Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 11.02.2019 11:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.05.2010

Příspěvky:

2369

Bydliště:

Praha

Když stojíš, tak to je jasný. Ale to by se právě dělat nemělo a proto se kdysi zatahoval rukáv a raději ne na krev. To držely jen zadní brzdy, které se za jízdy tolik nehřejou a nehrozí teda připečení destiček. To se dá dneska replikovat jen pomocí tlačítka P.

Pokud auto hold používá i předek (což pořád 100% nevím), tak prostě za tebe stojí na brzdě. Pochybuji, že to umí nadávkovat významně lépe než lidská levačka a proto se můžou připejkat přední brzdy. Benefit je teda, že to udělá samo a včas to pustí.

A ano, vlnění nebo praskání kotoučů je závada nebo chyba konstrukce, ale necitelným použitím se tomu dá pomoct.

_________________
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: Škoda Felicia Combi 1.6

_________________
VCDS 17.8.1 ENG, VAG COM 304 CZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 11.02.2019 17:16 
Online
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2107

Bydliště:

OLOMOUC

Jak už tady bylo napsáno,pokud v přístrojovce svítí zelené P , auto drží tlak v brzd.systému tzn. brzdí všemi 4-mi brzdami.Čím víc jsi sešlápl brzdu před úplným zastavením a rožnutím zeleného P, tím větší je tlak v systém=víc tlačí pístky na destičky.
Pokud svítí červené P,je zatažena ruční brzda elektromotorky a brzdí jen zadní kola.

_________________
GOLF 7 1,4 TSI Limestone


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 11.02.2019 21:34 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

01.06.2016

Příspěvky:

435

Dík za vysvětlení - a nouzová brzda, kdy za jízdy podržím tlačítko ruční brzdy nahoře tedy používá taky elektromotorky pouze na zadní kola?

_________________
Golf VII GTI ABT
Passat B8 2.0 TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 11.02.2019 21:44 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

781

... Elektrická brzda (tlačítko P) je vždy jen za zadní kola, logicky protože motorky jsou pouze vzadu.
... Autohold brzdí na všechna kola zvýšením tlaku v brzdové soustavě. Rozhodně nemá nic společného s vyšší korozí kotoučů nebo jejich skrouceni... To určuje špatný styl jízdy - noha na pedálu celou cestu z kopce a případně prudké zabrždeni u rozpalenych kotoučů... A pak nedostatečně vysušené brzdy po odstavení vozidla. A nakonec i horší a méně kvalitnější materiály v rámci snížení nákladů na prodej.

Je to tu napsané už dostkrat, tak snad za chvilku někdo zase nenapíše, že autohold brzdí motorky a že jsou dva typy systémů, když autohold a elektrická brzda je úplně něco jiného.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // Na nákupy // 10 l/100 km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 11.02.2019 22:19 
Offline
Pilot
Pilot

Hodnost:

Pilot

Registrován:

30.06.2018

Příspěvky:

211

Jirko, ale schválně si vygoogluj oficiální popis systému autohold. Výslovně píší, že brzdí parkovací brzdou. Podle mě nesmysl, ale v popisu to tak uvedeno je.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 11.02.2019 22:48 
Offline
Jezdec
Jezdec
Uživatelský avatar

Hodnost:

Jezdec

Registrován:

13.01.2019

Příspěvky:

125

Autohold funguje pomoci ABS/ESP hydraulicke jednotky. A brzdi takovym tlakem, jaky byl naposled pouzit tlak na brzdovem pedalu. A brzdi na vsechny 4 kola, tedy u el. parkovaci brzdy nemozne, pokud jsou motorky jen vzadu. Oficialni popis zde: https://www.volkswagen.co.uk/technology ... /auto-hold

_________________
Golf 7.5 Variant ME 1.5 TSI 96kW r.v. 2019


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 05:48 
Offline
VWexpert
VWexpert

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

11.09.2016

Příspěvky:

781

Táák, budem to tady psát ještě milionkrát a stále dokola, projistotu více lidí, pak už to snad dopadne :)
Ani dle oficiálního popisu tam nic jiného nevidím.

_________________
Passat B8 2.0 BiTDI 176 kW - 2016 // 6,5 l/100 km
Passat CC 2.0 TSI - 155 kW - 2014 // Na nákupy // 10 l/100 km


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 06:24 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.01.2016

Příspěvky:

507

niekedy rozmyslam, ako ti ludia vobec zarobili na tie auta.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 09:02 
Offline
Pilot
Pilot

Hodnost:

Pilot

Registrován:

30.06.2018

Příspěvky:

211

Ve vozidlech značky Volkswagen s elektromechanickou brzdou se můžete setkat s Dynamickým rozjezdovým asistentem přezdívaným "Auto Hold". Tento asistent zvyšuje komfort při rozjíždění, především pokud se jedná o rozjezd do kopce. Řidiči totiž umožňuje rozjet se bez toho, aniž by musel uvolnit parkovací brzdu. Automobil se díky této funkci sám postará o co nejlepší rozjezd tím, že ve správný okamžik parkovací brzdu uvolní. Vůz necouvne ani o jediný milimetr a zároveň se ani zbytečně nevytočí motor do vysokých otáček, čímž předejde nadměrnému hluku, přílišnému opotřebení spojky a vyšší spotřebě paliva.
Jak funguje asistent rozjezdu do kopce v podobě dynamického systému Auto Hold?

Pro vyhodnocení správného okamžiku pro rozjetí jsou vozy s manuální převodovkou vybaveny čidlem vyhodnocujícím práci spojky a pro rojezd stačí pouze přidat plyn pustit spojkový pedál. U vozidel s automatickou převodovkou stačí sešlápnout pouze plynový pedál a o ten spojkový se samozřejmě starat nemusíte. Řídící jednotka parkovací brzdy vyhodnocuje aktuální údaj o kroutícím momentu motoru, počet jeho otáček za minutu, úhel stoupání kopce a polohu plynového, případně i spojkového, pedálu a v ten pravý moment brzdu uvolní.

V některých vozech je dokonce možnost personalizace tohoto systému. Řidič si může nastavit automatickou aktivaci systému "Auto Hold", aby se sám zapnul po nastartování motoru. Tím je zajištěna nepřetržitá funkce systému a ještě více se tím zvýší komfort při řízení a také bezpečnost, protože nehrozí riziko couvnutí kvůli nepozornosti. Tento systém naleznete například v modelech Sharan, Passat nebo Tiguan.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 09:04 
Offline
Pilot
Pilot

Hodnost:

Pilot

Registrován:

30.06.2018

Příspěvky:

211

A z takových popisů plyne mylný dojem některých lidí, že autohold funguje přes parkovací brzdu. Mně to z toho jednoznačně vyplývá.

Je to ze stránek Šmuclera, autorizovaného prodejce.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 10:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2009

Příspěvky:

203

srotty píše:
Jak už tady bylo napsáno,pokud v přístrojovce svítí zelené P , auto drží tlak v brzd.systému tzn. brzdí všemi 4-mi brzdami.Čím víc jsi sešlápl brzdu před úplným zastavením a rožnutím zeleného P, tím větší je tlak v systém=víc tlačí pístky na destičky.
Pokud svítí červené P,je zatažena ruční brzda elektromotorky a brzdí jen zadní kola.

Pokud je to pravda, před zastavením brzdím, k úplnému zastavení na to šlápnu ještě víc, zastavím, systém je natlakovaný drží všechny 4 kola. Pustím brzdu, zapne se Autohold, který udržuje tlak v celé soustavě, svítí zelené (P). Vypnu motor, motorky utahnou zadní desky a rozsvítí se červené (P). Můj dotaz, co se stane s tlakem v brzdové soustavě, který doteď přitlačoval i přední desky?
a) systém zůstane natlakovaný, pořád přitlačuje přední desky. Uvolní se po opětovném nastartování a rozjezdu.
b) tlak se uvolní, desky zůstanou na kotouči i bez tlaku
c) tlak se uvolní, desky odskočí od kotoučů
Nebo je to nějak jinak?

_________________
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 10:52 
Offline
Pilot
Pilot

Hodnost:

Pilot

Registrován:

30.06.2018

Příspěvky:

211

Podle mě varianta c.) je správně. Desky se odtahují přepětím těsnění pístu ve třmeni a že by nějaký ventil držel systém natlakovaný mi nedává smysl


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 11:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.04.2009

Příspěvky:

203

drmla píše:
...Desky se odtahují přepětím těsnění pístu ve třmeni...

Já fakt nevím jak to je, ale opravdu se pístky vrací? To by se při ojetých deskách muselo víc šlapat na pedál, delší dráha, ne? Při výměně ojetých destiček se musí pístky zatlačit, aby se tam vešly nové neojeté, nevrací se úplně zpátky. Destička s pístkem nejsou na pevno, pístek destičku přitlačí na kotouč, ale neodtáhne. A co destička na druhé straně kotouče, spojená s plovoucím třmenem, tam pístek není. Já měl za to, že obě destičky po uvolnění pístku odhazuje rotující kotouč, ale netuším jestli to tak opravdu je.

_________________
VW Golf VII FL Variant 1,4 TSI R-line HL
VW Golf VII Variant 1,4 TGI
VW Golf VI 1,2 TSI
VW Golf VI Variant 1,6 TDI
VW Golf IV 1,8T GTI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 12:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.08.2015

Příspěvky:

641

Ten popis autoholdu je správný. Akorát popisuje jinou situaci:
Nastoupíš do auta, nastaruješ a protože stojíš v kopci tak máš zataženou ručku (svítí červené P). Rozjíždíš se a autohold ji pustí. To popisuje pokec od VW.

Pak má další funkci a to je zelené P (drží brzdy za tebe).
To co kdesi kdosi psal že když zastavíš na světlech a svítí zelené P tak jsou zatažené elektromotorky je hloupost. Drží to brzdy stejne jak když stojíš na pedálu. Je to i krásně slyšet - zastavíš a svítí zelené P. Vypneš motor, ozve se zvuk parkovaci brzdy a rozsvítí se červené P.

_________________
Golf VII Variant Highline 1,4 TSI 6G Černá Deep perleť


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Autohold a brzdové svetlá
PříspěvekNapsal: 12.02.2019 13:09 
Offline
Pilot
Pilot

Hodnost:

Pilot

Registrován:

30.06.2018

Příspěvky:

211

Aha! No jasně, to je popis prvního rozjezdu. Tak to jo


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 95 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Originál a repas turbo Volkswagen
Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group