zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 19.03.2012 23:55
zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Zdravim,
zejmena kvuli spotrebe a cene auta uvazuji o koupi jeteho pasika B8 1.6TDi 88kW. Jake jsou prosim s timto motorem zkusenosti? Nyni mam 3C s 1.9TDi 77kW a jsem velmi spokojeny, prumerna spotreba 5.2, vykonove mi to staci.
Zejmena me zajima spolehlivost, je poruchovejsi nez 2.0? Dekuji za jakekoli napady.
Ohledne spotreby, dvoulitr podle mnoha lidi jezdi za 6-6.5, pod to je tezke se dostat, s 1.6 se udajne da jezdit kolem peti, pri delsich trasach pod pet, je to pravda? Ja jsem jel s 2.0 DSG kratsi trasu (15km) velmi poklidnym tempem a spotreba byla 8.5, coz me sokovalo, sice se studenym motorem, ale stejne. To by moje 1.9 sezrala kdybych to jel na plny plyn a to neprehanim.
zejmena kvuli spotrebe a cene auta uvazuji o koupi jeteho pasika B8 1.6TDi 88kW. Jake jsou prosim s timto motorem zkusenosti? Nyni mam 3C s 1.9TDi 77kW a jsem velmi spokojeny, prumerna spotreba 5.2, vykonove mi to staci.
Zejmena me zajima spolehlivost, je poruchovejsi nez 2.0? Dekuji za jakekoli napady.
Ohledne spotreby, dvoulitr podle mnoha lidi jezdi za 6-6.5, pod to je tezke se dostat, s 1.6 se udajne da jezdit kolem peti, pri delsich trasach pod pet, je to pravda? Ja jsem jel s 2.0 DSG kratsi trasu (15km) velmi poklidnym tempem a spotreba byla 8.5, coz me sokovalo, sice se studenym motorem, ale stejne. To by moje 1.9 sezrala kdybych to jel na plny plyn a to neprehanim.
Passat 3C Variant 1.9TDi Bluemotion Mocca
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Jako 88kW s 1,6 s takovým autem nejede. Tečka.
Co se týče spotřeby, mám 2,0 110kW s DSG a mám 6,5 dlouhodobě, ale mám tam hodně města.
Zrovna v pátek jsem jel Česká Lípa- Štěchovice. v Praze jedeš furt 80, dálnici na Boleslav tempomat 150, na normální silnici 105. Spotřeba na této trase asi 270km byla 5,3 a to jsem se vůbec nesnažil. Protože když má.clovek takové auto tak se chce svézt. Ušetřený půl litru na 100km u auta za 400k opravdu neřeším.
Jinak motor co máš ty 1,9 77kW jsem měl v Octavii 2 a horší motor jsem nikdy neměl.
Na co je mi nízká spotřeba když za to nejede a když za to dám vlek, tak to je úplnej konec.
Co se týče spotřeby, mám 2,0 110kW s DSG a mám 6,5 dlouhodobě, ale mám tam hodně města.
Zrovna v pátek jsem jel Česká Lípa- Štěchovice. v Praze jedeš furt 80, dálnici na Boleslav tempomat 150, na normální silnici 105. Spotřeba na této trase asi 270km byla 5,3 a to jsem se vůbec nesnažil. Protože když má.clovek takové auto tak se chce svézt. Ušetřený půl litru na 100km u auta za 400k opravdu neřeším.
Jinak motor co máš ty 1,9 77kW jsem měl v Octavii 2 a horší motor jsem nikdy neměl.
Na co je mi nízká spotřeba když za to nejede a když za to dám vlek, tak to je úplnej konec.
-
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 19.03.2012 23:55
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Dekuji za nazory. Zda auto jede nebo nejede je silne subjektivni zalezitost (auto nema pro zabavu ani nahoneni ega, ale pro premisteni z bodu a do bodu b). Krome toho jsem ridil model s P90D a mohu zodpoovedne rici, ze zadny passat nejede, to je proste fakt.
Ohledne spotreby: pokud by to byl 0.5l, tak to neresim, ale podle ohlasu lidi to bude spise litr, mozna litr a pul. Dalsi vec je cena, 1.6 se prodava minimalne o 50tis levneji, casto jeste o vic.
Co me opravdu zajima je spolehlivost toho motoru.
Ohledne spotreby: pokud by to byl 0.5l, tak to neresim, ale podle ohlasu lidi to bude spise litr, mozna litr a pul. Dalsi vec je cena, 1.6 se prodava minimalne o 50tis levneji, casto jeste o vic.
Co me opravdu zajima je spolehlivost toho motoru.
Passat 3C Variant 1.9TDi Bluemotion Mocca
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Ještě sorry mimo, ale s tou cenou je to dvousečné. Protože levně koupíš a pak budeš blbě prodávat.
A druhá věc je že výběr 88kW bude mizerný...
Spolehlivost asi bude normální jako byla u 77kW 1,6TDi, alebi v Německu je těchto motorů málo, takže výběr bude mizerný...
A druhá věc je že výběr 88kW bude mizerný...
Spolehlivost asi bude normální jako byla u 77kW 1,6TDi, alebi v Německu je těchto motorů málo, takže výběr bude mizerný...
-
- Řidič
- Příspěvky: 78
- Registrován: 27.11.2018 18:24
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Zdravím, ještě jedna věc.: Velký těžký auto a prostě samotný jeho rozjezd si žádá o něco víc plynu, víc otáček a to má vliv na opotřebení a častější řazení i na převodovku. Tedy pokud to auto bude jezdit po táhlých rovinkách, tak určitě bude mít nižší spotřebu. Pokud bude stát s běžícím motorem na křižovatkách (start-stop off jako většina ostatních), také bude mít menší spotřebu. Ale jakmile bude jezdit naložené, kopcovitý terén, rozjíždětse, zrychlovat tak bude mít spotřebu víceméně stejnou, ale opotřebení větší. Dokonce pojišťovny hodnotí amortizaci vozu podle obsahu motoru - stejné auto s menším motorem se rychleji spotřebovává a myslím, že v tom kW ani roli nehrajou.
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Jednou větou, jestli chceš TDI, asi víš proč, a jestli chceš 1.6, asi z důvodu pořizovačky, pokud nemáš dálniční známku, běž do toho.
Podrobněji.Nehodí se čistě do města, tam TSI. TDI potřebuje delší trasy, ideálně garáž pro omezení studených startů a nebo nezávislý bufík.
Nehodí se na dálnice, tam silnější motor. Dálnice jen výjmečně, s malou zátěží, pomalu, jinak spotřeba bude vyšší než u 2.0 TDI bohužel, logicky.
Totéž kopcovitý terén, zátěž více osob, tažné atd, tam všude spotřeba nebude dobrá.
Mimo město a město, né krátké popojížďky, na jízdu 50/90 dle předpisů, poloprázdné auto, rovinatý terén, tam bude ten motor ideální volba a dosáhne nejnižší spotřeby i životnosti při malé zátěži a dokonalém servisu. PS, díky reálné situaci, v CZ je kopcovitý terén a nelze jezdit plynule, stále brzdíš a zrychluješ, je reálně často s podivem 2.0TDI reálně úspornější a nemusíš se o to snažit, jen jedeš dle podmínek. 1.6TDI může být ještě úspornější, ale reálně se o to budeš muset snažit.
Není kam spěchat, všude kolony, stavby, omezení, hustý provoz, pro klidné řidiče proč ne, přesně toto je cílová skupina.
Počet ventilů 16
Točivý moment 250 Nm
Točivý moment 3500 ot/min
Výkon 88 kW
Výkon 120 koní
Výkon 4000 otáčky/min
Maximální rychlost 206 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
Rok 14-16 je bez adBlue, rok 17 a novější má AdBlue.
Modely s AdBlue mají udávanou nepatrně nižší papírovou spotřebu, je potřeba méně energie na čištění DPF a část jí zajistí samotné AdBlue, tudíž by spotřeba měla být nepatně nižší, papírově o 0.3L, reálně záleží na provozu.
Podrobněji.Nehodí se čistě do města, tam TSI. TDI potřebuje delší trasy, ideálně garáž pro omezení studených startů a nebo nezávislý bufík.
Nehodí se na dálnice, tam silnější motor. Dálnice jen výjmečně, s malou zátěží, pomalu, jinak spotřeba bude vyšší než u 2.0 TDI bohužel, logicky.
Totéž kopcovitý terén, zátěž více osob, tažné atd, tam všude spotřeba nebude dobrá.
Mimo město a město, né krátké popojížďky, na jízdu 50/90 dle předpisů, poloprázdné auto, rovinatý terén, tam bude ten motor ideální volba a dosáhne nejnižší spotřeby i životnosti při malé zátěži a dokonalém servisu. PS, díky reálné situaci, v CZ je kopcovitý terén a nelze jezdit plynule, stále brzdíš a zrychluješ, je reálně často s podivem 2.0TDI reálně úspornější a nemusíš se o to snažit, jen jedeš dle podmínek. 1.6TDI může být ještě úspornější, ale reálně se o to budeš muset snažit.
Není kam spěchat, všude kolony, stavby, omezení, hustý provoz, pro klidné řidiče proč ne, přesně toto je cílová skupina.
Počet ventilů 16
Točivý moment 250 Nm
Točivý moment 3500 ot/min
Výkon 88 kW
Výkon 120 koní
Výkon 4000 otáčky/min
Maximální rychlost 206 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,8 s
Rok 14-16 je bez adBlue, rok 17 a novější má AdBlue.
Modely s AdBlue mají udávanou nepatrně nižší papírovou spotřebu, je potřeba méně energie na čištění DPF a část jí zajistí samotné AdBlue, tudíž by spotřeba měla být nepatně nižší, papírově o 0.3L, reálně záleží na provozu.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- denis.82
- VWjunior
- Příspěvky: 1701
- Registrován: 29.01.2012 12:16
- Bydliště: Zlín
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Kopcovity teren s motorem 1,6TDI v B8:
- predjizdeni s prazdnym autem = ruska ruleta
- predjizdeni s nalozenym autem = sci-fi
Celkovy pozitek z jizdy - utrpeni, clovek ani nevi, jestli ma zaradit 2,3,4,5 stupen, aby to vudec nejak jelo...)
Spotreba +- jako 2.0TDI.
Tento motor uz jen diky nutnosti neustaleho vytaceni zdaleka nevydrzi to co dvoulitr.
Jedina vyhoda je nizka porizovaci cena (ale pote nasledna temer neprodejnost).
- predjizdeni s prazdnym autem = ruska ruleta
- predjizdeni s nalozenym autem = sci-fi
Celkovy pozitek z jizdy - utrpeni, clovek ani nevi, jestli ma zaradit 2,3,4,5 stupen, aby to vudec nejak jelo...)
Spotreba +- jako 2.0TDI.
Tento motor uz jen diky nutnosti neustaleho vytaceni zdaleka nevydrzi to co dvoulitr.
Jedina vyhoda je nizka porizovaci cena (ale pote nasledna temer neprodejnost).
RS6 Performance 445kw
-
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 19.03.2012 23:55
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Panove,
pardon, ale zejmena nekere vase prispevky jsou opravdu komicke. To auto ma 88kW a 0-100kmh 10.8s, to jeste pred par lety byly nadstandardni hodnoty beznych aut, i dnes to stale neni zadna ostuda, kdyz to vezmu pres prumer aut ktera se prodavaji ve vsech cenovych relacich.
Jak jsem psal, mam nyni 1.9Tdi 77kW v 3C 2008 bluemotion (specialni usporna snizena verze s dlouhymi prevody) a jezdi to uplne normalne, dlouhodba spotreba 5.2l. Jezdim obvykle o neco rychleji nez ostatni ridici, brzdou provozu rozhodne nejsem.
Ohledne spotreby, koukam opet na verzi bluemotion (neplest s bluemotion technology, coz jsou vsechny), tedy 1.6TDi 88kW s 95g CO2/km, coz je opet snizena verze klasicke 1.6 s delsimy prevody, udavana kombinovana spotreba je 3.7, tedy o pul litru mene nez bezna 1.6: https://www.autorevue.cz/volkswagen-pas ... -na-100-km" onclick="window.open(this.href);return false;
Ve vsech testech, ktere jsem nasel, maji realnou spotrebu pri bezne jizde pod 5 litru, coz jsem s dvoulitrem zatim nikde nevidel.
Minimalne co se teto verze tyka, jsou vase uvahy o vyssi spotrebe na dalnici nebo v komcich pouze teorii, praxe je jina a samozrejme ze to zere mene nez 2.0 se 110kW.
V tomto tedy problem nebude, jedine, o co my skutecne jde, je pripadna vyssi poruchovost tohoto agregatu.
pardon, ale zejmena nekere vase prispevky jsou opravdu komicke. To auto ma 88kW a 0-100kmh 10.8s, to jeste pred par lety byly nadstandardni hodnoty beznych aut, i dnes to stale neni zadna ostuda, kdyz to vezmu pres prumer aut ktera se prodavaji ve vsech cenovych relacich.
Jak jsem psal, mam nyni 1.9Tdi 77kW v 3C 2008 bluemotion (specialni usporna snizena verze s dlouhymi prevody) a jezdi to uplne normalne, dlouhodba spotreba 5.2l. Jezdim obvykle o neco rychleji nez ostatni ridici, brzdou provozu rozhodne nejsem.
Ohledne spotreby, koukam opet na verzi bluemotion (neplest s bluemotion technology, coz jsou vsechny), tedy 1.6TDi 88kW s 95g CO2/km, coz je opet snizena verze klasicke 1.6 s delsimy prevody, udavana kombinovana spotreba je 3.7, tedy o pul litru mene nez bezna 1.6: https://www.autorevue.cz/volkswagen-pas ... -na-100-km" onclick="window.open(this.href);return false;
Ve vsech testech, ktere jsem nasel, maji realnou spotrebu pri bezne jizde pod 5 litru, coz jsem s dvoulitrem zatim nikde nevidel.
Minimalne co se teto verze tyka, jsou vase uvahy o vyssi spotrebe na dalnici nebo v komcich pouze teorii, praxe je jina a samozrejme ze to zere mene nez 2.0 se 110kW.
V tomto tedy problem nebude, jedine, o co my skutecne jde, je pripadna vyssi poruchovost tohoto agregatu.
Passat 3C Variant 1.9TDi Bluemotion Mocca
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
V tom případě nechápu na co se tedy ptáš tady když jsi stejně rozhodnut, hlavně aby to jezdilo do 5 litrů. To já budu jezdit za 6, když mám na opici, musím mít na banány...
-
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 19.03.2012 23:55
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Ano, zrejme to pisi nejak nesrozumitelne: slo mi zejmena o zkusenosti se spolehlivosti techto motoru, napsal jsem to bohuzel jen asi 3x.
Ohledne opice a bananu: jak jste prisel na to, ze moji hlavni motivaci jsou finance? Levnejsi provoz je vitanym, ale zdaleka nikoli hlavni duvod pro muj vyber.
Ohledne opice a bananu: jak jste prisel na to, ze moji hlavni motivaci jsou finance? Levnejsi provoz je vitanym, ale zdaleka nikoli hlavni duvod pro muj vyber.
Passat 3C Variant 1.9TDi Bluemotion Mocca
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Tady někdo dělá jak kdyby 110 kW motor byl kdo ví jaký dravec Jako pardon, ale 110 kW opravdu nejede o nic lépe než tento motor. Je také ideální na jízdu mezi městy, ale jízdu po dálnicích zvládá úplně stejně jako 88 kW verze. Jo má o sekundu nebo dvě delší akceleraci na 100km/h, ale ani od jednée verze člověk nemůže čekat zázraky.
Motory jsou plně dostačující, ne každý potřebuje předjíždět na okreskach a zrychlit tak na 150km/h, aby předjel. Taktéž málokdo tahá v Passatu za autem vlek plný pytlů cementu nebo vápna
Pokud se tedy chcete dohadovat nad pružnější jízdou, tak je potřeba zvolit 140 nebo 176 kW variantu
Ale i tyto slabší verze bohatě stačí pro běžnoi jízdu a zase se dají sehnat za pěkné peníze, protože jdou rychle dolů oproti 140 a 176 kW, kterých je méně.
Jinak do města se nehodí žádný motor, ať je to TSI nebo TDI, časté starty nedělají žádnému motoru dobře. To už by člověk musel jezdit MHD a veřejnou dopravou, když chce napsat tohle...
Motory jsou plně dostačující, ne každý potřebuje předjíždět na okreskach a zrychlit tak na 150km/h, aby předjel. Taktéž málokdo tahá v Passatu za autem vlek plný pytlů cementu nebo vápna
Pokud se tedy chcete dohadovat nad pružnější jízdou, tak je potřeba zvolit 140 nebo 176 kW variantu
Ale i tyto slabší verze bohatě stačí pro běžnoi jízdu a zase se dají sehnat za pěkné peníze, protože jdou rychle dolů oproti 140 a 176 kW, kterých je méně.
Jinak do města se nehodí žádný motor, ať je to TSI nebo TDI, časté starty nedělají žádnému motoru dobře. To už by člověk musel jezdit MHD a veřejnou dopravou, když chce napsat tohle...
-
- Řidič
- Příspěvky: 61
- Registrován: 19.03.2012 23:55
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
JirkaVys: diky
jen pro zajimavost: zda se, ze ta usporna bluemotion verze je postavena je stupe vybavy a delalal se i pro 2.0 110kW, kombinovana spotreba je udavana 3.9 (vs 3.7 u 1.6), coz me docela laka.
mimochodem, passat bluemotion 1.6 v B7 je drzitelem svetoveho rekordu v ujete vzdalenosti na jednu nadrz: http://www.guinnessworldrecords.com/wor ... uel-range-(standard" onclick="window.open(this.href);return false;)
jen pro zajimavost: zda se, ze ta usporna bluemotion verze je postavena je stupe vybavy a delalal se i pro 2.0 110kW, kombinovana spotreba je udavana 3.9 (vs 3.7 u 1.6), coz me docela laka.
mimochodem, passat bluemotion 1.6 v B7 je drzitelem svetoveho rekordu v ujete vzdalenosti na jednu nadrz: http://www.guinnessworldrecords.com/wor ... uel-range-(standard" onclick="window.open(this.href);return false;)
Passat 3C Variant 1.9TDi Bluemotion Mocca
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Walkeer píše:spotreba je udavana 3.7 u 1.6
Já už po tom, co jsem zjistil, že Lupo 3L žere sice 3L, ale jízdou po rovině asi rychlostí 70kmh a nesmí foukat.
Jezdí na dojezdových galuskách, nemá servo, a nemá nic a pozor teď reálná spotřeba:
Když jezdíš svižně, kopce, klasika, tak žere tolik, co Octavia 103kW, tak mám ověřeno, že to je princip využití "ideálních podmínek" (tj grafy převodových poměrů, grafy výkonových křivek průběhu krouťáku, výkonu, ideální otáčky, jízdní odpory atd) a platí pro všechny vozy a motory.
Jestli budeš jezdit tak, jak je pro ten motor ideální, tak budeš mít rekordy ve spotřebě. Ale je to tak úzké spektrum využití, že je problém toho dosahovat a je tím užší, čím menší motor zvolíš.
Hlavně, kolik najezdíš za rok?
Na vlastnictví vozu, který stojí stovky tisíc korun jen pořizovačka, a desítky tisíc provoz ročně bez paliva, má spotřeba samotná, při běžné porci ujetých km, tedy pokud nejsou vysoké, ten nejnižší vliv. Palivo představuje nejnižší výdaje.
Garančka, olejový servis, prohlídky, hodinovka, díly, některé velmi drahé, převodovka, motor, pokles hodnoty, havarijko nebo pojistka na zcizení to jsou markantní úlety, desetitisíce až statisíce kč ročně.
Jestli jezdíš za 9L Naturalu nebo 8L nafty je šumafuk, a i když budeš jezdit pod 6 tak ušetříš ročně kolik??? Pár drobných!!! To bys musel jezdit 40-80tis km ročně aby měl smysl řešit spotřebu.
Důležitější je hlídat hladinu oleje, servisní intervaly, kvalitu servisu atd, možná i cenu dílů, tam se dá šetřit mnohem více, než na palivu.
To palivo zejména potřebuješ pořizovat to nejlepší a nejdražší né nějaký levný maras to je zase kolečko k úletu za servis v řádech desetitisíců až statisíců pro to, že levné palivo stálo o 150kč na nádrži méně
Myslím, že je zřejmé, že tu spotřebu je dobré brát v potaz, ale okrajově, aby to jako Escalade nebralo 25L. Jestli to žere 4 nebo 6 či 6 nebo 8 je fakt pro bězné ježdění fuk.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Pěkně napsáno, jen bych ještě dodal, že na dílech šetřit vůbec nemá smysl...popravíš celé auto. Výkon se dá i upravit, ale nikdy to nepojede jako 2.0. 1.6 jede uspokojivě tak max v krátkém Golfu. Motory jsou spolehlivé cca oba, ale 1.6 bude permanentně více namáhaná, tudíž je vyšší pravděpodobnost případných poruch. Pokud je však dobrá nabídka, a má málo najeto, proč ne.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkusenosti s motorem 1.6TDi 88kW
Nemyslel jsem omezit objem servisovaných dílů, ale znát přestřelené ceny, třeba VW olej 1L v autorizáku stojí to, co mimo autorizák dáš za 4L totožného oleje VW 400% rozdíl na jedné položce není málo.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"