MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
Po přečtení "Jak na to" jsem z hrůzou zjistil, že jsem měl již před 20.000 km vyměnit rozvody. Na 1.9 TDI 4x4 2003 jsem našel že po 60.000 km Takže v pátek mi je vyměnili tedy řemen, kladku a snad pumpu, nebo čerpadlo? V neautorizovaném servisu za 7.000,-. Docela mi nad tou cenou spadla brada. Jaké máte zkušenosti s překročením kilometrů a s cenou. Řemen byl jako nový.
- x-man
- Jezdec
- Příspěvky: 266
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kadaň
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: rozvody
vyměň vše, doporučuji si nechat dát vodní pumpu s ložiskem a ne tu originální s umělou hřídelkou!ferlich píše:Po přečtení "Jak na to" jsem z hrůzou zjistil, že jsem měl již před 20.000 km vyměnit rozvody. Na 1.9 TDI 4x4 2003 jsem našel že po 60.000 km Takže v pátek mi je vyměnili tedy řemen, kladku a snad pumpu, nebo čerpadlo? V neautorizovaném servisu za 7.000,-. Docela mi nad tou cenou spadla brada. Jaké máte zkušenosti s překročením kilometrů a s cenou. Řemen byl jako nový.
ta cena je za vše? jestli ano tak to jde,tedy ještě zaleží co to je za díly!
Doporučuji dát originál,mě vyšla celá výměna s orig dílama,vodní pumpou s ložiskem a prací na 9000,-
Vyplatí se nešětřit a nedávát tam nějaký díly typu STARLINE atd,protože když se to posere tak to bude ohodně dražší
P.S.: na všech TDI PD se mění rozvody po 60000km a po 30000km by se měla udělat vizuální kontrola
- Miran
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rokycany
Re: MOTOR: rozvody
Tak nevím .To jste dopadli celkem dobře ,ale je otázka co Vám vyměnili mnění se řemen ,napínací kladka,malá kladka , vodní čerpadlo a měl by se mněnit i tlumič vybrací na rozvodovém řemenu.Plus práce nevím nevím. Jenom ten tlumič vybrací stojí 2500,-
- x-man
- Jezdec
- Příspěvky: 266
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kadaň
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: rozvody
mě měnili vše jak píšeš mimo toho tlumiče vibracíMiran píše:Tak nevím .To jste dopadli celkem dobře ,ale je otázka co Vám vyměnili mnění se řemen ,napínací kladka,malá kladka , vodní čerpadlo a měl by se mněnit i tlumič vybrací na rozvodovém řemenu.Plus práce nevím nevím. Jenom ten tlumič vybrací stojí 2500,-
- Dolik
- Jezdec
- Příspěvky: 264
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Břest
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: rozvody
A já jsem se ptal v origo servisu a oni mi nerekly kdy man vyměnit rozvody ani to nikdy nenasly tak nevím kdy to mám udělat mám motor ADY a nějaké čísla tak my poradte mám 2.0I
- ferlich
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: rozvody
Schválně si v pondělí ověřím, co všechno mi tedy dělali.
2Dolik: ADY motor jsem v manuálu nenašel, mám tu jen zážehové AJH,AWC a tam se mění ozubený řemen po 180 000 km.
2Dolik: ADY motor jsem v manuálu nenašel, mám tu jen zážehové AJH,AWC a tam se mění ozubený řemen po 180 000 km.
- Miran
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rokycany
Re: MOTOR: rozvody
Tak rozvody se dělají zhruba při 60000km ,ale jsou řemeny od firem kde dávají až 90000km .Já mám motor AUY SHARAN II 2001 a mám tam vše o čem byla dříve řeč i tlumič vibrací.Záleží jen na tobě co vyměníš vodní čermadlo může vydržet dvakrát 60000km, ale je to práce pomalu jako když děláš rozvody tak se dělá při tom.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: rozvody
Dolik píše:A já jsem se ptal v origo servisu a oni mi nerekly kdy man vyměnit rozvody ani to nikdy nenasly tak nevím kdy to mám udělat mám motor ADY a nějaké čísla tak my poradte mám 2.0I
ADY je benzinový dvoulitr 85kW v Sharanu I.
Výměnný interval pro rozvody u tohoto motoru není předepsán (pouze je doporučen na 90.000 - 120.000 km, ale může vydržet mnohem déle) - kontrola stavu a napnutí je každých 30.000 km.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: rozvody
Presne jak pise Marek77
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- dolcett
- Jezdec
- Příspěvky: 328
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: MOTOR: rozvody
Kdyz jsem nechal delat rozvody sehnal jsem sadu od MJ Auto Brno za nejakych 2600,- a praci za 2000,- vcetne vymeny vsech simerinku. Kazdopadne doporucuju pri tom udelat i vodni pumpu, protoze ja to neudelal a pri jeji vymene sly stejne rozvody zase dolu...
- vasyl
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Mlada Boleslav FordGalaxy
Re: MOTOR: rozvody
dolcett co myslíš udělat jako novou nebo přetěsnit nebo co
- Miran
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rokycany
Re: MOTOR: rozvody
tak nevím jaký máš na mysli simerinky ty se normálně při rozvodech nedělají
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: rozvody
To Miran: Simeringy klikového a vačkového hřídele (případně vloženého hřídele u motorů A3) se doporučuje měnit při každé výměně rozvodů !!!
To vasyl: Vodní čerpadlo VYMĚNIT !!! (je namáháno stejně jako vodicí kladky).
To vasyl: Vodní čerpadlo VYMĚNIT !!! (je namáháno stejně jako vodicí kladky).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 21.05.2008 12:39, celkem upraveno 1 x.
- Miran
- Řidič
- Příspěvky: 152
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rokycany
Re: motor: rozvody
Ok pokud to máš měnit nech se to vymění.Tak dnes píšu z krámu a koukám na komplet rozvody od Bosche řemen všechny kladky plus tlumič vibrací na sharana II 2001 stojí 6396,- Kč .Tak pokud někdo tvrdí , že udělal rozvody za dvojku tak možná řemen .A to nepočítám vodní pumpu.
Maniaci v ass sleva 15% Nutno dodat nik a přesnej kód motoru měsíc rok výroby a jiné o tom ani nepíšu.
Maniaci v ass sleva 15% Nutno dodat nik a přesnej kód motoru měsíc rok výroby a jiné o tom ani nepíšu.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: motor: rozvody
Nejdražší jsou rozvody na motory A4 (tedy TDi řady A4 - ASV, ALH, AGR, AHF a podobně). Tam jsou čtyři kladky, řemen, vodní čerpadlo, případně hřídelové simeringy - to je opravdu pálka (minimálně 6 - 8 tisíc jen materiál).
U motorů A3 (tedy AHU, 1Z, AFN a podobně) jsou rozvody celkem laciné, protože je tam jen řemen a dvě kladky po 800-1000 Kč, k tomu tři simeringy po šedesáti korunách. Vodní čerpadlo je mimo rozvody.
Rovněž benziňáky jsou cenově celkem přijatelné, zejména motor ADY 2,0i. U motoru 1,8T je to sice investice vyšší, ale zase na 180.000 km.
Každopádně kdo šetří na rozvodech, zapláče a zainvestuje mnohem víc. Šetřit na rozvodech je nerozum !!!!!
U motorů A3 (tedy AHU, 1Z, AFN a podobně) jsou rozvody celkem laciné, protože je tam jen řemen a dvě kladky po 800-1000 Kč, k tomu tři simeringy po šedesáti korunách. Vodní čerpadlo je mimo rozvody.
Rovněž benziňáky jsou cenově celkem přijatelné, zejména motor ADY 2,0i. U motoru 1,8T je to sice investice vyšší, ale zase na 180.000 km.
Každopádně kdo šetří na rozvodech, zapláče a zainvestuje mnohem víc. Šetřit na rozvodech je nerozum !!!!!