i spoustu mechaniku), ze ty ''nove'' TSI nevydrzi najet treba 150tkm bez nejakeho vetsiho zasahu. Coz u naftaku v tehle km neni pomalu ani zajety motor.
RS6 Performance 445kw
- Misi
- Řidič
- Příspěvky: 70
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jihočeský kraj
Re: 1.4 TSi vs. 2.0 TDi - spolehlivost
Jezdit budu většinou kratší trasy cca kolem 20 km, ale víkendy delší.
Golfa plánuji na delší dobu, a bojím se větších závad toho TSI třeba ve 200tis.
Jinak díky moc za názory.
Golfa plánuji na delší dobu, a bojím se větších závad toho TSI třeba ve 200tis.
Jinak díky moc za názory.
Golf VII Variant 2.0 TDI HighLine
Golf III 1.8 Rolling Stones
Golf III 1.8 Rolling Stones