Zahoupání otáček po startu
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Zahoupání otáček po startu
Ahoj, nevím jestli to bude závada, ale raději se zeptám.
Ihned po startu když se srovnají otáčky, tak na sekundu zahoupou otáčky dolů a zase zpět (cca o 50 až 100). Je to doprovázeno změnou zvuku motoru. Čím menší je teplota tím je to výraznější.
Jedná se jen o prodlevu, než se natlakuje olej nebo je to něco vážnějšího? Je to trochu jako když pustíte klimu, ale ta je samozřejmě vyplá a dělá to i v minusových teplotách.
Ihned po startu když se srovnají otáčky, tak na sekundu zahoupou otáčky dolů a zase zpět (cca o 50 až 100). Je to doprovázeno změnou zvuku motoru. Čím menší je teplota tím je to výraznější.
Jedná se jen o prodlevu, než se natlakuje olej nebo je to něco vážnějšího? Je to trochu jako když pustíte klimu, ale ta je samozřejmě vyplá a dělá to i v minusových teplotách.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zahoupání otáček po startu
zkontroluj žhavičky - mírné zahaprování po startu většinou dělají oni, když je některá mrtvá
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Zahoupání otáček po startu
Žhavky jsou rok staré od BERU. :/ Kouknu na ně.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zahoupání otáček po startu
tak další v pořadí je relé žhavení a čidlo teploty - nebo odpojit čidlo teploty a nastartovat jestli to bude dělat
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Zahoupání otáček po startu
Všechno je ok. Auto normálně žhaví a čidlo ukazuje správnou teplotu. Nemůže to dělat příhřev vody? Že po staru se začne nahřívat a to způsobí pokles otáček? Jen mi přijde divné, že motor začne dělat zvuk, jako když je pod zátěží a za sekundu přestane.
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Zahoupání otáček po startu
Tady je video https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Vz83WwoDKA" onclick="window.open(this.href);return false;
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zahoupání otáček po startu
můžou to být žhavičky v té vodě není slyšet cvaknout relé když to udělá?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Zahoupání otáček po startu
Nevím kde ho poslechnout. Nedá se to zjistit ve Vagu v měřených hodnotách?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27.08.2013 22:07
Re: Zahoupání otáček po startu
Přišel jsi na to co to dělá? Já mám to samé. Udělá to jenom když se zapnou žhavičky.
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Zahoupání otáček po startu
Bohužel. Žhavičky jsou ok. Servisak rikal že by to mohlo snad dělat dobijení. Po nastartování začne dobijet a tim houpnou otacky. Ale nevím.....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 27.08.2013 22:07
Re: Zahoupání otáček po startu
Asi jo, to dává smysl.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zahoupání otáček po startu
a co má s tím společné nabijení? altík jde stejně těžko při startu i jak to chytne tím, že začne dobijet nezačne jít altík tíže - regulátor to hned zreguluje na 14,1 - 14,4V když to dožhavuje tak třeba ještě 13,8V, ale proč by to kvůli to mělo zahaprovat.
Dělá to žhavení např teď jsem to pozoroval (mám překódovaný čas žhavení na o něco delší než je standard cca +5s oproti origo) jeden start -13°C motor zahoupal a další den start v -15°C motor na drc bez jakéhokoliv zahoupání prostě ukázkové jako by měl o 370tkm méně
Dělá to žhavení např teď jsem to pozoroval (mám překódovaný čas žhavení na o něco delší než je standard cca +5s oproti origo) jeden start -13°C motor zahoupal a další den start v -15°C motor na drc bez jakéhokoliv zahoupání prostě ukázkové jako by měl o 370tkm méně
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 11.01.2018 12:36
Re: Zahoupání otáček po startu
Chápu, neřeším. Auto startuje už jak má a peníze potřebuju i na něco jiného.
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Zahoupání otáček po startu
nakonec to bude opálené relé žhavení nebo kostra motoru
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Zahoupání otáček po startu
majrek001 píše:a co má s tím společné nabijení? altík jde stejně těžko při startu i jak to chytne tím, že začne dobijet nezačne jít altík tíže - regulátor to hned zreguluje na 14,1 - 14,4V když to dožhavuje tak třeba ještě 13,8V, ale proč by to kvůli to mělo zahaprovat.
Dělá to žhavení např teď jsem to pozoroval (mám překódovaný čas žhavení na o něco delší než je standard cca +5s oproti origo) jeden start -13°C motor zahoupal a další den start v -15°C motor na drc bez jakéhokoliv zahoupání prostě ukázkové jako by měl o 370tkm méně
Protože když ten altík zatížíš zapnutím ventilátoru, vyhřívání zadního okna, sedadel, rožneš světla, atd. tak jej samozřejmě zatížíš a má tím pádem při otáčení větší odpor když musí ze sebe vydat maximum co umí, žhavení se sice může zdát nečinné ale to samo není zas až tak pravda, umí si to přižhavovat dle potřeby po nějakou dobu samo..schválně si v mrazu nastartuj a hned zapni na plno ventilátor topení a všechny ty elektro fičury co máš v autě a uvidíš že se změní zvuk chodu motoru..