Autohold a brzdové svetlá

Elektronika vozu + vše uvnitř

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od Shorty »

Když stojíš, tak to je jasný. Ale to by se právě dělat nemělo a proto se kdysi zatahoval rukáv a raději ne na krev. To držely jen zadní brzdy, které se za jízdy tolik nehřejou a nehrozí teda připečení destiček. To se dá dneska replikovat jen pomocí tlačítka P.

Pokud auto hold používá i předek (což pořád 100% nevím), tak prostě za tebe stojí na brzdě. Pochybuji, že to umí nadávkovat významně lépe než lidská levačka a proto se můžou připejkat přední brzdy. Benefit je teda, že to udělá samo a včas to pustí.

A ano, vlnění nebo praskání kotoučů je závada nebo chyba konstrukce, ale necitelným použitím se tomu dá pomoct.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4744
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od srotty »

Jak už tady bylo napsáno,pokud v přístrojovce svítí zelené P , auto drží tlak v brzd.systému tzn. brzdí všemi 4-mi brzdami.Čím víc jsi sešlápl brzdu před úplným zastavením a rožnutím zeleného P, tím větší je tlak v systém=víc tlačí pístky na destičky.
Pokud svítí červené P,je zatažena ruční brzda elektromotorky a brzdí jen zadní kola.

Uživatelský avatar
daniel83
Závodník
Závodník
Příspěvky: 568
Registrován: 01.06.2016 21:48

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od daniel83 »

Dík za vysvětlení - a nouzová brzda, kdy za jízdy podržím tlačítko ruční brzdy nahoře tedy používá taky elektromotorky pouze na zadní kola?

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od JirkaVys »

... Elektrická brzda (tlačítko P) je vždy jen za zadní kola, logicky protože motorky jsou pouze vzadu.
... Autohold brzdí na všechna kola zvýšením tlaku v brzdové soustavě. Rozhodně nemá nic společného s vyšší korozí kotoučů nebo jejich skrouceni... To určuje špatný styl jízdy - noha na pedálu celou cestu z kopce a případně prudké zabrždeni u rozpalenych kotoučů... A pak nedostatečně vysušené brzdy po odstavení vozidla. A nakonec i horší a méně kvalitnější materiály v rámci snížení nákladů na prodej.

Je to tu napsané už dostkrat, tak snad za chvilku někdo zase nenapíše, že autohold brzdí motorky a že jsou dva typy systémů, když autohold a elektrická brzda je úplně něco jiného.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Jirko, ale schválně si vygoogluj oficiální popis systému autohold. Výslovně píší, že brzdí parkovací brzdou. Podle mě nesmysl, ale v popisu to tak uvedeno je.

Uživatelský avatar
marian86
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 246
Registrován: 13.01.2019 20:26

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od marian86 »

Autohold funguje pomoci ABS/ESP hydraulicke jednotky. A brzdi takovym tlakem, jaky byl naposled pouzit tlak na brzdovem pedalu. A brzdi na vsechny 4 kola, tedy u el. parkovaci brzdy nemozne, pokud jsou motorky jen vzadu. Oficialni popis zde: https://www.volkswagen.co.uk/technology ... /auto-hold" onclick="window.open(this.href);return false;

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od JirkaVys »

Táák, budem to tady psát ještě milionkrát a stále dokola, projistotu více lidí, pak už to snad dopadne :)
Ani dle oficiálního popisu tam nic jiného nevidím.

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od r@pid »

niekedy rozmyslam, ako ti ludia vobec zarobili na tie auta.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Ve vozidlech značky Volkswagen s elektromechanickou brzdou se můžete setkat s Dynamickým rozjezdovým asistentem přezdívaným "Auto Hold". Tento asistent zvyšuje komfort při rozjíždění, především pokud se jedná o rozjezd do kopce. Řidiči totiž umožňuje rozjet se bez toho, aniž by musel uvolnit parkovací brzdu. Automobil se díky této funkci sám postará o co nejlepší rozjezd tím, že ve správný okamžik parkovací brzdu uvolní. Vůz necouvne ani o jediný milimetr a zároveň se ani zbytečně nevytočí motor do vysokých otáček, čímž předejde nadměrnému hluku, přílišnému opotřebení spojky a vyšší spotřebě paliva.
Jak funguje asistent rozjezdu do kopce v podobě dynamického systému Auto Hold?

Pro vyhodnocení správného okamžiku pro rozjetí jsou vozy s manuální převodovkou vybaveny čidlem vyhodnocujícím práci spojky a pro rojezd stačí pouze přidat plyn pustit spojkový pedál. U vozidel s automatickou převodovkou stačí sešlápnout pouze plynový pedál a o ten spojkový se samozřejmě starat nemusíte. Řídící jednotka parkovací brzdy vyhodnocuje aktuální údaj o kroutícím momentu motoru, počet jeho otáček za minutu, úhel stoupání kopce a polohu plynového, případně i spojkového, pedálu a v ten pravý moment brzdu uvolní.

V některých vozech je dokonce možnost personalizace tohoto systému. Řidič si může nastavit automatickou aktivaci systému "Auto Hold", aby se sám zapnul po nastartování motoru. Tím je zajištěna nepřetržitá funkce systému a ještě více se tím zvýší komfort při řízení a také bezpečnost, protože nehrozí riziko couvnutí kvůli nepozornosti. Tento systém naleznete například v modelech Sharan, Passat nebo Tiguan.

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

A z takových popisů plyne mylný dojem některých lidí, že autohold funguje přes parkovací brzdu. Mně to z toho jednoznačně vyplývá.

Je to ze stránek Šmuclera, autorizovaného prodejce.

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od GTI4 »

srotty píše:Jak už tady bylo napsáno,pokud v přístrojovce svítí zelené P , auto drží tlak v brzd.systému tzn. brzdí všemi 4-mi brzdami.Čím víc jsi sešlápl brzdu před úplným zastavením a rožnutím zeleného P, tím větší je tlak v systém=víc tlačí pístky na destičky.
Pokud svítí červené P,je zatažena ruční brzda elektromotorky a brzdí jen zadní kola.
Pokud je to pravda, před zastavením brzdím, k úplnému zastavení na to šlápnu ještě víc, zastavím, systém je natlakovaný drží všechny 4 kola. Pustím brzdu, zapne se Autohold, který udržuje tlak v celé soustavě, svítí zelené (P). Vypnu motor, motorky utahnou zadní desky a rozsvítí se červené (P). Můj dotaz, co se stane s tlakem v brzdové soustavě, který doteď přitlačoval i přední desky?
a) systém zůstane natlakovaný, pořád přitlačuje přední desky. Uvolní se po opětovném nastartování a rozjezdu.
b) tlak se uvolní, desky zůstanou na kotouči i bez tlaku
c) tlak se uvolní, desky odskočí od kotoučů
Nebo je to nějak jinak?
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Podle mě varianta c.) je správně. Desky se odtahují přepětím těsnění pístu ve třmeni a že by nějaký ventil držel systém natlakovaný mi nedává smysl

Uživatelský avatar
GTI4
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 213
Registrován: 15.04.2009 01:59

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od GTI4 »

drmla píše:...Desky se odtahují přepětím těsnění pístu ve třmeni...
Já fakt nevím jak to je, ale opravdu se pístky vrací? To by se při ojetých deskách muselo víc šlapat na pedál, delší dráha, ne? Při výměně ojetých destiček se musí pístky zatlačit, aby se tam vešly nové neojeté, nevrací se úplně zpátky. Destička s pístkem nejsou na pevno, pístek destičku přitlačí na kotouč, ale neodtáhne. A co destička na druhé straně kotouče, spojená s plovoucím třmenem, tam pístek není. Já měl za to, že obě destičky po uvolnění pístku odhazuje rotující kotouč, ale netuším jestli to tak opravdu je.
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI

Uživatelský avatar
ladaf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 696
Registrován: 12.08.2015 08:24

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od ladaf »

Ten popis autoholdu je správný. Akorát popisuje jinou situaci:
Nastoupíš do auta, nastaruješ a protože stojíš v kopci tak máš zataženou ručku (svítí červené P). Rozjíždíš se a autohold ji pustí. To popisuje pokec od VW.

Pak má další funkci a to je zelené P (drží brzdy za tebe).
To co kdesi kdosi psal že když zastavíš na světlech a svítí zelené P tak jsou zatažené elektromotorky je hloupost. Drží to brzdy stejne jak když stojíš na pedálu. Je to i krásně slyšet - zastavíš a svítí zelené P. Vypneš motor, ozve se zvuk parkovaci brzdy a rozsvítí se červené P.
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: Autohold a brzdové svetlá

Příspěvek od drmla »

Aha! No jasně, to je popis prvního rozjezdu. Tak to jo

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektronika“