Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.06.2010 15:26
Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Vážení,
poukazů na to, že na neutrál palivo neušetřím, že nevyužívám brzdného účinku motoru, apod., jsem obdržel a/nebo je získal na internetu, jsou mraky.
Nikde jsem se ale nesetkal s ryze technickým vysvětlením - PROČ. Jak jízda/stání na neutrál s běžícím motorem škodí/neškodí převodovce DSG6.
Za Vaše vyjádření předem díky. Milan.
poukazů na to, že na neutrál palivo neušetřím, že nevyužívám brzdného účinku motoru, apod., jsem obdržel a/nebo je získal na internetu, jsou mraky.
Nikde jsem se ale nesetkal s ryze technickým vysvětlením - PROČ. Jak jízda/stání na neutrál s běžícím motorem škodí/neškodí převodovce DSG6.
Za Vaše vyjádření předem díky. Milan.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Zkrátím to, dál není co řešit.
Pri každé změně mezi režimy N, R, D dochází ke zcela zbytečnému opotřebení, než pokud zkrátka zůstaneš stát na semaforech na D, protože pokud vyrazuješ, dáš nejprve N a poté znova měníš na D, tudíž 2x změna.
Na netu najdeš co tím vlastně mnohonásobně více námaháš a opotebovaváš, než když tam prostě necháš D.
Dost lidí to šetří natolik že i pokud jdou zavřít bránu z garáže, od baráku atd, tak než aby vyřadili na N nechají raději D s parkovací brzdou, ač by to tak být nemělo po stránce bezpečnosti, tak po stránce opotřebení je to kladný krok.
Pri každé změně mezi režimy N, R, D dochází ke zcela zbytečnému opotřebení, než pokud zkrátka zůstaneš stát na semaforech na D, protože pokud vyrazuješ, dáš nejprve N a poté znova měníš na D, tudíž 2x změna.
Na netu najdeš co tím vlastně mnohonásobně více námaháš a opotebovaváš, než když tam prostě necháš D.
Dost lidí to šetří natolik že i pokud jdou zavřít bránu z garáže, od baráku atd, tak než aby vyřadili na N nechají raději D s parkovací brzdou, ač by to tak být nemělo po stránce bezpečnosti, tak po stránce opotřebení je to kladný krok.
- petroni
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 29.12.2013 15:53
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Ahojte,
Asi to sem nepatří, páč mám DSG7, tak mě nekamenujte. Zkoušel jsem se dívat na okamžitou spotřebu s S a pak N. Když jsem přepnul na N, tak okamžitá spotřeba klesla o cca 2-3 deci/hod. Když stojím krátce (červená na křižovatce, tak nevyřazuju. Když déle (třeba železniční přejezd) tak většinou ano.
Asi to sem nepatří, páč mám DSG7, tak mě nekamenujte. Zkoušel jsem se dívat na okamžitou spotřebu s S a pak N. Když jsem přepnul na N, tak okamžitá spotřeba klesla o cca 2-3 deci/hod. Když stojím krátce (červená na křižovatce, tak nevyřazuju. Když déle (třeba železniční přejezd) tak většinou ano.
Octavia 1,9 SDI 50kW, Octavia 1,9 TDI 66kW Combi, Octavia II 1,9 TDI 77kW Combi, Octavia II FL 1,6TDI 77kW Combi, Octavia III 2,0 TDI 110kW Combi, VW Passat B8 2.0 BiTDI 176kW Alltrack
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
60let se o tom píše stále dokola: Co nedělat s automatickou převodovkou
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
to nejni pro robotizovanou prevodovku DSG, ale hydro i kdyz asi nektery veci plati i tu...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Co pro ni neplatí?
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2875
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
no technik nejsem, ale HDM je trochu jinej princip, nez DSG... nejde ani tak o ten nadpis odstavce, ale o to vysvetleni... no flame
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.06.2010 15:26
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Přátelé,
bohužel musím do nekonečna opakovat, že mně nejde o to, jak s DSG6 jezdit, ale o technické vysvětlení PROČ jí jízda/stání na neutrál škodí.
Díky. Milan.
bohužel musím do nekonečna opakovat, že mně nejde o to, jak s DSG6 jezdit, ale o technické vysvětlení PROČ jí jízda/stání na neutrál škodí.
Díky. Milan.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Kubisz: DSG jsou DVĚ robotizované převodovky, né jedna, respektive je to jedna dvojitá. Má dva mechanismy řazení a dvě spojky.
To celé je extrémně technicky náročné na SW a ten nikdo nevyvíjí na řazení Drive-Neutral během jízdy, velmi prosté. Vpodstatě tam dochází k vyššímu tření a přetížení řadícího mechanizmu a odchází "vidlička" a její uložení dále to souvisí s spojkou hřidelí, její uložení, ložiska a skříň samotná. Ta dostává zabrat i při používání P bez funkce Hiil/Auto-Hold.
Milan: Protože amortizace vzniklá krátkodobým přeřazením z D na N je vyšší, než úspora paliva a menšího tření. Až při dlouhodobém použití se karta obrací.
Pro Ty, kdo touží stát na neutrál existuje u novějších DSG funkce plachtění s motorem respektive po zastavení i bez motoru a nejnověji třeba Audi vypíná motor a zapne plachtění i během jízdy. Tím se doba kdy máš neutrál zvyšuje a celé to funguje samočinně. Funkci motoru i převodovky lze povolit nebo zakázat (Start Stop; Drive Select)
To celé je extrémně technicky náročné na SW a ten nikdo nevyvíjí na řazení Drive-Neutral během jízdy, velmi prosté. Vpodstatě tam dochází k vyššímu tření a přetížení řadícího mechanizmu a odchází "vidlička" a její uložení dále to souvisí s spojkou hřidelí, její uložení, ložiska a skříň samotná. Ta dostává zabrat i při používání P bez funkce Hiil/Auto-Hold.
Milan: Protože amortizace vzniklá krátkodobým přeřazením z D na N je vyšší, než úspora paliva a menšího tření. Až při dlouhodobém použití se karta obrací.
Pro Ty, kdo touží stát na neutrál existuje u novějších DSG funkce plachtění s motorem respektive po zastavení i bez motoru a nejnověji třeba Audi vypíná motor a zapne plachtění i během jízdy. Tím se doba kdy máš neutrál zvyšuje a celé to funguje samočinně. Funkci motoru i převodovky lze povolit nebo zakázat (Start Stop; Drive Select)
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 01.12.2018 08:47, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Milanku, myslím si že odpověď jsem ti dal hned na začátku pod tvojí otázkou. Nejde o stání na neutral, ale o prerazovani tam a zpět.
-
- Řidič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 27.11.2018 18:24
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Podle mne, jedno chování škodí víc než jiné a není problém, pokudud chci, tak přizpůsobit chování. Ale co parkování a vyjíždění třeba ze řady stojících vozidel. Hele v Praze je vůbec úspěch najít volné místo, pak se tam musím nasoukat na centimetry a pak zase vyjet. A to je R,D,R,D,R,D,R,D. A za jak dlouho bude nutný servis převodovky? Nebo vadí/nevadí to?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.06.2010 15:26
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Ahoj všem,
také nevidím problém ve změně rychlostních stupňů - polohy řadicí páky (D-N-D-N, nebo D-TIP-D-TIP, apod., nakonec u manuálu také pořád řadím). Možné vyšší opotřebení DSG6 by mohlo být v tom, že se v poloze N nemusí jednat o neutrál jako u manuálu, ale o podobnou situaci, jako kdybych u manuálu měl rychlost zařazenu, ale jel se sešlápnutou spojkou.
Co Vy na to?
Díky. Milan.
také nevidím problém ve změně rychlostních stupňů - polohy řadicí páky (D-N-D-N, nebo D-TIP-D-TIP, apod., nakonec u manuálu také pořád řadím). Možné vyšší opotřebení DSG6 by mohlo být v tom, že se v poloze N nemusí jednat o neutrál jako u manuálu, ale o podobnou situaci, jako kdybych u manuálu měl rychlost zařazenu, ale jel se sešlápnutou spojkou.
Co Vy na to?
Díky. Milan.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Manuál a DSG je úplně něco jiného Říkat že u manuálu nakonec také radis je vtipné. Funguje to úplně jinak...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 29.06.2010 15:26
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Dobrý den Juniore,
jak to tedy funguje a hlavně, jak převodovce DSG6 vadí jízda/stání na neutrál. Zatím jste se v technickém objasnění problému nedostal než předchozí diskutující.
Díky. Zdravím. Milan.
jak to tedy funguje a hlavně, jak převodovce DSG6 vadí jízda/stání na neutrál. Zatím jste se v technickém objasnění problému nedostal než předchozí diskutující.
Díky. Zdravím. Milan.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Jízda/stání na neutrál s běžícím motorem u DSG6 (VW Passat (B8) 2.0 TDI 110kW
Jasně napsáno v prvním příspěvku... Další to vysvětlili ještě podrobněji. Navíc ty máš manuál tak to řešit nemusíš
Jestli bereš stejně DSG a manuál po stránce funkčnosti a složitosti, pak není co řešit a zbytečná ztráta času.
Vadí hlavně prezarovani, o tom že by vadilo stání na N nikde nikdo nic nepíše, ani já, v tom problém není. Vadí zkrátka věčné přeřazováni. Doporučuji si přečíst jak funguje DSG od manuálu nebo alespoň funkci DSG Na netu je toho dost, od manuálu je to poněkud úplně něco jiného, natož složité dvojspojky atd.
Ano, i 5 minutové zaparkování a věčné řazení tam a zpět ubírá životnosti. Nicméně jestli to chcete tolik prožívat, kupte si raději příště manuál
Jestli bereš stejně DSG a manuál po stránce funkčnosti a složitosti, pak není co řešit a zbytečná ztráta času.
Vadí hlavně prezarovani, o tom že by vadilo stání na N nikde nikdo nic nepíše, ani já, v tom problém není. Vadí zkrátka věčné přeřazováni. Doporučuji si přečíst jak funguje DSG od manuálu nebo alespoň funkci DSG Na netu je toho dost, od manuálu je to poněkud úplně něco jiného, natož složité dvojspojky atd.
Ano, i 5 minutové zaparkování a věčné řazení tam a zpět ubírá životnosti. Nicméně jestli to chcete tolik prožívat, kupte si raději příště manuál