DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

3G5 / 3G2 2014 - 201.
hampejz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 05.04.2009 15:13

DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od hampejz »

Nenašel jsem, tak bych rád k tomu udělal téma:
- jde přes diagnostiku zkontrolovat stav - pokud ano, prosím návod
- Jde přes diagnostiku pustit vypalování? Pokud ano, prosím návod a časovou náročnost
- Jiné důležité informace
- Již nějakou dobu je možné DPF vyprat (Cca 5 tis). Má to cenu, kdy a jak moc to prodlouží životnost

čas letí a brzy to budeme řešit všichni. Pokud by mi někdo poradil první dva body budu rád za info do pondělka, kdy jdu na servis

Uživatelský avatar
Ergo
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1259
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Ergo »

Zkontrolovat stav:
- VAG/VCDS - 01 Motor - Rozšířené měření a tam si najít tyto kanály.
Přílohy
DPF.jpg

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

nucena regenerace: https://youtu.be/lTPbN21ytEA?t=107" onclick="window.open(this.href);return false;, ale nejsem si uplne jistej, jestli nemusi byt smazany vsecky chyby z motoru... regenerace se pustila hned po zadani kodu, takze na to pripadne byt pripraven a hned vyjet, nebo spoustet idealne za jizdy... po dobu regenerace na BLS motoru svitila ikona filtru, jak je to u CR sem este nevidel...

na BLS sme filtr nechavali cistit a prej je to tak max jednou, mooozna 2×, pak uz je filtr uplne KO... nicmene alspon podle diag cisteni pomohlo a o neco se prodlouzil interval regenerace, cidla se tenkrat nemenily, jen se cistilo a diag... u CR zase zkusenost zadnou nemam, ale vzhledem k cene nahradniho dilu bych spis asi sel do novyho filtru, nez cistit... pry by filtr na CR mel vydrzet bez problemu alspon do 300 tis... pokud ne, je chyba pravdepodobne nekde jinde, nez ve filtru
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
matrose
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 22.05.2012 10:06

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od matrose »

Ja používám OBD2 android, ukazuje kdy byl filtr naposled vypalený, je to cca kazdych 350km.Mam to jen tak pro info. Pri dálničních km filtr vydrží bez problemu k 300 tis km a nevim o něm, aspoň my jsme nikdy neměli problém u firemních aut. Manželka ma B8 a jezdi hlavne mesto a popojizdky, tady je to horší, co týden ji nuťí udelat jizdu ca 20km a vypalovat dokud nezhasne kontrolka Dpf

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

problemem je nedokoncena / nedokoncovana regenerace :-(

CRka by uz mely regenerovat i pri nizkych rychlostech, ci pri stani
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

hampejz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 240
Registrován: 05.04.2009 15:13

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od hampejz »

Počítám, že mám CR. Při stání se neukončí vypaluje dál. Dokonce myslím, že ani nevidím, žádné ikony na displeji (ale mám displej místo budíků a část displeje nevidím, jelikož mi ho kryje věnec volantu - tohle nedomysleli :( ).

Pro řízené vypalování se musí jet? Nedá se zpustit na místě? Jinak zajímavé postřehy. Díky

djgas
Řidič
Řidič
Příspěvky: 145
Registrován: 13.01.2013 17:31
Bydliště: Královohradecko

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od djgas »

matrose píše:Ja používám OBD2 android, ukazuje kdy byl filtr naposled vypalený, je to cca kazdych 350km.Mam to jen tak pro info. Pri dálničních km filtr vydrží bez problemu k 300 tis km a nevim o něm, aspoň my jsme nikdy neměli problém u firemních aut. Manželka ma B8 a jezdi hlavne mesto a popojizdky, tady je to horší, co týden ji nuťí udelat jizdu ca 20km a vypalovat dokud nezhasne kontrolka Dpf
Škoda ze něco podobného není na platformy apple nebo alespoň se mi nepodařilo vygooglit...
VW Multivan T5GP 2,0 biTdi 132kW, DSG, 4 motion

Janchi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 26.02.2019 21:53

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Janchi »

Mám OBDeleven. Tie parametre su presne ako tuna v druhom prispevku. Nútená regenerace sa v OBDeleven odošle, budíky zobrazia chybu DPF a v momente kedy nastanú požadované podmienky sa pustí regenerace po regeneraci hned kontrolka zhasne (nie je treba ani reštart). Na B8 som ešte neskúšal ale takto som to robil na iných vw autách.

Ked budem mať čas môžem nascreenovať. Inak OBDeleven je vyborný nástroj za tú cenu.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

ja mel teda zkusenost, alespon na tom BLS, ze regenerace prave po zadani kodu zacala vicemene hned po nastartovani... zadne podminky se plnit nemusely... u tech novejsich motoru se da regenereovat i na miste (takze se po zadani kodu a nastartovani spusti taky hned a hned vypaluje (zvysene otacky, ventilatory, kovovej smrad)), ale pry (ale uz mi i kdekdo rikal, ze je to nesmysl) se muze stat, ze se roztavi plasty kolem vyfuku (naraznik apod.)

o indikaci vypalovani na beznem displayi sem este nikde neslysel, muselo by se to asi upravit SW... nemel by asi ale byt problem vytahnout diodu nekde bokem mimo budiky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
Tomrle
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 16.04.2019 14:05
Bydliště: Praha/Budějovice

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Tomrle »

Ahoj, dá se přes nějakou aplikaci v Androidu vynutit čištění/regenerace?
Nemám VCDS, ale OBD II a apku VAG DPF > viz screen.

Jsme na 87 % a rád bych to pročistil a popravdě nevím jak, aby hodnota soot mass a oil ash residue klesla.

Dá se regenerace spustit i při stání s vyššími otáčkami, nebo musím vyjet a držet rychlos minimálně nad 60 km/h?

Díky!
Přílohy
IMG-5045.JPG
VW Golf VII Variant 1.6 TDI Comfortline, 2014, 140 hp

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od r@pid »

Oil ash residue nevycistis nijako. Po dosiahnuti limitnej hodnoty bude filter na vymenu.

Soot sa ti regeneraciou odstranuje, ale nespalitelny kusok je prave ten oil ash ktory pribudajucimi km narasta.

Uživatelský avatar
Tomrle
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 16.04.2019 14:05
Bydliště: Praha/Budějovice

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Tomrle »

díky za rychlou reakci.

Těch 54% je hodnota ke vztahu ke cca 180 tis. km adekvátní?

Ještě k té regeneraci - dá se tedy nějak vynutit? Protože v tom druhém poli regen. duration mám 0 minut.
VW Golf VII Variant 1.6 TDI Comfortline, 2014, 140 hp

Uživatelský avatar
r@pid
Pilot
Pilot
Příspěvky: 713
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od r@pid »

Nedavno som nacital na jednej Rapidke 1.6 TDI (prevazne dialnica) cca 20g pri cca 90tkm. Filtre vydrzia cca do 80g. Zalezi na style jazdy.

Preco chces robit regen ked auto to same robi kazdych X00 km?

Momentalne viem o jedinej Android appke co dokaze vynutit: "OBD11" alebo najdes aj pod "OBD eleven"

Ale netusim ktore motory su podporovane.

A ak sa to nezmenilo, vyzaduje ich originalny adapter.

Uživatelský avatar
Tomrle
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 16.04.2019 14:05
Bydliště: Praha/Budějovice

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od Tomrle »

U ODB11 musí být stále originál, co sem koukal.

U tý regenerace sem si nebyl jistej, že se to provádí samo, vzhledem k tomu, že trvání bylo naposledy 0 minut.

Na fóru škoda nebo i tady lidi píšou, že se dělá zhruba po 300km v průběhu jízdy, když se všechno dostatečně zahřeje - ale takový nájezdy nemám. maximálně 180 km.

Budu to průběžně sledovat až se to bude chýlit ke stovce, pak to znovu projedu a uvidím, zda se to provedlo.

Díky!
VW Golf VII Variant 1.6 TDI Comfortline, 2014, 140 hp

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF filtr - stav, kontrola, nucené vypalování, čištění

Příspěvek od kubisz »

km pro regeneraci se scitaji postupnou jizdou, takze neni nutny jet v kuse 300 km ;-) pokud by byl problem, tak se regenerace vynuti rozsvicenim diody na budicich (oranzovy filtr) a pak uz je nutny "najet na dalnici" a nechat to vypalit... pokud se nesplni, tak pak vynuti servis / diagnostika, jinak se nejede dal...

na CR (cili motor u B8) by se regenerace mela nechat poznat roztocenymi vetraky, otackami kolem 1 tis. / min a takovym kovovym smradem z vyfuku... v tu chvili je vhodne regeneraci neprerusovat a nechat dojet (otacku muzou spadnout az po lehkem pridani plynu) a muze probihat i na miste, ale je lepsi regenerovat jizdou, v zatahu...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“