MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
- coroner
- Jezdec
- Příspěvky: 384
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - JČ
- Kontaktovat uživatele:
tak ty neznám, ale tím neříkám, že jsou špatný
Konstrukční zákon:
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.
http://www.onboard-kamery.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uřízněte to raději větší, a pak to tam namlaťte.
http://www.onboard-kamery.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.10.2007 22:27
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
No a ted mi reknete, jestli mam jit do chipu na 2.0 benzinu.. Z 85kw na 105kw... Co myslite.. Mam najeto 180tis, rv. 97.. To je oříšek..
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
No osobně si myslím, že každá kw je dobrá, ale vzhledem k počtu najetých km a celkovému stáří vozu bych to hoooodně promyslel. Obávám se že by jsi si způsobyl více problémů než potěšení.MOTIF píše:No a ted mi reknete, jestli mam jit do chipu na 2.0 benzinu.. Z 85kw na 105kw... Co myslite.. Mam najeto 180tis, rv. 97.. To je oříšek..
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.10.2007 22:27
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
No bylo mi receno od "meho" mechanika, že motor je pry dobry a ze se nemusim bat, ale pry to budou odnaset rozne gumy a nosniky motor, protoze se to bude pry strasne hybat.. Tak nevim no.. Ale laka me to..
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Takto.
Každý,kdo Vám řekne,že to nachpuje,že to nebude kouřit a že to nezvýší amortizaci motoru,tak se ho zeptejte na tohle:
85kW TDI má oproti 96kW TDI jaké jiné součástky,že má vyšší výkon?
Třeba Intercooler,není náhodou větší? Je..
Třeba turbo,není náhodou jiné? Je..
Takže to je jasné,ne? Nachipovat auto a za rok prodat,není problém,ale kdo na to šetřil pět let,a chce dalších x let jezdit,tak je lepší udělat za cenu chipu udělat servis všech olejů a filtrů,a kupovat kvalitní naftu. Taky to pak jede o poznání lépe,a nehuntuje se to..
Třeba poloosy a dsetrvák=dvouhmota,to jsou vyloženě první adepti na výměnu po nějakém čase..
Taky tady borec jezdil s OII nachipovanou,rok tvrdil,že to je šupa,a už dělá spojku,na rok starém autě,z autorizáku ho vykopli,že chipované zmetky si může mastit doma před barákem sám,a ať ho tam už nevidí,a to tam měl naládovano zpátky původní tovární nastavení,ale oni na to stejně přišli.
Takže některé motory,třeba 1.4TDI z 51 na 59 kW klidně softem otevřít,není problém,ale 85 zvedat=větší zátěž=větší amortizace,o kolik? Dle řidiče.
Každý,kdo Vám řekne,že to nachpuje,že to nebude kouřit a že to nezvýší amortizaci motoru,tak se ho zeptejte na tohle:
85kW TDI má oproti 96kW TDI jaké jiné součástky,že má vyšší výkon?
Třeba Intercooler,není náhodou větší? Je..
Třeba turbo,není náhodou jiné? Je..
Takže to je jasné,ne? Nachipovat auto a za rok prodat,není problém,ale kdo na to šetřil pět let,a chce dalších x let jezdit,tak je lepší udělat za cenu chipu udělat servis všech olejů a filtrů,a kupovat kvalitní naftu. Taky to pak jede o poznání lépe,a nehuntuje se to..
Třeba poloosy a dsetrvák=dvouhmota,to jsou vyloženě první adepti na výměnu po nějakém čase..
Taky tady borec jezdil s OII nachipovanou,rok tvrdil,že to je šupa,a už dělá spojku,na rok starém autě,z autorizáku ho vykopli,že chipované zmetky si může mastit doma před barákem sám,a ať ho tam už nevidí,a to tam měl naládovano zpátky původní tovární nastavení,ale oni na to stejně přišli.
Takže některé motory,třeba 1.4TDI z 51 na 59 kW klidně softem otevřít,není problém,ale 85 zvedat=větší zátěž=větší amortizace,o kolik? Dle řidiče.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.10.2007 22:27
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Auto1 píše:Takto.
Každý,kdo Vám řekne,že to nachpuje,že to nebude kouřit a že to nezvýší amortizaci motoru,tak se ho zeptejte na tohle:
85kW TDI má oproti 96kW TDI jaké jiné součástky,že má vyšší výkon?
Třeba Intercooler,není náhodou větší? Je..
Třeba turbo,není náhodou jiné? Je..
Takže to je jasné,ne? Nachipovat auto a za rok prodat,není problém,ale kdo na to šetřil pět let,a chce dalších x let jezdit,tak je lepší udělat za cenu chipu udělat servis všech olejů a filtrů,a kupovat kvalitní naftu. Taky to pak jede o poznání lépe,a nehuntuje se to..
Třeba poloosy a dsetrvák=dvouhmota,to jsou vyloženě první adepti na výměnu po nějakém čase..
Taky tady borec jezdil s OII nachipovanou,rok tvrdil,že to je šupa,a už dělá spojku,na rok starém autě,z autorizáku ho vykopli,že chipované zmetky si může mastit doma před barákem sám,a ať ho tam už nevidí,a to tam měl naládovano zpátky původní tovární nastavení,ale oni na to stejně přišli.
Takže některé motory,třeba 1.4TDI z 51 na 59 kW klidně softem otevřít,není problém,ale 85 zvedat=větší zátěž=větší amortizace,o kolik? Dle řidiče.
Jestli nejak narazis na muj prispevek, tak ja se bavim o benzinu.. Ja jen, že zminujes porad tech 85kw
- catdavid
- VWjunior
- Příspěvky: 1654
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Zrovna u 85kw tdi pd,6kvalt je spojka 240mm a ta samá je i na ARL 110kw,takže si myslím,že ta hned do kytiček nepůjde ,pokud to auto nemá moc najeto.Navíc je samozřejmostí,že když auto někdo načipuje,tak musí počítat stím,že musí dělat častěji servisní intervali,nemluvě o podvozku Podstatná bude i hmotnost auta,bude asi velkej rozdíl,jestli ten motor tahá tunu nebo dvě
GII-PD 293ps/525Nm
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=161352" onclick="window.open(this.href);return false;
oprava podtlakovky:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=300098" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel:603742155 email: cat.david@seznam.cz
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=121&t=161352" onclick="window.open(this.href);return false;
oprava podtlakovky:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=300098" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel:603742155 email: cat.david@seznam.cz
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.10.2007 22:27
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Co me se tyce u toho benzínu, tak mam spojku na ktere mam najeto 1800km .. Origos Ford me stale 7000kc.. Dal jsem starou, dostal jsem novou.. Mam známeho u Frolíka
- TomasekWRC
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc, Czech Republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Škoda že padl server s příspěvky, nedávno jsem se rozepisoval o chipování obecně....je to v čudu, škoda.
Asi bych už ten dlouhý vysvětlující elaborát nedokázal napsat znovu....
Asi bych už ten dlouhý vysvětlující elaborát nedokázal napsat znovu....
Vymyťte smrt z našich silnic...jezděte po chodníku!
Tomáš
Tomáš
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Tomasku,TomasekWRC píše:Škoda že padl server s příspěvky, nedávno jsem se rozepisoval o chipování obecně....je to v čudu, škoda.
Asi bych už ten dlouhý vysvětlující elaborát nedokázal napsat znovu....
Ty to dokazes, ten Tvuj prispevek byl fakt sqely, zkus ho sesmolit znovu, verim, ze hodne lidem by Tve informace pomohli. Dik za vsechny. Nemusis hned, az budes mit chvilku, udelej si zas takove mensi spisovatelske odpoledne s kafickem. Dik.
- TomasekWRC
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc, Czech Republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Po dlouhé době jsem při procházení témat (chci počítač na spotřebu do přístrojovky a tak se tím probírám) došel znovu sem a tak se opravdu hecnu (snad to vydrží dýl než týden posledně).
Téma chipování motorů je velmi obsáhlé a snad bych se jenom zaměřil na to hlavní, co by si měl každý uvědomit a promyslet, než do toho půjde...
Hned na prvním místě bych si dovolil upozonit, že to nejhorší co by mohl někdo udělat, je použití tzv. Powerboxu a pod. V principu se jedná o nějakou krabičku, která se vloží do kabeláže a zajistí, že data z čidel jsou pozměněna a tedy je řídící jednotka vyhodnotí a použije jinak, než jaká je realita v motoru. V Německu došlo k několika totálním destrukcím motoru, dnes jsou prý již na lepší úrovni, ale tohle bych si já nestřihl!
Samotný chiptunning je již o něčem jiném a sice o přeprogramování ŘJ tak, že se mění charakteristika motoru, dle nových dat. To je novinka co? V praxi to znamená, že mizí turboefekt či prodleva po sešlápnutí plynového pedálu, auto líp akceleruje a u turbodieselů (PD a TDi) zásadním způsobem roste kroutící moment. Auto valí a je radost s ním jet. U mě to například u 81kW Tdi Octavia dělalo z 81 na 97kW, ale krouťák z 235 na 310! Nm-1
To bylo panečku potěšení, když jsem do kopce natíral Octavii RS ve 140 a ten si ani nečuchl!!!
Teď jde o to, jaký vliv to má na motor a spotřebu... Jednoduše řečeno, vliv na spotřebu to má! Není potřeba tak často řadit, dynamičtější křivka motoru zajišťuje akceleraci i na vyšším rychlostním stupni a do kopce je to opravdová pohádka. Myslím, že při stejném stylu jízdy s a bez chip spotřeba s chipem bude nižší (no pod 3 l/100km asi nepůjde...) asi o 0,5 - 1 l na 100km, podle zátěže - bavím se o normální jízdě.
Samozřejmě že druhá věc je, že nám auto jede, takže je potřeba toho využít a tak mu šlápnem po krku a jedéééém...
Spotřeba pěkně roste a dá se říct, že v zátěži to může jít oproti normálu zase tak o litřík nahoru (i 2 litříky). Ruku na srdce, pokud to jede, tak na každém rozjezdu tomu dám, předjíždí se líp, prostě když ho čipnu, tak taky tak jedu a obecně u mě byl výsledek asi o litr a půl vyšší v dlouhodobé spotřebě než bez chipu. Ale dokázal jsem jet od rodičů ze Vsetína do Olomouce za průměrných 3,4l/100km při normální jízdě a dodržování předpisů, což normálně bez chipu dělalo 4,2 ale je fakt, že pokaždé foukne jinak vítr, jinak je teplo, tzn. +- 0,3l/100km je tolerance. Ale uměl jsem jet i za 9l/100km a to jsem bez chipu nepřelezl 7l!!!!
Dle motorů BMW a vývoje emisních požadavků EU si dovolím tvrdit, že nehrozí navýšením výkonu a kroutícího momentu v únosných mezích (10% výkon, 20-25% krouťák) poškození, jelikož motory jsou uškrcené na čerpadlech a v ŘJ kvůli emisím a 81kW r.v. 1999 jede úplně jinak než ten samý motor r.v. 2002, totiž lépe. BMW například 330D nabízí v několika výkonových variantách a nemyslím si že jsou jiné ba naopak přímo v BMW Vám poradí koupit slabší verzi a čipnout - je to levnější (samozřejmě vám to neřeknou ofic.)
Proč jsem tedy řekl že je potřeba si to zhodnotit a promyslet? I tak si myslím, že chiptunning není východisko ke zlepšení výkonů, je lépe vážit asi na co vůz použiji a zdali není lépe koupit vůz silnější. Vždycky, i když jsem nikdy problémy s autem neměl, ve mě hlodal ten červíček "a co když....". Na výkon a dynamiku jsem si během měsíce tak zvykl, že jsem stejně zase pokukoval po tom co s tím dál, ať je to ještě lepší... Nakonec jsem já vnitřně dospěl k názoru, že nyní mám velké prostorné pohodlné auto a asi vzhledem k tomu, co mi to přineslo (pár chvil opravdového potěšení z jízdy) a vzalo (neustálá drobná pochybnost, v konečném důsledku vyšší spotřeba, asi i větší riskování za volantem a předvádění se, porušování předpisů a hlavně delší dochlazování turba a důkladnější kontrola všeho), se do chiptuningu nepustím. Snad jen, pokud bych si koupil nějaké "šustítko" na vyblbnutí, ale asi bych spíš šel po silném motoru než po možnosti chipu.
Jo ještě jedna info: nemění se maximální rychlost, ta je dána převodovkou, snad jen motor utočí víc na nejvyšší rychlost, ale neroste to z 200 na 250, to je o převodech ne o chiptuningu.
Na závěr snad jen prkotina. Já měl TDi, nyní PD a tak si nejsem jist, jak vydrží vstřik. trysky na PD ty zvýšené plnicí tlaky, na tohle si odpověď dát neumím a je mi to jedno, čipovat nebudu.
Hlavně pokud do toho jdete, používejte opravdu kvalitní náplně a palivo, tady se vám vše vrátí i s úroky. Nedávejte do olejů žádné keramické ani teflonové nesmysly (to jsem psal už jinde o těchto zázracích). Dochlazujte po extrémní zátěži turbo na volnoběh pár minutek, jinak se rozžhavené jako sluníčko kousne a budete mít vystaráno. Dělejte to u odborníků a ne nějakých kutilů bez referencí a bez zázemí, ti vám v případě průseru s ničím nepomohou ani vám nic nezaplatí. V globále v dnešním provozu jsem stejně moc času neušetřil a za ty stresy mi to ani nestojí. Ale je to můj názor.
Tak snad jsem napsal všechno a na nic nezapoměl, když tak písnu.
Téma chipování motorů je velmi obsáhlé a snad bych se jenom zaměřil na to hlavní, co by si měl každý uvědomit a promyslet, než do toho půjde...
Hned na prvním místě bych si dovolil upozonit, že to nejhorší co by mohl někdo udělat, je použití tzv. Powerboxu a pod. V principu se jedná o nějakou krabičku, která se vloží do kabeláže a zajistí, že data z čidel jsou pozměněna a tedy je řídící jednotka vyhodnotí a použije jinak, než jaká je realita v motoru. V Německu došlo k několika totálním destrukcím motoru, dnes jsou prý již na lepší úrovni, ale tohle bych si já nestřihl!
Samotný chiptunning je již o něčem jiném a sice o přeprogramování ŘJ tak, že se mění charakteristika motoru, dle nových dat. To je novinka co? V praxi to znamená, že mizí turboefekt či prodleva po sešlápnutí plynového pedálu, auto líp akceleruje a u turbodieselů (PD a TDi) zásadním způsobem roste kroutící moment. Auto valí a je radost s ním jet. U mě to například u 81kW Tdi Octavia dělalo z 81 na 97kW, ale krouťák z 235 na 310! Nm-1
To bylo panečku potěšení, když jsem do kopce natíral Octavii RS ve 140 a ten si ani nečuchl!!!
Teď jde o to, jaký vliv to má na motor a spotřebu... Jednoduše řečeno, vliv na spotřebu to má! Není potřeba tak často řadit, dynamičtější křivka motoru zajišťuje akceleraci i na vyšším rychlostním stupni a do kopce je to opravdová pohádka. Myslím, že při stejném stylu jízdy s a bez chip spotřeba s chipem bude nižší (no pod 3 l/100km asi nepůjde...) asi o 0,5 - 1 l na 100km, podle zátěže - bavím se o normální jízdě.
Samozřejmě že druhá věc je, že nám auto jede, takže je potřeba toho využít a tak mu šlápnem po krku a jedéééém...
Spotřeba pěkně roste a dá se říct, že v zátěži to může jít oproti normálu zase tak o litřík nahoru (i 2 litříky). Ruku na srdce, pokud to jede, tak na každém rozjezdu tomu dám, předjíždí se líp, prostě když ho čipnu, tak taky tak jedu a obecně u mě byl výsledek asi o litr a půl vyšší v dlouhodobé spotřebě než bez chipu. Ale dokázal jsem jet od rodičů ze Vsetína do Olomouce za průměrných 3,4l/100km při normální jízdě a dodržování předpisů, což normálně bez chipu dělalo 4,2 ale je fakt, že pokaždé foukne jinak vítr, jinak je teplo, tzn. +- 0,3l/100km je tolerance. Ale uměl jsem jet i za 9l/100km a to jsem bez chipu nepřelezl 7l!!!!
Dle motorů BMW a vývoje emisních požadavků EU si dovolím tvrdit, že nehrozí navýšením výkonu a kroutícího momentu v únosných mezích (10% výkon, 20-25% krouťák) poškození, jelikož motory jsou uškrcené na čerpadlech a v ŘJ kvůli emisím a 81kW r.v. 1999 jede úplně jinak než ten samý motor r.v. 2002, totiž lépe. BMW například 330D nabízí v několika výkonových variantách a nemyslím si že jsou jiné ba naopak přímo v BMW Vám poradí koupit slabší verzi a čipnout - je to levnější (samozřejmě vám to neřeknou ofic.)
Proč jsem tedy řekl že je potřeba si to zhodnotit a promyslet? I tak si myslím, že chiptunning není východisko ke zlepšení výkonů, je lépe vážit asi na co vůz použiji a zdali není lépe koupit vůz silnější. Vždycky, i když jsem nikdy problémy s autem neměl, ve mě hlodal ten červíček "a co když....". Na výkon a dynamiku jsem si během měsíce tak zvykl, že jsem stejně zase pokukoval po tom co s tím dál, ať je to ještě lepší... Nakonec jsem já vnitřně dospěl k názoru, že nyní mám velké prostorné pohodlné auto a asi vzhledem k tomu, co mi to přineslo (pár chvil opravdového potěšení z jízdy) a vzalo (neustálá drobná pochybnost, v konečném důsledku vyšší spotřeba, asi i větší riskování za volantem a předvádění se, porušování předpisů a hlavně delší dochlazování turba a důkladnější kontrola všeho), se do chiptuningu nepustím. Snad jen, pokud bych si koupil nějaké "šustítko" na vyblbnutí, ale asi bych spíš šel po silném motoru než po možnosti chipu.
Jo ještě jedna info: nemění se maximální rychlost, ta je dána převodovkou, snad jen motor utočí víc na nejvyšší rychlost, ale neroste to z 200 na 250, to je o převodech ne o chiptuningu.
Na závěr snad jen prkotina. Já měl TDi, nyní PD a tak si nejsem jist, jak vydrží vstřik. trysky na PD ty zvýšené plnicí tlaky, na tohle si odpověď dát neumím a je mi to jedno, čipovat nebudu.
Hlavně pokud do toho jdete, používejte opravdu kvalitní náplně a palivo, tady se vám vše vrátí i s úroky. Nedávejte do olejů žádné keramické ani teflonové nesmysly (to jsem psal už jinde o těchto zázracích). Dochlazujte po extrémní zátěži turbo na volnoběh pár minutek, jinak se rozžhavené jako sluníčko kousne a budete mít vystaráno. Dělejte to u odborníků a ne nějakých kutilů bez referencí a bez zázemí, ti vám v případě průseru s ničím nepomohou ani vám nic nezaplatí. V globále v dnešním provozu jsem stejně moc času neušetřil a za ty stresy mi to ani nestojí. Ale je to můj názor.
Tak snad jsem napsal všechno a na nic nezapoměl, když tak písnu.
Vymyťte smrt z našich silnic...jezděte po chodníku!
Tomáš
Tomáš
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Ani se ti nedivím že nechceš čipovat, u tiptroniku je to problém měla by se správně přeprogramovat i řídící jednotka převodovky kvůli zvýšenému momentu aby ho uměla využít, a to moc lidí v republice neumí.
- TomasekWRC
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc, Czech Republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
No to je další důvod, ale ten jsem neřešil, šlo mi tak nějak o globální pohled bez detailů jako např. Tiptronic
Každý si musí rozhodnout zda ano či ne a pokud něco o tom vím a mám s tím zkušenosti, dám je k dispozici, aby se lidi mohli co nejvalifikovaněji rozhodnout.
Každý si musí rozhodnout zda ano či ne a pokud něco o tom vím a mám s tím zkušenosti, dám je k dispozici, aby se lidi mohli co nejvalifikovaněji rozhodnout.
- motorpower
- VWexpert
- Příspěvky: 3332
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Docela by mě zajímal ten chip u toho 2l. motoru o 20kw.
Jo a ještě k tématu... Některé načipované kusy jezdí již od roku 2000 a mají najeto přes 250tis. A v pohodě na jednu spojku okolo 200tis. Rekordmana mám T5 174 PS v základu a najeto má v tuhle chvíli 258 tis. Chipnutej byl v roce 2005 při tisícovce.A to se ještě o těch prvních říkalo že jsou problémové. Myslím, že je to hlavně o mezikusu mezi volant a pedály. Jo ale nesmí to být černej Petr, vím konkrétně o nové nehavar.T5 které padlo turbo asi ve 170km. Tak jsem se vyblafal a přeji Vám vše nej... v novém roce.
Jo a ještě k tématu... Některé načipované kusy jezdí již od roku 2000 a mají najeto přes 250tis. A v pohodě na jednu spojku okolo 200tis. Rekordmana mám T5 174 PS v základu a najeto má v tuhle chvíli 258 tis. Chipnutej byl v roce 2005 při tisícovce.A to se ještě o těch prvních říkalo že jsou problémové. Myslím, že je to hlavně o mezikusu mezi volant a pedály. Jo ale nesmí to být černej Petr, vím konkrétně o nové nehavar.T5 které padlo turbo asi ve 170km. Tak jsem se vyblafal a přeji Vám vše nej... v novém roce.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.
Motorpower - Chiptuning
- TomasekWRC
- Řidič
- Příspěvky: 55
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Olomouc, Czech Republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHIP: chip tuning 85KW PD, čipovat nebo ne
Souhlasím s tím, že jde hlavně o mezikus mezi volantem a pedály, znám Octavii, která má s chipem přes 500000km a no problemo. A ani jsem netvrdil nic o škodlivosti pro motor při normálním chování se k autu, myslím, že ba naopak jsem se toho zastával.
20kw a 2l motor, to je fakt asi kravina. Chtěl bych to vidět na brzdě... 85kW myslí se dává na 92kW, ale krouťák jde asi jen o 6-8 Nm a to je nic...
20kw a 2l motor, to je fakt asi kravina. Chtěl bych to vidět na brzdě... 85kW myslí se dává na 92kW, ale krouťák jde asi jen o 6-8 Nm a to je nic...