KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
-
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 01.06.2018 20:14
- Bydliště: Havířov
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
tak nakonec jsem nechal prodloužit tu hadici, sedlo to krasně žádné namáhaní ani pnutí. po tlakové zkoušce bez uniku.
Seat Alhambra 2004 TDI 96kw je jasná volba !! VW Golf 4 SDI
na prodej olej original VW se slevou od 990kč do 1090kč 5L
na prodej olej original VW se slevou od 990kč do 1090kč 5L
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 12.09.2017 20:49
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Ahoj, zjistil sem že mi někde uniká klima nejspíše trhlinka ve výměníku. Klimu vůbec nepoužívám, nedělá mi to dobře takže mám climatronic nastavený furt na ECON. Musím tedy řešit opravu klimatizace nebo jí prostě můžu nechat celou vytéct a vykašlat se na to?? Co vše se může stát pokud to opravovat nebudu ??
-
- Pilot
- Příspěvky: 716
- Registrován: 21.06.2016 09:24
- Bydliště: Nový Jičín
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Pokud je někde trhlina, tak chladivo stejně uniklo a kompresor se nespustí (tlakový snímač detekuje nízký tlak a ŘJ nespustí kompresor - ochrana proti zadření).
Není nutno nic řešit. Jen při prodeji to snižuje cenu, pokud klima nejede.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
Není nutno nic řešit. Jen při prodeji to snižuje cenu, pokud klima nejede.
Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA FABIA III 1.0MPI 55kW / Hatchback / výbava JOY / Quartz Metallic (MY2016)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.02.2018 13:16
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
V létě jsem řešil klimu na Alhambře 1999 tdi 81kw a po několika tlakování, několika plnění a přejití elektroinstalace se ji povedlo dát tak nějak do chodu, ale ted když jsem měnil termostat tak jsem si všiml barviva na kompresou a po přesvícení UV světlem je opravdu unik na kompresoru někde pod spojkou. Je tam nějaké víčko které pujde asi sundat, neřešil to někdo jestli se tam něchá vyměnit těsnění jestli tam je nějaké gufero nebo O kroužek
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Zdravím kolegy. U svého auta teď také řeším problém s klimou. Po výměně kompresoru klima fungovala cca 5 měsíců, teď nastal pomalý útlum až do nefunkčnosti. Byl jsem u několika chlaďařů, než jsem se dostal k jednomu šikovnému, který mi zřejmě teď dokázal velmi dobře poradit a pomoci. Zřejmě bylo v systému více oleje, než mělo být. Po jeho zásahu, kdy odsál úplně vše i s olejem a dal vše nové, zatím vše funguje. Když jsem k němu přijel, tak vysoký tlak byl opravdu vysoký - 33 bar a to opravdu byl. Trubky horké. Polil studenou vodou chladič a hned se vše zlepšilo. Zkusil chladič vyčistit, vyfoukat. Hrál si s tím cca 3 hodiny. Ale teď jedna moje myšlenka a zároveň otázka a to asi na Jožku. Při testování klimy jsme zjistili, že při volnoběhu kompresor běží bez problémů, ale při otáčkách nad 2000 se vypíná a při poklesu otáček se zase spustí. Při jízdě to nedělá (poznal bych to změnou teploty a vlhkosti vzduchu co jde do auta). Já si myslím, že to je ochrana automobilu před přehřátím motoru při stání vozidla, aby se nepřehřál motor, řídící jednotka vše nezbytné vypne. Jožko, co myslíš? A ostatní? Je to Sharan 2008 BRT.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Připomíná mi to moje příznaky - klimakompresor se za chodu stále zapínal, vypínal, zapínal, vypínal, … Příčinou byl přicpaný "vysoušeč", tj. jak se spustil kompresor, tak vzrostl tlak a ochrana ho vypla. Tlak poklesl, kompresor zapnul, … Následovala výměna vysoušeče a klid.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Taky jsem si to myslel, ale dělá to i po výměně chladiče se sušičem. Klima při jízdě v jakýchkoliv otáčkách a při stání do cca 1700 - 2000 otáček/minutu běží úplně v pohodě. Ale při stání a zvýšení otáček se kompresor vypne. Po poklesu otáček se zase zapne. Tlaky jsou OK. Když to vezmu z druhé strany, jakmile jde teplota za jízdy vody nahoru, auto automaticky vypíná vše, co zbytečně zatěžuje motor, tak proč by to nedělalo při stání? I když je teplota vody ještě v normě? Je to motor BRT s močovinou 103 kW 2008.
-
- Řidič
- Příspěvky: 162
- Registrován: 24.06.2012 20:35
- Bydliště: Olomócko
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Ahoj , taky dlouhodobě řeším obdobný problém jako Bodyvlk ... identické auto - Sharan 2.0 TDI 103 Kw - BRT - tím dlouhodobě myslím cca 2 roky , protože práce mi nedovoluje auto odstavit anebo to dořešit úplně . Já vyměnil vysoušeč , ventily , chladič , kompresor .... v loňském roce to bylo nekonečné rozebírání , napouštění / vypouštění ...únik nezjištěn a pořád to tlakovalo .
Teď mám dvě malé děti a Sharana potřebuju dát manželce , tak to musím dořešit ...
Teď mám dvě malé děti a Sharana potřebuju dát manželce , tak to musím dořešit ...
Elektroerozivní obrábění , frézování , soustružení a tak dále ...
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Ještě jsem v současné době zjistil, že odkapává voda střídavě z předního nebo zadního výparníku, ale ne z obou najednou. Netuším, kde se trubky větví, nebo kudy vedou. Nemá někdo schéma z Etky? Přes NTB jsem zjistil, že opravdu vypíná kompresor při stání na místě a zvýšení otáček na cca 1800/min. Při jízdě i velmi pomalé to nedělá. Klima potřebuje signál od ŘJ, že auto jede.
- dejdar
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - západ
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Zadní trubky odbočují v motorovém prostoru před spolujezdcem. Před mezistěnou je odbočka, zadní trubky pak jdou okolo mezistěny před řidiče a tam jdou pod auto a dozadu.
Jinak v měřených hodnotách myslím, že motorové jednotky je vidět požadavek klimakompresoru a jeho stav. Tam by mělo být vidět proč ho jednotka vypla.
Jinak v měřených hodnotách myslím, že motorové jednotky je vidět požadavek klimakompresoru a jeho stav. Tam by mělo být vidět proč ho jednotka vypla.
Sharan II 2006 + Tabbert Rossini
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Já to sledoval přímo v řídící jednotce klimatronicu. Tam, pokud je auto v pohybu, zůstává kompresor puštěný, jakmile zastavím, ve vyšších otáčkách se vypne. Juknu ještě do motorové řídící jednotky. Nevíš v jaké skupině to najdu?
- dejdar
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - západ
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Tak se omlouvám je to v climatronicu skupina 8, pole 3.
Sharan II 2006 + Tabbert Rossini
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Tam jsem to sledoval. Ale právě mi to ukazovalo, že to vypíná pouze při stání. Ještě na to kouknu. Díky.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Znovu jsem auto napíchl na VAG. Ve skupině 8 jsou při volnoběhu tyto údaje: ON ON 0,0 N/A, při zvýšení otáček a vypnutí klimy se údaje změní na toto: OF ON 16,0 N/A. Dokáže mi někdo vysvětlit, co to znamená? Díky. Jde mi o tu změnu z 0,0 na 16,0. A když přepnu na ECON, tak jsou údaje tyto: OFF OFF 6,0 N/A. Díky za pomoc.
- dejdar
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - západ
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Pokud najedeš kurzorem na to 3.pole, otevře se ti bublina s popisem těch čísel.
0 = kompresor běží
6 = kompresor odpojen kvůli ECON
16 = si z hlavy myslím, že je nějaká chyba
12 = kompresor odpojen kvůli požadavku ECU
......
0 = kompresor běží
6 = kompresor odpojen kvůli ECON
16 = si z hlavy myslím, že je nějaká chyba
12 = kompresor odpojen kvůli požadavku ECU
......
Sharan II 2006 + Tabbert Rossini
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...