ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
- lapaja
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sevwer
- Kontaktovat uživatele:
To Marek : jj díky a jestli budeš vědět odpovědět na dieselpower budu ti vděčný
To Patper : baterka je tam co jsem to koupil. když jsem to měřil tak altík dobíjí kolik má.Třeba jsem nechal otevřený zadní dveře(světla uvnitř svítila),zároveň jsem dělal ty stěrače a už jsem nenastartoval. To bude asi baterkou ne?
To Patper : baterka je tam co jsem to koupil. když jsem to měřil tak altík dobíjí kolik má.Třeba jsem nechal otevřený zadní dveře(světla uvnitř svítila),zároveň jsem dělal ty stěrače a už jsem nenastartoval. To bude asi baterkou ne?
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Já měl kdysi Spartaka a v kufru jsem vozil 160Ah z tanku. Jak píše dolcett. Nebyl problém popojíždět na startér. V Sharanu mám 74 Ah Bosh, bezúdržbová. Tam se ani nedá dolít destilka. vše je zalepené. Ani se nemusí. První jsem měl v Seatu a vydržela 4 roky při každodenní frekvenci startování okolo 50 startů (rozvoz). Jinou bych už ani nechtěl. Snad jedině gelovou, až bude trochu přijatelnější cena.
- lapaja
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Sevwer
- Kontaktovat uživatele:
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
"Pozor také na baterie tzv. celovápníkové, tedy baterie, které mají kladné i záporné desky s příměsí vápníku. Tyto baterie totiž vyžadují vyšší hodnotu dobíjecího napětí (většinou nad 14,6V). Toto napětí většina vozů nedodává. Baterie se tedy postupně vybíjí a obvykle do dvou let dojde k jejímu znehodnocení."
To je citace z tohoto odkazu, který doporučuji prostudovat: http://www.autobaterie.com/rady.php
To je citace z tohoto odkazu, který doporučuji prostudovat: http://www.autobaterie.com/rady.php
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Řekl bych že to co je psáno u vápníkové baterie není přesné, pokud jí nabíjím nižším napětím než je potřebné, pouze nedosáhnu nabití na plnou kapacitu. Na životnost by to nemělo mít vliv. Pokud dám do auta plně nabitou vápníkovou baterii její stupeň nabití se sice zmenšuje ale ustálí se na určitém procentu a tu už následně drží. To je stejné i u klasické baterie ani tu auto není schopno nabít na více než cca 85% kapacity.
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Tak aktuální ceny:
Měl jsem vyhlídnutou Varta blue dynamic 100Ah 4250Kč a nebo Akuma komfort 100Ah 3911Kč (Čábela Kolín). To je nejnižší co jsem našel ve značkových osvědčených baterkách.
Nakonec jsem jel kolem mototechny v Kostelci nad Orlicí a koupil mně nic neříkající značku STABAT 100Ah za 2850Kč. Prý výrobce desek je v Čechách stejně jen jeden. Tak jsem se ulakotil a čas ukáže.
Jinak píšu ale z jiného důvodu, a to ohledně dobíjení. Nevím jak u Vás, ale mně začne po nastartování dobíjet až když se alespoň jednou zvednou otáčky na cca 2.000 1/min. Pak už dobíjí i na volnoběh. Takže natočit studený motor v zimě a jít škrábat okna je na baterku pěknej záhul. (žhavení, vstřikování, nedej bože sedačky a okna ... všechno táhne jen baterka) Mám teď novou baterku a naprázdno má 12,7 V otevřu dveře a padá na 12,4 V (osvětlení) po startu postupně klesá a klesá až na 12V, stačí protočit motor a vyskočí na 14,3-14,4V. Po 15 km jízdy doleze na 14,6V (při zapnutém povinném svícení) a tam skončí.
Měl jsem vyhlídnutou Varta blue dynamic 100Ah 4250Kč a nebo Akuma komfort 100Ah 3911Kč (Čábela Kolín). To je nejnižší co jsem našel ve značkových osvědčených baterkách.
Nakonec jsem jel kolem mototechny v Kostelci nad Orlicí a koupil mně nic neříkající značku STABAT 100Ah za 2850Kč. Prý výrobce desek je v Čechách stejně jen jeden. Tak jsem se ulakotil a čas ukáže.
Jinak píšu ale z jiného důvodu, a to ohledně dobíjení. Nevím jak u Vás, ale mně začne po nastartování dobíjet až když se alespoň jednou zvednou otáčky na cca 2.000 1/min. Pak už dobíjí i na volnoběh. Takže natočit studený motor v zimě a jít škrábat okna je na baterku pěknej záhul. (žhavení, vstřikování, nedej bože sedačky a okna ... všechno táhne jen baterka) Mám teď novou baterku a naprázdno má 12,7 V otevřu dveře a padá na 12,4 V (osvětlení) po startu postupně klesá a klesá až na 12V, stačí protočit motor a vyskočí na 14,3-14,4V. Po 15 km jízdy doleze na 14,6V (při zapnutém povinném svícení) a tam skončí.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Tak to bude někde chyba zřejmě na regulátoru na alternátoru popřípadě vadné diody, protože mě nabíjí už na volnoběh a to napětí 14,6 V po ustálení bych řekl že je také vysoké, možná tam byla originál vápníková baterie, to už normální baterka plynuje a pokud bys jí takhle provozoval delší dobu tak minimálně vyvaříš vodu a budeš jí muset dolévat.
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Však mně taky nabíjí na volnoběh, ale až po prvním zvýšení otáček na 1800-2000 min. Schválně to zkus jen natočit, nešlapat na plyn a změřit napětí. Jinak baterku jsem měl dolévací hybridní Vartu 72 Ah, pravděpodobně z prvovýroby. Auto mám 2/2003 takže přesně 5 let, baterka ještě trochu žila, ale kapacita už na nic. Teď jak jsem rozchodil bufíka tak jsem ji vyměnil.
17.1.2007 - Tak ne, beru zpět. Mám totiž asi prasklou kontrolku dobíjení (při zapnutém zapalování nesvítí) a tudíž se nemá na volnběh altík jak nabudit. A já už myslel, že je to nějaká vychytávka, aby studený motor hned nedostával zabrat.
17.1.2007 - Tak ne, beru zpět. Mám totiž asi prasklou kontrolku dobíjení (při zapnutém zapalování nesvítí) a tudíž se nemá na volnběh altík jak nabudit. A já už myslel, že je to nějaká vychytávka, aby studený motor hned nedostával zabrat.
Naposledy upravil(a) Honza42 dne 17.01.2008 18:01, celkem upraveno 1 x.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- marap
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Český Krumlov
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Ja jsem koupil vcera do TDI 115PS orig. BMW gelovku 90Ah, 900A start. proud a je to super, cvici s tim za studena jako za tepla
-
- Řidič
- Příspěvky: 85
- Registrován: 06.01.2008 16:26
- Bydliště: Uherský Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Asi jsem slepý, ale jaká je doporučená baterka pro Sharana II 85kW?
1) Jakou by měla mít kapacitu a jaký startovací proud?
2) Co říkáte na baterie značky AkuStar?
Parametry mají super a ceny také.
viz. třeba tady
Případně jakou od tohoto výrobce doporučíte? Připadá mě, že by bylo vhodných snad 10
Díky všem za rychlé reakce, holt nákup baterii spěchá.
1) Jakou by měla mít kapacitu a jaký startovací proud?
2) Co říkáte na baterie značky AkuStar?
Parametry mají super a ceny také.
viz. třeba tady
Případně jakou od tohoto výrobce doporučíte? Připadá mě, že by bylo vhodných snad 10
Díky všem za rychlé reakce, holt nákup baterii spěchá.
SII - 1,9 -85kW
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO: jakou baterii na Sharana 1,9 TDI 115PS
Měl bys mít 92Ah. Výrobce? Těžko radit. Prostě vyzkoušej. Přepokladej, že životnost baterie je 4roky.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...