MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od bodyvlk »

Zdravíčko. Nevím, jak se pozná vadná řídící jednotka motoru. Je to Sharan 1,9 TDi 81 kW ( 1997 ). Auto jezdí naprosto normálně, startuje normálně, akorát když mám rezervu a nechám auto stát přes noc, tak to chytně třeba až po 3 x 10 vteřinách startování. Na Vag mi počítač sice píše - vadná řídící jednotka 16535 - zkrat na plus, ale jinak nic jiného. Na přístrojovce mi nic nebliká a ani nevím, zda by mělo, spotřeba je trvale okolo 6 - 6,5 l/100 km. Poradíte mi?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Příspěvek od abeljozef »

Posli celu hlasku o chye co VAG vypise. Hlavne kod chyby uvedeny pred popisom zavady.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Jednotka

Příspěvek od bodyvlk »

Tak díky za zájem. hyba je takováto:
65535 - řídící jednotka defektní
28-10 - zkrat na plus - Intermittent
Kód jednotky je: 028 906 021 CG
Verze: 00SG 0829
A při druhém připojení to psalo:
28-00 - zkrat na plus

Uživatelský avatar
Dave_66
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Jednotka

Příspěvek od Dave_66 »

bodyvlk píše:Tak díky za zájem. hyba je takováto:
65535 - řídící jednotka defektní
28-10 - zkrat na plus - Intermittent
Kód jednotky je: 028 906 021 CG
Verze: 00SG 0829
A při druhém připojení to psalo:
28-00 - zkrat na plus
ahoj v jiném tématu o tomto psal abeljozef.
http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... 0&start=12" target="_blank
ten tam o té chybě píše a tak snad ti to pomůže.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Jednotka

Příspěvek od bodyvlk »

Díky za odkaz. Tam se píše o jednotkách airbagů, toto je jednotka motoru, ale asi to bude podobný. Tak nevím, jestli s tím můžu jezdit nebo ne. Nedá se to někde vyzkoušet? třeba připojit jinou jednotku, zda tam bude nějaký rozdíl nebo ne? Jak se pozná, že auto jede v nouzovém režimu?

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od Shemik »

bodyvlk píše:Zdravíčko. Omlouvám se za toto nové téma, ale nikde jsem nenašel řešení. ..........
OT: Zdravim Bodyvlku, za nove tema se neomlouvej, pokud jsi nenasel odpovidajici tema zalozene, tak je dobre, ze jsi zalozil nove. S. :lol:

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jednotka

Příspěvek od patper »

bodyvlk píše:Díky za odkaz. Tam se píše o jednotkách airbagů, toto je jednotka motoru, ale asi to bude podobný. Tak nevím, jestli s tím můžu jezdit nebo ne. Nedá se to někde vyzkoušet? třeba připojit jinou jednotku, zda tam bude nějaký rozdíl nebo ne? Jak se pozná, že auto jede v nouzovém režimu?
Kdyz je v nouzovem rezimu,tak to moc nejede a toci tak 2tis. otacek :wink:

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Jednotka

Příspěvek od bodyvlk »

Tak to mi nedělá. Celkem ochotně a musím říci že snadněji než můj, teď manželky, benzíňák 1,6 16V se nechává vytáčet do míst okolo 4000 ot/min. Dále vytáčet se ho zase bojím já. Nejsem na diesel zvyklý. Občas se mi sice stane že okolo 3000 to jakoby na chvíli ztratí výkon, ale hned se zase chytne. Tak to asi s tou jednotkou nebude tak zlý. Jinak jinou závadu to neukazuje.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: Okna v elektrice a řídící jednotka motoru

Příspěvek od bodyvlk »

Sháním, alespoň na vyzkoušení, řídící jednotku motoru číslo: 028 906 021 CG. Hlásí se mi jako defektní. Nevíte někdo jak ji vyndat? Dostal jsem se až k ní, ale pak jsem skončil. Nenašel jsem nic, čím by byla přišroubovaná nebo jinak upevněná.

Prosím poraďte mi, jak nejlépe a nejrychleji vyndat řídící jednotku motoru. Díky.

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Řídící jednotka - výměna - Galaxy 1.9 TDi 66kW

Příspěvek od Petr74 »

Ahoj všem.

Rád bych řešil problém s padáním auta do nouzáku. Údajně může být vadná i ŘJ. :roll:

Prosím o Vaše rady!

Jak se ta věc vyndá, co všechno se musí odpojovat? Dá se to vyměnit kus za kus nebo se to musí programovat? Co udělá imobilizér - nastartuju to vůbec? Kolik taková ŘJ stojí, máte někdo kontakt na prodejce?

Díky za info.

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: Řídící jednotka - výměna - Galaxy 1.9 TDi 66kW

Příspěvek od majatrabi »

Padání do nouzového režimu se tu řešelo už několikrát. Hledal jsi už v SHARAN SHERLOCKu ?
nebo tady viewtopic.php?f=50&t=4711

A měnit hned řídící jednotku???? No nevím.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
Petr74
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 396
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 15

Re: Řídící jednotka - výměna - Galaxy 1.9 TDi 66kW

Příspěvek od Petr74 »

Tak tohle všechno jsem už prolezl. To padání do nouzáku je jedna věc, druhá je chybová hláška "65535 - vadná řídící jednotka". Na fóru dieselpower měl kdosi stejný problém - kvůli tomu nouzovému režimu vyměnil co se dalo a nakonec se to spravilo až po výměně ŘJ.

V ŘJ je prý také nějaké čidlo... :?: , které dávalo špatné informace.

Mimochodem - fóra jsou plná hlášek "padá mi to do nouzáku, vyměnil jsem N75, hadičky, váhu vzduchu,..., ale nepomohlo to". Prakticky ale nikdo už se neobtěžuje napsat, jestli to odstranil. Našel jsem několik lidí, co tuhle závadu vyřešili - měli zatuhlé lopatky na turbu. Já mám obtok a lopatky bez naklápění. Na tom dieselpoweru byl první člověk, který měl stejné auto a problém vyřešil.

Uživatelský avatar
majatrabi
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 473
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od majatrabi »

To, že nenapišou jak dopadli je fakt. A je to škoda. :(
O te chybové hlášce ses nezmilnil, proto jsem radil kde hledat ve foru. Bohužel z výměnou ŘJ zkušenosti nemám.
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek

Uživatelský avatar
abe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 34
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Zlinsko

Re: MOTOR, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA: vadná řídící jednotka motoru

Příspěvek od abe »

Ta řídící jednotka motoru je za budíkama a je přišroubována pod svorkovnicí dvěma šruby torx s kolíkem u prostřed je to ale pětihvězda jak na váze vzduchu ). 8)

mendoza
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 23.03.2008 20:14

prosím o radu

Příspěvek od mendoza »

Zdravím Vás a zárověn prosím o radu.Vlastním VW Sharana r.v 1999 TDi u kterého se mi stalo,že při jízdě ,když jsem jel do mírného táhlého kopce mi auto chcíplo.Rozsvítily se kontrolky a při opětovném nastartování mi auto naskočilo.Při napojení na na diagnostiku mi to psalo vadná řídící jednotka.Tato závada se mi stala podruhé.Myslíte ,že je to možné?Prosím o radu ,děkuju moc.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“