NÁPLNĚ, OLEJ: jaký používáte motorový olej, odkazy
- PajaS
- Jezdec
- Příspěvky: 219
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrané nad Vltavou
Vyzná se někdo ve značení olejů Castrol?
Ten 505.01 se vyskytuje ve verzi TXT - většinou se dá sehnat do 300,-/l.
Potom jsou tu verze GTD a TopUp, ty jsem neviděl pod 400,-/l.
Existují ještě jiné verze?
Je to to samé?
Někde jsem četl, že Castrol označuje jinak oleje pro servisy a jinak pro obchody a benzinky, ale obsah je stejný. Jsem z toho jelen.
Ten 505.01 se vyskytuje ve verzi TXT - většinou se dá sehnat do 300,-/l.
Potom jsou tu verze GTD a TopUp, ty jsem neviděl pod 400,-/l.
Existují ještě jiné verze?
Je to to samé?
Někde jsem četl, že Castrol označuje jinak oleje pro servisy a jinak pro obchody a benzinky, ale obsah je stejný. Jsem z toho jelen.
- Miran
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rokycany
Já dávám http://www.e-valvoline.cz/?p=productsList&iCategory=27" target="_blank a mám klid litr přes dvě stovky.
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Tak já používám CASTROL MAGNATEC SAE 10W-40 polosyntetický ,myslím si že tímhle nic nezkazím.Akorát ho příště objednám ze stránek http://www.skoda-dily.cz" target="_blank vychází mi tam o dost levněji než ho kupuji jinde.
- pista-sk
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Martin - SK
- Kontaktovat uživatele:
VW ma novsiu normu ktora pokryva pre pouzitie v TDI PD doterajsie 505.01 506.01 - normu 507.00. U motorov s LongLife vymennym intervalom to bola norma 506.01 a pre dolievanie sa nudzovo mohla pouzit 505.01. Dnes to uz nie je dolezite staci vymenit a dolievat podla potreby olej splnajuci normu 507.00, ktora je vlasne mutaciou spominanych noriem z povodnych 5W40 a 0W30 je 5W30 pre LongLife alebo bez. Osobne pouzivam Castrol SLX Professional VW Longlife III 5W-30, menim po 30 tis. pocas ktorych dolejem cca 0,5 az 1 L podla podmienok pouzitia.
Tvrdenie, ze TDI PD je horsie ako klas. TDI vo mne vyvolava podobne pocity ako ked moja prababicka tvrdila, ze obycajna pracka je lepsia ako automaticka (je tomu 30 rokov a prababicka uz nezije, ale celkom to vomne tie pocity ozivilo)
Tvrdenie, ze TDI PD je horsie ako klas. TDI vo mne vyvolava podobne pocity ako ked moja prababicka tvrdila, ze obycajna pracka je lepsia ako automaticka (je tomu 30 rokov a prababicka uz nezije, ale celkom to vomne tie pocity ozivilo)
- Dandim
- Jezdec
- Příspěvky: 275
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Chtěl bych se zeptat:
1) Zbyl mi (po předchozím majiteli) 2 litry oleje na případné dolití. Je to 5W-30 Liqui Moly. Auto ale olej nežere a tak bych se zeptal, jestli by bylo dobré (jen tak pro pročištění) třeba 1000 km před výměnou odsát právě 2 litry oleje a dolít nový? Není to zbytečné?
2) Na fóru Dieselpower.cz jsem četl nějaký příspěvek o oleji pro 10 let starou Audi A4 (taky mám 10 let starého Sharana). A skoro všichni tam doporučují přejít (na tak starém autě) na polosyntetiku. A tak se ptám, myslíte, že by se pro VW Sharan, rv 97, 1.9TDI 81kW, 250 000km, hodila spíš polosyntetika? Oleje žere málo (až skoro nic). Vím, že plná syntetika je daleko kvalitnější jak polo (lepší čistící schopnosti). Jak se pozná, kdy přejít na polosyntetiku? Podle počtu najetých km nebo spotřeby oleje?
3) Když mi nakonec doporučíte plnou syntetiku. Mám tam 5W-30, ale hodně se vyrábí i vizkozita 5W-40. Co bude lepší?
Mockrát děkuji za odpovědi....
1) Zbyl mi (po předchozím majiteli) 2 litry oleje na případné dolití. Je to 5W-30 Liqui Moly. Auto ale olej nežere a tak bych se zeptal, jestli by bylo dobré (jen tak pro pročištění) třeba 1000 km před výměnou odsát právě 2 litry oleje a dolít nový? Není to zbytečné?
2) Na fóru Dieselpower.cz jsem četl nějaký příspěvek o oleji pro 10 let starou Audi A4 (taky mám 10 let starého Sharana). A skoro všichni tam doporučují přejít (na tak starém autě) na polosyntetiku. A tak se ptám, myslíte, že by se pro VW Sharan, rv 97, 1.9TDI 81kW, 250 000km, hodila spíš polosyntetika? Oleje žere málo (až skoro nic). Vím, že plná syntetika je daleko kvalitnější jak polo (lepší čistící schopnosti). Jak se pozná, kdy přejít na polosyntetiku? Podle počtu najetých km nebo spotřeby oleje?
3) Když mi nakonec doporučíte plnou syntetiku. Mám tam 5W-30, ale hodně se vyrábí i vizkozita 5W-40. Co bude lepší?
Mockrát děkuji za odpovědi....
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Pokud to nebere olej, neměnil bych typ a zůstal u toho co tam je. Na starší auta, která začnou brát olej se dává hustší olej. Neznamená to, že to musí být zrovna polosyntetický.
Okolo olejů jsou sáhodlouhé debaty, které nemají konce.
Dobré čtení o olejích je tady http://www.oleje.cz/" target="_blank.
Já osobně při koupi auta měl v motoru Mobil 1 5W-40. U výrobce jsem zůstal, jen jsem tam dal 5W-30, protože jsem jiný této značky nesehnal.
Okolo olejů jsou sáhodlouhé debaty, které nemají konce.
Dobré čtení o olejích je tady http://www.oleje.cz/" target="_blank.
Já osobně při koupi auta měl v motoru Mobil 1 5W-40. U výrobce jsem zůstal, jen jsem tam dal 5W-30, protože jsem jiný této značky nesehnal.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
- Dwarf22
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Uvažoval jsem (kvůli hlučnosti) dát kvalitnější olej, ale mám TDi z r. 96 a předchozí majitel tam dával polosyntetiku 10W40. Co mohu dát lepšího, aniž bych si zničil motor? Plnou syntetiku prý dávat nemám, je to starý motor a u nich se prý rozpustí usazeniny a začne téct olej... Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
- Petr74
- Jezdec
- Příspěvky: 396
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha 15
Přečti si články na http://www.oleje.cz" target="_blankDwarf22 píše:Uvažoval jsem (kvůli hlučnosti) dát kvalitnější olej, ale mám TDi z r. 96 a předchozí majitel tam dával polosyntetiku 10W40. Co mohu dát lepšího, aniž bych si zničil motor? Plnou syntetiku prý dávat nemám, je to starý motor a u nich se prý rozpustí usazeniny a začne téct olej... Máte s tím někdo nějaké zkušenosti?
Dozvíš ce, že označení syntetika a polosyntetika nic neznamená. Olej musí splňovat normové označení (např. VW 505.00) a mít požadovanou viskozitu (např. 10W-40).
Já například naposledy dával 5W-40 "plně syntetický olej" a teď se vrátím k výrobci předepsanému 10W-40. Důvodem je i to, že ten řidší olej se mi trošku pouští přes turbo apod. Hustší by měl dotěsnit "spáry" a stejně u mého auta výrobcem předepsaný...
Dokonce mi někdo říkal, že ten řidší olej je i "hlučnější..., nevím, je to možné, že víc klape