Brzdové kotouče
- Max583
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 09.07.2009 13:31
- Bydliště: Most
Brzdové kotouče
Mám 2,5 roku starý Passat B8. Když měl najeto přes 40tis. začaly mě vzadu vibrovat brzdy. Protože to bylo ještě ve dvouleté záruce reklamoval jsem to u VW. Odpověď byla, že je to úplně normální. Ty doby, kdy kotouče vydržely přes 100tis. už jsou pryč. Brzdy jsou spotřební materiál, takže se to na záruka nevztahuje. Je pravda, že mám už 4 pašíka a u všech jsem kotouče měnil. Ale opravdu až po 100-120tis. Tím mě docela VW dostal.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče
styčné plochy kotoučů, kde brzdí desky máš trochu rezavé nebo dokonale hladké jako zrcadlo?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- patrikrs
- VWagenista
- Příspěvky: 1446
- Registrován: 24.02.2008 22:22
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče
Mě jednou uznali přední kotouče po cca 9tis. S tím že je to do roku a nemám najeto víc než 10tis. Prý je to spotřební zboží na které se záruka nevstahuje. Asi je to logické, každý jezdí jinak, gumy taky nepůjdou reklamovat když je někdo ohobluje za měsíc.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Brzdové kotouče
100tis kotouče?
Mám najeto cca 160tis a kotouče původní a brzdové desky měněny ve 150tis, ale i těch 160tis km by určitě daly.
Nicméně raději dřív, než pozdě.
Kotouče ještě určitě nějakou dobu vydrží, tak 20tis určitě.
A ani mi nepřijde, že bych zrovna brzdil málo, nicméně okruhy také nejezdím
Mám najeto cca 160tis a kotouče původní a brzdové desky měněny ve 150tis, ale i těch 160tis km by určitě daly.
Nicméně raději dřív, než pozdě.
Kotouče ještě určitě nějakou dobu vydrží, tak 20tis určitě.
A ani mi nepřijde, že bych zrovna brzdil málo, nicméně okruhy také nejezdím
-
- Nový člen
- Příspěvky: 30
- Registrován: 25.01.2012 18:26
- Bydliště: Praha
Re: Brzdové kotouče
To je hodně slušnej nájezd na destičky. Já standardně měním destičky každých 50.000 km a životnost kotoučů je u mě 150.000 km. Samozřejmě +- pár tisíc kilometrů.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 08.12.2017 12:00
Re: Brzdové kotouče
Mam presne ten isty problem ... 45000 nabehane a od 120km/h je ich pocut velmi, pritom nie su ani zdaleka zodrate ...
- ricardo
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 03.11.2008 12:18
Re: Brzdové kotouče
Presne tak. Vidiet ako setria na materialoch a moze mi kto chce, co chce rozpravat, ze prvovyroba je najkvalitnejsia. Ja som menil zadne pri 55 tis. km za Brembo + oblozenie a dal vymenit do autorizovaneho servisu. Predtym mi sice hovorili, ze kotuce a oblozenie nemoze byt este zle, no ked rozobrali, pochopili. To iste planujem spravit aj s prednymi.
- Max583
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 09.07.2009 13:31
- Bydliště: Most
Re: Brzdové kotouče
Rezavé nejsou ale hladké také ne, Mají na sobě rýhy. Při prudkém brzdění ve vyšších rychlostech to vibruje. Nejde pořádně zjistit které to dělají, ale podle vzhledu bych řekl, že jsou to ty zadní. Přední vypadají daleko lépe. Jen mě překvapuje to, že na auto za melouna dávají tak nekvalitní matroš.
- ricardo
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 03.11.2008 12:18
Re: Brzdové kotouče
Ano, ako bolo spomenute vyssie, ja uz mam svoj nazor na montovane diely z vyroby. Moje zadne kotuce vyzerali v zime vid foto v prilohe... Bola dilema ci to poriesit tymto systemom: https://www.youtube.com/watch?v=A7SUiiIOG3k" onclick="window.open(this.href);return false; co je sice o nieco lacnejsia alternativa, no vraj pri takych kotucoch nie je zaruka, ze bude vysledok ok.Max583 píše:Rezavé nejsou ale hladké také ne, Mají na sobě rýhy. Při prudkém brzdění ve vyšších rychlostech to vibruje. Nejde pořádně zjistit které to dělají, ale podle vzhledu bych řekl, že jsou to ty zadní. Přední vypadají daleko lépe. Jen mě překvapuje to, že na auto za melouna dávají tak nekvalitní matroš.
Nakoniec som sa rozhodol kupit kotuce, brzdove oblozenie a po vymene uplne iny svet... dokonca vdaka pouzitej technologii pri vyrobe su kotuce krasne a bez hrdze. Mozem len odporucit.
https://www.bremboparts.com/europe/en/c ... 08-C501-11" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bremboparts.com/europe/en/c ... d/P_85_124" onclick="window.open(this.href);return false;
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče
Rezavé, proto jsem se ptal, takže kotouče nejsou křivé ale zrezlé.
Ty brzdy na foto ale mají už něco najeto, řekněme že už jsou stejně za polovinou životnosti, viz šířka, takže bych je vyhodil.
Ten soustruh je super, to by měli dělat při každém sezónním přezouvání
Moc se ale neukvapuj, Brembo už není co bývalo, pověz za pár let, zda jsi tak nadšený.
Říká se, že brzdy nemá smysl šetřit, že je buď vybrzdíš, nebo vyreznou
Pravda je někde uprostřed, po umytí vysušit bržděním a nenechávat auto dlouho stát, dneska jsou velká kola a déšť/vlhkost se na ty disky dostane lépe než dříve.
Někdo má na origo brzdách najeto 200.000 a nemá problém.
Základní chyba je umýt auto a zaparkovat. Nebo někdo přijede v zimě, auto od soli, přece to nebude každý den mýt, však to je druhý den zase špinavé, a to to pak rezne panečku bleskově...
Hlavně firemní auta, tam nikdo nic neřeší.
To pak reznou brzdy tak dlouho než vyjedeš, a když stojíš dlouho, třeba týden, dva, měsíc a se solí může ta povrchová koroze brzdy zničit i v záruce.
Základní brzdy nemohu komentovat ale R-line když auto stojí 14dní tak taky zreznou a vibrují zejména v zimě ale pomůže dlouhá jízda a intenzivní brzdění.
Myslím, že ty rýhy jsou právě kombinace povrchové koroze při stání a nedostatečného brždění a postupně se to zhoršuje.
Navíc zadní brzdy je problém zatížit když jedeš sám a nejezdíš rychle, protože elektronika Ti dávkuje na zadní brzdy méně síly. Lepší je jet rychle nebo dozadu dát zátěž= lidi dozadu, do kufru naložit.
Nebát se těm brzdám dát záhul. Né málo ale né moc taky je nechat vychladnout = nespálit.
Podle té fotky jsou i spálené bohužel To budou spálené i desky...
Jedině očistit desky i kotouče a nebo rovnou vyměnit. Jinak to nebude nikdy jak to má být.
Teoreticky více uhlíku v kotoučích pomáhá korozivzdornosti když vybíráš kotouče.
Ale nakolik se dá papírovým údajům věřit je otázka.
Nějaké vrtané kotouče by se mi líbily, kdyby měl někdo dlouhodobě odzkoušené, dejte vědět...
Osobně bych ale asi uvažoval někde směrem originál dílů v vyšší kvalitě a nezkoušel pokusy.
Třeba mě napadají brzdy z Audi S3 GolfR Leon CupraR AudiTT
Ty brzdy na foto ale mají už něco najeto, řekněme že už jsou stejně za polovinou životnosti, viz šířka, takže bych je vyhodil.
Ten soustruh je super, to by měli dělat při každém sezónním přezouvání
Moc se ale neukvapuj, Brembo už není co bývalo, pověz za pár let, zda jsi tak nadšený.
Říká se, že brzdy nemá smysl šetřit, že je buď vybrzdíš, nebo vyreznou
Pravda je někde uprostřed, po umytí vysušit bržděním a nenechávat auto dlouho stát, dneska jsou velká kola a déšť/vlhkost se na ty disky dostane lépe než dříve.
Někdo má na origo brzdách najeto 200.000 a nemá problém.
Základní chyba je umýt auto a zaparkovat. Nebo někdo přijede v zimě, auto od soli, přece to nebude každý den mýt, však to je druhý den zase špinavé, a to to pak rezne panečku bleskově...
Hlavně firemní auta, tam nikdo nic neřeší.
To pak reznou brzdy tak dlouho než vyjedeš, a když stojíš dlouho, třeba týden, dva, měsíc a se solí může ta povrchová koroze brzdy zničit i v záruce.
Základní brzdy nemohu komentovat ale R-line když auto stojí 14dní tak taky zreznou a vibrují zejména v zimě ale pomůže dlouhá jízda a intenzivní brzdění.
Myslím, že ty rýhy jsou právě kombinace povrchové koroze při stání a nedostatečného brždění a postupně se to zhoršuje.
Navíc zadní brzdy je problém zatížit když jedeš sám a nejezdíš rychle, protože elektronika Ti dávkuje na zadní brzdy méně síly. Lepší je jet rychle nebo dozadu dát zátěž= lidi dozadu, do kufru naložit.
Nebát se těm brzdám dát záhul. Né málo ale né moc taky je nechat vychladnout = nespálit.
Podle té fotky jsou i spálené bohužel To budou spálené i desky...
Jedině očistit desky i kotouče a nebo rovnou vyměnit. Jinak to nebude nikdy jak to má být.
Teoreticky více uhlíku v kotoučích pomáhá korozivzdornosti když vybíráš kotouče.
Ale nakolik se dá papírovým údajům věřit je otázka.
Nějaké vrtané kotouče by se mi líbily, kdyby měl někdo dlouhodobě odzkoušené, dejte vědět...
Osobně bych ale asi uvažoval někde směrem originál dílů v vyšší kvalitě a nezkoušel pokusy.
Třeba mě napadají brzdy z Audi S3 GolfR Leon CupraR AudiTT
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- b8rline
- Řidič
- Příspěvky: 75
- Registrován: 18.03.2018 19:48
Re: Brzdové kotouče
Tak na obrazku jsou carbonceramic priplatkove brzdy Audi ty jsou uplne jinde cenove... jete sady se prodavaji mezi 50-100k. Pokud si myslel obyc 370mm brzdy z TT RS/RS3 tak ty se davaji uz roky jako jeden z prvnich stage upgrade brzd a popravde moc na ne dobre reference nejsou. Udajne brzdny ucinek nic moc a rychle se krivi a pak vibrujou, ale taky ten vyvoj prosel nejakymi revizemi, tak novejsi verze by mely byt uz vic blbuvzdorne...
Jinak nevim co myslis R line brzdy, ale co vim tak vrcholove verze Passatu 240 a 280hp maji brzdy 340mm jednopistek, coz je vlastne stejne jako na Golfu R, S3, Cupra atd. Na normalni jizdu je to dostacujici a daji se dat lepsi kotouce z Golfu GTI Clubsport S nebo R Perfomance a jsou k tomu i lepsi desticky. Vsechno v OEM zadny tuning. A pasuji kus za kus na ony zminene Rline brzdy jen cena je 5500 za kus + desticky myslim kolem 2-3
Jinak nevim co myslis R line brzdy, ale co vim tak vrcholove verze Passatu 240 a 280hp maji brzdy 340mm jednopistek, coz je vlastne stejne jako na Golfu R, S3, Cupra atd. Na normalni jizdu je to dostacujici a daji se dat lepsi kotouce z Golfu GTI Clubsport S nebo R Perfomance a jsou k tomu i lepsi desticky. Vsechno v OEM zadny tuning. A pasuji kus za kus na ony zminene Rline brzdy jen cena je 5500 za kus + desticky myslim kolem 2-3
- patrikrs
- VWagenista
- Příspěvky: 1446
- Registrován: 24.02.2008 22:22
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče
Je to přesně jak píše “eauto1.cz” zrezlé ne křivé, u B8 se mi zdá že zadek brzdí o dost méně než u B6, tohle můžu porovnat, na B8 mám najeto na originálních brzdách cca 54tisíc, ježděno káždý den cca za 14 měsíců. Zatím je zadek ok, ale určitě není tak vyleštěný jako předek. Je vidět že zadek by mohl brzdit víc, aby to bylo ok. Na B6 byla plocha na kotouči skoro stejně hladka, lesklá... no uvidíme co tomu dá další rok a cca dalších 50 navíc
Co vím tak na tyhle auta na zedek děrované kotouče nic moc, tím že to brzdí jen na oko se díry zalepí a je to jen o vzhledu. A k tomu Brembu, už to není co bývalo, ale netvrdím že jsou špatné... zase je rozdíl v ceně jsou dobré za více a průměrné za přijatelnou cenu.. jako je to se vším.
Co vím tak na tyhle auta na zedek děrované kotouče nic moc, tím že to brzdí jen na oko se díry zalepí a je to jen o vzhledu. A k tomu Brembu, už to není co bývalo, ale netvrdím že jsou špatné... zase je rozdíl v ceně jsou dobré za více a průměrné za přijatelnou cenu.. jako je to se vším.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče
B8rline: Přesně tak.
S tou fotkou to byl pokus o vtip.
Akorát bych používal opatněji termín, že r-line brzdy stačí na běžné ježdění.
Jednou Tě někdo zavře v levém a potom co bys dal za lepší brzdy, to je pak k nezaplacení...
Nevíš, zda ty dva nejsilnější Golfy mají pořád stejný brzdový třmen, nebo tam je dvoupíst?
Už z fotky je poznat, že to bude brzdit "o parník" lépe. Bavíme se běžné jízdě, né o závodech, znám ty komentáře na stotisícové brzdy, že to není ono, ale to bych nechal stranou, passat potřebuje hlavně, aby to brzdilo na první dobrou, né že musíš nejdřív brzdy zahřívat, držme se při zemi
Hlavně VW nepoužívá kované disky jako Audi a jsou zbytečně těžké a to taky nepomáhá.
Normálně uvažuji pro zlepšení vlastností, nejen decelerace, ale i té, přechod na disky z řady Sline. I jediný jeden metr je někdy rozhodující...
S tou fotkou to byl pokus o vtip.
Akorát bych používal opatněji termín, že r-line brzdy stačí na běžné ježdění.
Jednou Tě někdo zavře v levém a potom co bys dal za lepší brzdy, to je pak k nezaplacení...
Nevíš, zda ty dva nejsilnější Golfy mají pořád stejný brzdový třmen, nebo tam je dvoupíst?
Už z fotky je poznat, že to bude brzdit "o parník" lépe. Bavíme se běžné jízdě, né o závodech, znám ty komentáře na stotisícové brzdy, že to není ono, ale to bych nechal stranou, passat potřebuje hlavně, aby to brzdilo na první dobrou, né že musíš nejdřív brzdy zahřívat, držme se při zemi
Hlavně VW nepoužívá kované disky jako Audi a jsou zbytečně těžké a to taky nepomáhá.
Normálně uvažuji pro zlepšení vlastností, nejen decelerace, ale i té, přechod na disky z řady Sline. I jediný jeden metr je někdy rozhodující...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- ricardo
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 03.11.2008 12:18
Re: Brzdové kotouče
Suhlasim s vami pani a palec hore za vase poznatky a nazory
Co sa tyka Brembo, viem a mna skor presvedcilo prave to UV lakovanie a uhlik, pretoze jazdim vacsinou sam a ako pisete do zadnej casti sa dostava menej brzdneho ucinku, pokial nie je zatazena. Uvidim ako v zime, ale zatial to vyzera ciste, bez hrdze a pekne hladke.
Co sa tyka Brembo, viem a mna skor presvedcilo prave to UV lakovanie a uhlik, pretoze jazdim vacsinou sam a ako pisete do zadnej casti sa dostava menej brzdneho ucinku, pokial nie je zatazena. Uvidim ako v zime, ale zatial to vyzera ciste, bez hrdze a pekne hladke.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdové kotouče
Takže kdo investuje do drahých brzd, měl by investovat taky do střechy minimálně nebo do garáže jinak ty brzdy dostávají zbytečně záhul od vlhkosti respektive rovnou vody...
Pod přístřeškem se Ti na brzdy stejně dostává rosa a rezne to...
Jak budeš mít i ty nejlevnější nové základní brzdy, na 1.4 TSI a auto v suché větrané garáži půl roku, tak no problem
Pod přístřeškem se Ti na brzdy stejně dostává rosa a rezne to...
Jak budeš mít i ty nejlevnější nové základní brzdy, na 1.4 TSI a auto v suché větrané garáži půl roku, tak no problem
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"