Autohold a brzdové svetlá

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Nic proti, ale přijde mi to jako blbost. Respektive to vůbec nesouvisí s el. Ruční brzdou. Notabene ještě to,jak někdo psal, že mu to bez autohold fce lépe brzdí, to je absurdní.

Baryduke
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 14.07.2017 13:25

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Baryduke »

Mam za to že autohold brzdí jen zadní kola kde jsou motorky které přitlačí jednu destičku a díky plovoucí konstrukci kotouče se přitáhne i druhá.
Tudíž i kdyby se zasekly tak brzdí stále, ale na funkci předních brzd to nemůže mít vliv.
Tak za jízdy autohold nemůžou zhoršovat brzdění.
Golf VII 2.0 R Variant 2017 292kw

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Shorty »

Eletrická ručka všem brzdí jen vzadu
Přílohy
GVII ručka.JPG
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

A při normálním brzdění nohou, tedy hydraulicky, vzadu nemají motorky žádný vliv na účinnost brzdění.

Ale zajímalo by mě, jak je to řešené pro případ selhání baterie, zůstane to spolehlivě zabrzděné?

Baryduke
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 14.07.2017 13:25

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Baryduke »

samozřejmě.
problém je opačný nejde to odbrzdit.

Shorty: napsal jsem to tak schválně protože není mi jasný důvod aby někomu kdo si vypne autohold brzdilo auto lépe.
Golf VII 2.0 R Variant 2017 292kw

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Shorty »

Ano, je tam červík a ten to mechanicky drží. O procesu odbrzdění instruktážní materiál taktně mlčí, ale vzhledem k tomu, že i na výměnu desek je potřeba povolit motorek ručky diagnostikou, tak bez ní proudu se asi prostě neobejdeš.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

OK. Mně hlavně vrtalo hlavou, jestli je na to spoleh, že se to neodbrzdí při poruše. Opačný problém neřeším, s tím ať si případně radí asistenční služba.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od JirkaVys »

Prostě bláta z výroby, co poslední léta jsou vyloženě kvalitní humus, žádné brzdy. Nekvalitní materiál, který mezi sebou vytváří chemickou reakci a následnou korozi.

Třeba co jsem psal o Passatu B6 z roku 2008, tam mám původní kotouče z výroby stále, tedy nejakych 10 let a 170tis km. Brzda zatazena pokaždé. 
Na B8 to začalo korodovat a "primrzat" právě když jsem jel jen krátké trasy a pak auto 3 dny stálo, tak jak píšete... Ale od té doby co jezdí jen dlouhé trasy žádný problém.
Ono je to také o tom, že vám co to hnije... S tím jedete na nákup a zpět pár metrů... V zimě projedete vše co se najde na silnici a s kompletně mokrými brzdama přijedete, auto necháte stát a kolikrát tam stojí týden. 
Brzdy je potřeba vysušit silnějším tlakem brzdění než zastavím. 
Je to úplně to samé jako když omejete auto a všude na brzdach zůstane voda, také během chvilky je na tom rezatý film. 
Autohold nemá s elektrickou brzdou nic společné, maximálně to že po vypnutí motoru ji automaticky zatáhne. Jinak pouze při stání zvyšuje tlak na brzdové destičky, ale motorky elektrické brzdy stojí a nic nedělají...

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Pletou se tu dohromady dva systémy, nezdá se mi to, že?

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od JirkaVys »

No to právě taky moc nechápu kdo tu motá autohold s elektrickou parkovací brzdou. Maximálně to, že pokud je aktivovaný, tak pro vypnutí motoru, odpoutaní nebo otevření dveří systém automaticky zajistí vozidlo parkovací brzdou, což pokud není aktivní autohold, tak se tak nestane. Tím to ovšem končí. Autohold pracuje pouze se zvýšením tlaku v brzdovém systému.
Motorky jsou pro elektrickou parkovací brzdu, ne pro autohold.
A dost pochybuji že by autohold způsoboval korozi kotoučů :-D Bavme se tedy že to dělá parkovací brzda když vytlačí pistky motorků do kotoučů přes destičky :-D
Ale je to jen o stylu jízdy a vysušení brzd. Dnes je složení materiálu bláto.

Baryduke
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 14.07.2017 13:25

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Baryduke »

Ano jsou to dva systemy .
1. elektronicka brzda - to jsou ty přitlačne motorky
2. autohold - automaticky ovlada elektronickou brzdu za vás takže nezvyšuje tlak v brzdovém systemu.

maximalně muže pačka el. brzdy sloužit za jizdy jako nouzová brzda a vtom připadě zvýší tlak v brzd. systemu a začne brzdit všemi koly.
Golf VII 2.0 R Variant 2017 292kw

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od JirkaVys »

Tak to nechceš :-D
Autohold - zvýšení tlaku v brzdovem systému, že není potřeba stát na brzdovem pedálu, když stojím v křižovatce, tak auto nikam nejede, to samé z kopce necouvne zpět. S tím je spojené automatické zatazeni elektronické parkovací brzdy při vypnutí motoru, otevření dveří nebo odpoutaní...
Elektronická brzda - nahrazuje klasickou ruční brzdu že není potřeba tahat rukou za ráčnu... Elektrické motorky...

Opravdu ještě 10x a znova?

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Shorty »

Pokud auto hold při stání v provozu brzdí i předkem, tak vidím možný spojení toho, že to má negativní vliv i na provozní brzdu. Viz vlnící se kotouče na platformě A4, hlavně u systému FSIII
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

To rozveď. Protože je to stejné, jako když bys na brzdě stál normálně. To přeci nemá jak mít negativní dopad na kotouče. Problém zvlněných kotoučů je imho buď v materiálu nebo dimenzování.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Ale musím uznat, že v oficiálních popisech funkce Auto hold to vypadá tak, že se k přidržení vozidla používá parkovací brzda a tváří se to stran principu fungování odlišně od funkce asistenta rozjezdu do kopce, byť výsledek je stejný.

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“