Únik chladící kapaliny

TDi, TDi PD

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
Milan Hvězda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 14.03.2017 13:25

Únik chladící kapaliny

Příspěvek od Milan Hvězda »

Ahoj všichni,
vlastním passata B5 v 1.9 TDI-PD 85 kW. Minulý rok jsem se potýkal se ztrátou chladící kapaliny, kdy jsem doléval cca půl litru vody na 1000km. Při velké zátěži se voda doslova lila z expanzky ven. Přišlo se na těsnění pod hlavou a rovnou byl proveden i test hlavy, kde se zjistilo, že je v pořádku. Po cca 10000 km se problém začal opakovat, akorát teď je spotřeba vody trochu jiná. Zkusil jsem vyměnit expanzku (koupil jsem sice novou v kelly za 300Kč, ale nechtěl jsem kupovat originál za 1000 kč, pokud nevím, jestli je to opravdu v ní). Problém ustal a cca 1000 km neubyla ani kapka vody, dokonce při zátěži klesla hladinka opravdu nepatrně a poté se zase vrátila. Po již zmíněných dalších 1000 km se začala voda opět ztrácet, až se přišlo na netěsnost hadice za motorem, protože mi na trase 5km vytekla úplně všechna voda. Myslel jsem, že byl problém vyřešen, ale opak je pravdou. Následně jsem podnikl s přítelkyní cestu do chorvatska, kde jsem při stálé jízdě po dálnici 130km/h s tempomatem musel dolévat každých 300km cca 0,5-1litr vody. Při přejíždění alp ve slovinsku a následném předjíždění v kopci se ztratilo po 40km přes 3 litry vody najednou. V té chvílí se z expanzky kouřilo a po dolévání neustále mizela až se zastavila po zmíněných třech litrech. Na víčku expanzky se nacházela černá špína a ve vodě plavaly nejspíše spaliny. Při cestě zpátky bych mohl také zmínit, že jsem musel dolít cca 0,5l oleje (najeto cca 2500km). Auto mi olej žere normálně, většinou dolévám litr na 8000km. Víčko od oleje je čisté a víčko od expanzky jsem taktéž zkoušel měnit. Hadice v zátěži lze zmáčknout, ale po otevření víčka expanzky si dost odfoukne a hladina vyleze o cca 5 cm. Co myslíte že by to mohlo být? Mám zaručeno, že můj mechanik dával kvalitní těsnění a důkladně byl i proveden test hlavy. Nejdou mi do hlavy ty "spaliny".. Po úniku nikde ani kapka, teplota motoru ok, při zátěži 90 stupňů, při jízdě z kopce 70 stupňů. Žádný bílý kouř, normální spotřeba. Ještě jsem nezkoušel natlakovat hadice a také mám verzi ještě s předhřívačem paliva, který způsoboval dle zkušeností dosti problémů, tak zda bych ho neměl zkusit vyřadit. Nebo ta levná expanzka také odešla? Děkuji za případné rady.

Milan Hvězda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 14.03.2017 13:25

Re: Únik chladící kapaliny

Příspěvek od Milan Hvězda »

Takto to vypadá v "nové" expanzce
Přílohy
IMG_20180911_183139.jpg

Uživatelský avatar
Teea
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 406
Registrován: 21.06.2010 07:19
Bydliště: Karviná

Re: Únik chladící kapaliny

Příspěvek od Teea »

Jestli mas ve vode spaliny tak to nove tesneni zase fouklo nebo prdla hlava.

Od jinud se to do vody moc dostat nemuze.
Passat B5 variant 1,9Tdi 81Kw AFN, r.v. 1999, EGR off, Rear 3cm UP, AHD...
Obrázek

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Únik chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Co to proboha je v té expanzce?
A to těsnění pod hlavou byl originál nebo něco levnějšího?

Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 716
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Únik chladící kapaliny

Příspěvek od Graun »

Těsnění mohlo být ok, ale pokud dal původní šrouby, tak to mohlo povolit. Už jsem slyšel od svého mechanika, že s tím má své zkušenosti a od jisté doby je dává automaticky nové, bez nich neručí za výsledek.
Po revizi hlavy jsem viděl v kapalině zbytky oleje, které při další výměně vymizely. Podle fotky to vypadá, že tam prolínají spaliny s olejem. Asi bude třeba jezdit a sledovat změny.
Btw ta teplota 70°C není ok. Je ten termostat ok?

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Milan Hvězda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 14.03.2017 13:25

Re: Únik chladící kapaliny

Příspěvek od Milan Hvězda »

Zda měnil šrouby nevím, ale těsnění dával originál. S passatem jsem najezdil 50t km a termostat jsem ještě neměnil, ale před zimou se na to ještě chystám. Ty spaliny se tam začaly vytvářet až při cestě do Chorvatska.

Uživatelský avatar
Teea
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 406
Registrován: 21.06.2010 07:19
Bydliště: Karviná

Re: Únik chladící kapaliny

Příspěvek od Teea »

Pokud by to byl jen olej mohlo by to byt i chladicem oleje.
Passat B5 variant 1,9Tdi 81Kw AFN, r.v. 1999, EGR off, Rear 3cm UP, AHD...
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“