Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Návody, rady, zkušenosti...

Moderátor: standokan

Odpovědět
Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od Alad1n »

Jsem v koncích a nevím jak dále... Problém trvá už od koupě vozu. Jedná se o Passat b5, 1.8t,AEB. Při pouze otočeném klíči v zapalování to běží v pohodě. Načtu jakoukoliv jednotku, vymažu chyby, nastavím klapku a vše co při zhasnutém motoru lze. Ale když nastartuji, tak to přestane komunikovat. Vypnu motor a musím pak odpojit a připojit kabel, abych se do toho zase dostal aspoň při otočeném klíči. Sestavu na které se o to pokouším jsem zkoušel na dalších dvou vozech stejného stáří, jeden z toho byl dokonce taky passat b5 a nebyl problém. Proměřoval a porovnával jsem i zásuvky v těchto dvou vozech a hodnoty byly stejné jako u mne. Zatím jsem zkoušel odpojovat jednotky ABS, Climatronic, dodělávaný centrál,neorigo rádio a také beze změny. Nesetkal se někdo z Vás s tímto problémem? Budu moc rád za jakoukoliv radu...

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od majrek001 »

radio máš neorigo? pokud ano zkus ho odpojit
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od Alad1n »

Jo to bylo hned první co jsem udělal, ostatně jsem to napsal i do toho textu...
Ale z mých zkušeností to dělá asi tak jedno rádio z pěti, mě osobně se to ještě nestalo...

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od majrek001 »

nejde o radio, ale o špatné zapojení jinak to dělá prakticky každé bez redukce - jelikož výstup napájení na anténu bývá na pinu co má origo rádio diagnostiku

a měřil jsi jestli tam jde napájení do zásuvky i na nastartovaném autě na pinu 16?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od Alad1n »

Jo napětí jsem měřil, hodnoty byly stejné jako u aut na kterých mi diagnostika fungovala bez problému.
No s tím zapojením toho rádia, který pin je u origa ta diagnostika? Zkusím to tam trochu více prolézt, jestli nekdo nezprasil ten svazek za kostkou...

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od majrek001 »

je to pin 3 na napájecím konektoru
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od FandaTDI »

Na tohle by byl možná lepší osciloskop, ale co takhle rušení např. od altíku? Popř. aspoň to napájení obd zásuvky proměřit/porovnat s referenčním napětím/kostrou jinde... Není něco napojenýho ke kabeláži k obd? Nemáš tam čirou náhodou třeba plyn? ...

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od motorpower »

Taky ještě vyjasnit zda i při zapnutém zapalování, či opravdu až po nastartování. Rádio by bylo při sepnuté +15 a plyn až po startu. Jinak se diagnostikuje u plynařů, či je potřeba odpojit by-pass plyn. Vyřadit plyn.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Při nastartovaném motoru nefunguje diagnostika

Příspěvek od Alad1n »

Byl bych sem napsal dříve, ale byl jsem tak nějak pracovně vytížen... Ne na plyn to nemám. A jak jsem psal, problém je až po nastarování motoru. Sekne se to a vyhodí to něco v tom smyslu že byla přerušena komunikace a když se chci opětovně spojit při vypnutém motoru musím vytáhnout a znovu zapojit buď konektor ze zásuvky, nebo usb z noťasu. Odpojoval jsem i jednotky, jako klimatizace, abs a pojistku z dodělávané dálky. Chci to rozdělat trochu více a podívat se jak a kam je ta dálka vedená a ukostřená. Jediné kam jsem vůbec nedošel je komfortka, mám to v plánu, ale myslím že tudy cesta taky nevede. Pro jistotu jsem kontroloval i svazek za rádiem, zda to tam někdo nedoprasil, ale to k-linky nikdo nehrabal. Ale jedna věc je mi divná, doufám že mě teď pochopíte... Když jsem proměřoval tu diagnostickou zásuvku, zkusil jsem si vzít kostru z euro kostky k rádiu a hodnota se změnila v zápornou, čili tam nebylo nějakých cca. 12 v, ale - 12. Nejsem elektrikář, a tady těm věcem moc neruzumím, ale přijde mi to divné.

Odpovědět

Zpět na „VAG & ETKA & ChipTuning“