KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
- Alfan
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Most
KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Dneska jsem na baráku vyndaval rezervu, abych zjistil stav.
Šla docale dobře vyndat, dokonce to vypadá, že lanko je O.K., akorát jsem myslel, že si ukroutím ruku, na kolik to bylo otáček.
Jen jsem koukat, že to "téčko" s tou pružinou co drží kolo je dole docela orezlý. Rád bych to asi vyměnil aproto se ptám:
1) dá se to vyměnit tak, že by se koupilo jen to "téčko" s pružinou, nebo se to musí měnit celé včetně toho lanka?
2) nemohu to najít v ETKA, můžete mi někdo prosím poradit?
3) v ETKA je dokonce nějaký krycí plech pod kolo a ten já tam nemám, vadí to hodně?
Šla docale dobře vyndat, dokonce to vypadá, že lanko je O.K., akorát jsem myslel, že si ukroutím ruku, na kolik to bylo otáček.
Jen jsem koukat, že to "téčko" s tou pružinou co drží kolo je dole docela orezlý. Rád bych to asi vyměnil aproto se ptám:
1) dá se to vyměnit tak, že by se koupilo jen to "téčko" s pružinou, nebo se to musí měnit celé včetně toho lanka?
2) nemohu to najít v ETKA, můžete mi někdo prosím poradit?
3) v ETKA je dokonce nějaký krycí plech pod kolo a ten já tam nemám, vadí to hodně?
- Skype
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Při přípravě auta na dovolenou jsem zjistil,že mě naviják funguje jenom částečně.
To bych nebyl já abych se tomu navijáku nepodíval na "střeva".
Použitím velkého násilý a nadávek jsem dostal dolu částečně kolo a vyvlékl jsem ho z držáku.
Následovala demontáž dvou šroubů které drží celý naviják v karoserii.
Naviják je celý nýtovaný takže jsem zbrousil všechny spoje t.j. 4 ks + excentr,na háku který zajištuje kolo-1ks a na spodní části která drží disk taky 1 ks.
Když jsem to rozdělal tak se na mě vysypali součástky a já si zrovna řekl,hochu to bude zábava.
Problém byl v roztřepenem lanku a špatném namotání.
Uřízl jsem lanko na obou koncích.
Naměřil jsem nové lanko a s pomocí šváry jsem konec který je v kladce provrtal-protáhl lanku a zaletoval.
Na druhé straně je lanko zaletované ve šroubu který je cca 2 cm od konce dutý.
Zhruba 2 hodiny jsme to dávali do kupy,nefungovalo to správně.
Když už se to povedlo tak jsme to znova rozdělali,promazali vazelinou a setrojili.
Místo nýtů jsem použil šrouby a matky s per.podložkou.
Lano jsem rozmotal,namazal vazelinou a znova namotal.
Následovalo přibodování podložky na šroub pod kterým je excentr (aby se neuvolnil a nevypadl)
Namontoval jsem naviják na auto(2 šrouby).
Naviják jsem zpustil dolu-nasadil rezervní kolo a natahl jsem ho na kastly.
Celková doba strávená opravou byla 6 hodin.
Pro klid duše při cestě na plánovanou dovolenou se to určitě vyplatilo než se nervovat někde na cestě s píchlím kolem nebo vozením rezervy v kufru.
Tahle oprava nebyla plánovaná takže nemám žádnou fotodokumentaci.(garáž mám u tchána cca 1,5 km od mého bydliště).
Stihl jsem ještě vyměnit stabilizační tyčky.
To bych nebyl já abych se tomu navijáku nepodíval na "střeva".
Použitím velkého násilý a nadávek jsem dostal dolu částečně kolo a vyvlékl jsem ho z držáku.
Následovala demontáž dvou šroubů které drží celý naviják v karoserii.
Naviják je celý nýtovaný takže jsem zbrousil všechny spoje t.j. 4 ks + excentr,na háku který zajištuje kolo-1ks a na spodní části která drží disk taky 1 ks.
Když jsem to rozdělal tak se na mě vysypali součástky a já si zrovna řekl,hochu to bude zábava.
Problém byl v roztřepenem lanku a špatném namotání.
Uřízl jsem lanko na obou koncích.
Naměřil jsem nové lanko a s pomocí šváry jsem konec který je v kladce provrtal-protáhl lanku a zaletoval.
Na druhé straně je lanko zaletované ve šroubu který je cca 2 cm od konce dutý.
Zhruba 2 hodiny jsme to dávali do kupy,nefungovalo to správně.
Když už se to povedlo tak jsme to znova rozdělali,promazali vazelinou a setrojili.
Místo nýtů jsem použil šrouby a matky s per.podložkou.
Lano jsem rozmotal,namazal vazelinou a znova namotal.
Následovalo přibodování podložky na šroub pod kterým je excentr (aby se neuvolnil a nevypadl)
Namontoval jsem naviják na auto(2 šrouby).
Naviják jsem zpustil dolu-nasadil rezervní kolo a natahl jsem ho na kastly.
Celková doba strávená opravou byla 6 hodin.
Pro klid duše při cestě na plánovanou dovolenou se to určitě vyplatilo než se nervovat někde na cestě s píchlím kolem nebo vozením rezervy v kufru.
Tahle oprava nebyla plánovaná takže nemám žádnou fotodokumentaci.(garáž mám u tchána cca 1,5 km od mého bydliště).
Stihl jsem ještě vyměnit stabilizační tyčky.
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 12.10.2007 23:21
- Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Hoďte prosím niejaké fotky ako to má vyzerať a fungovať,prosííííím.
- pokyro
- Řidič
- Příspěvky: 177
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královehradecko
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Tak jsem konečně sehnal držák náhradního kola. U toho původního mi ho neodborným zásahem a také jeho stářím zničil servisman. Viz. foto.
Podařilo se sehnat náhradní. Sice už je z dvojkové řady, ale pasovat by měl. Takže jakmile bude čas tak dám vědět jak jsem dopadl.
Jinak originál u prodejce VW by stál cca 3.900,- s DPH tato varianta přišla na 2.000,- Kč.
Podařilo se sehnat náhradní. Sice už je z dvojkové řady, ale pasovat by měl. Takže jakmile bude čas tak dám vědět jak jsem dopadl.
Jinak originál u prodejce VW by stál cca 3.900,- s DPH tato varianta přišla na 2.000,- Kč.
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 12.10.2007 23:21
- Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Takýto nový držiak už mám aj ja tak že by to malo byť v poriadku.Díky.
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 12.10.2007 23:21
- Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Ahojte chlapci. Neprajem nikomu pokazený držiak rezervy ale ak sa to už stane a máte kde, s čím a chuť tak to skúste sami opraviť. Toto som zohnal na http://www.sgaf.de. Neidú po poradí tak mi to odpustite, hádam to voľajako zvládnete.
- faust6
- Jezdec
- Příspěvky: 212
- Registrován: 21.01.2008 15:20
- Bydliště: VWychodni Cechy
Drzak na rezervu
Ahoj vsichni,Jsem sice od Passovcu ale kamarad co ma Sharanka me pozadal abyh se u vas poptal.Ma velky problem.Potreboval by sehnat drzak na rezervu.Nevi kde ani od koho.A u nas pobliz neni zadny vrakac.Tak vas prosim o radu nebo tip.Diky.
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drzak na rezervu
a co v Polsku?Tam od vás je to kousek........
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- faust6
- Jezdec
- Příspěvky: 212
- Registrován: 21.01.2008 15:20
- Bydliště: VWychodni Cechy
Re: Drzak na rezervu
Diky za radu ale Polsko bylo prvni kde to zkousel
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Drzak na rezervu
zkus se zeptat tady...ti, co mají nádrž pod autem, musí nutně dát pryč ten držák.....
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=17754
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=17754
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz