Teplolta chladící kapaliny

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Obrázek žádný nevidím.
G12 s normou VW TL 774 D, F nebo G a G13 jsou mísitelne dohromady bez problémů.

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od Pitrsman747 »

Ten obrázek je na odkazu.
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od r@pid »

Len mala poznamka, ak sem zabludi nejaky majitel nafty. Nie je G13 ako G13. Benzinova verzia moze sposobit prilepenie clony pumpy. Treba upravenu BASF s cislom 5E0 121 013.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Cože, co? Benzín vs nafta má jiné nemrznoucí kapaliny? Hm
Co vím, tak tyhle kapaliny spíš hodně zacpavaji radiátor pro topení ať TDI nebo TSI (ale i o cloně pumpy jsem slyšel), proto jsem se úplně zděsil před rokem když jsem měnil kapalinu, co to zase vyrábí za kvalitu a že jsem tam raději nedal G12+/+, ač v originálu to nahradila už právě G13, ale jsou i alternativy.
A docela přemýšlím jestli tam nakonec nevrazim G12+/+, se kterou problémy nebyly.
Popř. je jsem pak četl že je už i nějaká upravená, která to nezpůsobuje (ale je to vůbec ověřené, pokud se vyrábí kdo ví jak, kdouho?) Případně jaké je její číslo neví někdo, která je opravdu bezproblémová? Díky
PS: Momentálně mám 3T0080010 a to mám pocit, že je to právě tak "vadná", když jsem to tenkrát ještě někde četl...

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od r@pid »

Moze byt extremne tepelna namahana kvoli medzichladicu stlaceneho vzduchu, vytvori sa v nej "šlem" a ten robi somariny na tej clone.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Ale to jo, to se dělá i u TDI a TSI v topení ten slem a pak je to na výměnu. Ale rozdělení směsi pro TDI a TSI jsem opravdu neviděl. Která že kapalina je ta správná, co neucpava ani chladič ani nic jiného? :))

Uživatelský avatar
Pitrsman747
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 350
Registrován: 02.02.2012 22:29

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od Pitrsman747 »

Neska jsem to doléval, bylo to růžové, to co tam mám původně, hlavně že mě včera v autorizáku říkal že ta barva bude zelenkavá, bože to je servis tady u nás, ani na kapaliny se tam nehodí jezdit. :laugh: Na plastové nádržce mám taky napsané G13. :good:
VW Golf 7.5 1.4 TSI 110kW Maraton Edition (r.v. 2018)

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od r@pid »

Jirka ved to mas v mojom prispevku, moj boze. Nespamuj v kazdej teme milionmi slov a citaj aj co ostatni pisu.

Upozornenie pre vsetkych - u TSI ostat pri starom type, naftovy moze urobit neplechu na termostate.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Teda nevím, ale ptal jsem se na ucpávani radiátorů, na které trpí vozy s G13. Ty tu píšeš o cloně a přijdeš do benzínu s kapalinou pro údajnou naftu... A já píšu moc... Pche :-D ptal jsem se normálně, protože to nevím ty čísla, které by údajně neměly ucpavat ani radiátor.
Navíc co tu píšeš je jak pro TSI, tak i TDI, asi jako všechny další typy... I oleje jsou často pro benzín a naftu dohromady.
Starý typ G13 je ten co ucpava radiátor, tak ani nechápu že píšeš že číslo máš nahoře, ale do TSI bys dával starý typ.
Takže to nějak nechápu, šlo by to vysvětlit prosimte? ;-)

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od r@pid »

Precitaj si este raz prispevok. Ak si nepochopil, rozbehni sa oproti stene hlavou a jebni do nej plnou silou kvoli resetu. Ked sa prebudis, skus si to este raz precitat. Ked nepomoze, opakuj predchadzajuci postup.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Rozděluješ tady nemrznoucí kapalinu pro naftu a benzín... Pak doporucuješ dávat starý "typ" kapaliny do benzínu a hned vedle píšeš že jsi napsal číslo nového "typu" kapaliny, který to neucpava, ale do benzínu to dávát nemáme, takže vlastně starým typem to ucpes... A nový "typ" dávat jen do nafty, aby se neucpala clona a proto do nafty zase nedávat starý typ. No jako jo.... :-D
A do CNG máme dávat prosimte jaký "typ" kapaliny? Technický benzín bez ředění? :-D Nebo i na to je speciální směs? :-D

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od r@pid »

Och boze, ty si na tom este horsie ako sa zda :D

Tak sprosteho cloveka som davno nevidel.

Uz na teba nebudem reagovat, chod si honit inde.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

No sláva, co věta to perla. Tvé rozdělení nemrznoucí kapaliny diesel a benzín stačilo :)

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4744
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od srotty »

Tak ještě jednou, aby to všichni pochopili: do benzínových TSI patří původní (starší) typ od výrobce Haertol pod obj.číslem 3T0 080 010.
Do naftových TDI přijde nový typ od výrobce Basf pod číslem 5E0 121 013. Ta už nedělá lepivý šlem,který ucpe radiátor a může zalepit elektromagneticky ovládanou clonu na vodní pumpě. Do TSI se tahle nedoporučuje,protože by mohla zavinit netěsnost termostatu. Zkrátka už to není co dřív,dnes jsou chl.kapaliny úplná alchymie.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Teplolta chladící kapaliny

Příspěvek od JirkaVys »

Řádná blbost :-D Protože problémy s radiátory se objevují pořád ať je tam ta nebo ta kapalina.
Nový typ nezalepi radiátor u TDI, ale zalepi clonu TDI... Tak jako každý píšete něco jiného :-D Hlavně že to zde největší borec s egem klasického slovaka odsouhlasí, přitom napsal předtím úplný opak., popř to někdo napsal špatně :-D
A do TSI dát původní typ, co zalepi radiátor ale nezpůsobí netěsnost termostatu... No nevím co je lepší volbou :-D

Holt teorie moc nefunguje, chce to vyzkoušet a pak ti dotyční zjistili že ani jedna kapalina není OK pro radiátor. Oboje jsou pro naftu a benzín...

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“